MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45

zoeken in:
Van MFSB heb ik 'n paar platen en klinkt soms best leuk, maar is toch niet helemaal m'n ding...

Harlem River Drive daarentegen! Een album dat iedereen in dit topic eens zou moeten gaan luisteren.

Little Richard : Lekker nummer !
MFSB : Aardig, maar niet echt spectaculair.

Harlem River Drive : Ik meende me te herinneren dat die met een ander nummer ook in Kemm zijn lijst stonden en dat klopte. Ik ga de cd nu bestellen!!!

Harlem River Drive

jeroentjuhh schreef:
Ik ga de cd nu bestellen!!!

Je bent al de tweede in dit topic, na sq! Wie is de volgende?

17. Wilson Pickett - Engine Number 9

Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)

Alleen zijn stem is al funky! En als je dan ook nog deze muziek mag zingen dan is het funkiness helemaal compleet.

Heerlijke ontdekking, dit nummer van Wilson Pickett. Harlem River Drive en Little Richard zijn ook top en MFSB kan ik ook wel smaken (hun versie van Freddie's Dead vind ik hun beste)

Compleet zot gesampled dit nummer, geloof ik. Ik wist alleen niet dat er ook een lange versie van was!

hier staat ook deze lange versie op! Wilson blijft een begenadigd zanger natuurlijk

16. 100 Proof (Aged in Soul) - Backtrack

Afkomstig van het album: Somebody's Been Sleeping in My Bed (1971)

Hier zal kemm wel blij mee zijn Maar het is dan natuurlijk ook heerlijke muziek!

Inderdaad! Dat fijne slotnummertje van het album!

15. The Bar-Kays - Holy Ghost

Afkomstig van het album: Money Talks (1978)

Hele strak band van het wereldberoemde Stax label. The Bar-Kays laten muziek leven.

14.Rare Earth - Get Ready

Afkomstig van het album:Get Ready (1969)

Veel te bekend voor deze lijst? Jazeker!
Maar ook veel te lekker om 'm uit deze lijst te houden!

Geen enkel nummer is te bekend om Funky te zijn! En zeker deze twee laatste niet!

jeroentjuhh schreef:
Ik ga de cd nu bestellen!!!

Hij is binnen!

On topic : het is toch niet erg om bekende funky nummers te plaatsen, heb ik ook gedaan.
Al is het natuurlijk wel erg makkelijk om de nr 1. van gaucho te gebruiken

Desalniettemin, lekkere nummers zijn lekkere nummers, bekend of onbekend. Keep up the good work

Mb.
Het nummer van de Bar-Kays is echt ongelofelijk goed! Het nummer van Rare Earth vind ik ook wel goed, maar weet me bij lange na niet zo te enthousiasmeren als de heilige geest van The Bar-Kays.

Vanavond ga ik weer verder.

13. Wynder K. Frog - Green Door

Afkomstig van het album: Out of the Frying Pan (1968)

Dit nummer heb ik eigenlijk bij toeval ontdekt via YouTube en is sindsdien altijd blijven hangen. Gewoon een lekker ongecompliceerd nummer.

laatste 3 zijn idd redelijk bekende tunes, mr zeker de moeite. Modheld Wynder K. Frog is een alias van organist Mick Weaver, speelde met talloze bluesgrootheden.

12. Baby Huey & the Baby Sitters - Hard Times

Afkomstig van het album: The Baby Huey Story : The Living Legend (1971)

Weer helemaal hot door de cover die John Legend samen met The Roots maakte. Een gewaagd nummer ook om te coveren, want hij is steengoed.

11. Allen Toussaint - Goin' Down

Afkomstig van het album: Life, Love and Faith (1972)

Allen Toussaint in een funky 45? Yes He Can!!
New Orleans koning bewijst zich met deze toptrack.

Aan de kwaliteit te zien naderen we alweer de top 10! Geweldige track van meester Toussaint!

Ook fijn om de Baby Huey take on 'Hard Times' nog eens te horen, toch wel de beste versie die er te vinden is!!

10. Graham Central Station - Entrow

Afkomstig van het album: Mirror (1976)

We marcheren erop los
Graham Central Station, can it get wrong in any way? I don't think so.

9. War - Four Cornered Room

Afkomstig van het album: The World Is a Ghetto (1972)

War! Oeh...ah... what is it good for!?
Nou, steengoede muziek natuurlijk. Dit is een band waar ik even aan moest wennen, maar ben nu echt helemaal om.

Twee geniale groepen! Misschien niet mijn favoriete tracks van hen, maar je hoort hier toch weer de funk-klasse die ze elk op hun manier brengen!

Mooie keuzes weer!
Van War heb ik nog niks in de kast staan, wordt wel de hoogste tijd!
Ben erg benieuwd wat er nog gaat komen

8. Booker T. & the MG's - Soul Dressing

Afkomstig van het album: Soul Dressing (1965)

Geen funklijst zonder Stax' huisband natuurlijk!

7. Sly & the Family Stone - Brave & Strong

Afkomstig van het album: There's a Riot Goin' On (1971)

Apart nummer ,maar o zo sfeervol!

En ontzettend schandalig dat er op YouTube geen betere versie staat, AUW!! Maar nog steeds een zo sfeervol nummer!

6. Headhunters - God Make Me Funky

Afkomstig van het album: Survival of the Fittest (1975)

Mag mijn inziens in geen enkele funk en/of soul lijst ontbreken. Echt heerlijke muziek!

Gisteren toevallig nog gespeeld, heerlijk!
If God can give you anything you want, kan je maar om 1 ding vragen: "God, make me funky!"

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.