Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '70
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juli 2011, 13:46 uur
Tony schreef:
Heb mijn hoop op Big Star begraven; die ster, hoe groot ook, staat gewoon te ver weg voor de "harde kern" die aan kortzichtigheid niet onderdoet voor de rest van het gepeupel hier op MuMe. Dat vind ik nou jammer!!
Heb mijn hoop op Big Star begraven; die ster, hoe groot ook, staat gewoon te ver weg voor de "harde kern" die aan kortzichtigheid niet onderdoet voor de rest van het gepeupel hier op MuMe. Dat vind ik nou jammer!!
Dat je het niet kan verkroppen dat andere mensen Big Star niet mooi vinden en daarom mensen de grond in boort, da's pas kortzichtig.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 13:47 uur
Ik word wat verdrietig van de lage notering van Songs of Love and Hate. 

0
geplaatst: 15 juli 2011, 13:49 uur
Leonard Cohen staat inderdaad laag, je zou bijna Dress Rehearsal Rag gaan draaien. 

0
geplaatst: 15 juli 2011, 14:35 uur
herman schreef:
Dat je het niet kan verkroppen dat andere mensen Big Star niet mooi vinden en daarom mensen de grond in boort, da's pas kortzichtig.
(quote)
En hoe omschrijf je het aan elkaar knopen van twee willekeurige losse eindjes om iemands gedrag te verklaren, dr. Freud? Het was/is niet mijn bedoeling om mensen de grond in te boren, zat ze hooguit een beetje te etteren. Is er zo'n smiley voor "je moet het allemaal met een korreltje zout nemen", zet ik die er voortaan achter, okee? Ik hou erover op, 't is niet de moeite waard, laten we het gezellig houden.

0
geplaatst: 15 juli 2011, 14:44 uur
Die emoticon geeft zo ongeveer wel aan dat je iets met een korreltje zout moet nemen
.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 14:55 uur
Tony schreef:
laten we het gezellig houden.
laten we het gezellig houden.
Vooruit dan maar.

Wat zou nou de gezelligste jaren '70 plaat zijn? Abba?

0
geplaatst: 15 juli 2011, 14:58 uur
Nou Abba is op zich zo gezellig niet, wat denk je van deze: André van Duin - Feest met André (1979)
0
geplaatst: 15 juli 2011, 14:59 uur
Neil Young staat verrassend laag. Misschien de pech dat er zoveel goede albums van hem gekozen konden worden. Al heeft Pink Floyd daar waarschijnlijk minder last van.
0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juli 2011, 15:02 uur
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:03 uur
herman schreef:
Vooruit dan maar.
(quote)
Vooruit dan maar.

De gezelligste moet nog komen, ik zat tenminste aan de nummero 11 uit jouw lijst te denken

0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:08 uur
Grease (1978)
You're the one that I want, oeh, oeh, oeh, honey, the one that I want...
You're the one that I want, oeh, oeh, oeh, honey, the one that I want...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 juli 2011, 15:26 uur
chevy93 schreef:
18. Neil Young - On the Beach (1974) (56 punten); 11x genoemd Nr. 1 van Stijn_Slayer, Tony
Helaas voor Stijn. De eeuwige Young-klassieker is hoger geëindigd dan On The Beach.
18. Neil Young - On the Beach (1974) (56 punten); 11x genoemd Nr. 1 van Stijn_Slayer, Tony
Helaas voor Stijn. De eeuwige Young-klassieker is hoger geëindigd dan On The Beach.
Zal ik dat voor deze ene keer dan maar voor lief nemen i.p.v. een hertelling eisen? Ik ben, waarschijnlijk door de wijn (en het mooie weer), in een milde bui.

0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:33 uur
Co Jackso schreef:
Misschien de pech dat er zoveel goede albums van hem gekozen konden worden. Al heeft Pink Floyd daar waarschijnlijk minder last van.
We zullen het zien als ik de (nog samen te stellen) artiestenlijst plaats. Pink Floyd heeft daar, kan ik nu wel zeggen, een heel stuk minder last van. Misschien de pech dat er zoveel goede albums van hem gekozen konden worden. Al heeft Pink Floyd daar waarschijnlijk minder last van.

0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:38 uur
14. The Clash - London Calling (1979) (64 punten); 14x genoemd Hoogste positie: 3
Eveneens maar liefst 14x genoemd. Dat is 2x minder dan de nummer 13, maar die scoort wel 6 punten hoger. Kwam ook niet verder dan een 3e plek. Zelf kan ik er niet over oordelen, behalve dat ik London Calling een te gek nummer vind. 14e plek voor één van de "essentiële klassiekers" en de #23 van de OOR-variant.
13. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978) (70 punten); 12x genoemd Nr. 1 van ArthurDZ
Stond na mijn eerste update (zo ongeveer op 3/8e van het totaal) in de top 10. Stond ook dik boven het album welke ik (logischerwijs?!) hoger had ingeschat. Desondanks kwam Born to Run met een mooie eindsprint nog langszij. Scoorde bij de OOR-variant maar liefst 12 punten!
12. Marvin Gaye - What's Going On (1971) (70 punten); 13x genoemd Nr. 1 van thelion
Wat is hier aan de hand? Volgens de OOR-variant zou deze plaats op 1 moeten eindigen! Stond halverwege ook nog in de top 5, maar omdat het zo dicht op elkaar zit, is deze nog afgezakt naar plaats 12. Op zich ook nog een prima prestatie, maar deze had ik veel hoger verwacht.
Eveneens maar liefst 14x genoemd. Dat is 2x minder dan de nummer 13, maar die scoort wel 6 punten hoger. Kwam ook niet verder dan een 3e plek. Zelf kan ik er niet over oordelen, behalve dat ik London Calling een te gek nummer vind. 14e plek voor één van de "essentiële klassiekers" en de #23 van de OOR-variant.
13. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978) (70 punten); 12x genoemd Nr. 1 van ArthurDZ
Stond na mijn eerste update (zo ongeveer op 3/8e van het totaal) in de top 10. Stond ook dik boven het album welke ik (logischerwijs?!) hoger had ingeschat. Desondanks kwam Born to Run met een mooie eindsprint nog langszij. Scoorde bij de OOR-variant maar liefst 12 punten!
12. Marvin Gaye - What's Going On (1971) (70 punten); 13x genoemd Nr. 1 van thelion
Wat is hier aan de hand? Volgens de OOR-variant zou deze plaats op 1 moeten eindigen! Stond halverwege ook nog in de top 5, maar omdat het zo dicht op elkaar zit, is deze nog afgezakt naar plaats 12. Op zich ook nog een prima prestatie, maar deze had ik veel hoger verwacht.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 juli 2011, 15:41 uur
Marvin Gaye zat dicht tegen mijn lijst aan, al vind ik Let's Get it On nog net iets beter. The Clash vind ik wel een beetje jammer, zeker zo'n hoge notering. Geen onaardige plaat, maar wat mij betreft wel één van de meest overschatte albums ooit.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:41 uur
London Calling en Darkness on the Edge of Town, twee favorieten!
Vind die laatste eigenlijk nog wat beter dan Born to Run.
Vind die laatste eigenlijk nog wat beter dan Born to Run.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:42 uur
The Clash! Eindelijk een album welke ik ook in mijn top 20 had!
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:49 uur
chevy93 schreef:
Wat is hier aan de hand? Volgens de OOR-variant zou deze plaats op 1 moeten eindigen!
Wat is hier aan de hand? Volgens de OOR-variant zou deze plaats op 1 moeten eindigen!
De OOR roept al vanaf het uitkomen van What's Going On dat het een onwerelds goed album is. Prima muziek, begrijp me niet verkeerd, en de teksten gaan ook nog eens ergens over, maar om dit nou zo'n beetje het beste album aller tijden te noemen, gaat mij te ver.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:50 uur
En we stomen door naar de top 10!
11. Bruce Springsteen - Born to Run (1975) (71 punten); 12x genoemd Nr. 1 van LucM, rkdev
Ondanks 2x nummer 1, weet deze het niet klaar te spelen om de top 10 te halen. Berlin is 1x meer genoemd, that's it. Deze haalde in het begin nog amper de top 40, maar met een fameuze eindsprint is deze uiteindelijk bijna nog de top 10 ingestormd. Wat mij betreft minstens zo goed als Darkness On the Edge of Town, dus mij is het om het even.
En het moment suprême:
10. Lou Reed - Berlin (1973) (71 punten); 13x genoemd Hoogste positie: 2

Lou stond al op 1 met VU. Solo kan hij er ook wat van. Transformer hoort nog niet eens bij de beste 60. Blijkbaar is er concensus over zijn beste album. Zelf vind ik Berlin ook beter dan Transformer, maar dat is meer omdat ik Transformer niet goed vind. Berlin is te theatraal en bombastisch en zou, mocht het een kleine 10 minuten korter duren, een uitstekend album zijn.
9. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) (74 punten); 13x genoemd Hoogste positie: 2

Stond bij de OOR-variant nog niet eens in de top 100! Werd slechts 2x genoemd. Hoe dit album de top 10 heeft gehaald, weet ik niet. Feit is dat hij dat gedaan heeft. En hij heeft zelfs zijn eeuwige concurrent What's Going On verslagen. Iemand met een theorie?
11. Bruce Springsteen - Born to Run (1975) (71 punten); 12x genoemd Nr. 1 van LucM, rkdev
Ondanks 2x nummer 1, weet deze het niet klaar te spelen om de top 10 te halen. Berlin is 1x meer genoemd, that's it. Deze haalde in het begin nog amper de top 40, maar met een fameuze eindsprint is deze uiteindelijk bijna nog de top 10 ingestormd. Wat mij betreft minstens zo goed als Darkness On the Edge of Town, dus mij is het om het even.
En het moment suprême:
10. Lou Reed - Berlin (1973) (71 punten); 13x genoemd Hoogste positie: 2

Lou stond al op 1 met VU. Solo kan hij er ook wat van. Transformer hoort nog niet eens bij de beste 60. Blijkbaar is er concensus over zijn beste album. Zelf vind ik Berlin ook beter dan Transformer, maar dat is meer omdat ik Transformer niet goed vind. Berlin is te theatraal en bombastisch en zou, mocht het een kleine 10 minuten korter duren, een uitstekend album zijn.
9. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) (74 punten); 13x genoemd Hoogste positie: 2

Stond bij de OOR-variant nog niet eens in de top 100! Werd slechts 2x genoemd. Hoe dit album de top 10 heeft gehaald, weet ik niet. Feit is dat hij dat gedaan heeft. En hij heeft zelfs zijn eeuwige concurrent What's Going On verslagen. Iemand met een theorie?
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:54 uur
Tony schreef:
De OOR roept al vanaf het uitkomen van What's Going On dat het een onwerelds goed album is. Prima muziek, begrijp me niet verkeerd, en de teksten gaan ook nog eens ergens over, maar om dit nou zo'n beetje het beste album aller tijden te noemen, gaat mij te ver.
(quote)
Dit is de OOR variant, waar op de bewuste muziekkrant geen invloed had.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe variant van de Top 40 van OOR, 1971-2011
0
Tony schreef:
Ik bedoel meer dat dit de hoogstgenoteerde 70s-plaat in onze eigen OOR-variant is.De OOR roept al vanaf het uitkomen van What's Going On dat het een onwerelds goed album is. Prima muziek, begrijp me niet verkeerd, en de teksten gaan ook nog eens ergens over, maar om dit nou zo'n beetje het beste album aller tijden te noemen, gaat mij te ver.
Dit zou de top 10 moeten zijn als we die lijst aanhouden:
01. Marvin Gaye - What's Going On (#13)
02. Fleetwood Mac - Rumours
03. Joy Division - Unknown Pleasures
04. David Bowie - Ziggy Stardust
05. Can - Tago Mago
06. Pere Ubu - The Modern Dance (#24)
07. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
08. The Rolling Stones - Exile On Main St. (#37)
09. Nick Drake - Pink Moon (#19)
10. Neil Young - Harvest (#15)
0
Stijn_Slayer
Geen theorie, maar Stevie Wonder is geloof ik behoorlijk populair op MuMe. De man zit natuurlijk ook wel bomvol talent en muziek. Heb 'm zelf ook in de kast staan (de plaat dan, hijzelf past er niet in).
0
geplaatst: 15 juli 2011, 15:56 uur
Maar waarom is hij de vorige keer dan amper genoemd en Marvin Gaye wel? Ze zijn immers even vaak genoemd en Marvin Gaye heeft zelfs een nummer 1-positie.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:00 uur
Waarschijnlijk doet songs het beter bij users die een PM hebben ontvangen (soul (al uit jaren 60 topic) en classic rockers 
Het is ook een lekker album, met een hoog gemiddelde.

Het is ook een lekker album, met een hoog gemiddelde.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:02 uur
Ik weet niet van wanneer die OOR lijst is, maar Stevie heeft zichzelf de afgelopen jaren natuurlijk weer terug op de kaart gezet met geweldige live-optredens.
p.s. Voor mij persoonlijk is Songs in the Key of Life overigens ook veel beter dan What's Going On, maar dat was te zien in m'n top20 (en persoonlijke top10).
p.s. Voor mij persoonlijk is Songs in the Key of Life overigens ook veel beter dan What's Going On, maar dat was te zien in m'n top20 (en persoonlijke top10).
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:07 uur
Die oorlijst is van een paar weken geleden, zeg maar het moedertopic 

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:08 uur
Ik begrijp ook niet waarom ie nu opeens zo goed scoort en een paar weken geleden totaal niet aan de bak kwam. Eigenlijk zou je dan bij allebei de lijsten de nominaties moeten vergelijken. Wie noemde hem toen wel en nu niet en vice versa.
* denotes required fields.