Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '70
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 15 juli 2011, 16:11 uur
Ik zie ook ik een aantal albums die wel in mijn top 20 allertijden stonden, niet zijn weg maken naar mijn top 20 van de jaren 70. Wellicht omdat ik niet zo heel nauwe hierarchie heb tussen albums die ik leuk vind. Dan heb ik weer meer zin in de een, dan weer in de ander. Wellicht dat mensen hetzelfde hebben en dat daardoor Stevie Wonder meer punten krijgt?
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:15 uur
Okee, duidelijk, sorry voor het misverstand over die OOR-lijst notering. Die topic is ook pas kortgeleden afgerond, toch? Dan is het wel vreemd.
Hoewel, als je op een decennium inzoemt zoals hier, komen er heel andere, meer in het tijdsbeeld passende platen naar boven, dan wanneer je een lijst samenstelt over 1971-2011. Dan denk je sneller in de algemeen erkende classic albums, waar What's Going On er ongetwijfeld een van is. Hoewel ik Can en Pere Ubu dan weer niet aan die kwalificatie vindt voldoen... Hmmm...
Hoewel, als je op een decennium inzoemt zoals hier, komen er heel andere, meer in het tijdsbeeld passende platen naar boven, dan wanneer je een lijst samenstelt over 1971-2011. Dan denk je sneller in de algemeen erkende classic albums, waar What's Going On er ongetwijfeld een van is. Hoewel ik Can en Pere Ubu dan weer niet aan die kwalificatie vindt voldoen... Hmmm...
0
Misterfool
geplaatst: 15 juli 2011, 16:18 uur
Can hoort daar wel bij, mijns inziens. Invloedrijke band voor post-punk(the fall), new-wave, progressieve rock en zelfs brit en indierockbands(radiohead bijv)
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:19 uur
Stevie!!
Blij dat hij de top 10 heeft gehaald, veruit de beste en meest veelzijdige zwarte muzikant die ik ken.
Blij dat hij de top 10 heeft gehaald, veruit de beste en meest veelzijdige zwarte muzikant die ik ken.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:22 uur
orbit schreef:
Stevie!!
Stevie!!
Blij dat hij de top 10 heeft gehaald, veruit de beste en meest veelzijdige zwarte muzikant die ik ken. Ken jij er nog meer dan Stevie?
Helemaal vergeten dit topic - verbazend die plaats van Songs in the ..., boven Berlin. Nix nie P-funk; had ik wel gehoopt.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:26 uur
Tony doelt waarschijnlijk op de usual suspects (Revolver, Pet sounds , De eerste Velvets, Blonde on Blonde, Rumours, etc) daar hoor je Can niet vaak bij noemen.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:28 uur
Ik denk ook niet dat je Revolver, Pet Sounds en Blonde on Blonde in een '71-'11-lijst was tegengekomen. 

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:30 uur
Het is goed dat er op sites als deze niet klakkeloos het erkende (DWDD-)canon wordt overgenomen, maar mensen gewoon zelf luisteren en beoordelen. Dan komen er blijkbaar toch ook een paar andere platen bovendrijven.
Het doet me deugd dat Tago Mago de top 10 heeft gehaald.
Het doet me deugd dat Tago Mago de top 10 heeft gehaald.

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:32 uur
We gaan weer verder:
8. Pink Floyd - Animals (1977) (80 punten); 15x genoemd Nr. 1 van Titmeister

Nou, daar zijn ze eindelijk. Ik had verwacht dat er te veel onenigheid zou zijn over welke plaat van hen het beste zou zijn. Niks is minder waar. Zelfs Animals had (ruimschoots) de top 10. Met een flinke voorsprong op de nummer 9. Wel opmerkelijk dat het juist Animals is die de top 10 haalt. In tegenstelling tot....
7. The Who - Who's Next (1971) (85 punten); 16x genoemd Hoogste positie: 2

Who's Next had ik van tevoren als mooie outsider gezien. Maar dat hij echt dik in de top 10 zou eindigen had ik niet verwacht. Heeft slechts 3(!) punten minder dan de nummer 3. Het zit bovenin echt idioot dicht bij elkaar. Wat mij betreft een verdiende positie. Ondanks de ietwat lage top 250-notering is er toch veel erkennig voor dit album in de spelletjes hier.
8. Pink Floyd - Animals (1977) (80 punten); 15x genoemd Nr. 1 van Titmeister

Nou, daar zijn ze eindelijk. Ik had verwacht dat er te veel onenigheid zou zijn over welke plaat van hen het beste zou zijn. Niks is minder waar. Zelfs Animals had (ruimschoots) de top 10. Met een flinke voorsprong op de nummer 9. Wel opmerkelijk dat het juist Animals is die de top 10 haalt. In tegenstelling tot....
7. The Who - Who's Next (1971) (85 punten); 16x genoemd Hoogste positie: 2

Who's Next had ik van tevoren als mooie outsider gezien. Maar dat hij echt dik in de top 10 zou eindigen had ik niet verwacht. Heeft slechts 3(!) punten minder dan de nummer 3. Het zit bovenin echt idioot dicht bij elkaar. Wat mij betreft een verdiende positie. Ondanks de ietwat lage top 250-notering is er toch veel erkennig voor dit album in de spelletjes hier.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:34 uur
Twee wat mindere platen wat mij betreft. 3* en 3,5*. Gelukkig staan ze niet nog hoger. 
'ns zien of PF het net zo goed als in de 60's.

'ns zien of PF het net zo goed als in de 60's.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:35 uur
Animals vind ik verschrikkelijk saai, zeer matig album. Van The Who ken ik alleen Tommy en de hits (ook Baba o'Riley van dat album), maar kan ik ook maar heel weinig interessants ontdekken. Zal het album weleens proberen, maar verwacht er zeer weinig van.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 juli 2011, 16:36 uur
Mijn nummers 10 en 19... ook van mijn kant geen klachten dus, al blijft bij PF de tweestrijd met Wish You Were Here altijd wat onbeslist.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:37 uur
Oh ja, met de volgende update gaan we de top 5 in, dus "place your bets now"! Welke albums verschaffen zichzelf eeuwige roem? En welk album valt net buiten de boot en krijgt doorsnee roem?
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:37 uur
Ik kan echt niet geloven dat Tago Mago de top 6 heeft gehaald 
Zó veel stemmers waren er toch ook niet? Nou ja, wel allemaal hoog.. Ik ben ontroerd

Zó veel stemmers waren er toch ook niet? Nou ja, wel allemaal hoog.. Ik ben ontroerd

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:38 uur
Arrie heeft het sowieso komend weekend te druk met het beluisteren van zijn nieuwe Beatles collectie... 

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:40 uur
Waar blijven Ziggy en Hunky Dory, kan me niet voorstellen dat die allebei... toch.... ?
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:41 uur
Tony schreef:
Arrie heeft het sowieso komend weekend te druk met het beluisteren van zijn nieuwe Beatles collectie...

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:44 uur
Twee keer Pink Floyd, twee keer David Bowie, Joy Division, Can, Fleetwood Mac... dat zijn er zeven. Er komen nog zes albums, dus eentje daarvan haalt het niet. Spannend!
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:48 uur
Mag ik toch wel wensen, dat Hunky Dory nog komt? Stond niet voor niks in mijn top 20...
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:49 uur
Ah, zou jammer zijn. Heb er niet echt opgelet, maar wel de enige Bowie die ik in m'n lijst had.
Overigens mis ik Roxy Music in deze lijst (komt ook niet meer). Onvoorstelbaar dat in een toplijst van de jaren '70 helemaal geen Roxy Music voorkomt.
Overigens mis ik Roxy Music in deze lijst (komt ook niet meer). Onvoorstelbaar dat in een toplijst van de jaren '70 helemaal geen Roxy Music voorkomt.

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:51 uur
Eens met Arrie!! Ook Roxy Music heeft denk ik teveel goede albums gemaakt en daardoor versnipperd geraakt. Als Joy Division 15 albums gemaakt zou hebben, had ik het ook nog wel eens willen zien. Niet dat ik UP niet goed vind, maar toch....
0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:54 uur
Als Joy Division nog 20 albums zou hebben gemaakt, dan nog was UP de enige voor dit decenium. 

0
geplaatst: 15 juli 2011, 16:56 uur
chevy93 schreef:
9. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) (74 punten)
(...) Iemand met een theorie?
9. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) (74 punten)
(...) Iemand met een theorie?
Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of (Stevie Wonder) !

Waarmee ik suggereer dat we vroeg of laat ook eens
een Greatest Hits of Marvin Gaye moeten organiseren.
* denotes required fields.