Muziek / Toplijsten en favorieten / DWDD Klinkt Anders (top 10 vernieuwers in de muziek)
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2011, 14:54 uur
Ziegler schreef:
Ik kan echter met de beste wil van de wereld geen verband vinden tussen Kraftwerk en de elektronische muziek van na de House.
Ik kan echter met de beste wil van de wereld geen verband vinden tussen Kraftwerk en de elektronische muziek van na de House.
Daarom is bij mij Pink Floyd nog discutabel, daar voor in de plaats zie ik eigenlijk liever de vernieuwers van de electronische muziek van begin jaren 90 denk daar bij aan Massive Attack, Portishead, Primal Scream of The Prodigy (al komen die voort uit de Manchester Rave scene en dus een voortvloesel uit de "House".......
Echter de evolutie van Kraftwerk naar oa. Burial is niet zo eenvoudig, maar ik probeer even een korte uitleg tegeven mijns inzicht die ondoorzichtig word eind jaren 80 begin jaren 90:
Kraftwerk - Giorgio Moroder (I Feel Love - Donna Summer (Disco)) - Frankie Knuckles (Disco/House remixer / dj) - Deric May (Techno dj / producer) en dan zitten we dus in 1987 en "House" is geboren en is een nieuw genre geworden met alle latere voortvloeisels en sub genre's daar uit.
Maar dan vanaf House....????? Dan begint het crossover en leentjebuur. Via Massive Attack & Portishead naar Burial en The Streets...??? en waar plaatsen we dan acts die Rock en Dance/House combineerden oa The Stone Roses, Primal Scream en het latere werk van The Prodigy. En dan hebben we natuurlijk ook nog de crossover van Dance en Hip-Hip aangevuld met Rock invloeden.......
Ik denk dat als er al een vertegen woordiger van Electronic uit de jaren 90 in de lijst moet dat dat dan Massive Attack behoort te zijn, maar inprinciepe via een lange weg toch schatplichtig aan Kraftwerk.
0
Ziegler
geplaatst: 18 december 2011, 14:58 uur
Ik bedoelde overigens dat ik geen verband kan leggen tussen Kraftwerk en House (danwel de elektronische muziek na House).
0
geplaatst: 18 december 2011, 15:05 uur
Ziegler schreef:
Ik bedoel overigens dat ik geen verband kan leggen tussen Kraftwerk en House (danwel de electronische muziek na House)
Ik bedoel overigens dat ik geen verband kan leggen tussen Kraftwerk en House (danwel de electronische muziek na House)
Dat ging ongeveer zo mijns inzicht
thelion schreef:
Kraftwerk - Giorgio Moroder (I Feel Love - Donna Summer (Disco)) - Frankie Knuckles (Disco/House remixer / dj) - Deric May (Techno dj / producer) en dan zitten we dus in 1987 en "House" is geboren en is een nieuw genre geworden met alle latere voortvloeisels en sub genre's daar uit.
Daarna wordt het allemaal wat onduidelijk mede door het veelvuldig combineeren van genre's en sub genre's, maar zolang House / Disco terug tevoeren zijn naar Kraftwerk is er dus een directe lijn van Kraftwerk naar de Electronische muziek van vandaag de dag (om het maar even simpel te zeggen
).
0
geplaatst: 18 december 2011, 15:11 uur
Ziegler schreef:
Ik bedoelde overigens dat ik geen verband kan leggen tussen Kraftwerk en House (danwel de elektronische muziek na House).
Maar ik kan wel een verband leggen tussen Kraftwerk en techno. En via disco is het verband met house er ook. Ik moet je enigszins gelijk geven, Kraftwerk's invloed is duidelijker in de synthpop.
0
geplaatst: 18 december 2011, 17:00 uur
Al die Detroit Techno producers zeggen te zijn beinvloed door Kraftwerk, in heel veel docu's is dit ook te zien.
De Chicago house is weer beinvloed door andere stijlen denk ik.
Kraftwerk lijkt mij juist een van de grootste vernieuwers te zijn.
De Chicago house is weer beinvloed door andere stijlen denk ik.
Kraftwerk lijkt mij juist een van de grootste vernieuwers te zijn.
0
geplaatst: 18 december 2011, 17:04 uur
Ik heb dit topic in een spelvorm gegoten: Muziek >> Muziekgames >> MuMe klinkt anders. Neem eens een kijkje. 

0
geplaatst: 19 december 2011, 00:40 uur
Phil Spector hoort hier ook wel thuis.
Hij maakte het geluid groter en bombastischer.
Het nummer Born To Run van Bruce Springsteen zou zo door hem geproduceert kunnen zijn.
Het nummer Born To Run van Bruce Springsteen zou zo door hem geproduceert kunnen zijn.
0
geplaatst: 19 december 2011, 13:31 uur
mahone schreef:
Ik vind Leo Blokhuis helemaal niet zo alwetend toen zijn kennis over de Sex Pistols klopte niet dus waarom zou ik de rest moeten geloven?
Ik vind Leo Blokhuis helemaal niet zo alwetend toen zijn kennis over de Sex Pistols klopte niet dus waarom zou ik de rest moeten geloven?
Mee eens en ik heb ook vaak het gevoel dat zijn persoonlijke smaak nogal overheerst. Ook op t.v. weinig andere genres dan wat hij zelf leuk vindt.
Hij wordt steeds pedanter, helaas....p.s.
Leuk om de argumentaties (o.a. van Starbright Boy en Teunnis) zo te lezen.
Dat klinkt allemaal best overtuigend, beter dan bij DWDD in ieder geval.
0
Ziegler
geplaatst: 19 december 2011, 13:45 uur
Klopt. Dat krijg je als je co-presentator je steeds professor noemt. Hij heeft veel feitenkennis, maar veel meer dan dat is het ook niet. Ik heb hem nog niet vaak kunnen betrappen op veel muzikaliteit. Toen hij met The Ramones op de proppen kwam was ik ook wat verbaast.
0
geplaatst: 19 december 2011, 15:23 uur
deric raven schreef:
Dat zei ik op 11 december ook al

0
geplaatst: 19 december 2011, 16:51 uur
Niet gezien, maar als de grote Stalin het zegt. 
Zonder Phil Spector had het hedendaagse geluid echt anders geklonken.

Zonder Phil Spector had het hedendaagse geluid echt anders geklonken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 januari 2012, 11:54 uur
herman schreef:
Na 'Nevermind' ging 'ie opeens weer rocken. En zo gold dat voor wel meer artiesten.
Na 'Nevermind' ging 'ie opeens weer rocken. En zo gold dat voor wel meer artiesten.
Hele late reactie, maar die omslag maakte hij al in 1989. In 1990 kwam hij zelf met Ragged Glory nèt voor de grungehype.
* denotes required fields.