MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
613 guns n roses - welcome to the jungle
612 mike oldfield - tubular bells
611 boxer rebellion - both sides are even
610 raconteurs - steady as she goes
609 lily allen - the fear
608 crosby stills nash young - almost cut my hair
607 survivor - eye of the tiger
606 smashing pumpkins - 1979
605 sting - englishman in new york
604 adele - set fire to the rain
603 beatles - norwegian wood
602 ac dc - let there be rock
601 stealers wheel - star
600 sparks - this town aint big enough for both of us
599 arcade fire - neighborhood iii power out
598 interpol - evil
597 peter gabriel - solsbury hill
596 moby - porcelain
595 daft punk - get lucky
594 alicia keys - empire state of mind part 2
593 kayak - ruthless queen
592 kyteman - sorry
591 motorhead - ace of spades
590 pixies - monkey gone to heaven
589 uk - rendez vous 6 02
588 big country - the storm
587 queen david bowie - under pressure
586 rolling stones - i cant get no satisfaction
585 mazzy star - fade into you
584 placebo - pure morning
583 simple minds - hunter and the hunted
582 depeche mode - never let me down again
581 david bowie - ziggy stardust
580 metallica - fade to black
579 national - afraid of everyone
578 supergrass - sun hits the sky
577 muse - starlight
576 buena vista social club - chan chan
575 rem - leaving new york
574 sting - russians
573 cuby the blizzards - window of my eyes
572 meatloaf - paradise by the dashboard light
571 propaganda - duel eye to eye
570 muse - supermassive black hole
569 sex pistols - pretty vacant
568 live - run to the water
567 fleetwood mac - need your love so bad
566 beatles - come together
565 genesis - the musical box
564 deus - quatre mains
563 frank boeijen groep - kronenburg park
562 depeche mode - personal jesus
561 blue nile - tinseltown in the rain
560 beatles - the long and winding road
559 stiltskin - inside
558 frankie goes to hollywood - welcome to the pleasuredome
557 oasis - live forever
556 rem - everybody hurts
555 muse - citizen erased
554 andreas johnson - glorious
553 muse - time is running out
552 scene - blauw
551 radiohead - everything in its right place
550 deus - hotellounge be the death of me
549 cure - friday im in love
548 national - about today
547 stranglers - no more heroes
546 al stewart - on the border
545 soft cell - torch
544 tracy chapman - fast car
543 killers - all these things that ive done
542 trockener kecks - niemand thuis
541 within temptation - ice queen
540 u2 - beautiful day
539 ac dc - back in black
538 moody blues - question
537 abba - eagle
536 jj cale - cocaine
535 joy division - atmosphere
534 elbow - lippy kids
533 naked and famous - punching in a dream
532 iron maiden - the number of the beast
531 marillion - lavender
530 agnes obel - riverside
529 joy division - decades
528 nick cave the bad seeds - into my arms
527 arcade fire - ready to start
526 velvet underground - heroin
525 mike oldfield - moonlight shadow
524 ramses shaffy liesbeth list - pastorale
523 michael jackson - smooth criminal
522 talk talk - its my life
521 joy division - shadowplay
520 lana del rey - video games
519 ramses shaffy - laat me
518 supertramp - crime of the century
517 fleetwood mac - tusk
516 joy division - new dawn fades
515 simple minds - theme for great cities
514 siouxsie the banshees - spellbound
513 neil young - down by the river
512 u2 - city of blinding lights
511 iron maiden - hallowed be thy name
510 u2 - i still havent found what im looking for
509 kinks - celluloid heroes
508 lou reed - satellite of love
507 scene - iedereen is van de wereld
506 depeche mode - stripped
505 billie holiday - strange fruit
504 alanis morissette - uninvited
503 procol harum - a whiter shade of pale
502 led zeppelin - immigrant song
501 metric - speed the collapse

Onder andere Evil, Friday I'm in Love en Punching In a Dream mogen er wel in volgend jaar. Ik vind het trouwens zeer opvallend dat Muse-klassiekers als Starlight en Time Is Running Out buiten de lijst vallen terwijl de band er toch met 11 nummers in staat.

Leuk om Andreas Johnson te zien. Meest ondergewaardeerde popnummer ever.

Video Games had ik toch zeker wel minstens bij de eerste 500 verwacht. Moet eigenlijk richting de Top 250 net zoals de MuMeLadder. Verder verrassend dat namen als Angus and Julia Stone, Santigold en CHVRCHES nog met geen enkel nummer terug te vinden zijn.

20, 21 en 22 November: De Verrukkelijke 500 2015 Crazy 88!

Tijd voor weer een té gekke editie van dé lijst van Orinoco Radio

Eén grote Achtbaan, dat is waar je vanaf het lezen van dit bericht in terecht gaat komen. Je ontkomt er niet aan, beste muziekliefhebber: de Achtste editie van de Verrukkelijke 500, gaat dit jaar nog gekker worden dan ooit! Van vrijdag 20 tot en met zondag 22 november zal vanuit het Orinoco Radio-hoofdkwartier in Harkstede de Achtste editie gepresenteerd worden van dé lijst die van de nummer 1 tot en met nummer 500 volledig door de luisteraars is samengesteld. Bel dus al je feestjes af, ga geen verplichtingen aan, noteer de data in je agenda en sla alvast in voor die bijna 50 uur die je aan de radio gekluisterd zult zitten.

Houd je niet van lange teksten…? Hierbij de managementsamenvatting:

• Wat: de Achste editie van de Verrukkelijke 500
• Wanneer: vrijdag 20 t/m zondag 22 november 2015
• Waar: op Orinoco Radio
• Wat moet je doen?: Een lijstje inzenden, in Excellformat, met minimaal 25 nummers en maximaal 500 nummers naar [email protected].
De keuze is volledig vrij, en ja: de volgorde is van belang. Je nummer 1 krijgt de meeste punten, en daarna krijgt elk steeds wat minder punten.
• Deadline: Zondag 8 november 0.00 uur (dus op zaterdag 7 november om 23.59 uur ben je nog nét op tijd)
V500

Aflevering 8:
De Achtste keer dus. Zoals je weet: Acht is magisch. Ons zonnestelsel telt Acht planeten, wie wil schaken doet dat op een bord van 8x8 vlakken en misschien wel het belangrijkste: wie de Acht een kwartslag omdraait, krijgt het oneindigheidsteken ∞. En voor deze achtste editie van de Verrukkelijke 500, zijn we op zoek naar een oneindige hoeveelheid stemmers. Dus kom maar op!
Vorig jaar begonnen de eerste lijstjes binnen te stromen in augustus en stokte de teller pas toen vorig jaar op 1 november even voor twaalf uur het 272e lijstje binnenkwam. Dat willen we dit jaar natuurlijk minimaal herhalen, want hoe meer lijstjes, hoe groter het draagvlak onder deze lijst. Dit keer mag het voor deze crazy 88 editie van de Verrukkelijke 500 gekker dan ooit! Dus heb je nog een leuke oom die Jean Michel Jarre’s Oxygene IV woordelijk meezingt op familiefeestjes, een buurjongen die al in beweging komt als ie de eerste klanken van No Limit van 2Unlimited hoort of een kleinzoon helemaal gek is van het werk van Mahler? Laat ze een lijstje maken! Niets is te gek en (the Eye in) the Sky is the limit!

Jouw inzending: hoe en wat?
De lijstjes moeten ook dit jaar weer een minimale lengte hebben van 25 nummers, en ja: de volgorde van de lijst telt! Je nummer 1 krijgt dus de meeste punten en elk nummer daarna wat minder.
Over de maximale lengte: die lange lijsten van 1.000 nummers werden ons ook wat te crazy, en leidt inmiddels tot teveel uitzoekwerk en steeds meer kans op fouten bij de verwerking, dus dit jaar mag je nog maximaal 500 nummers insturen. Nog steeds prachtig, want de gelegenheid om zoveel nummers in te sturen krijg je verder natuurlijk nergens! Ben je op weg naar een top 1.000? Geen probleem, kopieer de hoogste 500 nummers in een apart bestandje en stuur ze naar ons op.

Wij willen jullie verzoeken de lijsten in Excel- of een ander spreadsheetformat naar ons op te sturen, zodat het voor onze lijstverwerker gemakkelijk is deze top 25, 100, 500 of alles wat daartussen ligt in te voeren. Het lijstje kun je sturen naar [email protected]. Houd bij het opstellen van je top wel rekening met het volgende: laat bij bandnamen overal de voorvoegsels ‘The’ weg, stuur alles in met éérst de artiestennaam (aparte kolom!) en daarna de tracktitel, en controleer van tevoren even de spelling van de artiest en songtitel.

Zaterdag 7 november: Stemfinaledag!
Je hebt wat bedenktijd nodig? Geen probleem. We geven je tot het begin van zondag 8 (Acht, uiteraard) november – dus 0.00 uur precies de tijd om je muzikale voorkeuren in te sturen. Dan zullen we op zaterdag 7 november voor de derde keer in successie proberen om tijdens een marathonuitzending zoveel mogelijk laatste stemmen binnen te slepen onder de noemer Stemfinaledag. Zet die dus ook alvast in je agenda, want je vaste dj’s en enkele gastpresentatoren zullen aanschuiven om jullie van het laatste nieuws op de hoogte te houden.

De V500 Prepush
Nog meer inspiratie nodig? Ook dit jaar zal er enkele weken voorafgaande aan de uitzending van de lijst en pre-push weekend plaatsvinden waarbij luisteraars elkaar kunnen tippen en wel op 9,10 en 11 oktober. Drie dagen maar liefst? Jazeker, om alle verzoekjes te kunnen draaien breiden we uit naar drie dagen en beginnen dit jaar al op donderdag. Welk tof nummer of geweldige band stond vorig jaar niet in de Verrukkelijke 500 en mag dit jaar echt niet ontbreken? Je kunt zoveel tips insturen als je wilt, maar de lengte van je inzendingen mag gezamenlijk niet over de 20 minuten heengaan. Stuur je nummers vanaf nu naar: [email protected] onder vermelding van ‘Tips Pre-Push Verrukkelijke 500’.

Tot slot
We zien uit naar je lijstje! Als jij belooft in te sturen, beloven wij er een te gekke, crazy 8e editie van te maken! Volg voor de laatste nieuwtjes rondom Orinoco Radio en de Verrukkelijke 500 ook via de Orinoco-Facebookpagina en de website Orinoco Radio: Orinoco Radio - orinocoradio.nl.

Muzikale groeten van het V500 Team!

De V500 is natuurlijk iets om naar uit te kijken, maar het maken van mijn eigen lijst is een ander verhaal. Dat wordt weer ploeteren, zweten en met pijn in het hart knopen doorhakken. Om over de slapeloze nachten nog maar te zwijgen.

Ik neem mezelf voor om gewoon mijn lijst vorig jaar te nemen en die alleen wat te finetunen en aan te vullen met wat recente ontdekkingen. Kijken of het lukt.

Schop omhoog voor t topic.

Denken jullie aan Gorki - Mia als jullie je lijst maken. Dreigde er vorig jaar uit te donderen, maar dat zou zonde zijn!

Dit weekend overigens de Pre Push V500, met daarbij allerlei tips van Orinocoluisteraars voor de V500.

Zou niet verkeerd zijn als er meer Belgen op de V500 gaan stemmen, die hebben over het algemeen een iets betere smaak.
En wie weet kunnen we Het Zesde Metaal binnenkort dan ook in de lijst terugzien.

Vanavond is het avond 1 van de PrePush! Kan iedereen van harte aanbevelen om naar de tips te komen luisteren van onze luisteraars, waaronder toch ook weer aardig wat MuMe gebruikers...

Luisteren uiteraard via www.orinocoradio.nl!

Ik heb mijn 500 nummers geselecteerd. Nu nog op volgorde zetten.

Hela Hola Potjandosie..! Het is hier véél te rustig! Nog 3 weken tot aan de sluitingsdatum van de V500 Stembus. Zaterdag 7 november moet je lijstje binnen zijn. Dit jaar minimaal een top25 - zoals altijd... maar , en dat is nieuw, maximaal een top500...!

Ik hoop dat de volgende mensen al keihard bezig zijn met hun lijstje voor dit jaar (en wellicht hebben er al mensen ingezonden, daarvoor dan mijn excuses...):

Don Cappuccino, Co Jackso, stoepkrijt, Onweerwolf, Gretz, arcade monkeys, Dim, laxus11, Rhythm & Poetry, Ralph., stickyfish, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Lukas, hoi123, vigil, Casartelli, Dwejkk_Johnny Marrissey, HugovdBos, Frejarius, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, Simon77, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, Teunnis, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, JoaMuse, Edgar18, Gebruiker43757, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67,

The Usual suspects kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje hoef ik uiteraard alleen maar symbolisch nog even te noemen - die zijn V500-behang, al jarenlang

Ik hoop weer op een lijstjesstorm de komende weken... Dus wordt vervolgd!

Oh ja: Wil je van de taglijst af? Laat het me ff weten dan zet ik je op de uitsluitingslijstje naast...gut hoe hoe heet die gebruiker ook alweer... Kaj_66: kun jij me ff helpen? Iemand die niet getagd wil worden... Kom er ff niet op nu...

Ik heb uiteraard al mijn lijstje verstuurd

Casartelli (moderator)
Idem. Aangezien je i.p.v. een top-1000 nog slechts een top-500 in mocht sturen, was dat een dermate triviaal klusje dat ik dat eigenlijk alweer vergeten was.

Hahah, Casartelli... Dan zit jouw top500 dus eigenlijk muurvast (komt weinig nieuws bij), begrijp ik...??

Niet voor niets een paar jaar aan mijn persoonlijke top 2000 lopen sleutelen. Nog even de top 500 in een documentje zetten en dan komt mijn lijstje eraan.

Stomme vraag: hoe moet je ook alweer je lijstje insturen?

Houd je niet van lange teksten…? ( En is 12 berichten naar boven scrollen óók teveel werk... ) Hierbij de managementsamenvatting:

• Wat: de Achste editie van de Verrukkelijke 500
• Wanneer: vrijdag 20 t/m zondag 22 november 2015
• Waar: op Orinoco Radio
• Wat moet je doen?: Een lijstje inzenden, in Excellformat (1 kolom voor de artiestennaam - 1 andere voor het nummer) , met minimaal 25 nummers en maximaal 500 nummers naar [email protected].
De keuze is volledig vrij, en ja: de volgorde is van belang. Je nummer 1 krijgt de meeste punten, en daarna krijgt elk steeds wat minder punten.
• Deadline: Zondag 8 november 0.00 uur (dus op zaterdag 7 november om 23.59 uur ben je nog nét op tijd)
V500

Druk bezig met mijn nieuwe allertijdenlijst. Ik lig op schema om mijn top 500 tijdig in te sturen

Ik had mijn lijst ook al een tijdje geleden opgestuurd. Anders zou ik er maar mee bezig blijven en daar heb ik geen tijd voor.

Heb van mijn top 115 een top 200 gemaakt, maar verder is er niet al te veel veranderd.
Slechts 7 afvallers waarvan de hoogste op 55 stond. 92 nieuwkomers dus, waarvan de hoogste nu op 14 staat. Van 42 naar 69 verschillende artiesten, waarvan een met 15 nummers. De invloed van mume is verder duidelijk te merken.

hoi123 schreef:
Stomme vraag: hoe moet je ook alweer je lijstje insturen?

Simpel. Zet Gorki -Mia, bedenk nog 24 nrs die je leuk vindt, mail dat naar [email protected] en klaar is Kees.

Misterfool
Zal wel een lijstje insturen. Ik vermoed dat ik wel aan de 200 kom Gelijk een goede vingeroefening voor als ik in 2020 ergens aan de beurt kom in dit topic: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van...

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Simpel. Zet Gorki -Mia, bedenk nog 24 nrs die je leuk vindt, mail dat naar [email protected] en klaar is Kees.
Dat had ik gedaan, maar ik was zo lekker bezig dat ik er gelijk nog 476 extra bedacht had en je kunt al raden wie er afgevallen is.

chevy93 schreef:
(quote)
Dat had ik gedaan, maar ik was zo lekker bezig dat ik er gelijk nog 476 extra bedacht had en je kunt al raden wie er afgevallen is.

De samsonrock..

Mijn lijstje is verzonden.

Ga me er ook maar eens aan wagen. Starten met 750 nummers van de lijst van vorig jaar als basis en dan terugbrengen naar 500 nummers met hier en daar nog wat nieuwe binnenkomers. Das nog niet zo easy.

Echt een weekend om vrij te nemen en hele weekend muziek te luisteren. Zelfs mn ouders konden "De Verrukkelijke" waarderen vorig jaar en dan vooral bij topnummertjes zoals Lazy Eye van The Silversun Pickups en het geluid op max(H)

Hij gaat lekkerrr: Vandaag kwamen de lijstjes van vigil en HugovdBos binnen , maar er kunnen nog veeeeeeeel meer bij

Grafmat schreef:
Hij gaat lekkerrr: Vandaag kwamen de lijstjes van vigil en HugovdBos binnen , maar er kunnen nog veeeeeeeel meer bij

Nou dat moet de lijst wel de nodige kwaliteitsverbetering geven

vigil schreef:
(quote)

Nou dat moet de lijst wel de nodige kwaliteitsverbetering geven

Helemaal mee eens

Grafmat schreef:
Hela Hola Potjandosie..! Het is hier véél te rustig! Nog 3 weken tot aan de sluitingsdatum van de V500 Stembus. Zaterdag 7 november moet je lijstje binnen zijn. Dit jaar minimaal een top25 - zoals altijd... maar , en dat is nieuw, maximaal een top500...!

Maximaal een top 500
Dan moet ik toch aardig aan de slag om nummers te schrappen

Gast
geplaatst: vandaag om 09:30 uur

geplaatst: vandaag om 09:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.