MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Vanmiddag kreeg ik een mailtje van de organisatoren met een fantastische tiplijst in de bijlage. Goede actie hoor! Ik was toevallig net aan mijn lijst bezig en die is nu zo goed als af. De 500 nummers staan vast, alleen de posities moet ik nog een beetje finetunen.

Er staan dit jaar 97 nieuwe nummers in mijn V500. Veel meer dan ik van tevoren had gedacht. Eigenlijk is het niet eens zo heel gek voor iemand die pas een jaar of zes echt serieus met muziek bezig is. Dan maakt 12 maanden extra muziekkennis een wereld van verschil.

Dit betekent dus ook dat er 97 nummers zijn afgevallen, waarvan dit de hoogst geklasseerde waren:

159. Todd Terje - Spiral
161. Broken Social Scene - Anthems for a Seventeen Year-Old Girl

Dit doet toch wel pijn eigenlijk.

stoepkrijt schreef:
Vanmiddag kreeg ik een mailtje van de organisatoren met een fantastische tiplijst in de bijlage. Goede actie hoor!

jaja, veel meer MuMe-leden hebben die mail als het goed is gekregen. Denk dat ze allemaal vinden dat ze het beste tiplijstje van allemaal toegezonden hebben gekregen... haha.

Alleen Dwejkk_ en kobe bryant fan hadden via Pb ingezonden, dus die moeten daar maar even kijken wat ze vorig jaar hadden ingestuurd.

Zo, mijn lijstje is verstuurd. Het was weer een hels karwei, maar het resultaat mag er zijn. Dat maakt alles goed.

Onweerwolf
Mijn lijstje is een ingezonden feit.

Ik ga er vanuit dat dit jaar het jaar gaat worden waarin Laurie Anderson gaat binnenkomen.

Onweerwolf
Overigens; gaan we dit jaar het aantal platen dat van te voren bekend wordt gemaakt nog verder terugdringen? Ja toch?

Onweerwolf schreef:
Mijn lijstje is een ingezonden feit.

Ik ga er vanuit dat dit jaar het jaar gaat worden waarin Laurie Anderson gaat binnenkomen.

Als dat gebeurt dan boycot ik de lijst

Onweerwolf
laxus11 schreef:
(quote)

Als dat gebeurt dan boycot ik de lijst

Uitstekend, dat maakt de kans groter dat Laurie in 2016 gaat stijgen.

Onweerwolf
Heb je nog geen lijstje ingestuurd?

Helaas, je hebt nog maar 3 dagen de tijd om dit te doen. Opschieten dus.

Voordeel is wel dat je nu alsnog Laurie Anderson - O Superman (For Massenet) in je lijstje kunt opnemen.

Dank voor de reminder OWW. Dan zal ik nog even hard aan de slag moeten de komende dagen.

jaja, nog maar even een schoppie omhoog! Want de lijstjes stromen best lekker binnen, maar ik mis toch wel erg veel MuMe-input . wel zo prettig voor de kwaliteit, dacht ik zo... Dus nog een laatste oproep :

Don Cappuccino, Co Jackso, stoepkrijt, , Gretz, arcade monkeys, Dim, Rhythm & Poetry, Ralph., stickyfish, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Lukas, hoi123, Dwejkk_Johnny Marrissey, Frejarius, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, Simon77, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, Teunnis, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, JoaMuse, Edgar18, Gebruiker43757, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67,

Nog 2 dagen!

Heb hem gisteravond ingestuurd!

En zo waren er opeens nog maar 7 uur op een lijstje in te sturen!

En er komt van álles en nog wat binnen... Hopelijk ook van MuMe-gebruikers! Lukas vd Storm heb ik langs zien vliegen, bijvoorbeeld... Alweer hard op weg naar >200 lijstjes. Beetje minder dan vorig jaar waarschijnlijk, maar ben toch alweer zeer tevreden

Stipt 23:59 ingezonden

Is nogal een random lijstje geworden, waar na de #100 alles ontbreekt wat we nog niet met Song top 10 per jaar hebben gespeeld (t/m 2005) + nog twee jaren die ik heb moeten missen (1998 en 1999). En wegens tijdgebrek is het vanaf de #100 ook nog eens in redelijk random volgorde gegaan. Dus alles behalve een perfect lijstje

Maar goed, het begin is gemaakt. Volgend jaar komt er een prachtig lijstje. Nu is het, tsja, beter dan niks zullen we maar zeggen...

EDIT: Lees nu dat "The" weggelaten moest worden bij bands. Niet gedaan...

Haha, 23:58 hier.

Vanaf positie 150 wordt het bij mij ook wat willekeuriger. Als ik het perfect wil rangschikken lukt dat niet in een avond, maar heb ik waarschijnlijk weken nodig. Bij mij zijn de verschillen tussen nummer 201 en 500 overigens niet zo groot, is vaak ook een momentopname welke nummers ik nu beter vind. Maar ik heb in ieder geval 500 prachtige nummers punten kunnen toekennen.

Teunnis schreef:

Ik ben dat ook vergeten. Ik hoor het wel als ik het nog moet aanpassen Grafmat.

Misterfool
Teunnis schreef:

Same here

Maak je geen zorgen. Inmiddels hebben we daar al een macrootje voor

Wat is de reden eigenlijk dat jullie de "the's" weglaten?

Onweerwolf
Gretz schreef:
Wat is de reden eigenlijk dat jullie de "the's" weglaten?

Omdat sommige mensen insturen met 'the' en andere mensen zonder 'the' en het dan lastig vergelijken wordt in een spreadsheet.

Tenzij je daar inderdaad een vba'tje voor schrijft.

Tip derhalve: zorg dat je geen spelfouten maakt want hoe meer spelfouten hoe groter de kans dat het systeem denk dat je punten naar een ander nummer gaan. Met fuzzy matching kun je best ver komen maar het is niet perfect.

Nou precies dat dus, thanks Onweerwolf. Vanaf vandaag dus weer 2 dagen lang naar een scherm turen op zoek naar de foutjes die fuzzymatching en een bestand vol macro's er niet uit hebben weten te halen...

Aantal lijstjes heeft het record van vorig jaar niet weten te breken, en ook vanaf MusicMeter was de animo net wat lager dan andere jaren, maar komt misschien ook de wat gebrekkige reclamecampagne die we dit jaar hadden..

Niettemin was de tussenstand na 108 ingestuurde lijsten al zéér veelbelovend, en ik kan niet wachten om te zien wat het eindresultaat is geworden... -> Aan de slag dus!

Ook ik heb dit weekend mijn lijstje nog ingediend. Geen al te grote veranderingen tegenover vorig jaar.

Hieronder mijn hoogstgenoteerde exits die er bewust niet meer bij zijn. Ik heb namelijk gemerkt dat er ook een aantal nummers onbedoeld niet meer in staan. (Het nadeel van werken met Spotify voor het samenstellen van deze lijst.)

178 Daft Punk - Aerodynamite
196 Modest Mouse - Tundra / Desert
201 Modest Mouse - Might
205 The Mars Volta - L’Via L’Viaquez
209 dEUS - W.C.S. (First Draft)
222 dEUS - Right as Rain
232 dEUS - Secret Hell
284 Cocteau Twins - Amelia
297 The Beatles - Hey Jude
320 Coil - Fire of the Mind

330 John Lennon - Working Class Hero
338 The Shins - So Says I
340 Grandaddy - Broken Household Appliance National Forest
351 Morrissey - Why Don’t You Find Out For Yourself
352 Cocteau Twins - Pandora (for Cindy)
353 Franz Ferdinand - Jacqueline
357 Magnus - Summer’s Here
358 The Postal Service - The National Anthem
363 The Wailers - High Tide or Low Tide
373 Squarepusher - My Red Hot Car

Hoogste vervanger is Songs: Ohia - Farewell Transmission

Grafmat schreef:
Maak je geen zorgen. Inmiddels hebben we daar al een macrootje voor
Alleen de echte vraag is of The The nou jarenlang geprofiteerd van de uitzonderingspositie ("behalve bij The The" stond er altijd in de communicatie).

Te laat...

Als jullie straks te weinig liedjes van James Brown, Etta James, Mark Lanegan, Tom Waits, Serenes, Fatal Flowers, Frank Sinatra, Janis Joplin, Green, Waterboys, Teenage Fanclub en Buffalo Tom vorbij horen komen, dan mag je aan mij denken.

Nou EttaJamesBrown, ik noteer je voor je voor volgend jaar

We zijn inmiddels druk bezig de lijstjes te verwerken tot een eindlijst. Het duurt dit jaar wat langer dan anders... Heeft iets te maken met de Radiocapriolen die momenteel op OrinocoRadio gaande zijn van ene kaj_666... Ik had gehoopt de lijst vandaag ongeveer te hebben... Maar het wordt nog even geduld bewaren...

DjFrankie (moderator)
Grafmat schreef:
Nou EttaJamesBrown, ik noteer je voor je voor volgend jaar

We zijn inmiddels druk bezig de lijstjes te verwerken tot een eindlijst. Het duurt dit jaar wat langer dan anders... Heeft iets te maken met de Radiocapriolen die momenteel op OrinocoRadio gaande zijn van ene kaj_666... Ik had gehoopt de lijst vandaag ongeveer te hebben... Maar het wordt nog even geduld bewaren...

Zet mij volgend jaar ook erbij, dan maak ik ook een lijst

Is er trouwens een overzicht van de nummers die men getipt heeft?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:06 uur

geplaatst: vandaag om 06:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.