MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Onweerwolf
Ik heb hem origineel op CD ook trouwens.

Lekker boys

Voor het eerst iets ingestuurd voor de Pre Push. Een lijst vol hoogbejaarde nummers, want het viel me op dat er zo goed als geen oude klassiekers in staan.

Dim
Teunnis schreef:
Voor het eerst iets ingestuurd voor de Pre Push. Een lijst vol hoogbejaarde nummers, want het viel me op dat er zo goed als geen oude klassiekers in staan.

Leuk dat je ingestuurd hebt. Oude klassiekers in de zin van voor 1960?

Mijn Pre Push lijst is uit

1928
1956 (maar eerste opname 1939)
1961
1962
1963
1966

Dim
Leuk! Ik ben benieuwd.

Voor iedereen die ook graag aandacht wil voor onderbelichte genres/tijdperken/artiesten/genders/nationaliteiten: je kunt nog tot en met aankomende zondag je tips sturen naar [email protected].

In totaal mag je 18 minuten aan muziek aanleveren, verdeeld over minimaal 2 nummers. Verder geen restricties, behalve dan dat de nummers vorig jaar niet in de lijst mogen hebben gestaan.

Dat laatste kun je hier checken (en dan zie je meteen waar het nog aan ontbreekt in de lijst):
Verrukkelijke 500 van 2024 – Orinoco Radio - orinocoradio.nl

Je ingezonden nummers worden gegarandeerd gedraaid in het weekend van 10, 11 en 12 oktober, en als je een motivatie voor een nummer meestuurt lezen we die uiteraard ook voor.

5 PrePushjes opgestuurd (totale lengte 17:35), allemaal in hetzelfde thema

2011 (I)
2012 (F)
2012 (F)
2017 (F)
2024 (F)

Onweerwolf ik neem aan dat jij ons aller Linda wel pusht

Dim
Hopelijk komen er dit weekend nog wat mooie pushlijstjes binnen. Bijvoorbeeld van de volgende muziekkenners.

Johnny Marr Martijn Jonkers Vince vega Arno dumb_helicopter Onweerwolf GrafGantz AngeloV ranja Poek Dance Lover west Kondoro0614 Juul1998B Top2000 panjoe Porcupine Head Casartelli Slowgaze cosmic kid

Wat moet ik doen

Kondoro0614 schreef:
Wat moet ik doen

4 tantoe lekkere nummers doorsturen die niet in deze lijst staan. Kunnen we in het weekend van 10, 11 en 12 oktober lekker bier drinken

Ik heb 4 nummertjes gestuurd. Als ik creatief reken dan kom ik nét onder 18 minuten

Ik kwam door de lengtes van de nummers op drie tracks uit, moet wel zeggen dat het drie tantoe harde tracks zijn!

Dim
Tof dat je ingestuurd hebt Kondoro0614, benieuwd naar je tips.

Wie volgt?

Dim
Vandaag is de laatste mogelijkheid om Orinoco Radio te verblijden met je tips voor de Verrukkelijke 500. De postbus voor de Pre Push 500 sluit om middernacht.

In dit topic lees je binnenkort meer over de uitzendtijden van dit weekend, maar de data zijn al bekend: vrijdag 10, zaterdag 11 en zondag 12 oktober.

[email protected]
www.orinocoradio.nl

Ik ben dit jaar MacArthur Park de lijst in aan het pushen. Prachtig verhaal met een briljante tekst. Mocht iemand nog ruimte hebben in zn lijst, be my guest!

Scorpion_21 schreef:
Ik ben dit jaar MacArthur Park de lijst in aan het pushen. Prachtig verhaal met een briljante tekst. Mocht iemand nog ruimte hebben in zn lijst, be my guest!

Een nobel streven, wat de Donna versie betreft staat die al in mijn lijst. In de nog niet helemaal klaar zijnde Top 500 van 2025 staat die (waarschijnlijk) op 258.

Dim
Voor iedereen die heeft ingestuurd: bedankt! We gaan alle tips draaien dit weekend.

Uitzendtijden:
vrijdag vanaf 19.00
zaterdag vanaf 17.00
zondag vanaf 15.00.

Bumpje, vanavond vanaf 19.00 uur via Orinoco Radio

Dim
Vanavond met

19.00-21.00 Dim
21.00-23.00 kaj_666
23.00-sluit Riesdude

Oh, alweer te laat om tips in te sturen...
Wanneer is de deadline om de top 500 in te sturen? Die wil ik natuurlijk niet missen!

Dim
Simon77 Zondag 9 november is de laatste dag voordat de stembus sluit.

Dim
Alle tips van de eerste avond:

Pre Push 500

Dim
Alle tips tot nu toe:

Pre Push 500

Dim
De uitzending is begonnen en de chat is geopend:

www.orinocoradio.nl

Dim schreef:
De uitzending is begonnen en de chat is geopend:

www.orinocoradio.nl

Ik ga nu een uurtje luisteren, tussen de twee instoreshows (Amsterdam en Rotterdam) van Eefje in.

Gretz schreef:
(quote)

Ik ga nu een uurtje luisteren, tussen de twee instoreshows (Amsterdam en Rotterdam) van Eefje in.

Ik neem aan dat je met Eefje mee kan rijden?

Dim
Alle tips van dit weekend:

Pre Push 500

Dim
De volgende "stap" in de aanloop naar de Verrukkelijke 500 is Het Bal Der Gemisten. Scorpion_21 besteedt aandacht aan artiesten van naam en faam die op grond van palmares allang de Verrukkelijke 500 zouden moeten halen, maar voor wie succes in die lijst tot op heden is uitgebleven.

Aankomende vrijdag vanaf 20.00.
www.orinocoradio.nl

Top 500 ingestuurd, tien door random.org geselecteerde noteringen

22 Saybia - The Second You Sleep
37 Concrete Blonde - Joey
87 Lynyrd Skynyrd - Free Bird
188 Alanis Morissette - Uninvited
281 The Black Crowes - Sometimes Salvation
361 Jade Bird - Love Has All Been Done Before
402 Uriah Heep - July Morning
408 Brain Leak - Trying
439 MELL VF - Call My Name
474 Slayer - South of Heaven

Gast
geplaatst: vandaag om 14:31 uur

geplaatst: vandaag om 14:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.