MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MusicMeter fotoboek

zoeken in:

Wow, ziet er weer fantastisch uit! Krijg meteen heimwee als ik de foto's zie! Goed weer ook gehad? En tot welk punt ben je uiteindelijk gelopen?

Die paar pietepeuterige hutjes op de zesde foto geven wel perspectief aan eea. Daarin verblijven dus mensen - kan je nagaan hoe klein we eigenlijk zijn

Beam me up there, Scotty - pleazz

DjFrankie (moderator)
Nice pics

tuktak
Welk deel van de alpen is dit?

tuktak
OldRottenhat schreef:
Wow, ziet er weer fantastisch uit! Krijg meteen heimwee als ik de foto's zie! Goed weer ook gehad? En tot welk punt ben je uiteindelijk gelopen?

Het weer was top, alleen regen op eindpunt Abisko (terwijl dat grappig genoeg juist de droogste plek van Zweden is). Begonnen vanaf Kvikkjokk. Ik zie nu dat je hetzelfde stuk hebt gelopen, maar dan andersom!

mooie foto's!

tuktak schreef:
Welk deel van de alpen is dit?

Het deel met veel groen en toppen met sneeuw en gletsjers is in de Stubaier Alpen (ten zuiden van Innsbruck), het deel met de kale, dorre rotspieken en puinhellingen is in de Karwendel (ten noorden van Innsbruck). Hemelsbreed zeer dicht bij elkaar maar toch een wereld van verschil.

tuktak schreef:
Het weer was top, alleen regen op eindpunt Abisko (terwijl dat grappig genoeg juist de droogste plek van Zweden is). Begonnen vanaf Kvikkjokk. Ik zie nu dat je hetzelfde stuk hebt gelopen, maar dan andersom!

De meeste mensen lopen andersom

De simpele verklaring is:
- je loopt dan van hoog naar laag
- vroeger kon je alleen met de trein naar Abisko komen; en als je daar aankwam vanuit Stockholm, had je een lange treinreis achter de rug en was je brak; de eerste twee etappes zijn dan relatief eenvoudig (ca 14 en 18 km).

Overigens afwijken van de Kungsleden is soms mooier/leuker, maar vergt wel navigatiekennis + kaart en kompas. Dan nog: het terrein is soms zo geaccidenteerd dat je - wat mij overkwam - soms op 50 m je doel (ik meen een kleine plas) kunt missen; totdat je op een hoger gelegen punt gaat staan. Overigens moet je ook rekening houden met afwijkingen ogv magnetische pool.

Zeer mooie foto's!

Jep. Eindelijk eens wat anders dan de typische toeristische plaat(s)jes.

Het doel van de reis was dan ook het reizen an sich, buiten de routes en onder de mensen komen, en mooie plaatjes schieten

Albanië is een heel bijzonder land en ik kan het van harte aanbevelen. De mensen zijn super-vriendelijk en de natuur is schitterend (het zwerfvuil helaas niet). Enigzins kunnen afzien is wel een vereiste, verwacht buiten Tirana weinig luxe en het openbaar vervoer is eh, vreemd.

Die foto met die jongen aan de plas waarbij het lijkt alsof er 2 kabouters in een plas lopen heb ik al op een ander blog voorbij zien komen. Leuk dat die van jouw hand is.

itchy schreef:
Het doel van de reis was dan ook het reizen an sich, buiten de routes en onder de mensen komen, en mooie plaatjes schieten

Albanië is een heel bijzonder land en ik kan het van harte aanbevelen. De mensen zijn super-vriendelijk en de natuur is schitterend (het zwerfvuil helaas niet). Enigzins kunnen afzien is wel een vereiste, verwacht buiten Tirana weinig luxe en het openbaar vervoer is eh, vreemd.

Wat mij interesseert: vraag je vooraf toestemming aan de mensen die je fotografeert - en verder: vragen ze nooit om een opname ervan aan jou; en wat doe je dan?

Ja, soms, indien mogelijk . Dat laatste gaat tegenwoordig vrij makkelijk: ook in ontwikkelingslanden (want dat is het) hebben veel mensen een emailadres of Facebook.

Een echt portret maken zonder toestemming vind ik ten eerste sneaky. Ten tweede kan dat alleen met een lens die een eind kan zoomen en die heb ik niet en wil ik ook niet hebben en wel om deze reden. Je ziet dat wel eens, mensen die vol trots een "authentiek" portret op hun Flickr zetten- dat na bestudering van de EXIF van 20m afstand moet zijn gemaakt. Je ziet die afstand ook echt op de foto. Er is geen enkel contact met de mensen, maar daar gaat het juist om.

Ik begin in elk geval nooit gelijk een lens in hun gezicht te duwen en te klikken, dat werkt niet. Meestal hang ik ergens een tijdje rond en maak ik wat straatopnames, zodat mensen je zien en niet overvallen worden. In Albanië is het buiten de grote steden zo dat de mensen blij verrast zijn een toerist te zien. In sommige gebieden komen gewoon geen toeristen. Vaak spreken ze jou aan en word je thuis uitgenodigd voor een kopje koffie. Bijvoorbeeld die vrouw met het kind aan haar borst, ik heb eerst een uur op dat dakterras met haar zitten kletsen over van alles. Daarna uitgelegd dat ik foto's wil maken die een goed beeld geven van het land en of het ok is dat ik foto's van haar en haar gezin maak. Dat vond ze ok en in het begin gaat het geforceerd, maar daarna wordt het "gewoon" en ontstaan dergelijke situaties. Ik heb haar wat foto's gemaild en ze vind het ok dat ik de foto op deze wijze gebruik.

In het geval van het poolcentrum: ik heb daar twee uur rondgehangen en was 100 foto's verder voor ik niet meer opviel en ik deze foto kon maken. De eigenaar heeft inmiddels enkele foto's gekregen. Daarna een potje gespeeld met de eigenaar en ik ben nog nooit zo ingemaakt

Dat meisje met heel lang haar en de man met sigaret (haar vader) spraken mij aan op straat, en de foto's zijn tien minuten daarna gemaakt. Ze hoefden ook geen foto of iets anders, zij wilde gewoon haar engels oefenen.

De village-gangsta heb ik aangesproken en gelijk gevraagd. Anders zou de kans zijn verkeken. Was geen enkel probleem.

Het inladen van de koei'n: dit tafereel kwam ik tegen en is het enige waarbij ik vooraf geen toestemming heb gevraagd. Wel er bovenop gesprongen en in de weg gelopen. Ze hadden het met het trekken aan die beesten zo druk dat ik ongestoord mijn gang kon gaan. Wel na afloop de volle laag van 1 van die mannen gekregen (ook wel terecht). Maar na het aanbieden van een sigaret (ook heel handig als ijsbreker, ik rook zelf niet maar in Albanië rookt iedereen) en een verontschuldiging was het ook wel weer goed, en de rest vond het trouwens geen enkel probleem.

Verder is het ook sterk van de volksaard afhankelijk: Albanië is een land waar de mensen zich, zoals in sommige zuid-Oost Aziatische landen, relatief makkelijk laten fotograferen. In Nederland gaat dat een stuk stugger of kan je klap op je kanis krijgen.

Ozric Spacefolk
http://s4.postimg.org/dxxs4mphp/IMG_20150927_WA0030.jpg

Dagje door de duinen fietsen, in de heerlijke herfst.
Foto door mijn vriendin genomen...

@Ozric Spacefolk, mooie foto, kleur wat bewerkt?

Ozric Spacefolk
vin13 schreef:
@Ozric Spacefolk, mooie foto, kleur wat bewerkt?

Tja, smartfoons. Volgens mij heeft mijn vriendin een iphone, weet niet welke. Maar daar kan je tegenwoordig van alles mee.

En thanks...

itchy schreef:
Wat foto's van mijn reis door Albanië enige weken geleden:

Foto's zijn heel mooi, ook die op je website!

Indrukwekkende foto's itchy!

aslan (crew)
aslan-update 2015 (op de camping in zeeland),
"kijk alsof het bier niet smaakt" was de opdracht!

http://s28.postimg.org/asnvkoan1/aslan2015.jpg

Ozric Spacefolk

buizen
Coole foto, aslan, je zou niet zeggen dat je al bijna Abraham gaat zien.
Muziek houdt je jong zullen we maar zeggen.

Toffe foto van een user die ik waardeer

Zal er gelijk ook maar weer eens eentje plaatsen dan.

http://i60.tinypic.com/2wnwaiw.jpg

Sir Spamalot (crew)
2 x

Ozric Spacefolk
Toffe baarden en haarstijl.

Ozric Spacefolk
Doe ik gewoon mee. Van een optreden afgelopen maart, met een bandje dat niet meer bestaat.

http://www.ur-upload.de/i/2015/10/14/DSC07874.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 03:33 uur

geplaatst: vandaag om 03:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.