De Site / Gebruikers / MusicMeter fotoboek
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2025, 00:51 uur
madmadder schreef:
Ik werk drie dagen per week bij de buitendienst van een woningcorporatie; verwaarloosde tuinen / achterpaden e.d. netjes maken en huurders meehelpen met opruimen / ruimte maken voor renovatie. Eén dag in de week heb ik een vrije rol en die mag ik naar eigen inzicht invullen; filosofische lunch organiseren (ik ben afgestudeerd filosoof), blog schrijven over het werk dat ik doe, meldingen invoeren in systeem, ik zit in een werkgroep over afval en binnenkort ga ik interviews afnemen en schrijven rondom een groot renovatieproject. Wat een baan. ❤️
Ik werk drie dagen per week bij de buitendienst van een woningcorporatie; verwaarloosde tuinen / achterpaden e.d. netjes maken en huurders meehelpen met opruimen / ruimte maken voor renovatie. Eén dag in de week heb ik een vrije rol en die mag ik naar eigen inzicht invullen; filosofische lunch organiseren (ik ben afgestudeerd filosoof), blog schrijven over het werk dat ik doe, meldingen invoeren in systeem, ik zit in een werkgroep over afval en binnenkort ga ik interviews afnemen en schrijven rondom een groot renovatieproject. Wat een baan. ❤️
Ik tel bij elkaar op 4 werkdagen? En de andere dag(en), als ik vragen mag?
4
geplaatst: 6 september 2025, 15:33 uur
madmadder schreef:
Waar ik werk heeft iedereen een werkweek van vier dagen.
Waar ik werk heeft iedereen een werkweek van vier dagen.
Is ook ruim voldoende, toch?
5
geplaatst: 6 september 2025, 15:51 uur
Ik ook, al 25 jaar. Altijd mijn doel in het leven geweest ; werk dat best leuk is, genoeg geld om enigszins comfortbel te kunnen leven maar wel zo veel mogelijk vrije tijd:)
0
geplaatst: 6 september 2025, 18:53 uur
Daar denken (arbeids)economen toch heel anders over, gelet op het grote gebrek aan arbeidskrachten (in zo goed als elke sector). En laten we dan ook niet zeuren over (arbeids)migratie. Ik zeg er meteen bij dat ik zelf ook een “schuldige” ben (hoewel ik de “vrije” dag niet als hobbydag oid gebruik, maar voor mijn wetenschappelijke schrijverij, voorbereiding gastcolleges, lezingen, soms ook “gewoon” werk (wat niet af is gekomen tijdens reguliere werkdagen) en de laatste 2 jaar voor mantelzorg). Wat doen jullie op de “vrije” dag?
9
geplaatst: 6 september 2025, 19:56 uur
Chameleon Day schreef:
Wat doen jullie op de “vrije” dag?
Ik trek mij niks aan van wat (arbeids)economen denken. Zeker niet tijdens mijn vrije dagen.
4
geplaatst: 6 september 2025, 19:59 uur
Zo, dan ben ik best een die-hard met al 32 jaar een vijfdaagse werkweek. Ook goed voor de portemonnee, want op vrije dagen geef ik toch alleen maar te veel uit 

0
geplaatst: 6 september 2025, 20:05 uur
0
geplaatst: 6 september 2025, 20:06 uur
aERodynamIC schreef:
Zo, dan ben ik best een die-hard met al 32 jaar een vijfdaagse werkweek. Ook goed voor de portemonnee, want op vrije dagen geef ik toch alleen maar te veel uit
Maar dan ga je op z’n minst toch voor een vervroegd pensioen?

0
geplaatst: 6 september 2025, 20:48 uur
Chameleon Day schreef:
Dat kan verschillen.
Maar vandaag moest ik voetballen tegen Ajax 35+.
Ik wil er verder niet over uitweiden, gezien de uitslag etc. en de bizarre loting van de KNVB inzake bekervoetbal in de regio Amsterdam.
Het was de bedoeling dat we het leuk zouden vinden, een wedstrijd tegen Ajax, met alle egards enz. Je mag, als uitspelende ploeg, door de kassa zonder te betalen (feitelijk moest dit wel, de Ajax dames speelden thuis).
Maar ik vond vanmorgen de single 2000 Light years from home van de Rolling Stones op een beurs. Dat vond ik minstens net zo leuk als een wedstrijd tegen Ajax. Eigenlijk leuker.
1
geplaatst: 6 september 2025, 21:15 uur
Er wordt nu geïmpliceerd dat je met een vierdaagse werkweek minder zou werken en dus minder zou verdienen maar dat geldt bij mij op werk niet hoor. Een fulltime dienstverband wordt gewoon in vier dagen gepropt. Ik werk overigens wel parttime en doe in mijn vrije tijd andere bijzonder nuttige en productieve dingen. 

0
geplaatst: 6 september 2025, 22:46 uur
madmadder schreef:
Een fulltime dienstverband wordt gewoon in vier dagen gepropt.
Een fulltime dienstverband wordt gewoon in vier dagen gepropt.
Oei, 10 uur per dag?

1
geplaatst: 6 september 2025, 22:51 uur
Ha,ha, hier ook 4 dagen ( 30,4 uur).
Generatiepact heet zoiets hier.
Generatiepact heet zoiets hier.
0
geplaatst: 7 september 2025, 00:30 uur
Jij draait toch strak 2u per dag om een 40u werkweek te vullen?

0
geplaatst: 7 september 2025, 00:37 uur
madmadder schreef:
Er wordt nu geïmpliceerd dat je met een vierdaagse werkweek minder zou werken en dus minder zou verdienen maar dat geldt bij mij op werk niet hoor. Een fulltime dienstverband wordt gewoon in vier dagen gepropt.
Er wordt nu geïmpliceerd dat je met een vierdaagse werkweek minder zou werken en dus minder zou verdienen maar dat geldt bij mij op werk niet hoor. Een fulltime dienstverband wordt gewoon in vier dagen gepropt.
Ik impliceer niks hoor. En ja, ik herken het 5 in 4 stoppen (“het recht om een dag in de week onbetaald thuis te werken” - pre-corona quote). Heb er zelf overigens nooit zo moeilijk over gedaan. En wat door de (arbeids)economen nog wel eens over het hoofd wordt gezien, is het “maatschappelijk werk” dat gedaan wordt op die “vrije” dag (zoals mantelzorg). Maar dan hebben we het uiteraard niet over die gasten die op die dag een plaatje draaien en op een site zoals deze zitten.
Want niet iedere 4/5‘er maakt zich “maatschappelijk” nuttig op de “vrije” dag. Toch een luxe-dingetje, waar ik mezelf op momenten zeker ook aan bezondig. (ja we zijn zondig, “calvinisten” als we zijn)
1
geplaatst: 7 september 2025, 02:08 uur
3
Deranged
geplaatst: 7 september 2025, 02:13 uur
https://i.postimg.cc/Vs9Jhd2D/IMG-0192.jpg
Ben nog steeds aan het werk in de koelcel.
Fruit sorteren dat soort dingen.
Labels plakken orders picken.
Gewoon de mensen geven wat zij steeds graag zelf willen.
Ben nog steeds aan het werk in de koelcel.
Fruit sorteren dat soort dingen.
Labels plakken orders picken.
Gewoon de mensen geven wat zij steeds graag zelf willen.
1
geplaatst: 7 september 2025, 02:18 uur
Om 2:13u? Nu tijd om te slapen, morgen weer labels plakken…
0
Deranged
geplaatst: 7 september 2025, 02:32 uur
Morgen is maandag en dan hoop ik wel wat rust te pakken.
Maar is nooit helemaal te zeggen sta in principe altijd aan.
Altijd klaar om op te staan altijd ready voor het volgende.
5
geplaatst: 7 september 2025, 09:00 uur
https://i.imgur.com/gojpMUkl.jpg
* pillenbakje (voor pillen)
* voor 1st in 14 dagen gewassen haar
* Galen Tipton t-shirt
* pillenbakje (voor pillen)
* voor 1st in 14 dagen gewassen haar
* Galen Tipton t-shirt
2
geplaatst: 7 september 2025, 09:19 uur
madmadder schreef:
Kan zeker, mijn partner werkt 4 dagen 9 uur (en meestal wel langer). Ik maak ook langere weken, maar dat moet weer vanwege de compensatie tegenover de vakanties

Ik heb altijd gezegd na mijn vijftigste een dag korter te gaan werken, maar zoals gezegd: dan ga ik alleen maar geld uitgeven op die extra vrije dag en zolang ik het werk leuk vind en het nog makkelijk aan kan vind ik het wel lekker zo (en niet met een duo hoeven samen te werken is me ook wat waard).
Overigens is het geen oordeel hoor: ik geef iedereen groot gelijk. Als je korter kan werken, waarom niet?!
0
geplaatst: 7 september 2025, 09:30 uur
aERodynamIC schreef:
Als je korter kan werken, waarom niet?!
Als je korter kan werken, waarom niet?!
Voor volk en vaderland - aldus de economen. En voor onze hoogblonde rel-Mozart: effectieve maatregel tegen migratie.

6
geplaatst: 7 september 2025, 09:31 uur
Wat is het toch met dat extra geld uitgeven op een vrije dag?
- als je het hebt, is dat toch niet erg?
- geen extra geld uitgeven op je vrije dag is goed mogelijk. En anders een goede les in consuminderen.
- als je het hebt, is dat toch niet erg?
- geen extra geld uitgeven op je vrije dag is goed mogelijk. En anders een goede les in consuminderen.
1
geplaatst: 7 september 2025, 09:42 uur
Hier ook 5 dagen werken. Financieel gezien niet nodig. Voor mij is het grote voordeel dat ik mijn klas alleen kan draaien. De afgelopen jaren denk ik er steeds aan om minder te gaan werken, maar puntje bij paaltje kies ik toch steeds voor 5 dagen.
Mijn vrouw werkt trouwens 3,5 dag.
Mijn vrouw werkt trouwens 3,5 dag.
3
geplaatst: 7 september 2025, 10:01 uur
Ik ben indirect parttimer geworden omdat mijn werkgever (Rijk) in 1996 besloot dat de 36-urige werkweek ingevoerd moest worden. Dat gecombineerd met de de geboorte van mijn twee zonen en de daarbij behorende ouderschapsverlofregeling(en) leidde tot het besluit om per 1 januari 1999 niet meer als fulltime medewerker terug te keren. Ook een belangrijke factor was dat ik in die periode naast mijn gewone technisch administratieve werkzaamheden ook de telefoon moest oppakken voor als er zich een storing voordeed in een overheidsgebouw in Noord Nederland. Een ontzettend ongelukkige combinatie van werkzaamheden.
Toen de jongens nog heel jong waren was de vrijdag geen schooldag. Dan was mijn lief aan het werk en zat ik thuis met de jongens. Nou ja, thuis......Als het mogelijk was gingen we erop uit natuurlijk.
Ik heb in de periode 2015-2020 ook een intensieve tijd gehad als mantelzorger. Ik woonde op 700 meter van mijn aan Alzheimer lijdende moeder, en dan ben je de sjaak, elke dag.
Maar er waren ook tijden dat ik meedraaide in de plaatselijke platen- en CD-zaak. En natuurlijk deed ik ook wel helemaal niks op zo'n dag. Heerlijk!
En vanaf mijn 58e kwam ik ik de zgn. PAS-regeling. 20% minder werken, 10% minder loon. Maar na recente CAO's is die 10% alweer meer dan gecompenseerd. Momenteel werk ik effectief 24 uren per week.
Minder werken, ik kan het iedereen aanraden!
Toen de jongens nog heel jong waren was de vrijdag geen schooldag. Dan was mijn lief aan het werk en zat ik thuis met de jongens. Nou ja, thuis......Als het mogelijk was gingen we erop uit natuurlijk.
Ik heb in de periode 2015-2020 ook een intensieve tijd gehad als mantelzorger. Ik woonde op 700 meter van mijn aan Alzheimer lijdende moeder, en dan ben je de sjaak, elke dag.
Maar er waren ook tijden dat ik meedraaide in de plaatselijke platen- en CD-zaak. En natuurlijk deed ik ook wel helemaal niks op zo'n dag. Heerlijk!
En vanaf mijn 58e kwam ik ik de zgn. PAS-regeling. 20% minder werken, 10% minder loon. Maar na recente CAO's is die 10% alweer meer dan gecompenseerd. Momenteel werk ik effectief 24 uren per week.
Minder werken, ik kan het iedereen aanraden!
* denotes required fields.