Muziek / Muziekgames / Beoordeel top 10, songs
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 april 2012, 19:43 uur
Dan sluit ik wel even af:
1. Frank Zappa - The Gumbo Variations: 7.5
2. Regina Spektor - Pavlov's Daughter: 8.5
3. Radiohead - Paranoid Android: 9
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið): 9
5. Portishead - Silence: 9
6. Archive - Funeral: 7.25
7. Joy Division - Twenty Four Hours: 8.25
8. Holden - Lump: mix-versie: 7
9. Charles Mingus - Track A - Solo Dancer: 7
10. De Kift - Rolfie: 7.75
Mooie top 10!
Nou, dan plaats ik straks de mijne wel...
1. Frank Zappa - The Gumbo Variations: 7.5
2. Regina Spektor - Pavlov's Daughter: 8.5
3. Radiohead - Paranoid Android: 9
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið): 9
5. Portishead - Silence: 9
6. Archive - Funeral: 7.25
7. Joy Division - Twenty Four Hours: 8.25
8. Holden - Lump: mix-versie: 7
9. Charles Mingus - Track A - Solo Dancer: 7
10. De Kift - Rolfie: 7.75
Mooie top 10!
Nou, dan plaats ik straks de mijne wel...
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 april 2012, 21:19 uur
Gemiddeldes Teunnis:
Frank Zappa - The Gumbo Variations 7.48
Regina Spektor - Pavlov's Daughter 6.68
Radiohead - Paranoid Android 8.80
Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið) 8.48
Portishead - Silence 8.58
Archive - Funeral 7.60
Joy Division - Twenty Four Hours 6.90
Holden - Lump: mix-versie 6.98
Charles Mingus - Track A - Solo Dancer 8.34
De Kift - Rolfie 6.33
Frank Zappa - The Gumbo Variations 7.48
Regina Spektor - Pavlov's Daughter 6.68
Radiohead - Paranoid Android 8.80
Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið) 8.48
Portishead - Silence 8.58
Archive - Funeral 7.60
Joy Division - Twenty Four Hours 6.90
Holden - Lump: mix-versie 6.98
Charles Mingus - Track A - Solo Dancer 8.34
De Kift - Rolfie 6.33
0
geplaatst: 11 april 2012, 23:48 uur
Ben ik ook weer eens. Ik was nog bij die van kemm, en die vond ik interessant:
1. Erykah Badu - Green Eyes
Ik ken eigenlijk bijzonder weinig van Erykah, maar dit smaakt naar meer! Heerlijk jazzy nummer vol emotie, dat de volle 10 minuten blijft boeien. In deze context klinkt haar stem erg goed, terwijl ik die op dat nummer van The Roots bijv. niet zo goed kan hebben. Hier is haar stem veel geschikter voor, en de emotie is ook te horen. Erg fijn!
Cijfer: 8,5
2. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Rivers of My Fathers
Ik was eigenlijk vanaf de eerste pianotonen al verkocht. Ik ken al het een en ander van Gil maar niks dat hiermee vergelijkbaar is. De piano doet hier ook al jazzy aan, en klinkt echt prachtig. Laat Gil hier nou ook nog eens erg mooi zingen, en je hebt me al snel te pakken. Wat een melancholie spreekt hieruit. Winter in America heet dit album, en inderdaad heeft het wel wat van die sfeer, al zou het ook herfst kunnen zijn. Heerlijk relaxte, sfeervolle, maar toch ook emotionele en melancholische muziek.
3. Stevie Wonder - Ordinary Pain
Goed nummer van een goed artiest. Songs in the Key of Life staat vol met toppers, en dit is er een van. Stevie weet je mee te slepen, hij zingt het sterk, en zorgt voor uitstekende instrumentatie. Ik hoor het graag.
Cijfer: 8
4. The Invaders - Spacing Out
Vet nummer! Funk met inderdaad een lekker spacy sfeertje. Volledig instrumentaal, maar verveelt geen moment. Erg lekker.
5. Gil Scott-Heron - Pieces of a Man
Nog een keer Gil. He, en weer een melancholisch pianonummer, met een jazzy inslag (die bas!). Hetzelfde idee als 2 dus, maar dan toch wat minder.
Cijfer: 7
6. Eugene McDaniels - Jagger the Dagger
Eugene heeft een aantal van mijn favoriete (Flack-)nummers geschreven, maar met solowerk van hem was ik nog niet bekend. Ik was dus erg benieuwd. Ik weet wel dat ik Roberta een stuk liever hoor zingen dan Eugene zelf. Verder zit hier wel een fijne sfeer in, maar het komt wat mij betreft niet helemaal goed uit de verf. Het kabbelt net iets te veel voort, maar wellicht zou ik met Roberta op zang ademloos hebben geluisterd. Mooie sfeer dus, lekker donker, maar iets te eentonig en langdradig. Of ik ben gewoon niet in de goede stemming ervoor.
Cijfer: 6
7. Cody ChesnuTT - She’s Still Here
He weer iemand die mee heeft gezongen met The Roots, toevallig. Ik vind dit liedje vooral heel amateuristisch klinken. Alsof Cody voor het eerst thuis in z'n kamertje een liedje in elkaar heeft geflanst. Dat kan goed uitpakken (Perfume Genius), maar hier klinkt de instrumentatie alsof een kleuter heeft zitten kloten op een keyboardje of met een muziekmaakprogramma op de computer ofzo, de zang heeft af en toe wel iets, maar klinkt het grootste gedeelte van de tijd alsof ie z'n stem maar niet onder controle kan krijgen en het liedje is ook al niet interessant.
Cijfer: 2
8. Sly & The Family Stone - Family Affair
Ja, lekker nummer, al heb ik het nooit echt bijzonder gevonden. Niks mis mee, maar écht goed wordt het ook nergens.
9. Public Enemy - She Watch Channel Zero?!
Best raar. Ik ben eerder naar rock dan naar hip-hop gaan luisteren, maar de hip-hop voor rockers (dit maar ook Beastie Boys) heb ik nooit veel mee gehad, Atmosphere heb ik ook relatief weinig mee (ook zo'n band die populair is bij de hip-hopleken). Het is mij allemaal veel te schreeuwerig, en zoiets heeft voor mij weinig met hip-hop te maken. Het is ook meer geschreeuw dan rap, en dat geschreeuw is nog over een rockgitaar heen ook. Daarom vallen Public Enemy en Beastie Boys voor mij meer onder de minder interessante rockmuziek dan onder hip-hop. Dit nummer is verder bij vlagen best lekker, maar het laat me redelijk koud.
Cijfer: 5,5
10. The Family Stand - The Education of Jamie
Ik kwam hier ook al een nummer van tegen in de MuMeladder en eigenlijk associeerde ik het vooral met foute rockballads. Geldt ook voor dit nummer. De ene zanger heeft wel wat weg van die van Axl Rose, instrumentaal wordt het nergens interessant en dan zo'n fout overdreven refrein. Nee, ik kan er niks aan doen, maar ik hoor hier echt nul komma nul soul in en moet alleen maar aan AOR denken. Ah, en die gitaarsolo bevestigt het nog even voor me.
Twee waardeloze nummers, maar wel een erg mooie top 4.
1. Erykah Badu - Green Eyes
Ik ken eigenlijk bijzonder weinig van Erykah, maar dit smaakt naar meer! Heerlijk jazzy nummer vol emotie, dat de volle 10 minuten blijft boeien. In deze context klinkt haar stem erg goed, terwijl ik die op dat nummer van The Roots bijv. niet zo goed kan hebben. Hier is haar stem veel geschikter voor, en de emotie is ook te horen. Erg fijn!
2. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Rivers of My Fathers
Ik was eigenlijk vanaf de eerste pianotonen al verkocht. Ik ken al het een en ander van Gil maar niks dat hiermee vergelijkbaar is. De piano doet hier ook al jazzy aan, en klinkt echt prachtig. Laat Gil hier nou ook nog eens erg mooi zingen, en je hebt me al snel te pakken. Wat een melancholie spreekt hieruit. Winter in America heet dit album, en inderdaad heeft het wel wat van die sfeer, al zou het ook herfst kunnen zijn. Heerlijk relaxte, sfeervolle, maar toch ook emotionele en melancholische muziek.
3. Stevie Wonder - Ordinary Pain
Goed nummer van een goed artiest. Songs in the Key of Life staat vol met toppers, en dit is er een van. Stevie weet je mee te slepen, hij zingt het sterk, en zorgt voor uitstekende instrumentatie. Ik hoor het graag.
4. The Invaders - Spacing Out
Vet nummer! Funk met inderdaad een lekker spacy sfeertje. Volledig instrumentaal, maar verveelt geen moment. Erg lekker.
5. Gil Scott-Heron - Pieces of a Man
Nog een keer Gil. He, en weer een melancholisch pianonummer, met een jazzy inslag (die bas!). Hetzelfde idee als 2 dus, maar dan toch wat minder.
6. Eugene McDaniels - Jagger the Dagger
Eugene heeft een aantal van mijn favoriete (Flack-)nummers geschreven, maar met solowerk van hem was ik nog niet bekend. Ik was dus erg benieuwd. Ik weet wel dat ik Roberta een stuk liever hoor zingen dan Eugene zelf. Verder zit hier wel een fijne sfeer in, maar het komt wat mij betreft niet helemaal goed uit de verf. Het kabbelt net iets te veel voort, maar wellicht zou ik met Roberta op zang ademloos hebben geluisterd. Mooie sfeer dus, lekker donker, maar iets te eentonig en langdradig. Of ik ben gewoon niet in de goede stemming ervoor.
Cijfer: 6
7. Cody ChesnuTT - She’s Still Here
He weer iemand die mee heeft gezongen met The Roots, toevallig. Ik vind dit liedje vooral heel amateuristisch klinken. Alsof Cody voor het eerst thuis in z'n kamertje een liedje in elkaar heeft geflanst. Dat kan goed uitpakken (Perfume Genius), maar hier klinkt de instrumentatie alsof een kleuter heeft zitten kloten op een keyboardje of met een muziekmaakprogramma op de computer ofzo, de zang heeft af en toe wel iets, maar klinkt het grootste gedeelte van de tijd alsof ie z'n stem maar niet onder controle kan krijgen en het liedje is ook al niet interessant.
8. Sly & The Family Stone - Family Affair
Ja, lekker nummer, al heb ik het nooit echt bijzonder gevonden. Niks mis mee, maar écht goed wordt het ook nergens.
9. Public Enemy - She Watch Channel Zero?!
Best raar. Ik ben eerder naar rock dan naar hip-hop gaan luisteren, maar de hip-hop voor rockers (dit maar ook Beastie Boys) heb ik nooit veel mee gehad, Atmosphere heb ik ook relatief weinig mee (ook zo'n band die populair is bij de hip-hopleken). Het is mij allemaal veel te schreeuwerig, en zoiets heeft voor mij weinig met hip-hop te maken. Het is ook meer geschreeuw dan rap, en dat geschreeuw is nog over een rockgitaar heen ook. Daarom vallen Public Enemy en Beastie Boys voor mij meer onder de minder interessante rockmuziek dan onder hip-hop. Dit nummer is verder bij vlagen best lekker, maar het laat me redelijk koud.
Cijfer: 5,5
10. The Family Stand - The Education of Jamie
Ik kwam hier ook al een nummer van tegen in de MuMeladder en eigenlijk associeerde ik het vooral met foute rockballads. Geldt ook voor dit nummer. De ene zanger heeft wel wat weg van die van Axl Rose, instrumentaal wordt het nergens interessant en dan zo'n fout overdreven refrein. Nee, ik kan er niks aan doen, maar ik hoor hier echt nul komma nul soul in en moet alleen maar aan AOR denken. Ah, en die gitaarsolo bevestigt het nog even voor me.
Twee waardeloze nummers, maar wel een erg mooie top 4.
0
geplaatst: 12 april 2012, 00:18 uur
Dat zijn inderdaad ook maar net twee nummers die je moet aankunnen.
Van Cody zijn dit waarschijnlijk de meest amateuristisch uitgevoerde minuten van de hele dubbel-cd, maar ook gewoon zo aandoenlijk en romantisch ergens... Ik vond het uiteindelijke gemiddelde nog vrij hoog liggen, haha.
Met die twee nummers (mijn nominatie uiteraard) van The Family Stand krijg je wel een verkeerd beeld van het album, daar had ik zelfs niet bij stil gestaan. Het is ook net de variatie die de foute kantjes acceptabel maken en het AOR-gehalte eigenlijk onopmerbaar maken (echt waar, ik zweer het!) ...
Maar steek je tijd maar in die andere albums.
Van Cody zijn dit waarschijnlijk de meest amateuristisch uitgevoerde minuten van de hele dubbel-cd, maar ook gewoon zo aandoenlijk en romantisch ergens... Ik vond het uiteindelijke gemiddelde nog vrij hoog liggen, haha. Met die twee nummers (mijn nominatie uiteraard) van The Family Stand krijg je wel een verkeerd beeld van het album, daar had ik zelfs niet bij stil gestaan. Het is ook net de variatie die de foute kantjes acceptabel maken en het AOR-gehalte eigenlijk onopmerbaar maken (echt waar, ik zweer het!) ...
Maar steek je tijd maar in die andere albums.

0
Yann Samsa
geplaatst: 12 april 2012, 01:16 uur
Sandokan-veld schreef:
Tijd voor Ferre?
Tijd voor Ferre?
1. TALK TALK - INHERITANCE
Spirit Of Eden is mijn minnares, mijn tempel. Nooit is er een album geweest die meer gastvrij was dan deze. Nooit heeft een persoon zo'n hemelse vacht over mij heen gelegd en mij op zo'n verdovende manier tot bedaren gebracht. Spirit Of Eden is het ultieme isolement, een raadselachtig sprookje waarin ik langzaamaan wegdeemster. Het is poëzie die je iedere luisterbeurt nieuwe schatten toevertrouwt.
Inheritance is het nummer die de minste stemmen krijgt hier. Daarom eens extra in de aandacht zetten. Het is de sublimering van Liefde, van intensiteit.
2. GY!BE - SLEEP
Een cliché in de postrock wereld, ik weet het; maar clichés ontstaan niet uit het niets. Het is van zo'n overdonderende kracht. Filmisch en episch, en toch zeer klein en breekbaar.
Ooit had ik met een tweetal vrienden afgesproken op één van hun universiteitskoten. Na een avond met (te) veel wijn en heerlijke gesprekken, lagen we moe op de grond - elk op een matras. Toen drukte ik op play en begon Godspeed te spelen, een band die ze niet kenden. Het was stil, zo'n warme en betrouwbare stilte - geen akelige. Een uur was voorbij gegaan, ik dacht dat ze misschien in slaap waren gevallen. Tot de plaat stopte. Toen hoorde ik gezucht.
"Wat is dit, wat is dit? Dit heb ik nog nooit gehoord, en toch lijkt het alsof ik al heel mijn leven hiernaar opzoek was. Opnieuw, neem ons terug!"
Dat was Geluk.
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT
The Downward Spiral is één van de beste metalplaten ooit gemaakt. Het is de ultieme adrenalinebom, het is een pure en ruwe blok geweld. Zonder medelijden plaatst het z'n vuist keihard in je gezicht. Tot de kracht op is, en het verval komt. De wanhoop, de weemoed.
Tijdens Mr. Selfdestruct is daar nog geen sprake van. Het is compromisloos, het is brutaal. Het is een heerlijk nummer, met een zalig zwevende bridge.
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS
Jonathan Safran Foer schreef "Love me, because love doesn't exist and I have tried everything that does."
Het was op zo'n feest, je-weet-wel. Je kijkt rond en vraagt je af wat je daar verdomme eigenlijk te zoeken hebt. Op oudejaarsavond dan nog, zo'n leeghoofdigheid waar je dan zelf volledig in opgaat. Het was een avond van oppervlakkige blijheid. Tot zij kwam, zomaar vanuit de mistige nacht. Een gesprek, een lach en een traan en nog wat zaken waarvan ik nog steeds niet weet of ik er nu trots of beschaamd over moet zijn. Toen was het een avond van pijnlijk Geluk.
Het ene wat ik weet is dat ik daarna doelloos over de straten doolde, toen de eerste zon van het jaar zijn intrede maakte. En ik had het nog zoveel keer tegen mezelf gezegd: 'Ferre, hieraan zal jij nooit meedoen'. Ach ja, Jonathan Safran Foer hé.
Dit nummer heb ik de dagen erna een googolplex keer gedraaid.
Want my last look to be the moon in your eyes
Want my heart to break if it must break in your jaws
Want you to lick my blood off your paws
Die tekst, en de vertolking ervan, is de enige tekst die me ooit heeft doen twijfelen aan de woorden van Hermann Hesse ("Maybe people like us cannot love, ordinary people can - that's their secret").
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR
(check Spotify)
We schrijven een jaar later (zie: vorige nummer). Doorheen het hele jaar had haar afwezigheid zitten beuken op m'n schild en toen ze zichzelf - opnieuw - aan mij weggaf als een hersenschim, was ik week en zwak en ontdaan. Onze gesprekken, voor en na, kwamen neer op één iets: dit nummer.
"is er nog een levende ziel die je liefheeft?... Een levende ziel die medelijden met je heeft?... Pas op dat je niet zonder komt te zitten... Ooit daaraan gedacht?... Als je zonder kwam te zitten en mij niet meer had?... Als je daar zit in die oude vodden en alleen nog luistert naar jezelf... De eeuwige bewonderaar... Steeds zwakker, steeds zwakker, tot de laatste snik..."
Veruit het beste nummer van het album. De tekst, de sfeer, de gitaar, de trompetten. Af en toe schrijf ik zo wel eens een stukje cabaret, en samen met de monologen van Wim Helsen zijn de teksten van De Kift hetgeen ik eigenlijk bereiken wil.
De troeven en obstakels van het menselijk bestaan, samengevat op een achterkant van een postzegel.
Voor de nieuwsgierigen, we waren allebei te verward. Te angstig, voor alles, voor elkaar. Het is tot een stilzwijgende consensus gekomen, en een strijd onderhuids. Muziek is een strijd, en zal het altijd zijn - of ze het nu wil of niet.
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE
(check nog iets anders dan Spotify)
Scratch My Back werd met de grond gelijk gemaakt. Stommekloten.
Het is eigenzinnig, tegendraads. Het heeft een moeilijk karakter, daar houd ik wel van (oh ironie, zie de vorige twee anekdotes). Het is een prachtig stuk kunst.
Men zegt wel eens dat de eerste versie dat men van een nummer hoort ook de meest geliefde zal zijn. Gabriel beukte voor mij Paul Simon de grond in, waar volgens anderen Scratch My Back zou moeten liggen. Eindelijk krijgt het nummer de neerslachtigheid die het verdiende.
7. THE CURE - UNTITLED
De ruzie met de derde persoon, zo'n Famous Blue Raincoatsituatie, had geleid tot een nachtelijk zwerven door de straten. Disintegration door de koptelefoon.
Een dodelijke injectie gif, dat is Disintegration. Getekend, geladen en wijs; doch ook naief, speels, blind en puberaal. De laatste nummers worden soms over het hoofd te zien, wat jammer is. Het is ongelofelijk hoe enkel al het begin van Untitled je simpelweg kan verlammen. Het klinkt zo berustend.
Het volgende gedicht zou ik nooit hebben kunnen schrijven zonder Untitled.
(let niet, of wel, op de generische intertekstualiteit met een nummer van Low)
tussen de leegte
van slaapzakken en flessen bier
onder de bodem van de vragen,
blijkt kilte me te dragen
leg je verstand te rusten hier
dwazen,
jullie weten niks
sleur de teugels maar uit mijn handen,
laat me zoeken in het grind
deze middernachtzomerdag zal nooit meer zeggen
dan de verhitte situatie
ik vraag geen stoelen onder mij weg te duwen
want, ooit
ooit zal ik darten met het tijdsverloop,
en die ene zekerheid
uitbuiten
als een zeer treurige prins
het verstikkende verlangen in m'n armen
sluiten
wees dan maar zelf wekker
lach en braak, en spring uit het water
dan waak ik niet meer,
over jullie verdorven paradijs
en wat dan?
dan niets
dat beloof ik je
8. SPINVIS - OVERVECHT
Spinvis is een dichter. Z'n eerste vond ik een cynisch meesterwerkje, en ook daarna kon hij mij overtuigen met betoverende nummers (zoals Het Laatste Wonder).
Met z'n nieuwe had ik wat moeite, in het begin. Waarom, dat vraag ik mij nu ook af. Het schittert van de herkenbare anekdotes en poëtische beelden.
"Drink op de vrienden die langzaam verdwaalden, het kustlicht te ver en de toverspreuk kwijt"
Dankje, Erik de Jong, om de slagzin van m'n biografie reeds te schrijven.
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD
Het behang krult van de muren, en de drie poten van het houten stoeltje zijn niet even lang waardoor hij de hele tijd op en neer wipt. Daar zit hij, en met zo'n fletse zonnestraal in z'n nek zingt hij dit.
please come smile with me just one more time,
it won't get out of hand
keep doing what you're doing now,
I think I understand.
insight comes so fast sometimes,
with confusion in it's wake.
I dug and found fools gold again,
but saw through it way too late.
Misschien moet ik haar toch schrijven. Of toezingen, op m'n eigen wankel stoeltje. Met een even fragiel nummer. Nee, dat zal me nooit lukken.
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL
(check Spotify)
Afsluiten doe ik niet met woorden, maar met dit. Gewoon genieten. Wees vrij, wees alles wat je wil zijn - laat Jonathan Safran Foer geen gelijk hebben...
"Sometimes I can feel my bones straining under the weight of all the lives I'm not living."
0
geplaatst: 12 april 2012, 01:34 uur
User top 10 toplijst:
1. tsjong: 7,27
2. Snoeperd: 7,10
3. arcade monkeys: 6,98
4. Dwejkk_: 7,34
5. laxus11: 7,03
6. Ulfat-e-Zulmat: 7,44
7. Arrie: 7,65
8. kemm: 6,72
9: Teunnis: 7,62
Ik heb kemm's gemiddelde aangepast op Arrie's beoordelingen, ik weet niet zeker of dit de bedoeling is.
1. tsjong: 7,27
2. Snoeperd: 7,10
3. arcade monkeys: 6,98
4. Dwejkk_: 7,34
5. laxus11: 7,03
6. Ulfat-e-Zulmat: 7,44
7. Arrie: 7,65
8. kemm: 6,72
9: Teunnis: 7,62
Ik heb kemm's gemiddelde aangepast op Arrie's beoordelingen, ik weet niet zeker of dit de bedoeling is.
0
johannesA
geplaatst: 12 april 2012, 09:06 uur
Wat een schitterende introducties op je 10 nummers, Ferre. 

0
geplaatst: 12 april 2012, 11:03 uur
Gisteren dankzij je nummer 1 eindelijk maar eens de solo-plaat van Mark Hollis geprobeerd, waarvoor mijn dank 

0
geplaatst: 12 april 2012, 18:19 uur
Ah, nu heb ik die van Teunnis gemist, ik ga ze in ieder geval nog zeker een keer beluisteren. Die van Ferre begint ook mooi, je nummer 1 heb ik toevallig vanochtend nog beluisterd; van het weinige dat ik van de jaren '80 heb gehoord veruit het beste album uit dat decenium. 

0
geplaatst: 12 april 2012, 18:41 uur
1. TALK TALK - INHERITANCE - 5
2. GY!BE - SLEEP - 9
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT - 4,5
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS - 7,5
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR - 3
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE - 4
7. THE CURE - UNTITLED - 7,5
8. SPINVIS - OVERVECHT - 6,5
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD - 6
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL - 7
2. GY!BE - SLEEP - 9
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT - 4,5
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS - 7,5
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR - 3
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE - 4
7. THE CURE - UNTITLED - 7,5
8. SPINVIS - OVERVECHT - 6,5
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD - 6
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL - 7
0
geplaatst: 12 april 2012, 19:54 uur
0
geplaatst: 12 april 2012, 20:16 uur
1. TALK TALK - INHERITANCE - 6
2. GY!BE - SLEEP – 8,5
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT – 8
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS - 10
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR - 7
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE – 7,5
7. THE CURE - UNTITLED – 8,8
8. SPINVIS - OVERVECHT – 6,5
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD – 6
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL – 5,5
2. GY!BE - SLEEP – 8,5
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT – 8
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS - 10
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR - 7
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE – 7,5
7. THE CURE - UNTITLED – 8,8
8. SPINVIS - OVERVECHT – 6,5
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD – 6
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL – 5,5
0
geplaatst: 12 april 2012, 21:48 uur
Erg mooi nummer eigenlijk... gek dat ik nooit zoveel naar deze plaat geluisterd heb (bezit hem wel degelijk).
8
2. GY!BE - SLEEP
Niets persoonlijks, maar er zijn een paar verschijnselen in de muziekwereld waar ik zo allergisch voor ben dat ik het gewoon vertik om er nog naar te luisteren. Waarom dit bij deze kraakcanadezen het geval is, is een beetje te complex om hier uit te leggen en gaat ooit nog een aardig kort verhaal opleveren, maar aangezien ik dit niet ga luisteren en ook niet wil stemmen op iets wat ik in geen jaren heb gehoord wordt dit mijn eerste
pas
van het topic.
Bij het luisteren verscheen er een banner over dit filmpje op Youtube met gezellige tekenfilmfiguurtjes die reclame maakten voor pretpark Walibi. Dat was wel een apart contrast. Verder weet ik niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Het is wel goed gemaakt venijn, maar het laat me verder een beetje koud.
5,5
Nummer dat me diep kan aangrijpen zonder dat er veel bijzonders in lijkt te gebeuren.
7,5
Zie mijn vorige commentaar bij de Kift in dit topic, bij dat zeververhaal in het midden verslapt mijn aandacht wel tot het nulpunt.
6,5
Als je geen neerslachtigheid hoort in de originele versie dan beluister je hem te oppervlakkig. Juist het contrast in het origineel zorgt voor de scherpte. Dat gezegd hebbende, deze versie is smaakvol en met gevoel gedaan en weet te boeien. Goed arrangement!
7,5
7. THE CURE - UNTITLED
Nee ik kan toch weinig met the Cure, helaas.
5
8. SPINVIS - OVERVECHT
Erg mooi nummer, al worden de zaken wel een beetje erg... dramatisch voorgesteld in de tekst. Toch wel een beetje het euvel indeze top tien voor mij, heel mooie muziek maar ik heb te vaak de neiging om de muzikanten op de rug te kloppen en te zeggen, joh, kop op.
6,8
Dit is dan wel weer volmaakt uitgevoerde melancholie die doet verlangen naar meer.
7,8
Dit is een plaat met nogal een Reputatie, maar gek genoeg is dit bij mijn weten de eerste keer dat ik er iets van hoor. Wat hier dan zo boeiend aan zou zijn gaat volledig langs me heen, al weet ik sowieso weinig over dit soort muziek.
4
Erg mooi nummer eigenlijk... gek dat ik nooit zoveel naar deze plaat geluisterd heb (bezit hem wel degelijk).
8
2. GY!BE - SLEEP
Niets persoonlijks, maar er zijn een paar verschijnselen in de muziekwereld waar ik zo allergisch voor ben dat ik het gewoon vertik om er nog naar te luisteren. Waarom dit bij deze kraakcanadezen het geval is, is een beetje te complex om hier uit te leggen en gaat ooit nog een aardig kort verhaal opleveren, maar aangezien ik dit niet ga luisteren en ook niet wil stemmen op iets wat ik in geen jaren heb gehoord wordt dit mijn eerste
pas
van het topic.
Bij het luisteren verscheen er een banner over dit filmpje op Youtube met gezellige tekenfilmfiguurtjes die reclame maakten voor pretpark Walibi. Dat was wel een apart contrast. Verder weet ik niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Het is wel goed gemaakt venijn, maar het laat me verder een beetje koud.
5,5
Nummer dat me diep kan aangrijpen zonder dat er veel bijzonders in lijkt te gebeuren.
7,5
Zie mijn vorige commentaar bij de Kift in dit topic, bij dat zeververhaal in het midden verslapt mijn aandacht wel tot het nulpunt.
6,5
Als je geen neerslachtigheid hoort in de originele versie dan beluister je hem te oppervlakkig. Juist het contrast in het origineel zorgt voor de scherpte. Dat gezegd hebbende, deze versie is smaakvol en met gevoel gedaan en weet te boeien. Goed arrangement!
7,5
7. THE CURE - UNTITLED
Nee ik kan toch weinig met the Cure, helaas.
5
8. SPINVIS - OVERVECHT
Erg mooi nummer, al worden de zaken wel een beetje erg... dramatisch voorgesteld in de tekst. Toch wel een beetje het euvel indeze top tien voor mij, heel mooie muziek maar ik heb te vaak de neiging om de muzikanten op de rug te kloppen en te zeggen, joh, kop op.
6,8
Dit is dan wel weer volmaakt uitgevoerde melancholie die doet verlangen naar meer.
7,8
Dit is een plaat met nogal een Reputatie, maar gek genoeg is dit bij mijn weten de eerste keer dat ik er iets van hoor. Wat hier dan zo boeiend aan zou zijn gaat volledig langs me heen, al weet ik sowieso weinig over dit soort muziek.
4
0
Lukk0
geplaatst: 13 april 2012, 19:34 uur
Endless Summer is ook niet direct een album om een nummertje van te plukken en los te luisteren. En voor een los nummer zou ik dan eerder A Year in a Minute aanbevelen, en dan minstens als flac-bestand. Ik ben niet zo audiofiel, maar met artiesten als Fennesz, Alva Noto, Stars of the Lid, Hecq e.d. mis je gewoon ontzettend veel diepte en detail via youtube of met mp3-tjes. Mijn eigen favoriet is Happy Audio, met afstand, maar die luister ik eigenlijk alleen gewoon aan het eind van het album. Fabelachtig goed. Je moet er alleen wel een beetje van houden
.
.
0
geplaatst: 13 april 2012, 22:57 uur
Allemachtig prachtig nummer van een van m'n eerste muziekliefdes. Het album voor Sprit of Eden was de eerste cd die ik kocht, en deze volgde niet zo heel veel later. Een verstild en introspectief meesterwerk, al is dit niet het hoogtepunt van het album.
8.5
2. GY!BE - SLEEP
Zolang ik de muziek los zie (of eigenlijk hoor) van hun ridicule waan/wereldideeën (zo maar even een gokje waarom Sander hier moest passen) kan ik dit bij tijd en wijle prima horen. Start als trage treurmuziek en barst dan langzaam maar zeker los om vervolgens weer "in te kakken", etc.. Maar treurig, dat blijft het.
7
M'n vriendin is groot fan van dhr. Trent, maar ik blijf het een aansteller vinden. Muziek voor depressieve tieners die aan automutilatie doen, iets anders kan ik er niet van maken. Ik zal Sander eens vragen om hem op de rug te kloppen en "kop op joh" te zeggen.
5
En weer gaat Ferre voor de traagheid en de melancholie. Heb lang lang geleden dit nummer gedownload van een van de allereerste websites waar je legaal mp3's kon downloaden en was direct verliefd. Vreemd genoeg heeft het heel wat jaren geduurd voordat ik me aan het hele album gewaagd heb, wellicht was ik bang dat de rest niet zou kunnen tippen aan dit fenomenale nummer. Album bleek uitstekend te zijn, maar dit is in al zijn eenvoud m.i. wel het onbetwiste hoogtepunt. Ondanks de vrij lange speelduur boeit het nummer elke seconde, ik hang elke keer weer aan z'n lippen en geloof elk woord dat er gezongen wordt.
9
Ik doe niet aan spotify dus blijkbaar ben ik genoodzaakt te passen hier. Maar tussen mij en De Kift botert het toch niet zo dus dat geeft niet.
Valt me erg mee deze cover, ik heb al zoveel slechts gelezen over dit album dat ik vreesde met grote vreze, vooral omdat ik het origineel uitstekend vind. Behoorlijk uitgeklede versie dit, en weer een hoog "huilie huilie" gehalte. Het gaat verder wel goed met je, beste Ferre?
7
7. THE CURE - UNTITLED
Hier kan ik kort over zijn. Wellicht het beste nummer van wellicht het beste album aller tijden. Zeker weten.
10
8. SPINVIS - OVERVECHT
Mooi nummer, maar inderdaad wederom zware kost. Wat is het toch met die depressieve tieners vandaag de dag
6.5
Heb Motorpsycho pas laat leren kennen (Let Them Eat Cake in 1999) en heb naast het recentere werk eigenlijk alleen maar de twee albums voor LTEC gecheckt. Toch maar eens nog wat verder terug in de discografie duiken denk ik.
7
Gelukkig luister ik hier met koptelefoon en niet via youtube maar een mp3 met een hoge bitrate (geen flac, sorry), ik moet er niet aan denken hoe dramatisch dit klinkt op youtube via computer speakertjes. Spannend en bevreemdend, en toch voor mij wat te afstandelijk om er een heuse band mee te krijgen. Wat dat betreft prefereer ik toch de iets warmere (of meer organische) klanken van zijn volgende album.
Allemachtig prachtig nummer van een van m'n eerste muziekliefdes. Het album voor Sprit of Eden was de eerste cd die ik kocht, en deze volgde niet zo heel veel later. Een verstild en introspectief meesterwerk, al is dit niet het hoogtepunt van het album.
8.5
2. GY!BE - SLEEP
Zolang ik de muziek los zie (of eigenlijk hoor) van hun ridicule waan/wereldideeën (zo maar even een gokje waarom Sander hier moest passen) kan ik dit bij tijd en wijle prima horen. Start als trage treurmuziek en barst dan langzaam maar zeker los om vervolgens weer "in te kakken", etc.. Maar treurig, dat blijft het.
7
M'n vriendin is groot fan van dhr. Trent, maar ik blijf het een aansteller vinden. Muziek voor depressieve tieners die aan automutilatie doen, iets anders kan ik er niet van maken. Ik zal Sander eens vragen om hem op de rug te kloppen en "kop op joh" te zeggen.
5
En weer gaat Ferre voor de traagheid en de melancholie. Heb lang lang geleden dit nummer gedownload van een van de allereerste websites waar je legaal mp3's kon downloaden en was direct verliefd. Vreemd genoeg heeft het heel wat jaren geduurd voordat ik me aan het hele album gewaagd heb, wellicht was ik bang dat de rest niet zou kunnen tippen aan dit fenomenale nummer. Album bleek uitstekend te zijn, maar dit is in al zijn eenvoud m.i. wel het onbetwiste hoogtepunt. Ondanks de vrij lange speelduur boeit het nummer elke seconde, ik hang elke keer weer aan z'n lippen en geloof elk woord dat er gezongen wordt.
9
Ik doe niet aan spotify dus blijkbaar ben ik genoodzaakt te passen hier. Maar tussen mij en De Kift botert het toch niet zo dus dat geeft niet.
Valt me erg mee deze cover, ik heb al zoveel slechts gelezen over dit album dat ik vreesde met grote vreze, vooral omdat ik het origineel uitstekend vind. Behoorlijk uitgeklede versie dit, en weer een hoog "huilie huilie" gehalte. Het gaat verder wel goed met je, beste Ferre?
7
7. THE CURE - UNTITLED
Hier kan ik kort over zijn. Wellicht het beste nummer van wellicht het beste album aller tijden. Zeker weten.
10
8. SPINVIS - OVERVECHT
Mooi nummer, maar inderdaad wederom zware kost. Wat is het toch met die depressieve tieners vandaag de dag

6.5
Heb Motorpsycho pas laat leren kennen (Let Them Eat Cake in 1999) en heb naast het recentere werk eigenlijk alleen maar de twee albums voor LTEC gecheckt. Toch maar eens nog wat verder terug in de discografie duiken denk ik.
7
Gelukkig luister ik hier met koptelefoon en niet via youtube maar een mp3 met een hoge bitrate (geen flac, sorry), ik moet er niet aan denken hoe dramatisch dit klinkt op youtube via computer speakertjes. Spannend en bevreemdend, en toch voor mij wat te afstandelijk om er een heuse band mee te krijgen. Wat dat betreft prefereer ik toch de iets warmere (of meer organische) klanken van zijn volgende album.
0
geplaatst: 17 april 2012, 09:06 uur
Hm, topic lijkt me ondertussen vredig ingeslapen maar speciaal voor Rop dan:
Fennesz: 6,5
Fennesz: 6,5
0
geplaatst: 17 april 2012, 14:21 uur
Bezigjes met Ferre's lijstje. En Rob is zelf aan de beurt. Dus beter begin je zo 

0
geplaatst: 17 april 2012, 14:26 uur
Niksss! Om Rico te citeren. Jij mag zeggen uit welk nummer ik hem nu citeer.
1. TALK TALK - INHERITANCE - 7
2. GY!BE - SLEEP – 7,5
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT – 7
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS - 7,3
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR - 8,5
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE – 6,5
7. THE CURE - UNTITLED – 9
8. SPINVIS - OVERVECHT – 7,8
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD – 7,5
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL – 7,3
Tollheid.
0
geplaatst: 17 april 2012, 14:46 uur
Hier mijn eentonige top 10, speciaal voor the viking:
1. Atmosphere - Yesterday
Ik ben heel erg van het buikdansen zoals jullie wellicht weten. Op dit nummer ga ik dan ook met veel plezier buikdansen. Hiphop met echte instrumenten. En dan die zelfreflecterende (is dit een woord?) teksten van Sluggo. Poeh.
2. Jurassic 5 - What's Golden
Ook weer zo'n gezellig hiphopnummer vol vrolijke vrolijkheid. Dit zijn nu eens gezellige rappers. Rappers met wie je wel een pintje zou willen drinken. Niet van die rappers met van die goude kettingen om hun nek of tattoo's van wapens en wietplantjes op hun bierbuikjes. Nee, we houden het gezellig in de hood.
3. Edan - Beauty
En dan nu een nerdesque rapper in de top 10. Die hadden we nog niet echt gehad. Of het moet Slug zijn. Maar goed. Dat is geweest, dat was vroeger. Dit is lekker experimenteel. Voor hiphopbegrippen dan. Drukke, chaotische beat en vreemde raps van uw gastheer.
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
En na die vreemde gewaarwording van zojuist is het nu tijd om een koel drankje in te gieten, een fijne fauteuil uit te zoeken en te genieten van rustgevende hiphop. Vol met niet vreemde geluidjes en vol van beheerste raps.
5. De La Soul - Stakes is High
En we kunnen rustig blijven zitten. Stakes is High is ook een relaxt nummer. Zo nu en dan beweeg je gewoon rustig mee met je hoofd, als een true hiphoppert. Zeer fijne beat van J Dilla dit, typisch J Dilla ook. Maar ome Rob, leer ons wat typisch J Dilla is. Dit dus.
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My
The Roots is de hiphopband der hiphopbands. Sterker nog, het is de hiphopband bij uitstek. Bij gebrek aan beter? Misschien. Maar genieten doen we. Ook van Make My. Waar een rustgevende, organische beat de aandacht op vredige manier opeist. En dan die zalige rijmelarij van voornamelijk Big K.R.I.T.. Om te smullen.
7. Blackalicious - Make You Feel That Way
Over vriendelijke rappers gesproken (maar daar sprak je niet over Rob): Gift of Gab. Een vrolijke dikkerd. Samen met zijn partner Chief Xcel (die de beat verzorgt) brengt de beste man de zomer naar je toe. Wederom zo'n relaxte productie, wederom van die rustige raps. Maar rappers zijn toch allemaal stoere negers die wel het geld hebben voor echte wapens? Jawel, maar ze hebben soms ook een klein hartje.
8. DANGERDOOM - Benzie Box
Met een bijdrage van soulzanger Cee-Lo Green. Zijn refrein is tekstueel van een ontzettend hoog niveau: "Poetry he's got plenty LA LA LA." Cee-Lo denkt even na en vervolgt: "LA LA LA LA LA LA." De beat van Danger Mouse is natuurlijk een pure banger. Om je nek te breken.
9. Lootpack - Long Awaited
Lootpack, oftewel Madlib, Wildchild en DJ Romes in samenwerking met onze Dilated Peoples-vrienden. De beat zet een heerlijke oldschoolsfeer neer, terwijl de raps dat ook doen.
10. Raekwon - Ice Cream
En we sluiten de lijst af met een verfrissende track over ijs. Totaal geen dubbelzinnigheid, met teksten als: "I love you like I love my dick size", "Ice cold bitches melt down when in the clutch
They want they titties sucked, ice cream" en "Wu-Tang in the cut, for real niggaz what?
It's the after party and bitches want to fuck." mag het toch duidelijk zijn dat dit nummer over raketjes, cornetto's en magnums gaat.
Ik ben heel erg van het buikdansen zoals jullie wellicht weten. Op dit nummer ga ik dan ook met veel plezier buikdansen. Hiphop met echte instrumenten. En dan die zelfreflecterende (is dit een woord?) teksten van Sluggo. Poeh.
Ook weer zo'n gezellig hiphopnummer vol vrolijke vrolijkheid. Dit zijn nu eens gezellige rappers. Rappers met wie je wel een pintje zou willen drinken. Niet van die rappers met van die goude kettingen om hun nek of tattoo's van wapens en wietplantjes op hun bierbuikjes. Nee, we houden het gezellig in de hood.
3. Edan - Beauty
En dan nu een nerdesque rapper in de top 10. Die hadden we nog niet echt gehad. Of het moet Slug zijn. Maar goed. Dat is geweest, dat was vroeger. Dit is lekker experimenteel. Voor hiphopbegrippen dan. Drukke, chaotische beat en vreemde raps van uw gastheer.
En na die vreemde gewaarwording van zojuist is het nu tijd om een koel drankje in te gieten, een fijne fauteuil uit te zoeken en te genieten van rustgevende hiphop. Vol met niet vreemde geluidjes en vol van beheerste raps.
En we kunnen rustig blijven zitten. Stakes is High is ook een relaxt nummer. Zo nu en dan beweeg je gewoon rustig mee met je hoofd, als een true hiphoppert. Zeer fijne beat van J Dilla dit, typisch J Dilla ook. Maar ome Rob, leer ons wat typisch J Dilla is. Dit dus.
The Roots is de hiphopband der hiphopbands. Sterker nog, het is de hiphopband bij uitstek. Bij gebrek aan beter? Misschien. Maar genieten doen we. Ook van Make My. Waar een rustgevende, organische beat de aandacht op vredige manier opeist. En dan die zalige rijmelarij van voornamelijk Big K.R.I.T.. Om te smullen.
Over vriendelijke rappers gesproken (maar daar sprak je niet over Rob): Gift of Gab. Een vrolijke dikkerd. Samen met zijn partner Chief Xcel (die de beat verzorgt) brengt de beste man de zomer naar je toe. Wederom zo'n relaxte productie, wederom van die rustige raps. Maar rappers zijn toch allemaal stoere negers die wel het geld hebben voor echte wapens? Jawel, maar ze hebben soms ook een klein hartje.
Met een bijdrage van soulzanger Cee-Lo Green. Zijn refrein is tekstueel van een ontzettend hoog niveau: "Poetry he's got plenty LA LA LA." Cee-Lo denkt even na en vervolgt: "LA LA LA LA LA LA." De beat van Danger Mouse is natuurlijk een pure banger. Om je nek te breken.
Lootpack, oftewel Madlib, Wildchild en DJ Romes in samenwerking met onze Dilated Peoples-vrienden. De beat zet een heerlijke oldschoolsfeer neer, terwijl de raps dat ook doen.

10. Raekwon - Ice Cream
En we sluiten de lijst af met een verfrissende track over ijs. Totaal geen dubbelzinnigheid, met teksten als: "I love you like I love my dick size", "Ice cold bitches melt down when in the clutch
They want they titties sucked, ice cream" en "Wu-Tang in the cut, for real niggaz what?
It's the after party and bitches want to fuck." mag het toch duidelijk zijn dat dit nummer over raketjes, cornetto's en magnums gaat.
0
geplaatst: 17 april 2012, 14:47 uur
En speciaal voor jullie gemak:
3. Edan - Beauty
10. Raekwon - Ice Cream
3. Edan - Beauty
10. Raekwon - Ice Cream
0
geplaatst: 17 april 2012, 17:40 uur
1. Atmosphere - Yesterday 9,2
2. Jurassic 5 - What's Golden 7
3. Edan - Beauty 7,2
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation 8
5. De La Soul - Stakes is High 7,8
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My 9
7. Blackalicious - Make You Feel That Way 5
8. DANGERDOOM - Benzie Box 9,6
9. Lootpack - Long Awaited 8
10. Raekwon - Ice Cream 7,8
2. Jurassic 5 - What's Golden 7
3. Edan - Beauty 7,2
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation 8
5. De La Soul - Stakes is High 7,8
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My 9
7. Blackalicious - Make You Feel That Way 5
8. DANGERDOOM - Benzie Box 9,6
9. Lootpack - Long Awaited 8
10. Raekwon - Ice Cream 7,8
0
geplaatst: 17 april 2012, 18:07 uur
Nog even Ferre's top 10:
1. TALK TALK - INHERITANCE 8,5
2. GY!BE - SLEEP 7,5
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT 5
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS 8
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR 5
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE 6,5
7. THE CURE - UNTITLED 6,5
8. SPINVIS - OVERVECHT 6
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD 6
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL 7,5
Van Talk Talk werd ik even stil; prachtige beladenheid in de stem en de keys en strijkers eronder wisten eveneens de juiste snaar te raken, erg mooie ontdekking! Fennesz was een perfecte afsluiter!
1. TALK TALK - INHERITANCE 8,5
2. GY!BE - SLEEP 7,5
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT 5
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS 8
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR 5
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE 6,5
7. THE CURE - UNTITLED 6,5
8. SPINVIS - OVERVECHT 6
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD 6
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL 7,5
Van Talk Talk werd ik even stil; prachtige beladenheid in de stem en de keys en strijkers eronder wisten eveneens de juiste snaar te raken, erg mooie ontdekking! Fennesz was een perfecte afsluiter!
0
geplaatst: 18 april 2012, 22:49 uur
1. Frank Zappa - The Gumbo Variations
Een hoop oninteressant gepiep. Geen sfeer, geen emotie, geen mooie melodieën, of wat dan ook dat een nummer interessant zou kunnen maken. Niks voor mij.
Cijfer: 3
2. Regina Spektor - Pavlov's Daughter
Klinkt leuk, maar moet ik toch eigenlijk nog wat vaker horen. Kon m'n aandacht er nog niet helemaal bij houden, en het maakte nog niet echt heel erg indruk. Maar best leuke muziek, dat wel.
3. Radiohead - Paranoid Android
Blijft gewoon een uitstekend nummer, maar begin er op uitgekeken te raken. Te vaak gehoord, en niet zo onverwoestbaar als andere Radiohead-nummers.
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
Ja, gewoon een erg mooi nummer, boordevol sfeer, die prachtig naar een hoogtepunt toewerkt. Toch vind ik het lang niet het beste SR-nummer, niet eens van ( ). Ik vind het mooi, maar het raakt me niet zoals een #1 of #3 dat wel doet.
5. Portishead - Silence
Ook mooi, ja! Broeierig, vol spanning. Ik heb alleen niet zoveel met Beth Gibbons als zangeres, maar qua instrumentatie zit het heel mooi in elkaar.
6. Archive - Funeral
Mooi sfeervol meeslepend nummer. NIet heel bijzonder, wel prima geslaagd.
7. Joy Division - Twenty Four Hours
Eén van de minste nummers van Closer, maar alsnog ijzersterk. Ontzettend beklemmend en donker.
Cijfer: 9
8. Holden - Lump
Wow, wat een prachtige dance-track! Ik moet het toch maar weer eens proberen met At thé Controls. Prachtige opbouw zit erin, prachtige subtiliteiten. Geweldig!
Cijfer: 9,5
9. Charles Mingus - Track A - Solo Dancer
Ik heb niet heel veel jazz, maar er is heus wel wat jazz die ik goed vind. Er is echter maar één album dat ik écht geweldig vind in de jazz, en dat is The Black Saint and the Sinner Lady. Het is opwindend, en ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar ik word er altijd helemaal door meegesleept. Elk nummer is even geweldig.
Cijfer: 10
10. De Kift - Rolfie
Wauw, briljant nummer. De absurde teksten van De Kift hebben altijd wel wat, evenals de "zang" met plat accent. Instrumentaal is het hier echt geweldig, opzwepend, spanningsvol en sfeervol. Gejaagd ook. Enige minpunt is dat het te snel voorbij is.
Een hoop oninteressant gepiep. Geen sfeer, geen emotie, geen mooie melodieën, of wat dan ook dat een nummer interessant zou kunnen maken. Niks voor mij.
Cijfer: 3
2. Regina Spektor - Pavlov's Daughter
Klinkt leuk, maar moet ik toch eigenlijk nog wat vaker horen. Kon m'n aandacht er nog niet helemaal bij houden, en het maakte nog niet echt heel erg indruk. Maar best leuke muziek, dat wel.
3. Radiohead - Paranoid Android
Blijft gewoon een uitstekend nummer, maar begin er op uitgekeken te raken. Te vaak gehoord, en niet zo onverwoestbaar als andere Radiohead-nummers.
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
Ja, gewoon een erg mooi nummer, boordevol sfeer, die prachtig naar een hoogtepunt toewerkt. Toch vind ik het lang niet het beste SR-nummer, niet eens van ( ). Ik vind het mooi, maar het raakt me niet zoals een #1 of #3 dat wel doet.
5. Portishead - Silence
Ook mooi, ja! Broeierig, vol spanning. Ik heb alleen niet zoveel met Beth Gibbons als zangeres, maar qua instrumentatie zit het heel mooi in elkaar.
6. Archive - Funeral
Mooi sfeervol meeslepend nummer. NIet heel bijzonder, wel prima geslaagd.
7. Joy Division - Twenty Four Hours
Eén van de minste nummers van Closer, maar alsnog ijzersterk. Ontzettend beklemmend en donker.
8. Holden - Lump
Wow, wat een prachtige dance-track! Ik moet het toch maar weer eens proberen met At thé Controls. Prachtige opbouw zit erin, prachtige subtiliteiten. Geweldig!
Cijfer: 9,5
9. Charles Mingus - Track A - Solo Dancer
Ik heb niet heel veel jazz, maar er is heus wel wat jazz die ik goed vind. Er is echter maar één album dat ik écht geweldig vind in de jazz, en dat is The Black Saint and the Sinner Lady. Het is opwindend, en ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar ik word er altijd helemaal door meegesleept. Elk nummer is even geweldig.
Cijfer: 10
10. De Kift - Rolfie
Wauw, briljant nummer. De absurde teksten van De Kift hebben altijd wel wat, evenals de "zang" met plat accent. Instrumentaal is het hier echt geweldig, opzwepend, spanningsvol en sfeervol. Gejaagd ook. Enige minpunt is dat het te snel voorbij is.
* denotes required fields.