Muziek / Muziekgames / Beoordeel top 10, songs
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:07 uur
1. The Cure - Lovesong
Aardig liefdesliedje, maar zeker niet het beste uit hun oevre. 6,5
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time)
Alternatieve rock. Heeft leuke momenten, maar is niet het soort rock waar ik echt warm van word. Het gitaartje op 3,30 minuten vind ik te eenvoudig en langdradig, bovendien is de zang soms matig. 6
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin)
Hoewel ik lang niet alles ken lijkt het alsof ik steeds naar hetzelfde zit te luisteren. 5
4. Portishead - Small
Wat mij betreft het een van de minste nummers van hun album Third. 5,5
5. Madvillain - Fancy Clown
Deze creatieve alternatieve hiphop ligt op een hoog niveau. Het nummer klinkt zelfs bij flarden aangenaam, maar dat wil niet zeggen dat ik hier een hele hoge score aan geef. Daar is het nummer te druk voor en bovendien lijkt het alsof ik het allemaal al eens eerder heb gehoord. 6,5
6. Slowdive - Machine Gun
Zodra de zang wordt ingezet weet ik al genoeg. Het is voor mij te zweverig, te dromerig. 4
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest
Wederom hip hop van redelijk hoog niveau. Het kost me alleen moeite om de aandacht te houden, omdat de herhalingen tegen het einde van het nummer eentonig worden. 6
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma
Instrumentaal nummer waar ik pas tegen het eind warm van word. Ik vind het een beetje saai. Het kabbelt maar liefst 9,34 minuten voort. Pas na 8.12 minuten wordt het een beetje heavy en daardoor spannend. Haalt daardoor toch nog een 6,5
9. Burial - Etched Headplate
Tracks en samples die in een nummer worden verwerkt kan ik best waarderen, maar hier hoor ik niets anders en het is ook nog eens duister, akelig atmosferisch en onaangenaam sfeervol. Een 4.
10. Tiny Vipers - Development
Muziek om bij weg te dromen, breekbaar, mooie stem. Ben benieuwd hoe de rest van dit album is. Lest best. 7
Aardig liefdesliedje, maar zeker niet het beste uit hun oevre. 6,5
Alternatieve rock. Heeft leuke momenten, maar is niet het soort rock waar ik echt warm van word. Het gitaartje op 3,30 minuten vind ik te eenvoudig en langdradig, bovendien is de zang soms matig. 6
Hoewel ik lang niet alles ken lijkt het alsof ik steeds naar hetzelfde zit te luisteren. 5
4. Portishead - Small
Wat mij betreft het een van de minste nummers van hun album Third. 5,5
Deze creatieve alternatieve hiphop ligt op een hoog niveau. Het nummer klinkt zelfs bij flarden aangenaam, maar dat wil niet zeggen dat ik hier een hele hoge score aan geef. Daar is het nummer te druk voor en bovendien lijkt het alsof ik het allemaal al eens eerder heb gehoord. 6,5
Zodra de zang wordt ingezet weet ik al genoeg. Het is voor mij te zweverig, te dromerig. 4
Wederom hip hop van redelijk hoog niveau. Het kost me alleen moeite om de aandacht te houden, omdat de herhalingen tegen het einde van het nummer eentonig worden. 6
Instrumentaal nummer waar ik pas tegen het eind warm van word. Ik vind het een beetje saai. Het kabbelt maar liefst 9,34 minuten voort. Pas na 8.12 minuten wordt het een beetje heavy en daardoor spannend. Haalt daardoor toch nog een 6,5
Tracks en samples die in een nummer worden verwerkt kan ik best waarderen, maar hier hoor ik niets anders en het is ook nog eens duister, akelig atmosferisch en onaangenaam sfeervol. Een 4.
Muziek om bij weg te dromen, breekbaar, mooie stem. Ben benieuwd hoe de rest van dit album is. Lest best. 7
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:47 uur
Graf's top 10:
1. The Cure - Disintegration - 7,46
2. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) - 8,63
3. Talk Talk - Give It Up - 6,31
4. dEUS - Dream Sequence #1 - 7,39
5. My Bloody Valentine - I Only Said - 6,43
6. Nicolas Makelberge - Dying In Africa - 6,48
7. Madrugada - Step Into This Room and Dance For Me - 7,44
8. Aphex Twin - Heliosphan - 7,50
9. Jens Lekman - Tram #7 to Heaven - 6,34
10. Studio - Out There -7,14
User top 10 toplijst:
1. tsjong: 7,27 (12 deelnemers)
2. Snoeperd: 7,09 (11 deelnemers)
3. arcade monkeys: 6,98 (12 deelnemers)
4. Dwejkk_: 7,34 (11 deelnemers)
5. laxus11: 7,03 (18 deelnemers)
6. Ulfat-e-Zulmat: 7,44 (9 deelnemers)
7. Arrie: 7,65 (12 deelnemers)
8. kemm: 6,72 (8 deelnemers)
9: Teunnis: 7,62
10. Ferre: 6,85
11. R&P: 7,66
12. Kobe: 7,07
13. hoi123: 7,46
14. jassn: 7,56 (8 deelnemers)
15. Panjoe: 7,84 (5 deelnemers)
16. Sandokan-veld: 7,26
17. herman: 7,67 (12 deelnemers)
18: Titmeister: 7,23 (10 deelnemers)
19: GrafGantz 7,01 (8 deelnemers)
20. niels94: 7,06 (7 deelnemers)
Het wordt wel steeds dunner gezaaid zo te zien... Mensen, voel u vrij alsnog mijn top 10 te beoordelen: dat is logischerwijs de mooiste, spannendste en meest interessante van allemaal
1. The Cure - Disintegration - 7,46
2. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) - 8,63
3. Talk Talk - Give It Up - 6,31
4. dEUS - Dream Sequence #1 - 7,39
5. My Bloody Valentine - I Only Said - 6,43
6. Nicolas Makelberge - Dying In Africa - 6,48
7. Madrugada - Step Into This Room and Dance For Me - 7,44
8. Aphex Twin - Heliosphan - 7,50
9. Jens Lekman - Tram #7 to Heaven - 6,34
10. Studio - Out There -7,14
User top 10 toplijst:
19: GrafGantz 7,01 (8 deelnemers)
20. niels94: 7,06 (7 deelnemers)
Het wordt wel steeds dunner gezaaid zo te zien... Mensen, voel u vrij alsnog mijn top 10 te beoordelen: dat is logischerwijs de mooiste, spannendste en meest interessante van allemaal

0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:26 uur
Tja, ik heb als excuus een schrijnend tijdgebrek. Fulltime baan in een muziekloze omgeving dus ik moet het van die paar uurtjes na het avondeten hebben. Of soms dat niet eens, hang ook wel eens een avondje op de bank voor de tv met m'n vriendin. In die weinige tijd die me voor muziek resteert probeer ik dan vervolgens m'n cd collectie niet te verwaarlozen en een beetje bij te blijven (met de nadruk op een beetje) met nieuwe releases. Mocht ik dan nog ergens een klein uurtje over hebben komt een topic als deze in the picture. Maar gebeurt tot mijn spijt echt maar heel zelden.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 16:16 uur
Herkenbaar probleem idd. Luister eigenlijk alleen nog muziek 's avonds als mn vriendin weg is en ik zelf geen afspraken heb, en dan af en toe in het weekend.. Weliicht dat ik morgen tijd heb voor de top 10's van Niels en Ward, beiden zien er wel aantrekkelijk uit namelijk...
0
geplaatst: 31 juli 2012, 21:24 uur
Leuke gevarieerde lijst, vol met nummers die ik ken, maar gelukkig nog niet platgedraaid heb. Op de opener en afsluiter na ook best wel mijn muzieksmaak.
1. The Cure - Lovesong 5,5
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 8,5
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 9
4. Portishead - Small 8
5. Madvillain - Fancy Clown 8
6. Slowdive - Machine Gun 8
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 7,5
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 8,5
9. Burial - Etched Headplate 8,5
10. Tiny Vipers - Development 6,5
@Graf/Tit: er hóéft toch ook geen verhaal bij (of haalt dat alle lol er voor jullie vanaf?); ik neem aan dat voor jullie ook het merendeel, zo niet alles, toch al wel bekend zal zijn.
1. The Cure - Lovesong 5,5
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 8,5
4. Portishead - Small 8
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 7,5
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 8,5
9. Burial - Etched Headplate 8,5
10. Tiny Vipers - Development 6,5
@Graf/Tit: er hóéft toch ook geen verhaal bij (of haalt dat alle lol er voor jullie vanaf?); ik neem aan dat voor jullie ook het merendeel, zo niet alles, toch al wel bekend zal zijn.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 13:13 uur
Nou, van de meest recente top 10 gaat het om 7 albums waar ik op gestemd heb, maar er zijn er maar 3 waar ik "blind" een cijfer aan kan plakken, die andere nummers wil ik dan toch echt eerst even horen. Maar als ik, zoals gisteren bijvoorbeeld, net voor het slapengaan nog even een uur of anderhalf uur tijd heb voor wat muziek heb ik vaak meer zin om een of twee complete albums te beluisteren in plaats van wat losse nummers via youtube.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 14:18 uur
Ook hier sluit ik me aan bij Graf: ik ken zelfs 9 vd 10 albums (overigens krijgen ze allemaal minimaal 4* van me
), maar zo uit het blote hoofd cijfers geven blijft toch lastig - dan moet ik ze toch wel nog ff een keertje beluisteren...
), maar zo uit het blote hoofd cijfers geven blijft toch lastig - dan moet ik ze toch wel nog ff een keertje beluisteren...
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 17:07 uur
Zo. Klaar. Met stukjes tekst waarin ik niks nuttigs schrijf. 
1. The Cure - Lovesong
Heb niet het gevoel dat dit het beste werk is van The Cure, maar je uitleg lezende is het een originele keuze geweest, om zo dubbele dingen te voorkomen? Da's wel een goede keuze, maar dit nummer is 'm niet optimaal voor mij. Wel prima hoor, maar niet buitenklasse. 6, dus gewoon een voldoende.
- coca colareclame - 5,0
Modest Mouse is tof. Altijd een band waarvan ik me heb voorgenomen heel het oeuvre te beluisteren, en volgens mij ook wel een band waar dat goed mogelijk is - zonder ook maar ergens teleurgesteld te raken. Typische uitpluis-band. Dit nummer is erg goed. Erg goed. Erg. Goed. 8,0.
Vind ik ook een van de sterke tracks van ( ). Dus. 7.0
- spotify/facebookreclame- 4,0
4. Portishead - Small
Duister, met de magische stem van mevrouw; Portishead is welkelek plachtig, en een van de mooiere vrouwelijke vocalen in 't wereldje. De track zelf is ook machtig sterk. 9,0
Fijne hip-hop die me bevalt. 7,0
Hier heb ik nog nooit (bewust) een noot van beluisterd/opgezet, maar dit heeft me (nog) niet kunnen overtuigen - een beetje de dromerige sfeer van Sigur Rós, maar ditmaal werkt 'ie (bij mij) niet. De vocalen komen (op mij, ik kan 't niet genoeg verduidelijken) niet zo overtuigend over. Dus, eerste negatieve cijfer: 4.5
Aye, fijne broeders. Prima muziek. Niet zo goed als Madvillain. Maar nu vergelijk ik ongetwijfeld appels met peren. 6,0
Hier zou ik heen geweest zijn tijdens het Cactusfestival te België, maar ik ging uiteindelijk niet. Tot zo ver deze zinnige informatie; lied is prima, ik kan niet zeggen dat ik naar het Cactusfestival zou trekken speciaal voor deze band, maar een stukje luisteren zou me zeker geen kwaad gedaan hebben. Mooi lied. Euforisch hoor. Niet dat dat per se iets goeds hoeft te zijn, maar hier mag 't wel. Na die coma. Dan mag 't. 6,5.
Och. Eigenlijk niet, maar toch een beetje. 5,5
Deze is mij ooit door mr. Ward himself getipt bij het SuperTipTopper-spel getipt en uitstekend bevallen. Meneer weet de mevrouwen wel uit te kiezen, in z'n top-10..
Fijn. 8,0
Potjes, dhr. Ward. Mooie tien.

1. The Cure - Lovesong
Heb niet het gevoel dat dit het beste werk is van The Cure, maar je uitleg lezende is het een originele keuze geweest, om zo dubbele dingen te voorkomen? Da's wel een goede keuze, maar dit nummer is 'm niet optimaal voor mij. Wel prima hoor, maar niet buitenklasse. 6, dus gewoon een voldoende.
- coca colareclame - 5,0
Modest Mouse is tof. Altijd een band waarvan ik me heb voorgenomen heel het oeuvre te beluisteren, en volgens mij ook wel een band waar dat goed mogelijk is - zonder ook maar ergens teleurgesteld te raken. Typische uitpluis-band. Dit nummer is erg goed. Erg goed. Erg. Goed. 8,0.
Vind ik ook een van de sterke tracks van ( ). Dus. 7.0
- spotify/facebookreclame- 4,0
4. Portishead - Small
Duister, met de magische stem van mevrouw; Portishead is welkelek plachtig, en een van de mooiere vrouwelijke vocalen in 't wereldje. De track zelf is ook machtig sterk. 9,0
Fijne hip-hop die me bevalt. 7,0
Hier heb ik nog nooit (bewust) een noot van beluisterd/opgezet, maar dit heeft me (nog) niet kunnen overtuigen - een beetje de dromerige sfeer van Sigur Rós, maar ditmaal werkt 'ie (bij mij) niet. De vocalen komen (op mij, ik kan 't niet genoeg verduidelijken) niet zo overtuigend over. Dus, eerste negatieve cijfer: 4.5
Aye, fijne broeders. Prima muziek. Niet zo goed als Madvillain. Maar nu vergelijk ik ongetwijfeld appels met peren. 6,0
Hier zou ik heen geweest zijn tijdens het Cactusfestival te België, maar ik ging uiteindelijk niet. Tot zo ver deze zinnige informatie; lied is prima, ik kan niet zeggen dat ik naar het Cactusfestival zou trekken speciaal voor deze band, maar een stukje luisteren zou me zeker geen kwaad gedaan hebben. Mooi lied. Euforisch hoor. Niet dat dat per se iets goeds hoeft te zijn, maar hier mag 't wel. Na die coma. Dan mag 't. 6,5.
Och. Eigenlijk niet, maar toch een beetje. 5,5
Deze is mij ooit door mr. Ward himself getipt bij het SuperTipTopper-spel getipt en uitstekend bevallen. Meneer weet de mevrouwen wel uit te kiezen, in z'n top-10..
Fijn. 8,0Potjes, dhr. Ward. Mooie tien.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 21:29 uur
Zonder verhaaltjes dan maar. Wel met complimenten voor een uitmuntende top 10 - ook de enige onbekende (Tiny Vipers) scoort een ruime voldoende.
1. The Cure - Lovesong 7,5
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 9
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 9,5
4. Portishead - Small 8
5. Madvillain - Fancy Clown 7,5
6. Slowdive - Machine Gun 7,5
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 9,5
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 9
9. Burial - Etched Headplate 9,5
10. Tiny Vipers - Development 7
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 9
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 9,5
4. Portishead - Small 8
5. Madvillain - Fancy Clown 7,5
6. Slowdive - Machine Gun 7,5
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 9,5
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 9
9. Burial - Etched Headplate 9,5
10. Tiny Vipers - Development 7
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 22:54 uur
1. The Cure - Lovesong 9.0
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 7.5
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 7.5
4. Portishead - Small 8.0
5. Madvillain - Fancy Clown 6.5
6. Slowdive - Machine Gun 9.8
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 8.2
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 7.2
9. Burial - Etched Headplate 7.8
10. Tiny Vipers - Development 7.5
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 7.5
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 7.5
4. Portishead - Small 8.0
5. Madvillain - Fancy Clown 6.5
6. Slowdive - Machine Gun 9.8

7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 8.2
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 7.2
9. Burial - Etched Headplate 7.8
10. Tiny Vipers - Development 7.5
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 02:07 uur
Titmeister en Graf, tof dat jullie toch even de tijd hebben genomen voor het beoordelen van mijn top 10. 
Gezien je 4* voor This Is a Long Drive... kan ik je The Lonesome Crowded West dan zeker aanraden als volgende stap in het ontdekken van hun oeuvre.

Masimo schreef:
Gezien je 4* voor This Is a Long Drive... kan ik je The Lonesome Crowded West dan zeker aanraden als volgende stap in het ontdekken van hun oeuvre.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 10:21 uur
Ik had net eventjes tijd tussen disc 1 en disc 2 van The Cure live @ Bestival. Lovesong heb ik als enige maar gelijk een cijfer gegeven zonder te luisteren 

0
Yann Samsa
geplaatst: 2 augustus 2012, 11:20 uur
1. The Cure - Lovesong 8.5
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 8.25
4. Portishead - Small 9.25
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 8
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 8.75
9. Burial - Etched Headplate 8.5
10. Tiny Vipers - Development 8

2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 8.25
4. Portishead - Small 9.25
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 8
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 8.75
9. Burial - Etched Headplate 8.5

0
Coys
geplaatst: 2 augustus 2012, 11:43 uur
Hier wil ik ook wel aan meedoen:
- Ward
- heicro
- iemand74
- dazzler
- Coys
Hopelijk heb ik nu niemand uit de lijst gehouden die nog niet was geweest.
- Ward
- heicro
- iemand74
- dazzler
- Coys
Hopelijk heb ik nu niemand uit de lijst gehouden die nog niet was geweest.
0
Coys
geplaatst: 2 augustus 2012, 11:49 uur
Nu geen tijd om wat over de nummers te schrijven dus alleen cijfers:
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 7
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 10
4. Portishead - Small 6,5
5. Madvillain - Fancy Clown 6,5
6. Slowdive - Machine Gun 7
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 7
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 9,5
9. Burial - Etched Headplate 8
Tiny Vipers kende ik nog niet maar daar ben ik wel van onder de indruk. Prima lijst verder.
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 7
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 10
4. Portishead - Small 6,5
5. Madvillain - Fancy Clown 6,5
6. Slowdive - Machine Gun 7
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 7
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 9,5
9. Burial - Etched Headplate 8
Tiny Vipers kende ik nog niet maar daar ben ik wel van onder de indruk. Prima lijst verder.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 12:47 uur
niels94 schreef:
Ik weiger iedere vorm van participatie als men niet eens het fatsoen heeft om mijn gemiddelde(s) uit te rekenen. Het wordt wel steeds dunner gezaaid zo te zien... Mensen, voel u vrij alsnog mijn top 10 te beoordelen: dat is logischerwijs de mooiste, spannendste en meest interessante van allemaal

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:20 uur
01. Little Feat Roll Um Easy is een rustig nummer van het album Dixie Chicken. Frontman en zanger Lowell George, bekend van mijn avator
, speelt hierop de slide gitaar. Hoewel op dit nummer niet hoorbaar, maakte de band bij liefhebbers furore met hun geniale ritmesektie en door hun vette mix van rock, blues, jazz en dixie.
02. Van Morisson Astral Weeks verzamelde een paar geniale jazzmuzikanten bijelkaar met als resultaat een onnavolgbaar en intens album waarop geen zwakke nummers staan. Opvallend is dat de tot dan toe rockmuzikant Van Morisson op dit album ongebruikelijke instrumenten zoals de contrabas en xylofoon gebruikt.
03. Jeffrey Foucault Twice I Left Her
Folk/ Altcountry en naar mijn mening niet zijn allerbeste song van het album. Ik had graag een nummer laten horen waarin de pedal steel en slide gitaar prominent op aanwezig zijn, maar dit is helaas de enige studio versie op YouTube. Het hele album “Cold Satelitte” is te horen op Spotify.
04. E.S.T. - Live in Hamburg Eighthundred Streets By Feet
Esbjörn Svensson, jazzpiano virtuoos, was (hij is door een noodlottig ongeval overleden) in het jazzcircuit zeer vernieuwend. Samen met zijn bassist en drummer maakte hij muziek die nauwelijks in een categorie is te plaatsen. Hun sound was jazz vermengt met pop, klassiek en techno, uitgevoerd met klassieke instrumenten en elektronica, inclusief zelfs een transistor radio.
05. Peter Gabriel Listening Wind van het album Scratch My Back.
Het door de toepassing van strijkarrangementen gewaagde en daardoor niet door iedereen gewaardeerde project is wat mij betreft een hoogtepunt uit zijn lange carrièrre.
06. Led Zeppelin The Song Remains The Same
Wat moet er nog meer gezegd worden over deze legendarische band. Dit is slecht een van de vele topnummers. Voor de ware liefhebber; Luister eens aandachtig naar de ingewikkelde onregelmatige maatsoorten.
07. David Crosby Cowboy Movie van het album If I Could Only Remember My Name uit 1971.
Een nummer over het uit elkaar gaan van CSN &Y. Het klinkt bijna als een jamsessie en het is zó sixtees, early seventies. Dit is puur sentiment, het gaat terug naar mijn jeugd. Ik sluit mijn ogen en zie beelden, ruik geuren en verlang terug naar een vervlogen tijd.
08. Fear is Like Fire van Folk/ Singer/songwriter Fink is vreemd genoeg een van de minst populaire nummers van het album Perfect Darkness. Ik vind het een geweldig nummer. Het is donker, opzwepend en onvoorspelbaar qua structuur.
09. I'm a Man van hun album Chicago Transit Authority. Chicago was de eerste band die populair werd door stevige rock te fuseren met veel jazzinvloeden. Tot 1974 maakten ze indrukwekkende albums. Hun latere werk verzandde in commerciële bagger.
10. Calexico Minas the Cobre Dit is geen soundtrack van een spaghetti western. Vooral in hun begin jaren maakten Calexico veel van dit soort muziek. Ik omschrijf het maar als een zeer geslaagde mix van Mexicaanse mariachi en Amerikaanse woestijnrock en dit alles gegoten in een Ennio Morricone spaghettisausje.
, speelt hierop de slide gitaar. Hoewel op dit nummer niet hoorbaar, maakte de band bij liefhebbers furore met hun geniale ritmesektie en door hun vette mix van rock, blues, jazz en dixie.02. Van Morisson Astral Weeks verzamelde een paar geniale jazzmuzikanten bijelkaar met als resultaat een onnavolgbaar en intens album waarop geen zwakke nummers staan. Opvallend is dat de tot dan toe rockmuzikant Van Morisson op dit album ongebruikelijke instrumenten zoals de contrabas en xylofoon gebruikt.
03. Jeffrey Foucault Twice I Left Her
Folk/ Altcountry en naar mijn mening niet zijn allerbeste song van het album. Ik had graag een nummer laten horen waarin de pedal steel en slide gitaar prominent op aanwezig zijn, maar dit is helaas de enige studio versie op YouTube. Het hele album “Cold Satelitte” is te horen op Spotify.
04. E.S.T. - Live in Hamburg Eighthundred Streets By Feet
Esbjörn Svensson, jazzpiano virtuoos, was (hij is door een noodlottig ongeval overleden) in het jazzcircuit zeer vernieuwend. Samen met zijn bassist en drummer maakte hij muziek die nauwelijks in een categorie is te plaatsen. Hun sound was jazz vermengt met pop, klassiek en techno, uitgevoerd met klassieke instrumenten en elektronica, inclusief zelfs een transistor radio.
05. Peter Gabriel Listening Wind van het album Scratch My Back.
Het door de toepassing van strijkarrangementen gewaagde en daardoor niet door iedereen gewaardeerde project is wat mij betreft een hoogtepunt uit zijn lange carrièrre.
06. Led Zeppelin The Song Remains The Same
Wat moet er nog meer gezegd worden over deze legendarische band. Dit is slecht een van de vele topnummers. Voor de ware liefhebber; Luister eens aandachtig naar de ingewikkelde onregelmatige maatsoorten.
07. David Crosby Cowboy Movie van het album If I Could Only Remember My Name uit 1971.
Een nummer over het uit elkaar gaan van CSN &Y. Het klinkt bijna als een jamsessie en het is zó sixtees, early seventies. Dit is puur sentiment, het gaat terug naar mijn jeugd. Ik sluit mijn ogen en zie beelden, ruik geuren en verlang terug naar een vervlogen tijd.
08. Fear is Like Fire van Folk/ Singer/songwriter Fink is vreemd genoeg een van de minst populaire nummers van het album Perfect Darkness. Ik vind het een geweldig nummer. Het is donker, opzwepend en onvoorspelbaar qua structuur.
09. I'm a Man van hun album Chicago Transit Authority. Chicago was de eerste band die populair werd door stevige rock te fuseren met veel jazzinvloeden. Tot 1974 maakten ze indrukwekkende albums. Hun latere werk verzandde in commerciële bagger.
10. Calexico Minas the Cobre Dit is geen soundtrack van een spaghetti western. Vooral in hun begin jaren maakten Calexico veel van dit soort muziek. Ik omschrijf het maar als een zeer geslaagde mix van Mexicaanse mariachi en Amerikaanse woestijnrock en dit alles gegoten in een Ennio Morricone spaghettisausje.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:26 uur
Je linkjes werken vooralsnog niet; je mist de dubbele punt na http. Niet echt mijn muziek, maar ik ga m'n best doen alles te beluisteren.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 16:59 uur
Hmmm interesante top 10 heicro
Zal ze binnekort eens luisteren
Zal ze binnekort eens luisteren

0
geplaatst: 9 augustus 2012, 09:47 uur
Gemiddelde Ward:
1 The Cure - Lovesong 7,25
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 7,66
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 8,13
4. Portishead - Small 7,78
5. Madvillain - Fancy Clown 7,31
6. Slowdive - Machine Gun 7,04
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 7,15
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 7,87
9. Burial - Etched Headplate 7,41
10. Tiny Vipers - Development 7,44
Alle deelnemers:
19. niels94: 7,06 (7 deelnemers)
20. Ward 7,50 (8 deelnemers)
1 The Cure - Lovesong 7,25
2. Modest Mouse - Lounge (Closing Time) 7,66
3. Sigur Rós - Untitled (Njósnavélin) 8,13
4. Portishead - Small 7,78
5. Madvillain - Fancy Clown 7,31
6. Slowdive - Machine Gun 7,04
7. Mobb Deep - Survival of the Fittest 7,15
8. Explosions in the Sky - First Breath After Coma 7,87
9. Burial - Etched Headplate 7,41
10. Tiny Vipers - Development 7,44
Alle deelnemers:
19. niels94: 7,06 (7 deelnemers)
20. Ward 7,50 (8 deelnemers)
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 02:27 uur
1. Little Feat – Roll Um Easy
Mooi klein liedje. Beetje slidegitaar erbij, ik hou daar wel van. 7
2. Van Morrison – Astral Weeks
Ook hier kan ik wel wat mee. Van heeft natuurlijk een bijzondere stem, die optimaal gebruikt wordt in dit nummer. De subtiele instrumentatie bevalt me ook goed (mooie vioolpartijen). Het nummer sleept zich alleen een stuk te lang door, waardoor ik tegen het einde mijn aandacht wat verlies. 6,5
3. Jeffrey Foucault – Twice I Left Her
Geen slecht nummer, maar ook niet erg bijzonder. Bovendien veel te eentonig. 6
4. E.S.T. – Eighthundred Street By Feet
Ik heb echt niks met jazz. Echt vervelend om te luisteren is dit nummer niet, maar boeien doet het evenmin. 5
5. Peter Gabriel – Listening Wind
Een cover van de Talking Heads. Hij heeft er wel echt iets eigens gemaakt, best gewaagd ook met die strijkers. Daar heb ik wel respect voor, maar goed wil het er niet door worden. Opvallend dat ik me ook erg stoor aan de melodie als die niet gezongen wordt door David Byrne. Ik denk dat die melodie voor mij ook alleen werkt in het spookachtige sfeertje van het geniale origineel. 3,5
6. Led Zeppelin – The Song Remains The Same
Net als met jazz heb ik ook echt niks met Led Zeppelin. Ook dit vind ik een ronduit vervelend nummer. Zo’n muffe, gedateerde rocksound. Dan moeten er natuurlijk nog allerlei strontvervelende gitaarsolo’s doorheen. Het nummer zit wel complex in elkaar, maar daar koop ik weinig voor bij zo’n vervelend nummer. 2
7. David Crosby – Cowboy Movie
De negatieve lijn in mijn cijfers wordt gelukkig wel doorbroken. Ik hou wel van Déjà Vu van CSNY en Crosby borduurt hier wel voort op die sound. Op zich is dit ook wel een mooi nummer, jammer alleen dat het af en toe een beetje verzandt in muzikale zelfbevlekking. 6,5
8. Fink – Fear Is Like Fire
Ik vind Sort of Revolution van Fink een alleraardigst album, dus was wel benieuwd naar dit nummer. Het begint wel mooi onheilspellend in de breekbare stijl die ik herkende van de eerdergenoemde plaat. Dan barst echter opeens het refrein los en klinkt Fink als een nietszeggend rockbandje. Gelukkig is de outro wel erg de moeite waard. Jammer van dat verschrikkelijke refrein, maar de andere stukken en met name de outro weten het nummer nog te redden. 6
9. Chicago – I’m a Man
Ik herken dit wel, omdat mijn vader dit af en toe draaide. Ook dit is niet helemaal aan mij besteed. Het is wel een aanstekelijk, dansbaar nummer. Het wordt helaas ontsierd door een totaal oninteressant drumstuk in het midden en een verschrikkelijke outro. Toch blijft vooral de aanstekelijkheid wel hangen. 5,5
10. Calexico – Minas de Cobre
Dit vind ik dan een heel stuk leuker. DeVotchKa hebben hier vermoed ik goed naar geluisterd (ik verwachtte elke moment die galmende stem van de zanger van DeVotchKa). Dit nummer weet goed te boeien en ook de Morricone-sfeer kan ik wel waarderen. 7,5
Mooi klein liedje. Beetje slidegitaar erbij, ik hou daar wel van. 7
2. Van Morrison – Astral Weeks
Ook hier kan ik wel wat mee. Van heeft natuurlijk een bijzondere stem, die optimaal gebruikt wordt in dit nummer. De subtiele instrumentatie bevalt me ook goed (mooie vioolpartijen). Het nummer sleept zich alleen een stuk te lang door, waardoor ik tegen het einde mijn aandacht wat verlies. 6,5
3. Jeffrey Foucault – Twice I Left Her
Geen slecht nummer, maar ook niet erg bijzonder. Bovendien veel te eentonig. 6
4. E.S.T. – Eighthundred Street By Feet
Ik heb echt niks met jazz. Echt vervelend om te luisteren is dit nummer niet, maar boeien doet het evenmin. 5
5. Peter Gabriel – Listening Wind
Een cover van de Talking Heads. Hij heeft er wel echt iets eigens gemaakt, best gewaagd ook met die strijkers. Daar heb ik wel respect voor, maar goed wil het er niet door worden. Opvallend dat ik me ook erg stoor aan de melodie als die niet gezongen wordt door David Byrne. Ik denk dat die melodie voor mij ook alleen werkt in het spookachtige sfeertje van het geniale origineel. 3,5
6. Led Zeppelin – The Song Remains The Same
Net als met jazz heb ik ook echt niks met Led Zeppelin. Ook dit vind ik een ronduit vervelend nummer. Zo’n muffe, gedateerde rocksound. Dan moeten er natuurlijk nog allerlei strontvervelende gitaarsolo’s doorheen. Het nummer zit wel complex in elkaar, maar daar koop ik weinig voor bij zo’n vervelend nummer. 2
7. David Crosby – Cowboy Movie
De negatieve lijn in mijn cijfers wordt gelukkig wel doorbroken. Ik hou wel van Déjà Vu van CSNY en Crosby borduurt hier wel voort op die sound. Op zich is dit ook wel een mooi nummer, jammer alleen dat het af en toe een beetje verzandt in muzikale zelfbevlekking. 6,5
8. Fink – Fear Is Like Fire
Ik vind Sort of Revolution van Fink een alleraardigst album, dus was wel benieuwd naar dit nummer. Het begint wel mooi onheilspellend in de breekbare stijl die ik herkende van de eerdergenoemde plaat. Dan barst echter opeens het refrein los en klinkt Fink als een nietszeggend rockbandje. Gelukkig is de outro wel erg de moeite waard. Jammer van dat verschrikkelijke refrein, maar de andere stukken en met name de outro weten het nummer nog te redden. 6
9. Chicago – I’m a Man
Ik herken dit wel, omdat mijn vader dit af en toe draaide. Ook dit is niet helemaal aan mij besteed. Het is wel een aanstekelijk, dansbaar nummer. Het wordt helaas ontsierd door een totaal oninteressant drumstuk in het midden en een verschrikkelijke outro. Toch blijft vooral de aanstekelijkheid wel hangen. 5,5
10. Calexico – Minas de Cobre
Dit vind ik dan een heel stuk leuker. DeVotchKa hebben hier vermoed ik goed naar geluisterd (ik verwachtte elke moment die galmende stem van de zanger van DeVotchKa). Dit nummer weet goed te boeien en ook de Morricone-sfeer kan ik wel waarderen. 7,5
0
geplaatst: 21 augustus 2012, 00:41 uur
Na veertien dagen alleen een beoordeling van Ward.
Kom op mededeelnemers of zijn jullie allemaal nog op vakantie?
Kom op mededeelnemers of zijn jullie allemaal nog op vakantie?
* denotes required fields.