Muziek / Muziekgames / Beoordeel top 10, songs
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 14 maart 2012, 19:32 uur
The Doors - The End 9
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 6.25
The Verve - Come On 6.25
The Doors - Been Down So Long 6
Jeff Buckley - So Real 6.75
Radiohead - Exit Music (For a Film) 9.25
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 8.75
Tool - Hooker With a Penis 7
David Bowie - ziggy Stardust 6.25
Interpol - PDA 8.5
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 6.25
The Verve - Come On 6.25
The Doors - Been Down So Long 6
Jeff Buckley - So Real 6.75
Radiohead - Exit Music (For a Film) 9.25
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 8.75
Tool - Hooker With a Penis 7
David Bowie - ziggy Stardust 6.25
Interpol - PDA 8.5
0
geplaatst: 14 maart 2012, 20:47 uur
The Doors - The End 10
Een van de beste nummers ooit
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 8.5
Gewoon een zeer fijn rocknummer
The Verve - Come On 6
Van The Verve ken ik enkel Bittersweet symphony dat ik nogal
vind. Dit is beter maar ik ga nu toch nog niet vlug naar de winkel lopen voor het album aan te schaffen.
The Doors - Been Down So Long 8
Hebben Jim Morrison en co eigenlijk ooit een slecht nummer gemaakt?
Jeff Buckley - So Real 6
Na het titelnummer zeker het beste nummer op Grace. Maar ik vind Buckley wel flink overschat.
Radiohead - Exit Music (For a Film) 8
Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik dit nummer (op fitter happier na) het minste vind van OK Computer maar het is nog steeds een 8 waard.
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 4
Waarom loopt iedereen zo hoog op met dit? Dylan heeft hordes betere nummers.
Tool - Hooker With a Penis 5
Gewoon niet echt mijn kopje thee
David Bowie - ziggy Stardust 9
Een klassieker
Interpol - PDA 9.5
Dit album heeft ook zeer lang in mijn top 10 gestaan.
Een van de beste nummers ooit
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 8.5
Gewoon een zeer fijn rocknummer
The Verve - Come On 6
Van The Verve ken ik enkel Bittersweet symphony dat ik nogal
vind. Dit is beter maar ik ga nu toch nog niet vlug naar de winkel lopen voor het album aan te schaffen.The Doors - Been Down So Long 8
Hebben Jim Morrison en co eigenlijk ooit een slecht nummer gemaakt?
Jeff Buckley - So Real 6
Na het titelnummer zeker het beste nummer op Grace. Maar ik vind Buckley wel flink overschat.
Radiohead - Exit Music (For a Film) 8
Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik dit nummer (op fitter happier na) het minste vind van OK Computer maar het is nog steeds een 8 waard.
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 4
Waarom loopt iedereen zo hoog op met dit? Dylan heeft hordes betere nummers.
Tool - Hooker With a Penis 5
Gewoon niet echt mijn kopje thee
David Bowie - ziggy Stardust 9
Een klassieker
Interpol - PDA 9.5
Dit album heeft ook zeer lang in mijn top 10 gestaan.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 21:43 uur
Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben is de groep waarschijnlijk al geslonken tot minimaal niveau, maar optimistisch blijven en de maatschappij, dat ben jij en zo. Ben al een tijdje bezig met het beluisteren van Tsjong's nummers, ziet eruit als een leuk topic. 
- tsjong
- Snoeperd
- arcade monkeys
- Dwejkk
- Laxus11
- Ulfat-e-Zulmat
- Arrie
- kemm
- Teunnis
- Ferre
- R&P
- Kobe bryant fan
- Hoi

- tsjong
- Snoeperd
- arcade monkeys
- Dwejkk
- Laxus11
- Ulfat-e-Zulmat
- Arrie
- kemm
- Teunnis
- Ferre
- R&P
- Kobe bryant fan
- Hoi
0
geplaatst: 14 maart 2012, 22:07 uur
The Doors - The End: 7,8
Schandalig genoeg nog helemaal niet zo vaak iets van deze legendes geluisterd, ook deze klassieker maar één keer. Aandachtige beluistering laat me wel een beetje schamen hiervoor; ik hoorde een erg mooi, broeierig nummer dat zo’n niet helemaal goed te plaatsen gevoel bij me opwekt, vooral door de onverwachte uitbarstingen en ongemakkelijke gitaarriff. Niet echt lekker, maar wel goed, waarschijnlijk al helemaal als ik het nummer echt goed ken.
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 9,6
Ook één van mijn favoriete nummers van het heerlijke oerrockalbum waar het afkomstig van is. Het drumwerk van Grohl is echt buitenaards, en zo ook de macabere sfeer, opgewekt door de kraakzang van Mark Lanegan, het slopend langzame tempo in het middenstuk en de spooky achtergrondzang. Heerlijke rammerd met ook nog eens een op zijn eigen manier catchy middenstuk.
The Verve - Come On 5
Mja, kan eigenlijk geen enkele reden noemen waarom dit uit zou steken boven het gros van de nummers van ook maar één andere Britpopband. Catchy, maar zo heel erg vaak gedaan dat het allemaal niet zo speciaal meer klinkt. Meh.
The Doors - Been Down So Long 7,3
Minder hoogstaand, maar wel iets leuker dan The End. Lekker onbeschoft en vuig rocknummertje, dat nou ook weer niet alle grenzen van stoutheid overschrijdt, maar wel zo’n lekker rammend couplet heeft, dat ik best tevreden mee zit te hupsen.
Jeff Buckley - So Real 9
Hé, wat heb ik gemist? Toen ik zijn cd laatst eens onoplettend opzette, was alles wat ik kon herinneren een paar vlagen van lekkere, maar zachte, warme en niet bijster interessante muziek. En nu hoor ik plotseling een gekwelde, valse ervaring die klinkt als hoe Coldplay eigenlijk had moeten klinken (ja, ik weet dat Buckley eerder was). Erg mooi, eerste ontdekking is alvast gedaan.
Radiohead - Exit Music (For a Film) 10
Toch wel mooi om te merken hoe een band zo’n intense en ongelikte stortvloed van emoties kan voortbrengen en ook nog eens echt succesvol wordt ook. Dit nummer is in ieder geval ook maar niet een beetje makkelijk of aangepast aan de wensen van de consumentjes; hoewel de climax op het einde natuurlijk zo theatraal als de pest is, heb ik wel in mijn korte leventje nauwelijks zo’n mooie theatrale climax gehoord. En dat terwijl het ingetogen, akoestische begin van het nummer misschien nog wel mooier is. Hoogtepunt? De knetterende, letterlijk ritselende spanning in het laatste couplet, vlak voordat de drums invallen, maar eigenlijk is alles hieraan één grote brok pracht. Echt.
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 7,8
De stem van meneer Dylan heeft nog nooit zo gepassioneerd geklonken als hier en ook de compositie is weer oud vertrouwd geniaal. Wel jammer dat laatstgenoemde ook weer oud vertrouwd wordt uitgemolken, maar de uithalen en de algehele euforische toon maken heel veel goed.
Tool - Hooker With a Penis 3,5
Nee, hoewel ik echt wel van een stevig potje agressie en soms zelfs van Tool houd, dit ontstijgt echt nergens het plakkaat “heel erg puberaal”. Geef de zanger een snoepje, bied de bassist een baan bij een betere band aan en zet dit af.
David Bowie - Ziggy Stardust 5
In deze clip vind ik meneer Bowie een beetje eng, maar dat terzijde. Nummer op zich is weinig mis mee, maar ook weinig speciaals aan. Percussie valt op, daar blijft het bij. Vijfje doen.
Interpol - PDA: 7,6
Jammer, precies het slechtste nummer van dit fantastische album. Nergens irritant, maar de dreinerige gitaren zorgen er ook voor dat ik hier emotioneel niet zo in opgeslokt word als in andere pareltjes. Toch blijft het outro fantastisch, de sfeer onovertroffen en het basswerk een combinatie van die twee. Nog steeds niet eens matig, dus.
Schandalig genoeg nog helemaal niet zo vaak iets van deze legendes geluisterd, ook deze klassieker maar één keer. Aandachtige beluistering laat me wel een beetje schamen hiervoor; ik hoorde een erg mooi, broeierig nummer dat zo’n niet helemaal goed te plaatsen gevoel bij me opwekt, vooral door de onverwachte uitbarstingen en ongemakkelijke gitaarriff. Niet echt lekker, maar wel goed, waarschijnlijk al helemaal als ik het nummer echt goed ken.
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 9,6
Ook één van mijn favoriete nummers van het heerlijke oerrockalbum waar het afkomstig van is. Het drumwerk van Grohl is echt buitenaards, en zo ook de macabere sfeer, opgewekt door de kraakzang van Mark Lanegan, het slopend langzame tempo in het middenstuk en de spooky achtergrondzang. Heerlijke rammerd met ook nog eens een op zijn eigen manier catchy middenstuk.
The Verve - Come On 5
Mja, kan eigenlijk geen enkele reden noemen waarom dit uit zou steken boven het gros van de nummers van ook maar één andere Britpopband. Catchy, maar zo heel erg vaak gedaan dat het allemaal niet zo speciaal meer klinkt. Meh.
The Doors - Been Down So Long 7,3
Minder hoogstaand, maar wel iets leuker dan The End. Lekker onbeschoft en vuig rocknummertje, dat nou ook weer niet alle grenzen van stoutheid overschrijdt, maar wel zo’n lekker rammend couplet heeft, dat ik best tevreden mee zit te hupsen.
Jeff Buckley - So Real 9
Hé, wat heb ik gemist? Toen ik zijn cd laatst eens onoplettend opzette, was alles wat ik kon herinneren een paar vlagen van lekkere, maar zachte, warme en niet bijster interessante muziek. En nu hoor ik plotseling een gekwelde, valse ervaring die klinkt als hoe Coldplay eigenlijk had moeten klinken (ja, ik weet dat Buckley eerder was). Erg mooi, eerste ontdekking is alvast gedaan.

Radiohead - Exit Music (For a Film) 10
Toch wel mooi om te merken hoe een band zo’n intense en ongelikte stortvloed van emoties kan voortbrengen en ook nog eens echt succesvol wordt ook. Dit nummer is in ieder geval ook maar niet een beetje makkelijk of aangepast aan de wensen van de consumentjes; hoewel de climax op het einde natuurlijk zo theatraal als de pest is, heb ik wel in mijn korte leventje nauwelijks zo’n mooie theatrale climax gehoord. En dat terwijl het ingetogen, akoestische begin van het nummer misschien nog wel mooier is. Hoogtepunt? De knetterende, letterlijk ritselende spanning in het laatste couplet, vlak voordat de drums invallen, maar eigenlijk is alles hieraan één grote brok pracht. Echt.
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 7,8
De stem van meneer Dylan heeft nog nooit zo gepassioneerd geklonken als hier en ook de compositie is weer oud vertrouwd geniaal. Wel jammer dat laatstgenoemde ook weer oud vertrouwd wordt uitgemolken, maar de uithalen en de algehele euforische toon maken heel veel goed.
Tool - Hooker With a Penis 3,5
Nee, hoewel ik echt wel van een stevig potje agressie en soms zelfs van Tool houd, dit ontstijgt echt nergens het plakkaat “heel erg puberaal”. Geef de zanger een snoepje, bied de bassist een baan bij een betere band aan en zet dit af.
David Bowie - Ziggy Stardust 5
In deze clip vind ik meneer Bowie een beetje eng, maar dat terzijde. Nummer op zich is weinig mis mee, maar ook weinig speciaals aan. Percussie valt op, daar blijft het bij. Vijfje doen.
Interpol - PDA: 7,6
Jammer, precies het slechtste nummer van dit fantastische album. Nergens irritant, maar de dreinerige gitaren zorgen er ook voor dat ik hier emotioneel niet zo in opgeslokt word als in andere pareltjes. Toch blijft het outro fantastisch, de sfeer onovertroffen en het basswerk een combinatie van die twee. Nog steeds niet eens matig, dus.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 22:23 uur
The Doors - The End 9,7
Prachtige afsluiter van een prachtig album, alleen is het niet mijn favoriete lied van dit album.
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 7,3
Heel goed lied van hen alleen vind ik No One Knows veel beter
The Verve - Come On 6,5
Mooi maar ik moet het nog meer horen waarschijnlijk
The Doors - Deen Down So Long 7,5
Weer een goed lied van The Doors maar ook dit kende ik nog niet dus moet waarschijnlijk nog groeien.
Jeff Buckley - So Real 8,3
Jeff Buckley ken ik nog niet zo lang en ik vind alle liedjes wel heel goed en paar fantastisch maar daar zit deze niet bij.
Radiohead - Exit Music (For a Film) 9,7
Prachtig lied van Radiohead
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 9,7
Niet mijn favoriete lied van dit album, zelfs 1 van de mindere zou ik durven zeggen.
Tool - Hooker With a Penis 4
Ik had hier toch wel hogere verwachtingen van …
David Bowie - ziggy Stardust 6,2
Vind ik het minste nummer dat ik van Bowie al gehoord heb, maar toch is het nog aardig.
Interpol – PDA 5,5
Een groep die in mijn ogen een deftige drummer mist en dit probeert te verhelpen met gitaren, waardoor ik iets mis. Toch is het nog aardig
Prachtige afsluiter van een prachtig album, alleen is het niet mijn favoriete lied van dit album.
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead 7,3
Heel goed lied van hen alleen vind ik No One Knows veel beter
The Verve - Come On 6,5
Mooi maar ik moet het nog meer horen waarschijnlijk
The Doors - Deen Down So Long 7,5
Weer een goed lied van The Doors maar ook dit kende ik nog niet dus moet waarschijnlijk nog groeien.
Jeff Buckley - So Real 8,3
Jeff Buckley ken ik nog niet zo lang en ik vind alle liedjes wel heel goed en paar fantastisch maar daar zit deze niet bij.
Radiohead - Exit Music (For a Film) 9,7
Prachtig lied van Radiohead
Bob Dylan - Like a Rolling Stone 9,7
Niet mijn favoriete lied van dit album, zelfs 1 van de mindere zou ik durven zeggen.
Tool - Hooker With a Penis 4
Ik had hier toch wel hogere verwachtingen van …
David Bowie - ziggy Stardust 6,2
Vind ik het minste nummer dat ik van Bowie al gehoord heb, maar toch is het nog aardig.
Interpol – PDA 5,5
Een groep die in mijn ogen een deftige drummer mist en dit probeert te verhelpen met gitaren, waardoor ik iets mis. Toch is het nog aardig
0
geplaatst: 14 maart 2012, 22:23 uur
- tsjong
- Snoeperd
- arcade monkeys
- Dwejkk
- Laxus11
- Ulfat-e-Zulmat
- Arrie
- kemm
- Teunnis
- Ferre
- R&P
- Kobe bryant fan
- jassn
- Snoeperd
- arcade monkeys
- Dwejkk
- Laxus11
- Ulfat-e-Zulmat
- Arrie
- kemm
- Teunnis
- Ferre
- R&P
- Kobe bryant fan
- jassn
0
geplaatst: 14 maart 2012, 22:28 uur
Interpol heeft geen goede drummer? 
Luistert u eens heel snel The New.

Luistert u eens heel snel The New.
0
geplaatst: 16 maart 2012, 18:47 uur
Uitslag van de tsjong top 10:
12 deelnemers:
Radiohead - Exit Music (For a Film): 8,70
The Doors - The End: 8,49
Bob Dylan - Like a Rolling Stone: 8,27
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead: 7,28
Jeff Buckley - So Real: 7,26
Interpol - PDA: 7,16
David Bowie - ziggy Stardust: 7,05
The Doors - Deen Down So Long: 6,98
The Verve - Come On: 6,44
Tool - Hooker With a Penis: 5,08
Gemiddelde over de gehele top 10: 7,27
User top 10 toplijst:
1. tsjong - 7,27
...
12 deelnemers:
Radiohead - Exit Music (For a Film): 8,70
The Doors - The End: 8,49
Bob Dylan - Like a Rolling Stone: 8,27
Queens of the Stone Age - A Song for the Dead: 7,28
Jeff Buckley - So Real: 7,26
Interpol - PDA: 7,16
David Bowie - ziggy Stardust: 7,05
The Doors - Deen Down So Long: 6,98
The Verve - Come On: 6,44
Tool - Hooker With a Penis: 5,08
Gemiddelde over de gehele top 10: 7,27
User top 10 toplijst:
1. tsjong - 7,27
...
0
geplaatst: 16 maart 2012, 19:14 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home
When the Sun Goes Down is denk mijn favoriete nummer, maar ik vind het én afgezaagd om die te plaatsen en Still Take You Home doet maar heel ietsje pietsje ervoor onder. Bovendien bevat Still Take You Home het beste fragment van het album: de bridge.
The Strokes - Barely Legal
Moeilijk om een beste nummer te kiezen, een van de meest constante albums die ik ken. Ik ga hier ook voor een wat onbekender nummer. En ik ga voor het langste nummer van het album, hoe langer de Strokes hoe beter zal ik maar zeggen. Ongelooflijk hoeveel heerlijkheid je in een nummer kan stoppen. Al die riffjes en dan de nonchalante stem van Casablancas.
The National - Conversation 16
De derde van de drie perfecte albums voor mij. Conversation 16 krijgt het dan ook nog voor elkaar om boven de andere 10 geweldige nummer uit te steken. Ik krijg altijd weer kippevel als ik dat evil-stuk hoor.
AC/DC - Back in Black
Over een paar jaar kan ik zeggen: jeugdsentiment. Ik kan nog niet voorspellen of het er nog steeds in staat. Wat wel vaststaat is dat ik het nu nog steeds erg geweldig vind.
Over dit nummer kan ik kort zijn, de ultieme ode aan je overleden zanger. Let vooral op het intro.
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy
Dit nummer is het meesterwerk van de Peppers. Er zit ontzettend veel in dit nummer, het funkt aan alle kanten, heerlijke nietsaandehand raps en een schitterend outro.
The Smiths - I Know It's Over
Dit is voor mij een van de beste nummers ooit. Hier kan ik erg emotioneel van worden. Zeer goede trip van The Smiths.
Joanna Newsom - Sprout and the Bean
Ik heb twee topfavorieten op dit kleine meesterwerkje van Joanna Newsom. Peach, Plum, Pear en Sprout and the Bean. PPP staat op 9 en SatB op 7 in mijn top 100. Joanna Newsom heeft zeker een van de mooiste stemmen die er is. Al zal vast niet iedereen dat met me eens zijn.
Elbow - Ground For Divorce
Ik heb niet een echte favoriet op dit album. Ground For Divorce vind ik wel de lekkerste om even op te zetten. Heerlijke vibe zit in dit nummer.
The xx - Crystalised
The xx is de laatste tijd alleen nog maar meer gegroeid en mijn verwachtingen voor het nieuwe album zijn op recordhoogte. Zouden er ook daar zulke verslavend, supergeniale nummers opstaan?
Typhoon - Brand Los
Brand Los is net het beste van het album, nummers die hier heel dichtbij zitten vind ik Hotel Beschaving, Zo Niet Mij en Drieluik. En zo staat Tussen Licht en Lucht bomvol met topnummers. Brand Los is mede door het heerlijk groovende mijn favoriet.
When the Sun Goes Down is denk mijn favoriete nummer, maar ik vind het én afgezaagd om die te plaatsen en Still Take You Home doet maar heel ietsje pietsje ervoor onder. Bovendien bevat Still Take You Home het beste fragment van het album: de bridge.
Moeilijk om een beste nummer te kiezen, een van de meest constante albums die ik ken. Ik ga hier ook voor een wat onbekender nummer. En ik ga voor het langste nummer van het album, hoe langer de Strokes hoe beter zal ik maar zeggen. Ongelooflijk hoeveel heerlijkheid je in een nummer kan stoppen. Al die riffjes en dan de nonchalante stem van Casablancas.
De derde van de drie perfecte albums voor mij. Conversation 16 krijgt het dan ook nog voor elkaar om boven de andere 10 geweldige nummer uit te steken. Ik krijg altijd weer kippevel als ik dat evil-stuk hoor.
AC/DC - Back in Black
Over een paar jaar kan ik zeggen: jeugdsentiment. Ik kan nog niet voorspellen of het er nog steeds in staat. Wat wel vaststaat is dat ik het nu nog steeds erg geweldig vind.
Over dit nummer kan ik kort zijn, de ultieme ode aan je overleden zanger. Let vooral op het intro.
Dit nummer is het meesterwerk van de Peppers. Er zit ontzettend veel in dit nummer, het funkt aan alle kanten, heerlijke nietsaandehand raps en een schitterend outro.
Dit is voor mij een van de beste nummers ooit. Hier kan ik erg emotioneel van worden. Zeer goede trip van The Smiths.
Ik heb twee topfavorieten op dit kleine meesterwerkje van Joanna Newsom. Peach, Plum, Pear en Sprout and the Bean. PPP staat op 9 en SatB op 7 in mijn top 100. Joanna Newsom heeft zeker een van de mooiste stemmen die er is. Al zal vast niet iedereen dat met me eens zijn.
Ik heb niet een echte favoriet op dit album. Ground For Divorce vind ik wel de lekkerste om even op te zetten. Heerlijke vibe zit in dit nummer.
The xx - Crystalised
The xx is de laatste tijd alleen nog maar meer gegroeid en mijn verwachtingen voor het nieuwe album zijn op recordhoogte. Zouden er ook daar zulke verslavend, supergeniale nummers opstaan?
Typhoon - Brand Los
Brand Los is net het beste van het album, nummers die hier heel dichtbij zitten vind ik Hotel Beschaving, Zo Niet Mij en Drieluik. En zo staat Tussen Licht en Lucht bomvol met topnummers. Brand Los is mede door het heerlijk groovende mijn favoriet.
0
geplaatst: 16 maart 2012, 19:15 uur
Het lijstje:
AC/DC - Back in Black
The xx - Crystalised
Typhoon - Brand Los
AC/DC - Back in Black
The xx - Crystalised
Typhoon - Brand Los
0
geplaatst: 16 maart 2012, 19:35 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home: 9
The Strokes - Barely Legal: 7,5
The National - Conversation 16: 8,8
AC/DC - Back in Black: 8
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy: 7
The Smiths - I Know It's Over: 7,5
Joanna Newsom - Sprout and the Bean: 8
Elbow - Ground For Divorce: 8,2
The xx - Crystalised: 6
Typhoon - Brand Los: 9
The Strokes - Barely Legal: 7,5
The National - Conversation 16: 8,8
AC/DC - Back in Black: 8
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy: 7
The Smiths - I Know It's Over: 7,5
Joanna Newsom - Sprout and the Bean: 8
Elbow - Ground For Divorce: 8,2
The xx - Crystalised: 6
Typhoon - Brand Los: 9
0
geplaatst: 16 maart 2012, 19:36 uur
Whoop whoop, ik hoef maar twee nummers te beluisteren (The Strokes en Joanna Newsom)...
0
geplaatst: 16 maart 2012, 19:46 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home 5
The Strokes - Barely Legal 4,5
The National - Conversation 16 - 5,5
AC/DC - Back in Black 3
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 5
The Smiths - I Know It's Over 3
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 4,5
Elbow - Ground For Divorce 5,5
The xx - Crystalised 6,5
Typhoon - Brand Los 7,5
The National - Conversation 16 - 5,5
AC/DC - Back in Black 3
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 5
The Smiths - I Know It's Over 3
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 4,5
Elbow - Ground For Divorce 5,5
The xx - Crystalised 6,5
Typhoon - Brand Los 7,5
0
geplaatst: 17 maart 2012, 14:42 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home 8
Niet het beste nummer van een geweldig album, maar wel erg goed
The Strokes - Barely Legal 9,5
Zoals door jou gezegd, dit album is eentje van constant niveau. Als ik het beste nummer van Is This It? had moeten kiezen was het denk ik ook deze geworden. In één woord geweldig.
The National - Conversation 16; 8
Ik vind het album Boxer beter dan High Violet. Ook al zijn ze erg aan elkaar gewaagd. Boxer heeft zelfs een tijdje in mijn top 10 gestaan. Je hebt gelukkig het beste nummer van High Violet gekozen en weer kan ik geen kritiek hebben. Top nummer.
AC/DC - Back in Black 7,5
Een klassieker natuurlijk! Ik ben zeker geen AC/DC fan maar kan dit zeker wel waarderen.
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 8.5
Het album waar dit nummer op stond kort geleden nog op de 3e plaats in mijn top 10. Na een vernieuwing van die lijst heb ik het er uit gehaald. Dit is een tijdje mijn favoriete nummer geweest. Ik vind het nu niet meer zo goed als eerst, maar het blijft een steen goed nummer.
The Smiths - I Know It's Over 7
The Smiths ken ik nog niet zo goed als ik wil. Het is niet per se mijn ding en komt ook uit een periode die voor mij persoonlijk muzikaal niet heel interessant is.
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 6,5
Nog nooit eerder gehoord en het klinkt wel leuk. Ik denk inderdaad niet dat iedereen deze stem kan waarderen. Ik zou een heel album hiervan niet kunnen waarderen.
Elbow - Ground For Divorce 7
Het nummer van Elbow. Ik ben bang dat ik wel beter heb gehoord. Ook al was het op Pinkpop een van hun beste.
The xx - Crystalised 8
De eenvoud en emotie
Typhoon - Brand Los 6
Nederlandse HipHop is niet mijn ding, Het is een goed nummer, maar niks voor mij.
Niet het beste nummer van een geweldig album, maar wel erg goed

The Strokes - Barely Legal 9,5
Zoals door jou gezegd, dit album is eentje van constant niveau. Als ik het beste nummer van Is This It? had moeten kiezen was het denk ik ook deze geworden. In één woord geweldig.
The National - Conversation 16; 8
Ik vind het album Boxer beter dan High Violet. Ook al zijn ze erg aan elkaar gewaagd. Boxer heeft zelfs een tijdje in mijn top 10 gestaan. Je hebt gelukkig het beste nummer van High Violet gekozen en weer kan ik geen kritiek hebben. Top nummer.
AC/DC - Back in Black 7,5
Een klassieker natuurlijk! Ik ben zeker geen AC/DC fan maar kan dit zeker wel waarderen.
Het album waar dit nummer op stond kort geleden nog op de 3e plaats in mijn top 10. Na een vernieuwing van die lijst heb ik het er uit gehaald. Dit is een tijdje mijn favoriete nummer geweest. Ik vind het nu niet meer zo goed als eerst, maar het blijft een steen goed nummer.
The Smiths - I Know It's Over 7
The Smiths ken ik nog niet zo goed als ik wil. Het is niet per se mijn ding en komt ook uit een periode die voor mij persoonlijk muzikaal niet heel interessant is.
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 6,5
Nog nooit eerder gehoord en het klinkt wel leuk. Ik denk inderdaad niet dat iedereen deze stem kan waarderen. Ik zou een heel album hiervan niet kunnen waarderen.
Elbow - Ground For Divorce 7
Het nummer van Elbow. Ik ben bang dat ik wel beter heb gehoord. Ook al was het op Pinkpop een van hun beste.
The xx - Crystalised 8
De eenvoud en emotie

Typhoon - Brand Los 6
Nederlandse HipHop is niet mijn ding, Het is een goed nummer, maar niks voor mij.
0
geplaatst: 17 maart 2012, 15:58 uur
1. Arctic Monkeys - Still Take You Home
De vibe zit erg goed en dat intro is natuurlijk onzettend leuk gedaan. Ja, When the Sun Goes Down verdient wel een dikke 8! Deze is ook vrij aardig, ofzo...
Cijfer: 6
2. The Strokes - Barely Legal
Lollig al die plotse gitaarriffs, maar het gaat eigenlijk nergens heen. Het klinkt nog vrij vergelijkbaar met Arctic Monkeys, maar het mist dat ongedwongen sfeertje.
Cijfer: 5,5
3. The National - Conversation 16
Studio Brussel staat niet geprogrammeerd op mijn wekkerradio. De kans dat The National voorbijkomt is reëel en daar slaap ik gewoon doorheen. Dat je zo vermoeid kan worden van zulke passieve rock... Gelukkig kennen ze wel iets van songwriting, dat weet hun druilerige sound nog enigzins te compenseren.
4. AC/DC - Back in Black
Eigenlijk is het afgrijselijk, dat Gargamelstemmetje in al die gitaarsmurr(f)ie. Het is een onmiskenbare sound die je trekt of niet. En ik vind het eigenlijk helemaal niet afgrijselijk, al stelt dit nummer niet al te veel voor.
5. Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy
Dit heb je eens genomineerd voor de Funk K.O. Daarna hebben we je in het topic niet meer gezien, dus konden we dit nog behoorlijk snel naar huis sturen. Het moddert allemaal te veel aan om met de strakke sixties en seventies funk te kunnen concurreren.
6. The Smiths - I Know It's Over
Ik ken ze enkel van de laddernummers, maar die vind ik steevast ok, op z’n minst. Deze kan wat mij betreft zelfs naast die twee vaste finalesongs staan. Melancholisch, maar vol leven!
Cijfer: 8
7. Joanna Newsom - Sprout and the Bean
Ik eet liever fruit dan groenten, maar beide nummers zijn inderdaad erg lekker.
Een bijzondere artieste die een verhaal kwijt kan in zowel 3 als 13 minuten, het zal altijd sprookjesachtig mooi klinken.
8. Elbow - Ground For Divorce
Typisch zo’n nummer dat ik zelf niet echt zou draaien, maar als het dan op de radio voorbij komt wel ontzettend lekker klinkt! Leuke melodie!
Cijfer: 7,5
9. The xx - Crystalised
Al hun nummers zijn tussen de 8 en 9 waard, terwijl het voltallige album een 9,5 verdient. Dan bereikt de magie pas echt zijn hoogtepunt!
Cijfer: 8,5
10. Typhoon - Brand Los
De NL hiphopscene is toch wel iets om jaloers op te zijn. Ik ben er niet echt in thuis, maar het aanbod alleen al is bewonderenswaardig. Van Typhoon heb ik alvast enkel maar goeie nummers gehoord en deze is geen uitzondering. Misschien toch maar eens een keertje ‘n album proberen.
Voila!
Is het misschien een idee om je top 10 volledig om te draaien?
De vibe zit erg goed en dat intro is natuurlijk onzettend leuk gedaan. Ja, When the Sun Goes Down verdient wel een dikke 8! Deze is ook vrij aardig, ofzo...
2. The Strokes - Barely Legal
Lollig al die plotse gitaarriffs, maar het gaat eigenlijk nergens heen. Het klinkt nog vrij vergelijkbaar met Arctic Monkeys, maar het mist dat ongedwongen sfeertje.
3. The National - Conversation 16
Studio Brussel staat niet geprogrammeerd op mijn wekkerradio. De kans dat The National voorbijkomt is reëel en daar slaap ik gewoon doorheen. Dat je zo vermoeid kan worden van zulke passieve rock... Gelukkig kennen ze wel iets van songwriting, dat weet hun druilerige sound nog enigzins te compenseren.
4. AC/DC - Back in Black
Eigenlijk is het afgrijselijk, dat Gargamelstemmetje in al die gitaarsmurr(f)ie. Het is een onmiskenbare sound die je trekt of niet. En ik vind het eigenlijk helemaal niet afgrijselijk, al stelt dit nummer niet al te veel voor.
5. Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy
Dit heb je eens genomineerd voor de Funk K.O. Daarna hebben we je in het topic niet meer gezien, dus konden we dit nog behoorlijk snel naar huis sturen. Het moddert allemaal te veel aan om met de strakke sixties en seventies funk te kunnen concurreren.
6. The Smiths - I Know It's Over
Ik ken ze enkel van de laddernummers, maar die vind ik steevast ok, op z’n minst. Deze kan wat mij betreft zelfs naast die twee vaste finalesongs staan. Melancholisch, maar vol leven!
7. Joanna Newsom - Sprout and the Bean
Ik eet liever fruit dan groenten, maar beide nummers zijn inderdaad erg lekker.
Een bijzondere artieste die een verhaal kwijt kan in zowel 3 als 13 minuten, het zal altijd sprookjesachtig mooi klinken.Cijfer: 8
8. Elbow - Ground For Divorce
Typisch zo’n nummer dat ik zelf niet echt zou draaien, maar als het dan op de radio voorbij komt wel ontzettend lekker klinkt! Leuke melodie!
Cijfer: 7,5
9. The xx - Crystalised
Al hun nummers zijn tussen de 8 en 9 waard, terwijl het voltallige album een 9,5 verdient. Dan bereikt de magie pas echt zijn hoogtepunt!
Cijfer: 8,5
10. Typhoon - Brand Los
De NL hiphopscene is toch wel iets om jaloers op te zijn. Ik ben er niet echt in thuis, maar het aanbod alleen al is bewonderenswaardig. Van Typhoon heb ik alvast enkel maar goeie nummers gehoord en deze is geen uitzondering. Misschien toch maar eens een keertje ‘n album proberen.
Voila!
Is het misschien een idee om je top 10 volledig om te draaien?

0
geplaatst: 17 maart 2012, 16:08 uur
Een top 10 in willekeurige volgorde? Dan kan hij 'm zeker omdraaien!
0
geplaatst: 17 maart 2012, 16:32 uur
Mijn top 3 staat toch wel vast. Maar Joanna, The Smiths en the xx zouden nog kunnen stijgen.
0
geplaatst: 17 maart 2012, 18:05 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home 10
The Strokes - Barely Legal 9.9
The National - Conversation 16 - 7
AC/DC - Back in Black 8
The Smiths - I Know It's Over 8.5
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 8
Elbow - Ground For Divorce 8
The xx - Crystalised 9
Typhoon - Brand Los 5
The Strokes - Barely Legal 9.9
The National - Conversation 16 - 7
AC/DC - Back in Black 8
The Smiths - I Know It's Over 8.5
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 8
Elbow - Ground For Divorce 8
The xx - Crystalised 9
Typhoon - Brand Los 5
0
geplaatst: 17 maart 2012, 19:31 uur
Wisselvalige ronde van erg goed ( AC/DC, RHCP en The Smiths) Naar wel aardig (The National en The XX) Tot erg Slecht (Joanna Newsom )
Arctic Monkeys - Still Take You Home 7.4
The Strokes - Barely Legal 7.2
The National - Conversation 16 - 6.4
AC/DC - Back in Black 9.1
The Smiths - I Know It's Over 8.8
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 2.8
Elbow - Ground For Divorce 8.3
The xx - Crystalised 6
Typhoon - Brand Los 5
Arctic Monkeys - Still Take You Home 7.4
The Strokes - Barely Legal 7.2
The National - Conversation 16 - 6.4
AC/DC - Back in Black 9.1
The Smiths - I Know It's Over 8.8
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 2.8
Elbow - Ground For Divorce 8.3
The xx - Crystalised 6
Typhoon - Brand Los 5
0
geplaatst: 18 maart 2012, 14:22 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home 7,5
The Strokes - Barely Legal 7,0
The National - Conversation 16 - 8,0
AC/DC - Back in Black 4,0
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 7,0
The Smiths - I Know It's Over 9,0
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 8,5
Elbow - Ground For Divorce 6,5
The xx - Crystalised 8,0
Typhoon - Brand Los 7,5
Bigmouth Strikes Again, Peach Plum Pear en Drieluik hadden een 9,5 gekregen.
The Strokes - Barely Legal 7,0
The National - Conversation 16 - 8,0
AC/DC - Back in Black 4,0
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 7,0
The Smiths - I Know It's Over 9,0
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 8,5
The xx - Crystalised 8,0
Typhoon - Brand Los 7,5
Bigmouth Strikes Again, Peach Plum Pear en Drieluik hadden een 9,5 gekregen.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 14:36 uur
Arctic Monkeys - Still Take You Home 6
The National - Conversation 16 10
AC/DC - Back in Black 7
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 5,7
The Smiths - I Know It's Over 9
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 9,3
The xx - Crystalised 8,7
Typhoon - Brand Los 7,8
The National - Conversation 16 10
AC/DC - Back in Black 7
Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 5,7
The Smiths - I Know It's Over 9
Joanna Newsom - Sprout and the Bean 9,3
The xx - Crystalised 8,7
Typhoon - Brand Los 7,8
0
geplaatst: 18 maart 2012, 14:41 uur
Ook maar eens voorzichtig proberen deel te nemen.
Ik heb laatst bij de Arctic Monkeys KO geklaagd dat When The Sun Comes Down zo ver kwam terwijl dit het minst goede nummer van het debuut is naar mijn mening, maar ik was vergeten dat deze er ook nog op stond. Blijkbaar zijn Snoeperd en ik het eens over de plaat om totaal verschillende redenen? Onderontwikkeld nummer.
5,5
Ook hier is het weer een raadsel waarom juist voor dit nummer is gekozen, maar eigenlijk zijn alle nummers op deze plaat vrij goed tot ijzersterk, dus ach...
7
Murmel, murmel, sip, sip, grien, grien, ik heb weleens een boek gelezen over abstracte poëzie en waarom ziet dat roodharige meisje me niet staan?
3
AC/DC - Back in Black
Superlekkere riffrock die niemand met zijn of haar gitaarhart op de juiste plaats onberoerd kan laten.
7,5
Macho-gezever, en nog behoorlijk langdradig ook. Het gitaarwerk is niet onaardig.
4,5
Eerlijk gezegd gaat het compleet aan me voorbij waarom zoveel smaakvolle mensen dwepen met The Smiths, maar dit is wel een goed nummer. Een mooie, warme melodie en een subtiele, onderkoelde performance die goed past bij hun natuurlijke sfeer. Mooi!
7,8
Dat is lang geleden. Ben een tijdje geleden een paar weken lang dol op deze plaat geweest en sindsdien heb ik nooit meer zin om het te horen. En zo wordt het debuut van Newsom er eentje uit te categorie: bijzondere platen die ik nooit draai. Meteen maar een halfje verlaagd. Dit blijft trouwens best een aardig nummer, verder.
7
Muziek zoals Elbow die naar mijn weten maakt laat me betrekkelijk koud, dus dit nummer kende ik niet eens. Hier gaan ze een soort bijna-Kasabian kant op die ik niet echt van ze kende maar die redelijk goed werkt. Althans houdt het mijn aandacht beter vast dan de meeste andere nummers die ik hoorde van deze band.
6,5
The xx - Crystalised
Nooit ertoe gekomen die gehypte plaat van hun te beluisteren, maar dit blijft een erg fijn nummer. Goede tekst ook.
8
Typhoon - Brand Los
Het wonderkind van de Nederhop werkt hier met een redelijk old school beat met een Jamaicaanse vibe. Het enige mogelijke kritiekpunt is dat de neiging van Typhoon om zijn taalkundige en inhoudelijke genialiteit te etaleren soms de flow een beetje in de weg zit. Maar zelfs dat is flauwe detailkritiek op wat gewoon in alle opzichten een ijkpunt is in de Nederlandse hiphop. Geweldig nummer, wat in de context van de hele cd zelfs nog harder inslaat. Die jungle-achtige break is een briljante vondst.
9
Ik heb laatst bij de Arctic Monkeys KO geklaagd dat When The Sun Comes Down zo ver kwam terwijl dit het minst goede nummer van het debuut is naar mijn mening, maar ik was vergeten dat deze er ook nog op stond. Blijkbaar zijn Snoeperd en ik het eens over de plaat om totaal verschillende redenen? Onderontwikkeld nummer.
5,5
Ook hier is het weer een raadsel waarom juist voor dit nummer is gekozen, maar eigenlijk zijn alle nummers op deze plaat vrij goed tot ijzersterk, dus ach...
7
Murmel, murmel, sip, sip, grien, grien, ik heb weleens een boek gelezen over abstracte poëzie en waarom ziet dat roodharige meisje me niet staan?
3
AC/DC - Back in Black
Superlekkere riffrock die niemand met zijn of haar gitaarhart op de juiste plaats onberoerd kan laten.
7,5
Macho-gezever, en nog behoorlijk langdradig ook. Het gitaarwerk is niet onaardig.
4,5
Eerlijk gezegd gaat het compleet aan me voorbij waarom zoveel smaakvolle mensen dwepen met The Smiths, maar dit is wel een goed nummer. Een mooie, warme melodie en een subtiele, onderkoelde performance die goed past bij hun natuurlijke sfeer. Mooi!
7,8
Dat is lang geleden. Ben een tijdje geleden een paar weken lang dol op deze plaat geweest en sindsdien heb ik nooit meer zin om het te horen. En zo wordt het debuut van Newsom er eentje uit te categorie: bijzondere platen die ik nooit draai. Meteen maar een halfje verlaagd. Dit blijft trouwens best een aardig nummer, verder.
7
Muziek zoals Elbow die naar mijn weten maakt laat me betrekkelijk koud, dus dit nummer kende ik niet eens. Hier gaan ze een soort bijna-Kasabian kant op die ik niet echt van ze kende maar die redelijk goed werkt. Althans houdt het mijn aandacht beter vast dan de meeste andere nummers die ik hoorde van deze band.
6,5
The xx - Crystalised
Nooit ertoe gekomen die gehypte plaat van hun te beluisteren, maar dit blijft een erg fijn nummer. Goede tekst ook.
8
Typhoon - Brand Los
Het wonderkind van de Nederhop werkt hier met een redelijk old school beat met een Jamaicaanse vibe. Het enige mogelijke kritiekpunt is dat de neiging van Typhoon om zijn taalkundige en inhoudelijke genialiteit te etaleren soms de flow een beetje in de weg zit. Maar zelfs dat is flauwe detailkritiek op wat gewoon in alle opzichten een ijkpunt is in de Nederlandse hiphop. Geweldig nummer, wat in de context van de hele cd zelfs nog harder inslaat. Die jungle-achtige break is een briljante vondst.
9
0
geplaatst: 18 maart 2012, 15:03 uur
Sandokan-veld schreef:
3
3

0
geplaatst: 18 maart 2012, 16:18 uur
Uitslag van Snoeperd top 10:
9 deelnemers
1. The XX - Crystalised 7,63
2. The Smiths - I Know it's over 7,62
3. Typhoon - Brand Los 7,2
4. Arctic Monkeys - Still take you home 7,15
5. Elbow - Grounds for divorce 7,11
6. The National - Conversation 16- 6,97
7. The Strokes - Barely Legal 6,96
8. Joanna Newsom - Sprout and the Bean 6,96
9. Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 6,74
10. AC/DC - Back in Black 6,62
Gemiddelde over de hele top10: 7,10
User top 10 toplijst:
1. tsjong - 7,27
2. Snoeperd - 7,10
9 deelnemers
1. The XX - Crystalised 7,63
2. The Smiths - I Know it's over 7,62
3. Typhoon - Brand Los 7,2
4. Arctic Monkeys - Still take you home 7,15
5. Elbow - Grounds for divorce 7,11
6. The National - Conversation 16- 6,97
7. The Strokes - Barely Legal 6,96
8. Joanna Newsom - Sprout and the Bean 6,96
9. Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy 6,74
10. AC/DC - Back in Black 6,62
Gemiddelde over de hele top10: 7,10
User top 10 toplijst:
1. tsjong - 7,27
2. Snoeperd - 7,10
0
geplaatst: 18 maart 2012, 17:12 uur
1. Arcade Fire- In The Backseat
Het Beste nummer van Funeral dat niet in de mume ladder finale stond. Prachtige afsluiter van het beste album ooit gemaakt.
2. Nirvana - Drain You
Ook bij dit album zijn de cliché nummers mijn favorieten, maar Drain You zit er echt niet ver onder. Al bij de eerste luisterbeurt van Nevermind was ik in het bijzonder onder de indruk van dit nummer.
3. The Strokes New York City Cops
Onze Amerikaanse vrienden, ze missen toch iets. Op de Amerikaanse versie van Is This It ontbreekt dit nummer omdat het in de week na 9/11 (wanneer dit uitkwam) nogal een ongepast nummer gevonden werd. Jammer voor hen, maar gelukkig werd op de Europese versies dit nummer niet weggelaten.
4. Muse –Hysteria
Telkens als ik deze hoor moet ik gaan zitten.
5. Arctic Monkeys –A Certain Romance
When the sun goes down is wat te cliché om te kiezen, en Snoeperd heeft mijn tweede in rij al gekozen. Dan maar dit stukje genialiteit.
6. The Doors –Take it as it comes
Deze song duurt maar een 2 minuten. Kort maar zeer krachtig.
7. Radiohead –Let Down
Een kathedraal van een nummer, melancholie ten top.
8. Radiohead – Jigsaw falling into place
Dit nummer is lang het enige geweest dat ik van In Rainbows kende. Nu al ongeveer 200 keer afgespeeld op mn iPod
9. Muse - Assassin
Een bom zoals enkel muse die kan maken.
10. The Hickey Underworld - Sick of boys
Jigsaw falling into place mag dan 200 keer afgespeeld zijn op mn iPod, dit is het meest afgespeeld. 282 keer om precies te zijn.
Het Beste nummer van Funeral dat niet in de mume ladder finale stond. Prachtige afsluiter van het beste album ooit gemaakt.
2. Nirvana - Drain You
Ook bij dit album zijn de cliché nummers mijn favorieten, maar Drain You zit er echt niet ver onder. Al bij de eerste luisterbeurt van Nevermind was ik in het bijzonder onder de indruk van dit nummer.
3. The Strokes New York City Cops
Onze Amerikaanse vrienden, ze missen toch iets. Op de Amerikaanse versie van Is This It ontbreekt dit nummer omdat het in de week na 9/11 (wanneer dit uitkwam) nogal een ongepast nummer gevonden werd. Jammer voor hen, maar gelukkig werd op de Europese versies dit nummer niet weggelaten.
4. Muse –Hysteria
Telkens als ik deze hoor moet ik gaan zitten.
5. Arctic Monkeys –A Certain Romance
When the sun goes down is wat te cliché om te kiezen, en Snoeperd heeft mijn tweede in rij al gekozen. Dan maar dit stukje genialiteit.
6. The Doors –Take it as it comes
Deze song duurt maar een 2 minuten. Kort maar zeer krachtig.
7. Radiohead –Let Down
Een kathedraal van een nummer, melancholie ten top.
8. Radiohead – Jigsaw falling into place
Dit nummer is lang het enige geweest dat ik van In Rainbows kende. Nu al ongeveer 200 keer afgespeeld op mn iPod
9. Muse - Assassin
Een bom zoals enkel muse die kan maken.
10. The Hickey Underworld - Sick of boys
Jigsaw falling into place mag dan 200 keer afgespeeld zijn op mn iPod, dit is het meest afgespeeld. 282 keer om precies te zijn.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 18:33 uur
1. Arcade Fire- In The Backseat - 8
2. Nirvana - Drain You - 5
3. The Strokes New York City Cops - 5
4. Muse –Hysteria - 6
5. Arctic Monkeys –A Certain Romance - 5,5
6. The Doors –Take it as it comes 6
7. Radiohead –Let Down 6
8. Radiohead – Jigsaw falling into place 6,5
9. Muse - Assassin 5,5
10. The Hickey Underworld - Sick of boys 5,5