MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beoordeel top 10, songs

zoeken in:
Ik had die van Ferre vanochtend al beluisterd, maar blijkbaar vergeten de cijfers hier te plaatsen:
1. TALK TALK - INHERITANCE - 8,2
2. GY!BE - SLEEP – 7,2
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT – 2,4
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS - 9,5
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR - 6,4
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE – X
7. THE CURE - UNTITLED – 7,8
8. SPINVIS - OVERVECHT – 6,2
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD – 6,3
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL – 4,7

En dan mag Rob even netjes de gemiddeldetjes uitrekenen.

Dikke doei. Ik wil eerst minstens 10 stemmers voor mijn eigen lijst.

Ik wil Rop nog doen. En beoordelen. Vanavond. Nudge, nudge, wink wink.

Er is momenteel nog wel een wachtlijst voor mensen die mij willen doen.

Vooruit, Ferre's scorekaart:

1. TALK TALK - INHERITANCE – 7,31
2. GY!BE - SLEEP – 7,78
3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT – 5,34
4. SONGS: OHIA - THE LIONESS – 8,4
5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR – 6,07
6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE – 6,5
7. THE CURE - UNTITLED - 7,8
8. SPINVIS - OVERVECHT – 6,61
9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD – 6,66
10. FENNESZ - BADMINTON GIRL – 6,07

Gemiddelde van: 6,85

User top 10 toplijst:

1. tsjong: 7,27
2. Snoeperd: 7,10
3. arcade monkeys: 6,98
4. Dwejkk_: 7,34
5. laxus11: 7,03
6. Ulfat-e-Zulmat: 7,44
7. Arrie: 7,65
8. kemm: 6,72
9: Teunnis: 7,62
10. Ferre: 6,85

Rhythm & Poetry schreef:
Ik wil eerst minstens 10 stemmers voor mijn eigen lijst.
Dan had je er geen hiphop in moeten zetten.

1. Atmosphere – Yesterday 9,5
2. Jurassic 5 - What's Golden 8,5
3. Edan – Beauty 8,5
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation 6,7
5. De La Soul - Stakes is High 8
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My 9,5
7. Blackalicious - Make You Feel That Way 7,3
8. DANGERDOOM - Benzie Box 7,5
9. Lootpack - Long Awaited 8
10. Raekwon - Ice Cream 8,5

chevy93 schreef:
(quote)
Dan had je er geen hiphop in moeten zetten.

Tsja, helaas kun je in dit topic maar beperkt kiezen uit je eigen top 10 albums. Anders had ik ook andere genres gekozen.

Sandokan-veld schreef:
Ik wil Rop nog doen. En beoordelen. Vanavond. Nudge, nudge, wink wink.

Ik doe gezellig mee als jullie het niet erg vinden. Kijk er nu al naar uit.

1. Atmosphere - Yesterday
Die algemene Atmosphere-adoratie op MuMe begint wel een beetje oud te worden. Gezelig een potje huilen op Family Sign, terwijl er naar de nieuwe van Ja Rule amper wordt omgekeken... Geen tijd meer om je 9 keer te laten beschieten, want de kleine heeft een verse pamper nodig. Uiteraard scoort de huishoudenhiphop van Atmosphere beter, ze hebben het over de egte leven die wij lijden in die lage landen. Damn, ik wou dat ze harder suckten, maar het is tekstueel te spitsvondig en muzikaal te gezellig. Damn, ik ben ook al geen gangster.
Cijfer: 8

2. Jurassic 5 - What's Golden
De brommende beat neemt je helemaal terug naar die dagen. Ik was er zelf niet bewust bij, maar ze deden het vast niet beter dan Jurassic 5! De hele block zingt weer vanouds mee met dat aanlokkelijke refrein, oude tijden herleven in nieuwe swag (of was het toen nog steelo)!
Cijfer: 9

3. Edan - Beauty
Zulke indrukwekkende levering, met Edan wil je geen beef. Totdat je afbeeldingen googlet, dan kun je ‘m wel aaien. Zijn krullen vertonen tevens vele gelijkenissen met de lekker warrige beat, daar zitten vast diepe filosofische gedachten achter. Alleen jammer dat het geen refrein heeft, Ashanti had deze beat gekilled!

4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
Hier kan je spastisch een bitch neerslaan om je nadien gezellig met je chick op de bank te leggen. Totdat de spasmes weer opkomen. Phife Dawg blaft bijna Q-Tip van het podium, gelukkig blijkt hij geen domme kat en zegt hij “ja” terug. ATCQ doet jazz levendiger klinken dan Miles Davis toen al niet meer was en ze doen het nog met hiphop ook, het moet niet gekker worden!
Cijfer: 10

5. De La Soul - Stakes is High
Zoals hiphop de la soul komt, komt De La Soul de l’hiphop. Dat bedacht ik helemaal zelf. Ik filosofie. Jij filosofiet. Die van De La Soul filosofieten. Over de spaarzame doch treffende beats kunnen ze zich extra goed concentreren op hun diepste gedachten. Zonder hun hi-top fades werd hun spiegeltijd ook aanzienlijk verminderd, waarmee hun ernstige lol plaats maakte voor lollige ernst.
Cijfer: 8,5

6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My
In een Atmosphere aanpak kan je nog wel een gangster Ja Rule verhaal kwijt op MuMe. Misschien dat de tranen de gedachten vertroebelen, maar mij pakt het ook, ja. Newsflash: de newsflash “The Roots maakt een goed album” is allang geen newsflash meer. Ook niet met een supermegacool achterstevoren ondersteboven bedacht concept. Daarom zal het goed zijn als de hype gaat liggen zodat mensen weer Things Fall Part of Illadelph Halflife of ... gaan noemen als hun favoriete Roots-plaat.
Cijfer: 7,5

7. Blackalicious - Make You Feel That Way
Het blijkt dat veel hiphoppers dezelfde kleur hebben als negerzoenen a.k.a. negerinnentetten, vandaar Blackalicious. Van het nummer ga ik ook gelijk watertanden. Als waterijsjes op een zomerse dag. Zo doen ze me voelen. Die zomerse dag toen m’n ijsje op de grond viel. Zo doen ze me niet voelen. Toen ik dezelfde zomerse dag een nieuwe kreeg. Zo dus wel.

8. DANGERDOOM - Benzie Box
Droeg Cee-Lo maar een masker. En dan niet omdat het refrein maar slappe apelflap is. In tegenstelling tot What’s Golden bijvoorbeeld. De beat bromt wel lekker. Bijvoorbeeld niet in tegenstelling tot What’s Golden. Mental image: Cee-Lo op een brommer!

9. Lootpack - Long Awaited
De beat hapert, zoals de carrière van Madlib zelf. De metaforen die hiphoppers zichzelf in hun muziek aansmeren zijn van hoge poëtische waarde en getuigen van een immense zelfkennis. Respect. Ironisich genoeg is deze heerlijk haperende beat juist geen geen hapering in het Madlibs oeuvre. De Dilated Peoples hoeven alleen nog maar de kersjes te zijn.

10. Raekwon - Ice Cream
Als toetje op het ijsje van Blackalicious springt Raekwon nog uit de taart. Zijn zomer is wel een pak minder gezellig. Hij woont dan ook in de hood, waar kersjes alleen maar gepopt worden. Ice Cream is gelukkig ook zonder best lekker!
Cijfer: 7

Eenzijdige cijfers voor een eenzijdige top 10!

Later vanavond komt ook mijn lijstje (beoordeling).

Haha, lekker bezig kemm. Ontroerende en inspirerende verhaaltjes.

1. TALK TALK - INHERITANCE

Erg mooi inderdaad. Ontzettend sfeervol, met de prachtige stem van Hollis en de subtiele instrumentatie. Voelt ook ontzettend warm aan.

2. GY!BE - SLEEP

Voor de verandering weet een Godspeed-nummer me eens wel te raken. Hier hoor ik wel wat ik vaak mis bij hun nummers, emotie, sfeer, meeslependheid. Verklaar me maar voor gek, maar bij de meeste nummers van hun hoor ik dat niet. Ik zal wel de enige zijn… Hoe dan ook, Sleep is wel erg geslaagd.

3. NINE INCH NAILS - MR. SELFDESTRUCT

Geniale opener van een geniaal album. Agressie, emotie, echt kippenvel dit nummer. En dan is het album nog maar net begonnen…
Cijfer: 9,5

4. SONGS: OHIA - THE LIONESS

Een van de mooiste nummers van het album. Vind het niet alles op het album even bijzonder, maar dit is echt een prachtige Molina-song, met, heb je hem weer, emotie, en een nummer dat me altijd weet te pakken.

5. DE KIFT - DE EEUWIGE BEWONDERAAR

Aardig nummer, maar zit me op het eerste gehoord wat te weinig een lijn in. Het is een beetje een rommeltje.

6. PETER GABRIEL - THE BOY IN THE BUBBLE

Ik verbaas me er toch weer over dat je dat album in je top 10 hebt. Wel aardig hoor, en het heeft zeker z'n momenten… maar ook zeker z'n mindere momenten, en soms vind ik er zelfs niks aan. Het neigt heel vaak gewoon naar saaiheid, en dat geldt zeker voor dit nummer. Gabriels stem is mooi natuurlijk, en het liedje ook, maar de uitvoerig is bijzonder saai.
Cijfer: 5,5

7. THE CURE - UNTITLED

Het vrolijkst klinkende nummer van Disintegration. Prima nummer hoor, maar had er van mij niet per se als afsluiter achteraan gehoeven. Dit voelt op Disintegration toch altijd als ten eerste mosterd na de maaltijd, en ten tweede een buitenbeentje na die rits donkere nummers. Maar ach, het is gewoon een erg mooi nummer. De zang geeft het iets dromerigs. Hij zingt ingetogen, de tekst is mooi. Het heeft ook iets melancholisch. Ach, gewoon erg mooi.

8. SPINVIS - OVERVECHT

Grappig dat je het nu al in je top 10 hebt gezet. Vind zijn laatste ook erg mooi. en dit specifieke nummer zeker. Prachtig gezongen, prachtige tekst… eenvoudigweg een prachtig liedje.

9. MOTORPSYCHO - FOOL'S GOLD

Aardig ingetogen liedje.
Cijfer: 6

10. FENNESZ - BADMINTON GIRL

Mooi sfeervol nummer. De gelaagdheid van de muziek van Fennesz maakt het altijd tot een mooie ervaring. Plus vaak mooie melodieën, al is het hier de sfeer die het hem voor me doet.

Geen enkele misser en één geweldige ontdekking. Begint allemaal wel wat intiem (Atmosphere) en intelectueel (Edan), op het einde hebben we dan toch eindelijk de vuile mid-nineties rap. Ben geen groot Atmosphere-aanhanger maar dit nummer is wel aardig en tekstueel geniaal. Wat er allemaal op dat nummer van Edan mag gebeuren, het klinkt interessant, mooie ontdekking!. Stakes is High is één m'n favoriete (non-instrumentale) hiphopnummers, dus die doet 't hier ook altijd goed.

1. Atmosphere – Yesterday 8
2. Jurassic 5 - What's Golden 8
3. Edan – Beauty 9,5
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation 8
5. De La Soul - Stakes is High 9,5
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My 8,5
7. Blackalicious - Make You Feel That Way 7
8. DANGERDOOM - Benzie Box 8
9. Lootpack - Long Awaited 7
10. Raekwon - Ice Cream 8

1. Atmosphere - Yesterday 7
2. Jurassic 5 - What's Golden 7.7
3. Edan - Beauty 6
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation 6.5
5. De La Soul - Stakes is High 8
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My 8.5
7. Blackalicious - Make You Feel That Way 9.5
8. DANGERDOOM - Benzie Box 6.5
9. Lootpack - Long Awaited 6
10. Raekwon - Ice Cream 6.2

Retestrak en aangrijpend tegelijkertijd. Je moet maar durven.
9,5

Ik ben een paar weken totaal idolaat geweest van Power In Numbers, nog niet eens zo lang geleden, maar het is wel een beetje weggezakt. Net als mijn hele interesse in hiphop een beetje is weggezakt, als ik eerlijk ben. Dit blijft natuurlijk een heerlijke track, wie hier zijn hoofd niet op knikt heeft waarschijnlijk een probleem met zijn nekwervels ofzo.
7,5

3. Edan - Beauty
Eerste onbekende in deze top. Die beat is wel echt wreed goed! De meest originele en gevarieerde beat die ik in enige tijd heb gehoord (al moet daar dus worden bijgezegd dat ik nauwelijks meer hiphop luister(maar eigenlijk zou hiphop in zijn volle potentieel zoiets moeten zijn, muziek die niet echt in een hokje daar of daar te plaatsen is (enfin))). Die rhymes vind ik verder niet zo bijzonder, maar zijn in de context effectief genoeg.
8

Ook dit heb ik in het afgelopen jaar vrij vaak beluisterd, het gaat wel een beetje tegenstaan hoe lang dit op hetzelfde tempo doorkeutelt. Verder natuurlijk niets dan liefde voor Q-Tip en zijn mannen.
7

Een van de beste nummers aller tijden, bij een van de beste bands aller tijden, door een van de grootste producers aller tijden. Aller tijden? Aller tijden. Wie hier niet op gaat hoofdknikken kan niet meer zijn nekwervels de schuld geven, maar moet nodig eens zijn of haar pols voelen.
9,5

The Roots, de laatste jaren ben ik de jongens een beetje uit het oog verloren. Dit is wel een boeiend nummer. Alsof je op een luchtbed aan het dobberen bent, maar dan op een oceaan van onheil. Ofzo.
7,7

Wat een schatje is Gift Of Gab toch ook, met dat lichte slisje van hem. Een soort grote teddybeer, en zo klinkt dit liedje ook. Prrr.
7,5

Lekker nummer wel, in vergelijking met veel dingen in deze top tien wel een beetje van dik hout planken zagen. (Plaats hier uw eigen woordgrap).
7

Ja hoor, wacke mc's worden weer eens annihilated. Ik denk dat ik een tehuis voor ze ga beginnen, vind het wel een beetje zielig hoor. Verder is dit wel goed gevonden, dat fluitje in de beat is echt verdomd funky, als ik het mag zeggen, en die jongens kunnen een verdraaid mieters potje rappen.
7

10. Raekwon - Ice Cream
Koel. Het meest banale nummer bungelt wel duidelijk onderaan, maar zo hoort het ook.
6

Aardig nummer, maar zwaar overschat. Dat pianootje is leuk in het origineel en Susan's House, maar hier niet zo sterk gebruikt. Daarbij is de tekst geinig bedacht maar Slug niet zo'n bijzondere rapper. Wel typische hip-hop voor mensen die verder niet zoveel met het genre hebben. Eigenlijk heeft Rob namelijk niet zoveel met hip-hop.

Geweldige banger.

3. Edan - Beauty

Mij te chaotisch en die rapper rapt veel te overDREVEN met telkens nog een sterkere intonatie aan het EIND om nog maar duidelijk te maken dat daar de zin EINDIGT. Schiet verder alle kanten op, en er valt geen lijn in te ontdekken. Kwestie van te veel ideeën, waar geen goed geheel van gemaakt is.
Cijfer: 4

Geen Tribe-favoriet, maar kan het nog wel worden, want het is een groeier voor mij. Mooie warme productie. Tip en Dawg zijn altijd sympathiek. Erg fijn. En gezellig.

Blijkbaar geproduceerd door Dilla die voor sommige hip-hoppers een halfgod lijkt te zijn maar waar ik nauwelijks bekend mee ben. Met De La Soul wel, ik vind het debuutalbum geweldig, en heb ze in het voorprogramma van Gorillaz gezien. Dit is een stuk donkerder dan ik van ze gewend ben en ik besef dat ik het nummer wel eerder heb gehoord.

Relaxed nummer.

Lekker zomers nummer.

Danger Mouse heeft veel erg leuke dingen gedaan, dus hier was ik wel benieuwd naar. Inderdaad prima geproduceerd, en het refreintje heeft wel wat, maar uiteindelijk toch wat aan de saaie kant. Valt nogal tegen. Gelukkig is er het leuke pianootje die het omhoog haalt. En eigenlijk ga ik het steeds leuker naarmate het nummer verstrijkt. Een hele snelle groeier.
Cijfer: 7,3

KIjk, hier zat ik op te wachten! Hip-hop waar spanning in zit, ijzersterke beat, en rappere die overtuigen. Oké, die ene wat minder. Maar toch, sterk nummer!

10. Raekwon - Ice Cream

Fijne Wu-Tang-gerelateerde hip-hop die gewoon zeer degelijk is. Zit wel wat van dat Wu-Tang-sfeertje in, en de rappere doen dat verdienstelijk.

Zo, ik ben weer bij.

Nu moet de score van Ferre weer aangepast worden.

panjoe (moderator)
Heerlijke top tien!

Een nummer dat mijn interesse in hiphop enorm vergroot heeft nadat ik het eind 2008 hoorde bij een vriend van me. Dit deed me realiseren dat de meeste mensen alleen het oppervlak zien van wat het genre te bieden heeft. Tegenwoordig luister ik het niet zo veel meer, fungeert eerder om anderen dit ook te laten zien.
8,3

Duidelijk het beste J5 nummer. Gezelligheid is sowieso wel alomtegenwoordig bij deze groep, en in dit nummer doen ze dat met verve, maar om me echt te raken moet je toch echt wat beter mikken.
7,8

3. Edan - Beauty
Ondergronds pareltje dit album, met een geheel eigen geluid. Dit nummer is wel een goeie indicatie van de sound van Edan.
8,5

Veruit mijn favoriete ATCQ nummer.
10

Dit nummer kan ik uren lang de hemel in prijzen, maar ik kan ook gewoon een tien geven.
10

Heerlijk nummertje natuurlijk weer van de immer kundige Wortels. De productie is heerlijk kalm, het gitaartje is me alleen wat te repetitief.
7,9

Ik dacht aan het begin van het nummer dat ik hem nog niet kende, maar toen ik de "Feel that way" hoorde dacht ik gelijk: jaaaa! Want dit is een lekker nummertje.
8

Dit album was denk ik mijn echte introductie in de wereld van hiphop. Ik was overdonderd door de muzikaliteit van de beats, en Benzie Box is hier zeker geen uitzondering op. Heerlijke bass .
9

Dilated Peoples over een Madlib beat, dat kan toch niet fout gaan? Dat doet het in ieder geval niet hier.
8

10. Raekwon - Ice Cream
Sterk Wu-nummer, de beat vind ik weer wat te veel van hetzelfde maar de rappers maken een hoop goed.
7,5

panjoe (moderator)
Sandokan-veld schreef:
De La Soul - Stakes is High
Een van de beste nummers aller tijden, bij een van de beste bands aller tijden, door een van de grootste producers aller tijden. Aller tijden? Aller tijden. Wie hier niet op gaat hoofdknikken kan niet meer zijn nekwervels de schuld geven, maar moet nodig eens zijn of haar pols voelen.
9,5

Verrassend veel hoge scores. Waar blijven de haters? We worden week.

1. Atmosphere - Yesterday 9,5
2. Jurassic 5 - What's Golden 9
3. Edan - Beauty 7,3
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation 7
5. De La Soul - Stakes is High 8,3
6. The Roots ft Big K.R.I.T. - Make My 8
7. Blackalicious - Make You Feel That Way 6,7 (Waarom kies je nou juist dit nummer van dit zieke album? Leuk nummer hoor, maar kan natuurlijk nooit tegen een Blazing Arrow op )
8. DANGERDOOM - Benzie Box 9,5
9. Lootpack - Long Awaited 7,3
10. Raekwon - Ice Cream 7,8

Sterke top 10

Arrie schreef:
Daarbij is de tekst geinig bedacht maar Slug niet zo'n bijzondere rapper.

Onze collega hiphoppers van deze site waarderen zowel Blazing Arrow als Make You Feel That Way:

Blackalicious - Blazing Arrow statistieken

Rhythm & Poetry schreef:
Waar blijven de haters?
Ben druk bezig met trainen voor het WK spijkerpoepen in Innsbruck volgende maand, maar in mijn immens drukke schema heb ik dan tijd vrij gemaakt voor een half uurtje helse muziek.

Tja, je weet toch dat je hoge ogen gaat gooien met dit nummer? When Life.. was ook een aardige tijd het enige hiphopalbum dat ik een voldoende heb kunnen geven. Painting heb ik in de loop der maanden (wat in mijn leven heel lang is) zelfs opgenomen in mijn Top 250 in een gekke bui. Nee, sorry, hier kan ik geen laag cijfer voor geven.

Cijfer: 7,2

Brainpower-achtige rapperts i.c.m. een eentonige beat zou genoeg moeten zijn om die onvoldoende te scoren, maar ook hier is die beat helaas best aardig. Helaas, volgende keer beter.

Cijfer: 6,3

3. Edan - Beauty
Ik was al bang dat ik van hiphop ben gaan houden en dat ik mijn riem, die ik gekocht had omdat mijn broeken steeds afzakken, voor niets had gekocht. Maar gelukkig was jij aardig genoeg er ook minstens één slecht nummer in te stoppen.

Cijfer: 5,3

Een album dat ik een 2,0* heb gegeven (in een duister verleden, toegegeven), zou genoeg moeten zijn voor het tweede kutnummer. Maar die stem komt zeker nog uit de tijd dat ik gewoon maar wat stemde in hoop dat iemand mij aardig zou vinden. Lang verhaal kort: ik kan me de plaat niet meer herinneren en dit klinkt niet als iets wat ik nu een 2,0* zou geven.

Cijfer: 6,7

Beetje eentonig rijtje qua cijfers, maar we gaan niet overdrijven, hiphop blijft inferieur aan een boel andere genres.

Cijfer: 6,4

Nee, want The Roots heeft nog niet zo lang geleden Atmosphere afgelost als "maker van het beste hiphopalbum". Met dit soort soulachtige hiphop krijg je mij niet aan het haren trekken.

Cijfer: 6,5

Sterk, vanaf seconde 1 tot het einde een lekkere flow.

Cijfer: 6,7

Waar blijven die beloofde druk nigga-schreeuwende negerts nou? Op deze manier krijg je natuurlijk nooit lage cijfers.

Cijfer: 6,3

Beetje saaie beat met een niet bijzonder speciale zang, maar nog steeds niet genoeg.

Cijfer: 5,8

10. Raekwon - Ice Cream
Gelukkig, op de valreep nog wat nigga-schreeuwende jongens. Zelfs nog een (paar?) goede ook. Dus sorry Rob, ook hier scoor je helaas punten mee.

Cijfer: 6,2

Ik word inderdaad soft. Ik probeer nota bene straat te zijn (hoewel het vast nog niet eens stoep is).

Als ieder hiphopalbum toch eens zo kort en goed zou zijn als Robs Rollende Rijtje.

Het valt mij op, Chevy, ook in andere topic, dat als jij een nummer goed vindt het toch altijd maar ergens tussen de 6 en de 7 hangt. Nou is een 7 wel goed natuurlijk, maar jij geeft echt heel vaak zes komma nogwat-cijfers terwijl ik de stukjes die je typt vaak enthousiaster vindt dan een dergelijk cijfer.

Terwijl een slecht nummer 5,3 krijgt, amper een punt lager.

Dat is die dekselse Nederlandse zesjescultuur

De verklaring:
chevy93 schreef:
Beetje eentonig rijtje qua cijfers, maar we gaan niet overdrijven, hiphop blijft inferieur aan een boel andere genres.

Het valt me ook regelmatig op in het MuMe Top 2000 besproken-topic. Voor m'n gevoel worden dan vaak acht van de tien nummers beoordeeld met een zes komma nogwat.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.