MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:

Leuk leuk! In de basis loom, dromerig - behoorlijk wat samples - en zeker ook spanning in het nummer. De ontlading is er in de vorm van een droom; een bombastische rap break-up van iets meer dan een halve minuut. Om vervolgens in dezelfde dromerige sfeer weer weg te zakken totdat je ontwaakt.

7,5

01-01: Low - Plastic Cup (aERodynamIC / 22 / 7,15)
02-01: Ghost - Secular Haze (Don Cappuccino / 22 / 5,70)
03-01: Nosaj Thing - Eclipse/Blue (feat. Kazu Makino) (Ploppesteksel / 18 / 6,68)
04-01: Nick Cave & The Bad Seeds - We No Who U R (keijzm73 / 20 / 7,03)
05-01: Factory Floor - Fall Back (Ploppesteksel / 15 / 6.66)
06-01: Palma Violets - Best Of Friends (dumb_helicopter / 21 / 6,26)
07-01: Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN eXquire - Pressure (jassn / 18 / 6,56)
08-01: David Bowie - Where Are We Now? (aERodynamIC & keijzm73) (exact tegelijk dit nummer gepost zonder het van elkaar te weten: uniek!)

01-01: Low - Plastic Cup (aERodynamIC / 22 / 7,15)
02-01: Ghost - Secular Haze (Don Cappuccino / 22 / 5,70)
03-01: Nosaj Thing - Eclipse/Blue (feat. Kazu Makino) (Ploppesteksel / 18 / 6,68)
04-01: Nick Cave & The Bad Seeds - We No Who U R (keijzm73 / 20 / 7,03)
05-01: Factory Floor - Fall Back (Ploppesteksel / 15 / 6.66)
06-01: Palma Violets - Best Of Friends (dumb_helicopter / 21 / 6,26)
07-01: Until The Ribbon Breaks ft. Mr MFN eXquire - Pressure (jassn / 18 / 6,56)
08-01: David Bowie - Where Are We Now? (aERodynamIC & keijzm73) (exact tegelijk dit nummer gepost zonder het van elkaar te weten: uniek!)

Hè wat! David Bowie? Het is toch de bedoeling dat we hier nieuwe nummers plaatsen. Ja precies. En dus bij deze de nieuwe single van 'David Bowie'. Vandaag 66 jaar geworden en met deze single trakteert hij.

En nu moet ik 'm zeker weghalen

Het staat erg grappig en we zijn eensgezind... uniek: let op ik pas dit aan!!! Maar laat jouw link als bewijs staan

Prima!! Kan jij de punten van jassn mooi doen Wel echt erg grappig dit! -lol-

Ennuh... 'I'll be back'

Ik zou echt heel graag willen zeggen dat dit nummer de geschiedenis ingaat als een nummer dat beter niet meer uitgebracht had kunnen worden. Dat David Bowie een oude, versleten man was, die achter de begonia's mag gaan zitten maar vooral geen muziek meer moet uitbrengen. Maat zo slecht is het nog niet. Komt vooral door de redelijke instrumentale begeleiding. Muziek verder is wat tam.

6

Niet eens afgesproken dus wel erg bijzonder met name omdat het exact tegelijk gepost werd

Ik vind dus dat we beiden verantwoordelijk zijn keijzm73. Als jij jouw post ook even aanpast maar niet weghaalt dan raakt niemand in de war.

Mooi sfeervol nummer en een complete verrassing dat Bowie toch niet met pensioen is gegaan.

8,2

Een mooi nummer van David Bowie: 7.2

Niet al te bijzonder, inderdaad.

5,5

ik zou zeggen iets met uw tijd en komen en gaan

aardig nummer wel, maar voegt letterlijk niks toe 6

7,5

Zeker niet zijn beste werk, wel mooie instrumentatie en breekbaar, dat heeft ook wel wat.

Een beetje een saai nummer, eigenlijk.

6

Wie nog achtergrond wil omtrent de "Heroes" hoes die inderdaad gebruikt wordt voor zijn nieuwe album, kan trouwens hier een toelichting vinden.

6,5

Mooi nummer, maar het wordt aan het eind een beetje aan de saaie kant.

Als hij inderdaad alleen maar dit soort nummers nog blijft uitbroeden,dan mag ie van mij met pensioen.Het slotakkoord is dan nog wel in orde.,maar verder een wat zoutloos nummer.

6,5

Heb tijdens het tikken jouw YouTube video opgezet aERo

Wel echt briljant; simultane post van Bowie. Inderdaad niet afgesproken. Las vandaag op een website (dacht zelfs op nu.nl - Muziek Nieuws ) dat hij vandaag - op zijn 66e verjaardag - met een single zou komen. Toen dacht ik; echt iets voor hier. Bedankt aERo dat je het zo hebt opgelost. Erg netjes

Een traktatie op zijn verjaardag! En smaakt het? Jazeker! Erg lekker zelfs! Een ingetogen, persoonlijk en emotioneel nummer. Muzikaal beluisterd niet echt een Bowie compositie, voor zover die er zijn. En dan komt zijn karakteristieke stemgeluid erin. Het is prachtig ook al gebeurt er de eerste 2 minuten niet eens zoveel. En hoe simpel deze regel op 2:35 ook moge zijn; 'The moment you know, You know, You know', het komt wel aan! En dan de lichte versnelling die erop volgt ingezet met de drums. Het nummer kakt beslist niet in tegen het einde. Integendeel zou ik zelfs zeggen. Een groeibriljant

8,5

Ik kijk uit naar het album.

The single is accompanied by a video directed by multimedia and installation artist Tony Oursler that harks back to David's time in Berlin. In the video David is seen looking in on footage of the auto repair shop beneath the apartment where he lived in Berlin during 1977, along with stark images of the city at the time.

he track listing for the new album will be as follows:
01. The Next Day
02. Dirty Boys
03. The Stars (Are Out Tonight)
04. Love Is Lost
05. Where Are We Now?
06. Valentine's Day
07. If You Can See Me
08. I'd Rather Be High
09. Boss Of Me
10. Dancing Out In Space
11. How Does The Grass Grow
12. (You Will) Set The World On Fire
13. You Feel So Lonely You Could Die
14. Heat

8

Mooi nummer. Had ook prima gepast op het album 'Hours...' dat hier een beetje ondergewaardeerd wordt, naar mijn mening.

Bowie moet ook verder gaan met dit soort nummers en niet geforceerd gaan staan rocken zoals The Stones dat al 30 jaar doen.

keijzm73 schreef:
ingetogen, persoonlijk en emotionee

Precies. Krijg er een brok van in mijn keel.

Mooi man

9

Ach kom, deze gladde snottebel een brok noemen?

Tsja, gewoon een matig nummer. En dat het nu eenmaal van Bowie is maakt het voor mij niet mooier.

6

Meer dan aardig nummer, wat mij betreft. Kijk wel uit naar het album.

7

En een 8.0 voor het liedje van Bowie.

Niet slecht. Weinig hitpotentie, maar goede sfeer voor mij. Je hoort echt maar nét dat hij een jaartje ouder aan het worden is. Het mag ook iets minder ingetogen.

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 00:40 uur

geplaatst: vandaag om 00:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.