Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2013, 20:13 uur
Hele sterke finale!
1. Deptford Goth - Union
2. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
3. Exit Calm - The Rapture
4. Foals - My Number
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
1. Deptford Goth - Union
2. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
4. Foals - My Number
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
0
geplaatst: 5 maart 2013, 21:30 uur
Kwaliteit, maar wel een beetje mat.
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street 8,5
2. Emancipator - Minor Cause 8+
3. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea 8+
4. Bonobo - Cirrus 8-
5. Foals - My Number 7,5
Deptford Goth - Union 7,5
Woodkid - I Love You 6,5
Foxygen - Shuggie 6+
Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On 6+
A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train 6
Exit Calm - The Rapture 5
Beach Fossils - Taking Off 5
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street 8,5
2. Emancipator - Minor Cause 8+
3. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea 8+
4. Bonobo - Cirrus 8-
5. Foals - My Number 7,5
Deptford Goth - Union 7,5
Woodkid - I Love You 6,5
Foxygen - Shuggie 6+
Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On 6+
A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train 6
Exit Calm - The Rapture 5
Beach Fossils - Taking Off 5
0
geplaatst: 6 maart 2013, 00:44 uur
Al met al nogal een middelmatige finale. Misschien ook omdat mijn nominaties waarvan ik toch wel wat had verwacht deze keer, niet eens de top 20 halen
Van de finalenummers vind ik alleen My Number er dan echt wat bovenuit steken.
1. Foals - My Number
2. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
4. Emancipator - Minor Cause
5. Foxygen - Shuggie
Van de finalenummers vind ik alleen My Number er dan echt wat bovenuit steken. 1. Foals - My Number
5. Foxygen - Shuggie
0
geplaatst: 8 maart 2013, 00:00 uur
1. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
3. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
4. Exit Calm - The Rapture
5. Foxygen - Shuggie
Eens met organisator Teunnis dat deze top drie er wel duidelijk bovenuit steekt. De nummer vier en vijf bieden allebei niets nieuws onder de zon, maar wel liedjes die je vaker dan twee keer zou willen horen, en dat is voor mij in ieder geval nog steeds wat waard.
De nummer 1 en 2 had ik toch wel leren kennen, voor het opdoen van tips moest ik het deze maand doen met nummers die al zijn afgevallen. Het verbaast me dan ook vooral hoeveel leuke, spannende en prikkelende bijdrages deze lijst niet hebben gehaald: Until The Ribbon Breaks (had van mij maandwinnaar mogen worden), Black Angels, Joey Bada$$, Yo La Tengo, The Germans, Golden Teacher, Deltron 3030, Stuart Warwick, Pulp, Toro Y Moi... Veel mooie dingen gehoord deze maand.
In Emancipator of Dido hoor ik dan eerlijk gezegd weer alleen maar flauwe loungemuziek, en van die nieuwe plaat van Foals heb ik nog niets gehoord wat de middelmaat ook maar een beetje ontstijgt.
4. Exit Calm - The Rapture
5. Foxygen - Shuggie
Eens met organisator Teunnis dat deze top drie er wel duidelijk bovenuit steekt. De nummer vier en vijf bieden allebei niets nieuws onder de zon, maar wel liedjes die je vaker dan twee keer zou willen horen, en dat is voor mij in ieder geval nog steeds wat waard.
De nummer 1 en 2 had ik toch wel leren kennen, voor het opdoen van tips moest ik het deze maand doen met nummers die al zijn afgevallen. Het verbaast me dan ook vooral hoeveel leuke, spannende en prikkelende bijdrages deze lijst niet hebben gehaald: Until The Ribbon Breaks (had van mij maandwinnaar mogen worden), Black Angels, Joey Bada$$, Yo La Tengo, The Germans, Golden Teacher, Deltron 3030, Stuart Warwick, Pulp, Toro Y Moi... Veel mooie dingen gehoord deze maand.
In Emancipator of Dido hoor ik dan eerlijk gezegd weer alleen maar flauwe loungemuziek, en van die nieuwe plaat van Foals heb ik nog niets gehoord wat de middelmaat ook maar een beetje ontstijgt.
0
geplaatst: 8 maart 2013, 16:19 uur
Sandokan-veld schreef:
+1
0
geplaatst: 8 maart 2013, 16:40 uur
1. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
2. Bonobo - Cirrus
3. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
4. Woodkid - I Love You
5. Emancipator - Minor Cause
2. Bonobo - Cirrus
3. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
4. Woodkid - I Love You
5. Emancipator - Minor Cause
0
geplaatst: 9 maart 2013, 11:10 uur
1. Woodkid - I Love You
2. Emancipator - Minor Cause
3. Deptford Goth - Union
4. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
5. Foals - My Number
Wat een ijzersterke finale!
2. Emancipator - Minor Cause
3. Deptford Goth - Union
4. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
5. Foals - My Number
Wat een ijzersterke finale!

0
geplaatst: 10 maart 2013, 13:57 uur
sterke finale
1. Foals - My Number
2. Bonobo - Cirrus
3. Beach Fossils - Taking Off
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
5. Deptford Goth - Union
1. Foals - My Number
2. Bonobo - Cirrus
3. Beach Fossils - Taking Off
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
5. Deptford Goth - Union
0
geplaatst: 10 maart 2013, 14:03 uur
1. Foxygen - Shuggie
3. Foals - My Number
5. Exit Calm - The Rapture
3. Foals - My Number
5. Exit Calm - The Rapture
0
geplaatst: 10 maart 2013, 15:41 uur
1. Foals - My Number
3. Foxygen - Shuggie
4. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
5. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
7. Deptford Goth - Union
8. Bonobo - Cirrus
9. Woodkid - I Love You
10. Emancipator - Minor Cause
11. Beach Fossils - Taking Off
12. Exit Calm - The Rapture
Loeisterke finale. Eigenlijk springen alleen mijn nummer 11 en 12 er in negatieve zin uit. De rest vind ik allemaal heerlijk spul.
3. Foxygen - Shuggie
4. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
7. Deptford Goth - Union
8. Bonobo - Cirrus
9. Woodkid - I Love You
10. Emancipator - Minor Cause
11. Beach Fossils - Taking Off
12. Exit Calm - The Rapture
Loeisterke finale. Eigenlijk springen alleen mijn nummer 11 en 12 er in negatieve zin uit. De rest vind ik allemaal heerlijk spul.
0
geplaatst: 10 maart 2013, 18:18 uur
Twintig lijstjes zijn langsgekomen. Het is nu een echte tweestrijd geworden, al zitten de nummers 3 t/m 5 (onderling 1 punt verschil) nog wel enigszins in de buurt. In de middenmoot staan vier nummers op hetzelfde puntenaantal.
Jullie kunnen nog tot morgenmiddag 15.00 uur je top 5 plaatsen.
Jullie kunnen nog tot morgenmiddag 15.00 uur je top 5 plaatsen.
0
geplaatst: 10 maart 2013, 18:57 uur
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Jacco Gardner de finale zou halen (doet het namelijk ook bepaald niet slecht in de Afrekening). Maar schijnbaar was hij hier op MuMe wel een hype die intussen allang voorbij is. Verder is het moeilijk kiezen in deze sterke finale. Mijn top 3 hier gaat sowieso hoog eindigen in mijn jaarlijstje.
1. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Seat
2. Foxygen - Shuggie
3. Woodkid - I Love You
5. Foals - My Number
6. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
8. Beach Fossils - Taking Off
9. Exit Calm - The Rapture
10. Deptford Goth - Union
11. Bonobo - Cirrus
12. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
1. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Seat
2. Foxygen - Shuggie
3. Woodkid - I Love You
5. Foals - My Number
6. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
8. Beach Fossils - Taking Off
9. Exit Calm - The Rapture
11. Bonobo - Cirrus
12. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
0
geplaatst: 10 maart 2013, 19:14 uur
2. Deptford Goth - Union
3. Woodkid - I Love You
4. Foxygen - Shuggie
2. Deptford Goth - Union
3. Woodkid - I Love You
4. Foxygen - Shuggie
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:17 uur
We hebben opnieuw een mooi deelnemersaantal, één minder dan het record.
De 22 lijstjes komen van Angelo, arcade monkeys, ArthurDZ, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, inquestos, jassn, kemm, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Sandokan-veld, Snoeperd, stoepkrijt, Teunnis, Vince vega en Zuurmatje.
En dan nu de uitslag!
De 22 lijstjes komen van Angelo, arcade monkeys, ArthurDZ, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, inquestos, jassn, kemm, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Sandokan-veld, Snoeperd, stoepkrijt, Teunnis, Vince vega en Zuurmatje.
En dan nu de uitslag!
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:22 uur
12. Beach Fossils - Taking Off (12 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door arcade monkeys)
Het lag niet in de lijn der verwachting dat Beach Fossils er deze maand met de titel vandoor gingen. En dat is terecht gebleken. Taking Off stond slecht in vier lijstjes en geen enkele keer bovenaan. Een duidelijke verliezer, maar volgens mij vond niemand dit verschrikkelijk. Waarschijnlijk wat te kleurloos voor een toppositie.
(genomineerd door arcade monkeys)
Het lag niet in de lijn der verwachting dat Beach Fossils er deze maand met de titel vandoor gingen. En dat is terecht gebleken. Taking Off stond slecht in vier lijstjes en geen enkele keer bovenaan. Een duidelijke verliezer, maar volgens mij vond niemand dit verschrikkelijk. Waarschijnlijk wat te kleurloos voor een toppositie.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:26 uur
11. Bonobo - Cirrus (23 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Rhythm & Poetry)
Bonobo brak in 2010 definitief door met Black Sands. Tot nu toe scoren zijn vier albums minimaal 3,95 hier op MuMe. Vandaar dat de verwachtingen hooggespannen zijn voor de vijfde plaat, The North Borders. Deze leadsingle weet genoeg aandacht te trekken, maar potten breken doet het voorlopig nog niet in dit spel. Alhoewel, zes punten verschil met de nummer 4 is niet zo heel veel.
(genomineerd door Rhythm & Poetry)
Bonobo brak in 2010 definitief door met Black Sands. Tot nu toe scoren zijn vier albums minimaal 3,95 hier op MuMe. Vandaar dat de verwachtingen hooggespannen zijn voor de vijfde plaat, The North Borders. Deze leadsingle weet genoeg aandacht te trekken, maar potten breken doet het voorlopig nog niet in dit spel. Alhoewel, zes punten verschil met de nummer 4 is niet zo heel veel.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:35 uur
10. Deptford Goth - Union (23 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door stoepkrijt, nummer 1 van Vince vega)
Deptford Goth eindigt één plek hoger dan Bonobo dankzij zijn #1-noteringen. De nummer 9 heeft dan weer één #1-notering meer. Dit soort muziek is sinds 2010 aan een enorme opleving bezig. Met wijkgenoot James Blake (Deptford is een wijk in Londen) als pionier komen er steeds meer artiesten die met zeer minimale electronische begeleiding (Future Garage en Dubstep als invloeden) hele breekbare popliedjes maken. Ik ben benieuwd of hij dit niveau op een heel album kan neerzetten.
(genomineerd door stoepkrijt, nummer 1 van Vince vega)
Deptford Goth eindigt één plek hoger dan Bonobo dankzij zijn #1-noteringen. De nummer 9 heeft dan weer één #1-notering meer. Dit soort muziek is sinds 2010 aan een enorme opleving bezig. Met wijkgenoot James Blake (Deptford is een wijk in Londen) als pionier komen er steeds meer artiesten die met zeer minimale electronische begeleiding (Future Garage en Dubstep als invloeden) hele breekbare popliedjes maken. Ik ben benieuwd of hij dit niveau op een heel album kan neerzetten.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:39 uur
9. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On (23 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Angelo en jassn)
Zoals gezegd, evenveel punten als Deptford Goth, maar heeft het voordeel dat het een echte love/hate-plaat is. De meningen over de comeback van Dido zijn verdeeld. Zelf vind ik het net als Sandokan-veld een beetje flauwe loungemuziek, anderen zijn er razendenthousiast over. Toegegeven, het is een slimme zet om net als zo'n twaalf jaar geleden samen te gaan werken met een up-and-coming rapper.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Angelo en jassn)
Zoals gezegd, evenveel punten als Deptford Goth, maar heeft het voordeel dat het een echte love/hate-plaat is. De meningen over de comeback van Dido zijn verdeeld. Zelf vind ik het net als Sandokan-veld een beetje flauwe loungemuziek, anderen zijn er razendenthousiast over. Toegegeven, het is een slimme zet om net als zo'n twaalf jaar geleden samen te gaan werken met een up-and-coming rapper.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:42 uur
8. Emancipator - Minor Cause (25 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door inquestos, nummer 1 van Ploppesteksel)
Op de achtste plaats vinden we dat andere nummer dan door Sandokan-veld als flauwe loungemuziek werd bestempeld. Ook hier deel ik zijn mening, al was ik in het begin best enthousiast. Wel knap dat het drie plekken hoger eindigt dan de (bekendere) stijlgenoot Bonobo. Ik heb begrepen dat het album wat lauwtjes wordt ontvangen, ik denk dat ik het debuut maar eens moet gaan proberen.
(genomineerd door inquestos, nummer 1 van Ploppesteksel)
Op de achtste plaats vinden we dat andere nummer dan door Sandokan-veld als flauwe loungemuziek werd bestempeld. Ook hier deel ik zijn mening, al was ik in het begin best enthousiast. Wel knap dat het drie plekken hoger eindigt dan de (bekendere) stijlgenoot Bonobo. Ik heb begrepen dat het album wat lauwtjes wordt ontvangen, ik denk dat ik het debuut maar eens moet gaan proberen.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:48 uur
7. Foxygen - Shuggie (27 punten, 10 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van ArthurDZ)
Het is de trend van de laatste tijd. Dit soort softe retro-psychedelica. Jacco Gardner is nog zo'n artiest die hier in de finale te verwachten was. Wat dit nummer voornamelijk kenmerkt zijn de tempowisselingen en de nonchalante zang. Op sommige plekken het bijbehorende album van Foxygen zeer goed ontvangen. Ik verwacht dan ook nog wel dat een aantal andere nummers nog genomineerd worden de komende maanden.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van ArthurDZ)
Het is de trend van de laatste tijd. Dit soort softe retro-psychedelica. Jacco Gardner is nog zo'n artiest die hier in de finale te verwachten was. Wat dit nummer voornamelijk kenmerkt zijn de tempowisselingen en de nonchalante zang. Op sommige plekken het bijbehorende album van Foxygen zeer goed ontvangen. Ik verwacht dan ook nog wel dat een aantal andere nummers nog genomineerd worden de komende maanden.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:52 uur
6. Exit Calm - The Rapture (28 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van Co Jackso, DjFrankie en dumb_helicopter)
Iemand noemde dit een love/hate-plaat. Dat kan best kloppen, want drie van de acht keer dat het in de top 5 stond, was het de hoogste plek. Grappig genoeg heeft het evenveel punten als de nummer 5, maar staat die hoger vanwege een hoger love/hate-gehalte. Exit Calm was deze finale een geliefd nummer bij de meer traditionele rockers.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van Co Jackso, DjFrankie en dumb_helicopter)
Iemand noemde dit een love/hate-plaat. Dat kan best kloppen, want drie van de acht keer dat het in de top 5 stond, was het de hoogste plek. Grappig genoeg heeft het evenveel punten als de nummer 5, maar staat die hoger vanwege een hoger love/hate-gehalte. Exit Calm was deze finale een geliefd nummer bij de meer traditionele rockers.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 16:59 uur
5. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train (28 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Rhythm & Poetry, Sandokan-veld en Zuurmatje)
Dé tegenpool van Exit Calm. A$AP Rocky heeft een iets hoger love/hate-gehalte (één #4-positie meer), hetzelfde aantal punten en is een compleet ander soort muziek. Het is ook niet verrassend dat er slechts één user beide nummers in de top 5 had staan. Opvallend trouwens dat het deze maand vijfde word, in 2012 kwam het niet eens door de eerste ladders.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Rhythm & Poetry, Sandokan-veld en Zuurmatje)
Dé tegenpool van Exit Calm. A$AP Rocky heeft een iets hoger love/hate-gehalte (één #4-positie meer), hetzelfde aantal punten en is een compleet ander soort muziek. Het is ook niet verrassend dat er slechts één user beide nummers in de top 5 had staan. Opvallend trouwens dat het deze maand vijfde word, in 2012 kwam het niet eens door de eerste ladders.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:02 uur
4. Foals - My Number (29 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van arcade monkeys, Poeha en Snoeperd)
De tweede single van het album Holy Fire deed het in de MuMeAfrekening een stuk minder goed dan de eerste, maar pakte alsnog één week de koppositie. Ook in Song van het Jaar doet My Number het minder goed dan Inhaler. Toch is een 4e plek zeker niet slecht en lijkt het erop dat Foals de juiste nummers als singles hebben gekozen. Dit nummer wordt ook breed gewaardeerd, het heeft slechts één puntje meer gehaald dan A$AP Rocky, maar stond wel in vijf lijstjes meer.
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van arcade monkeys, Poeha en Snoeperd)
De tweede single van het album Holy Fire deed het in de MuMeAfrekening een stuk minder goed dan de eerste, maar pakte alsnog één week de koppositie. Ook in Song van het Jaar doet My Number het minder goed dan Inhaler. Toch is een 4e plek zeker niet slecht en lijkt het erop dat Foals de juiste nummers als singles hebben gekozen. Dit nummer wordt ook breed gewaardeerd, het heeft slechts één puntje meer gehaald dan A$AP Rocky, maar stond wel in vijf lijstjes meer.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:07 uur
3. Röyksopp feat. Susanne Sundfør - Running to the Sea (35 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van Dance Lover, Gretz en Teunnis)
En dan maken we nu een flinke stap naar de podiumplaatsen. Het is discutabel of deze podiumplek wel verdiend is, want het lijkt erop dat dit nummer niks met 2013 te maken heeft. Het kreeg de voordeel van de twijfel en het resultaat mag er wezen. Susanne Sundfør wordt in bepaalde kringen op MuMe erg gewaardeerd en dit gastoptreden bij Röyksopp maakt dat er zeker niet minder op. Röyksopp en Susanne Sundfør wilden voor een tv-optreden wat covers maken, maar de samenwerking liep zo goed dat een compleet nieuwe single het resultaat was.
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van Dance Lover, Gretz en Teunnis)
En dan maken we nu een flinke stap naar de podiumplaatsen. Het is discutabel of deze podiumplek wel verdiend is, want het lijkt erop dat dit nummer niks met 2013 te maken heeft. Het kreeg de voordeel van de twijfel en het resultaat mag er wezen. Susanne Sundfør wordt in bepaalde kringen op MuMe erg gewaardeerd en dit gastoptreden bij Röyksopp maakt dat er zeker niet minder op. Röyksopp en Susanne Sundfør wilden voor een tv-optreden wat covers maken, maar de samenwerking liep zo goed dat een compleet nieuwe single het resultaat was.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:22 uur
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (36 punten, 13 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van inquestos en Salvadore)
Met Push the Sky Away heeft Nick Cave samen met The Bad Seeds het zoveelste hooggewaardeerde album gemaakt. Op MuMe staat het al een tijdje bovenaan de rotatielijst en het gemiddelde van 4,09 liegt er niet om. Jubilee Street is volgens velen nu al een nieuwe Cave-klassieker. Het is een typisch Nick Cave-nummer. Alhoewel, het zou ook zomaar van Tindersticks kunnen zijn. Gezien het hoge gemiddelde van het album kunnen we nog wel wat meer nummers van hem verwachten in dit spel.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van inquestos en Salvadore)
Met Push the Sky Away heeft Nick Cave samen met The Bad Seeds het zoveelste hooggewaardeerde album gemaakt. Op MuMe staat het al een tijdje bovenaan de rotatielijst en het gemiddelde van 4,09 liegt er niet om. Jubilee Street is volgens velen nu al een nieuwe Cave-klassieker. Het is een typisch Nick Cave-nummer. Alhoewel, het zou ook zomaar van Tindersticks kunnen zijn. Gezien het hoge gemiddelde van het album kunnen we nog wel wat meer nummers van hem verwachten in dit spel.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:22 uur
1. Woodkid - I Love You (41 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door stoepkrijt, nummer 1 van Don Cappuccino, kemm en stoepkrijt)
In 2012 bracht Woodkid één single uit. Dat nummer, Run Boy Run, werd maandwinnaar en is nu nog steeds in de race bij de Grote Finale. In 2013 zit het eerste schot ook alweer in de roos. I Love You is opnieuw een heel herkenbaar Woodkid-nummer. En zo wordt het aankomende album The Golden Age wel heel interessant met twee maandwinnaars (mei 2012 en januari 2013) en een klassieker uit 2011 (werd in dat jaar in de eindlijst 66e). Luister ook allemaal even de Booka Shade Remix die in mijn ogen nog veel beter is: klik
(genomineerd door stoepkrijt, nummer 1 van Don Cappuccino, kemm en stoepkrijt)
In 2012 bracht Woodkid één single uit. Dat nummer, Run Boy Run, werd maandwinnaar en is nu nog steeds in de race bij de Grote Finale. In 2013 zit het eerste schot ook alweer in de roos. I Love You is opnieuw een heel herkenbaar Woodkid-nummer. En zo wordt het aankomende album The Golden Age wel heel interessant met twee maandwinnaars (mei 2012 en januari 2013) en een klassieker uit 2011 (werd in dat jaar in de eindlijst 66e). Luister ook allemaal even de Booka Shade Remix die in mijn ogen nog veel beter is: klik
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:33 uur
De top 20 van januari:
1. Woodkid - I Love You
4. Foals - My Number
5. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
6. Exit Calm - The Rapture
7. Foxygen - Shuggie
8. Emancipator - Minor Cause
9. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
11. Bonobo - Cirrus
12. Beach Fossils - Taking Off
13. The Knife - Full of Fire
14. Yo La Tengo - Ohm
15. John Legend - Who Did That to You
16. The Black Heart Rebellion - The Woods I Run From
17. The Postal Service - A Tattered Line of String
18. Deltron 3030 - Pay the Price
19. Until the Ribbon Breaks feat. Mr. MFN eXquire - Pressure
20. Pulp - After You
Alle uitslagen:
Januari
Spotify-playlists per maand:
Januari
1. Woodkid - I Love You
4. Foals - My Number
5. A$AP Rocky feat. Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson & Big K.R.I.T. - 1Train
6. Exit Calm - The Rapture
7. Foxygen - Shuggie
8. Emancipator - Minor Cause
9. Dido feat. Kendrick Lamar - Let Us Move On
11. Bonobo - Cirrus
12. Beach Fossils - Taking Off
13. The Knife - Full of Fire
14. Yo La Tengo - Ohm
15. John Legend - Who Did That to You
16. The Black Heart Rebellion - The Woods I Run From
17. The Postal Service - A Tattered Line of String
18. Deltron 3030 - Pay the Price
19. Until the Ribbon Breaks feat. Mr. MFN eXquire - Pressure
20. Pulp - After You
Alle uitslagen:
Januari
Spotify-playlists per maand:
Januari
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:40 uur
Ik denk dat we over een uurtje of twee aan de maand februari kunnen beginnen.
0
geplaatst: 11 maart 2013, 17:43 uur
Aardige winnaar, maar de Booka Shade remix is inderdaad een stuk beter. Had liever de nummer 2,3,4 of 5 zien winnen. In ieder geval maar goed dat het niet Exit Calm is geworden.
* denotes required fields.