Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 23:59 uur
Ik sla een jaartje over, had weinig tijd deze week. Uiteraard lees ik de uitslagen wel trouw mee.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 00:53 uur
Ik had ook weinig tijd..maar dus wel n lijstje..je bent die hard of je bent t niet..
Maar dus id spin v en die ouwe lullen zijn id tom w en david b
Maar dus id spin v en die ouwe lullen zijn id tom w en david b

0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:21 uur
Ah mooi, wij hebben er wel een zooitje van gemaakt, in ieder geval staan er 4 nummers in de top 10 met een gelijk aantal punten (37) ook de nummers 1 en 2 hebben evenveel punten (echter niet evenveel nominaties).
0
Cured
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:25 uur
Ik heb weer eens een jaartje mee gedaan, maar ik lees dat die Ijslandse Sigaar ook meedeed qua album , dus ben benieuwd of ik het ook koud krijg . Ik vrees trouwens ook een saaie wetenschapper....
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:44 uur
10. Interpol – Obstacle 1
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c6/Interpol_obstacle_1.png
Punten : 34
Nom. : DjFrankie Johnny Marr johan de witt Simon77 west Renoir Dwejkk_
Nr. 1 van: niemand
Ja in 2002 kun je natuurlijk Interpol wel opschrijven bij de favorieten, de liefhebbers nomineerde maar liefst 6 liedjes van het debuutalbum en niet altijd eensgezind.
Joy Division riepen wij in koor en als het dan toch moet , Obstacle 1 is ook wel een liedje wat er dichtbij komt.
De agressie die opkomt en Paul Banks die de gitaar goed volgt, aan het einde komt er even rust en zelfs een falsetstem van de zanger en daarna is het opeens uit.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c6/Interpol_obstacle_1.png
Punten : 34
Nom. : DjFrankie Johnny Marr johan de witt Simon77 west Renoir Dwejkk_
Nr. 1 van: niemand
Ja in 2002 kun je natuurlijk Interpol wel opschrijven bij de favorieten, de liefhebbers nomineerde maar liefst 6 liedjes van het debuutalbum en niet altijd eensgezind.
Joy Division riepen wij in koor en als het dan toch moet , Obstacle 1 is ook wel een liedje wat er dichtbij komt.
De agressie die opkomt en Paul Banks die de gitaar goed volgt, aan het einde komt er even rust en zelfs een falsetstem van de zanger en daarna is het opeens uit.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:50 uur
Had misschien ook wel in mijn top 10 moeten staan, maar ik heb het maar bij 2x Interpol gehouden.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:52 uur
Ik heb t ook maar bij 2 gehouden..anders waren t er minimaal 4 geweest...
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:54 uur
Goed zo zaaf anders was t wel heel verwarrend geweest
..beste start van n top 10 tot nog toe evah...
..beste start van n top 10 tot nog toe evah...
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:54 uur
zaaf schreef:
Ik heb t maar bij 0 gehouden.
Ik heb t maar bij 0 gehouden.
Ik ook! Ik zat eerst te denken aan -1 maar uiteindelijk op 0 uitgekomen.
Ik vrees dat het een zeer matige Top 10 gaat worden maar ik hou hoop! Met eentje ben ik al blij

0
geplaatst: 23 oktober 2015, 09:57 uur
en 4 nummers van Interpol overwegen is dat dan een beperkte smaak?
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:04 uur
Vind Interpol ook wel leuk, heb ze destijds nog live gezien in de bovenzaal van Paradiso wat echt steengoed was. Maar voor mijn top 10 heb ik ze eigenlijk niet eens overwogen. Heb wel zin het album weer eens te draaien.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:05 uur
Tja, ik heb vanaf 2000 bij slechts 9 studioalbums de volle 5* staan, en eentje daarvan is de debuutplaat van Interpol. Dus ik had best 4 nummers van die plaat bij de bovenste 10 kunnen zetten zonder dat er sprake is van een beperkte smaak. Het gaat in mijn top 40 juist alle kanten op eigenlijk.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:09 uur
Ik denk eigenlijk in vrijwel iedere Top 10, was toch een soort van alles wat jaar. Er zou op zich dan ook nog van alles uit de hoge hoed kunnen komen hier.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:10 uur
7/8/9. Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti)
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s320x320/e35/11821731_1014229528621164_967263178_n.jpg
Punten : 37
Nom. : Gretz Renoir Johnny Marr Teunnis
Nr. 1 van: Gretz
4 nummers met 37 punten en 3 delen (ivm het aantal nominaties) de plaatsen 7,8,9.
4 nominaties en dus 4 keer een hoge score, 3 negens en 1 tien, de laatste 2 lijstjes van Teun en Gretz zorgde nog even voor 19 punten.
Samskeyti opent met die fraaie pianomelodie en langzaam maar zeker komen daar de andere instrumenten bij.
Het pianothema verandert amper echter toch wordt er een mooie spanning opgebouwd.
Droefenis komt hier toch ook om de hoek kijken, echt een liedje dat “My Heart Will Go On” eens uit de uitvaart top 10 zou kunnen verdrijven.
En liedjes van Sigur Rós zonder zang doen het bij mij toch altijd wat beter, ik ben een soort van allergisch voor Jónsi ‘s stem.
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s320x320/e35/11821731_1014229528621164_967263178_n.jpg
Nom. : Gretz Renoir Johnny Marr Teunnis
Nr. 1 van: Gretz
4 nummers met 37 punten en 3 delen (ivm het aantal nominaties) de plaatsen 7,8,9.
4 nominaties en dus 4 keer een hoge score, 3 negens en 1 tien, de laatste 2 lijstjes van Teun en Gretz zorgde nog even voor 19 punten.
Samskeyti opent met die fraaie pianomelodie en langzaam maar zeker komen daar de andere instrumenten bij.
Het pianothema verandert amper echter toch wordt er een mooie spanning opgebouwd.
Droefenis komt hier toch ook om de hoek kijken, echt een liedje dat “My Heart Will Go On” eens uit de uitvaart top 10 zou kunnen verdrijven.
En liedjes van Sigur Rós zonder zang doen het bij mij toch altijd wat beter, ik ben een soort van allergisch voor Jónsi ‘s stem.
0
zaaf
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:14 uur
ach ik ben blij als een jaar niet erg wordt gedomineerd. dan vind ik gedurende een aantal jaar steeds een nummer van 1 artiest geen punt. sigur ros bijv.
trouwens wel bijzonder 3 nummers met 37 pnt, 4 nominaties en één nr 1
trouwens wel bijzonder 3 nummers met 37 pnt, 4 nominaties en één nr 1
0
zaaf
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:22 uur
dus gretz is niet de enige met SR op 1? en dan moeten die andere twee ook dat sommetje hebben....
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:37 uur
zaaf schreef:
dus gretz is niet de enige met SR op 1? en dan moeten die andere twee ook dat sommetje hebben....
Nee, wij hebben 3 nummers met 37 punten en 4 nominaties:
2 keer 10+9+9+9 en 1 keer 10+10+9+8.
Dan is er ook nog een nummer met 37 punten met 5 nominaties die staat op plaats 6.
0
zaaf
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:41 uur
dan gaat die met twee x nummer 1 toch voor de andere twee?
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:44 uur
zaaf schreef:
Alfabetisch, wij hebben altijd nominaties gehanteerd en niet aantal nummers 10, 9 etc.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 10:47 uur
luigifort schreef:
Ik had ook weinig tijd..maar dus wel n lijstje..
Goed zo, ik denk dat iedereen enorm trots op je is! Ik had ook weinig tijd..maar dus wel n lijstje..
Had ik er één ingeleverd dan had Untitled #3 (Samskeyti) zeker top drie gescoord!
0
Cured
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:00 uur
Nog 8 kansen ...
.....hoewel....daar zal nog wel in praktijk 5 van over blijven.
.....hoewel....daar zal nog wel in praktijk 5 van over blijven.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 11:20 uur
7/8/9. LCD Soundsystem - Losing My Edge
https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2012/03/lcd-soundsystem-losing-my-edge.jpg
Nom. : GrafGantz herman yeahyeahyeah Rudi S
Nr. 1 van: GrafGantz
Verborgen single en weer een 10 en 3 keer een 9.
Vooraf was ik toch wel bevreesd dat dit pareltje van James Murphy vergeten zou worden, gelukkig hebben de speurneuzen onder ons de juiste weg gevonden en kunnen wij deze opvoeren.
"I was there,"
Uit het begin van LCD Soundsystem, een combi van dub, dance, wave en punk en schrijf maar even mee want Murphy geeft een mooie opsomming van een hele lijst favoriete artiesten.
Ondersteund door een ritmebox en een heerlijke bas geeft James een fraai stukje muziekonderwijs.
GIL! SCOTT! HERON!
https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2012/03/lcd-soundsystem-losing-my-edge.jpg
Nom. : GrafGantz herman yeahyeahyeah Rudi S
Nr. 1 van: GrafGantz
Verborgen single en weer een 10 en 3 keer een 9.
Vooraf was ik toch wel bevreesd dat dit pareltje van James Murphy vergeten zou worden, gelukkig hebben de speurneuzen onder ons de juiste weg gevonden en kunnen wij deze opvoeren.
"I was there,"
Uit het begin van LCD Soundsystem, een combi van dub, dance, wave en punk en schrijf maar even mee want Murphy geeft een mooie opsomming van een hele lijst favoriete artiesten.
Ondersteund door een ritmebox en een heerlijke bas geeft James een fraai stukje muziekonderwijs.
GIL! SCOTT! HERON!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.