Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2015, 01:14 uur
zaaf schreef:
je doet mij er ook een plezier mee Graf. ik vind dat er met jouw toppen 40 meestal weinig mis en veel raak is.
je doet mij er ook een plezier mee Graf. ik vind dat er met jouw toppen 40 meestal weinig mis en veel raak is.
Sterker nog, ik vind het de meest interessante lijst van alle toplijsten hier. Al komt dat ook doordat herman slechts een top-10 publiceert

0
geplaatst: 3 december 2015, 09:00 uur
Ik heb Show Me Love altijd wel een lekker hitje gevonden Film Pegasus. Wel moet ik zeggen dat ik blij ben nog nooit naar een I Love The 90's geweest te zijn.... 

0
geplaatst: 3 december 2015, 09:34 uur
GrafGantz schreef:
Speciaal voor Dwejkk_ toch maar weer een top 40 samengesteld en ingestuurd met vooral kansloze pareltjes
(en twee outsiders in de top 10 zowaar, wie weet...)
Speciaal voor Dwejkk_ toch maar weer een top 40 samengesteld en ingestuurd met vooral kansloze pareltjes
(en twee outsiders in de top 10 zowaar, wie weet...) Tja er zijn inderdaad wel een paar users die wekelijks de gebaande paden verlaten,
herman thelion Teunnis yeahyeahyeah Dwejkk_ GrafGantz (misschien vergeet ik nog iemand zoals de laatste weken van Film Pegasus) zijn deelnemers die soms helemaal niets terugzien van hun inspanningen, in de uiteindelijke eindlijst.
Maar wel mooi dat zij steeds lijstjes blijven insturen waar andere ook weer de krenten uit kunnen pikken.
Wel zorgen dit soort lijstjes vaak weer voor 1 en soms zelfs 2 van die "wie is dat nummers in de top 10".
Met het wegvallen van die helden wordt de kans op verrassingen natuurlijk steeds kleiner, dus er is ook wel een morele plicht om mee te doen lijkt mij zo, als je het niet voor je zelf doet doe het dan voor de 3e wereld

0
geplaatst: 3 december 2015, 09:39 uur
O ja, 2007 nog even voor de volledigheid:
1.Chromatics – Night Drive
2.Gui Boratto – Beautiful Life
3.Glass Candy – Candy Castle
4.Yeah Yeah Yeahs – Kiss Kiss
5.Midnight Juggernauts – Into The Galaxy
6.The Raveonettes – Dead Sound
7.Feist – My Moon My Man
8.Late Of The Pier – Space And The Woods
9.M.I.A. – Jimmy
10.Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk
Vanavond stuur ik 2008 in. Zit wat krap in mijn tijd, dus hoop dat ik niks vergeet en dat alle nummers 'legaal' zijn in 2008
1.Chromatics – Night Drive
2.Gui Boratto – Beautiful Life
3.Glass Candy – Candy Castle
4.Yeah Yeah Yeahs – Kiss Kiss
5.Midnight Juggernauts – Into The Galaxy
6.The Raveonettes – Dead Sound
7.Feist – My Moon My Man
8.Late Of The Pier – Space And The Woods
9.M.I.A. – Jimmy
10.Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk
Vanavond stuur ik 2008 in. Zit wat krap in mijn tijd, dus hoop dat ik niks vergeet en dat alle nummers 'legaal' zijn in 2008

0
geplaatst: 3 december 2015, 11:33 uur
Fout in 2008: Aka the Junkies met Konijntje
Je zou er van verschieten hoeveel liedjes er zijn over konijnen. 2 jaar na Lief klein konijntje van de Nederlandse zanger Henkie, komt er uit Nederland weer een konijnenhit. Willie Wartaal was al sinds 2005 lid van De Jeugd Van Tegenwoordig. Hij werkte nog wel verder aan andere projecten. Solo of in groep. Samen met Arjna Schiks vormde hij het gelegenheidsduo Aka the Junkies.
Zoals dat gaat met konijnenliedjes, werd ook dit een hit. Zowel in Nederland als Vlaanderen werd het een top 10 hit. In Vlaanderen had hij daarmee een pak meer succes dan welk nummer ook van De Jeugd Van Tegenwoordig.
Je zou er van verschieten hoeveel liedjes er zijn over konijnen. 2 jaar na Lief klein konijntje van de Nederlandse zanger Henkie, komt er uit Nederland weer een konijnenhit. Willie Wartaal was al sinds 2005 lid van De Jeugd Van Tegenwoordig. Hij werkte nog wel verder aan andere projecten. Solo of in groep. Samen met Arjna Schiks vormde hij het gelegenheidsduo Aka the Junkies.
Zoals dat gaat met konijnenliedjes, werd ook dit een hit. Zowel in Nederland als Vlaanderen werd het een top 10 hit. In Vlaanderen had hij daarmee een pak meer succes dan welk nummer ook van De Jeugd Van Tegenwoordig.
0
geplaatst: 3 december 2015, 15:53 uur
0
geplaatst: 3 december 2015, 18:29 uur
Fout in 2008: Robert Abigal met Mojito Song
Je hebt reclame en je hebt reclame. Veel muziek werd bekend via reclamefilmpjes. Maar er zijn evengoed al singles uitgebracht met korte melodietjes of uitspraken van reclame. Anno 2008 werd er reclame gemaakt door Bacardi Rum met reclame voor mojito's. Een reclame van een decadent feestje met yuppie's die mojito drinken. En daarbij een herkenbaar melodietje.
Het nummer werd in een single geremixt door Robert Abigail, een Nederlandse DJ. In eigen land scoorde Abigail een bescheiden hit hiermee. Vlaanderen liep gek van het nummer dat tot op nr 2 geraakte en daar 5 weken bleef staan. En voor maar liefst 29 weken in de hitlijsten bleef staan.
Daar drinken we eentje op!
Je hebt reclame en je hebt reclame. Veel muziek werd bekend via reclamefilmpjes. Maar er zijn evengoed al singles uitgebracht met korte melodietjes of uitspraken van reclame. Anno 2008 werd er reclame gemaakt door Bacardi Rum met reclame voor mojito's. Een reclame van een decadent feestje met yuppie's die mojito drinken. En daarbij een herkenbaar melodietje.
Het nummer werd in een single geremixt door Robert Abigail, een Nederlandse DJ. In eigen land scoorde Abigail een bescheiden hit hiermee. Vlaanderen liep gek van het nummer dat tot op nr 2 geraakte en daar 5 weken bleef staan. En voor maar liefst 29 weken in de hitlijsten bleef staan.
Daar drinken we eentje op!

0
geplaatst: 3 december 2015, 19:42 uur
Ik ben happy: ik heb een huis gevonden! Die was ik bij mijn top-100 vergeten en nu overkwam me het bijna een tweede keer 

0
geplaatst: 4 december 2015, 00:21 uur
HET MUZIKALE JAAROVERZICHT VAN 2008:
Dit jaar ontdekte ik MusicMeter en dat was een ware openbaring.
Veel goede oude en nieuwe muziek ontdekt en meningen moeten onderbouwen en verdedigen.
De verhitte maar ook luchtige discussie, bronnen, jaarljijstjes, de ontelbare andere topics en wat een interessante users.
Liefhebbers......echte muziekliefhebbers.
8 jaar actief bijna.....omgevlogen werkelijk !
2008.....Here We Go !
* Vanaf 1997 is Axl Rose bezig met een nieuw Guns 'n Roses album.
Over de titel is hij het snel eens ; Chinese Democracy moet het gaan heten.
Afgezien van toetsenist Dizzy Reed is niemand van vorige bezettingen nog van de partij.
Slash leeft in onmin met Axl en wenst geen samenwerking meer.
Het hele proces blijkt bijna legendarisch moeilijk en dat is nog netjes verwoord.
Axl blijkt een bijna ziekelijke perfectionist en slijt achterlijk veel musici en gebruikt 10 studio's.
Zo'n beetje elk jaar wordt er aankondiging gemaakt van de release, maar uitstel is al weer snel aan de orde.
Er wordt lacherig over gedaan en het hele gebeuren wordt uiteindelijk amper meer serieus genomen.
Toch verschijnd 2008 Chinese Democracy dan echt en de critici zijn over het algemeen positief.
Axl heeft aangestuurd op een Industrial/ Electronic sound, overigens wel met een stevige typische "Roses" vibe.
Toch wordt het niet echt meer opgepikt.
Axl vergat even dat ie al jaren artistiek en commercieel uit de picture was.
Man's attitute op het podium spreekt dan ook boekdelen.
Afzeiken van het publiek, slechte timing qua zang en regelmatig tergend vals.
10 jaar over een album doen
Time goes on Axl !!! 
De plaat is qua kosten de duursts ooit. Toch vreemd .
* Elbow uit Manchaster is al vanaf 1991 actief en ploetert aanvankelijk in het alternatieve circuit.
Zanger Guy Garvey heeft echter een fraai stemgeluid die opvalt en met het album The Seldom Seen Kid is de doorbraak daar.
De single On A Day Like This helpt daar zeker aan mee.
Een prachtig melanchonisch liedje dat blijft hangen.
Op veel festivals is Elbow een trekpleister met aanvulling van strijkers en aparte ritme's.
Garvey zijn grootste inspiratiebron blijkt Genesis, waar hij groot fan van is.
Hij leerde harmonieen schrjjven door vooral te luisteren naar de zang van Peter Gabriel.
Verder roemt hij Talk Talk om hun flirt met klassieke muziek en ook Radiohead schijnt een inspiratiebron.
Goeie smaak hoor die Garvey.
* Fijn albumjaar verder. Heerlijke albums van relatief nieuwe bands als Fleet Foxes en Tv On The Radio.
Nick Cave blijft een baas met opnieuw een sterk album ( Dig, Lazerus.....Dig !!! )
* Brian May en Roger Taylor van Queen touren al enkele jaren met Paul Rodgers.
Dit jaar verschijjnd onder Queen + Paul Rodgers het album The Cosmos Rocks.
De titel belooft al niet veel goeds en het album is niet best.
Obligate muziek die eigenlijk nooit onder de naam Queen had mogen verschijnen.
Gevalletje van geen afscheid kunnen nemen.
Rodgers gaat in 2010 weer zijn eigen weg.
En nu de onvermijdelijke lijst van de artiesten die ons definitief verlieten:
* Isaac Hayes ( 65)
Hayes werkte aanvankelijk al songwriter voor Staxrecords en schreef oa. Soul Man voor Sam & Dave.
In 1969 maakte hjj echter onder eigen naam het album Hot Buttered Soul. Een legendarische plaat vol met lange funky sensuele soulmuziek.
Het bekendst werd hij natuurlijk met Theme From Shaft.
Een film waar de Blaxplotation faam kreeg.
De titelsong vol met strijkers, een spannend en funky verloop, is nog altijd klassiek.
Hayes wordt ook beschouwd als een soort voorloper van de gangsta rap.
De gouden sieraden en de zonnebrillen en ook zijn muziek natuurlijk ( samples.)
Hij verzorgde ook enkele jaren de stem van Chef in de animatieserie South Parc.
Hij stierf aan een een beroerte.
* Richard Wright ( 65)
Kleurrijke toetsenist van Pink Floyd.
Wright bepaalde met gitarist David Gilmour grotendeels de kenmerkende sound van de groep.
Aanvankelijk pschedelisch weird, maar later ook met prachtig melodieus werk ( Wish You Were Here.)
Wright was ook een uitstekend pianist.
In 2006 is hij te bewonderen in de liveband van Gilmour.
Hij sterft aan longkanker.
* Mitch Mitchell ( 61)
Invloedrijke drummer uit de Jimi Hendrix Experience.
Zoals zo veel drummers uit die tijd, had ook Mitch een jazzachtergrond.
Fantastische slagwerker die swingend was, maar ook een hoop power tentoonstelde.
Hij stierf een natuurlijke dood.
* Jeff Healy (41)
Canadese blues en jazzgitarist.
Jeff werd al op jonge leeftijd bind door diverse tumoren die in zijn ogen werden ontdekt.
Eind jaren 80 kwam het succes met het album See The Light.
Met zijn gitaar op schoot toverde hij briliante klanken uit de gitaar
Helaas keerde de kanker terug tot in zijn benen.
Jeff overleed op de veel te jonge leeftijd van 41.
Bo Diddley ( 79)
Wie kent 'm niet. Zonder hem, waarschijnlijk geen eens Rolling Stones.
Amerikaanse rock 'n roll / blues gitarist/ zanger.
Zijn metaalachtige gitaarriffs zijn natuurlijk legendarisch.
I.s.m met een stuwend jungleritme was Diddey een zeer herkenbaar artiest.
Een hartaanval velt hem uiteindelijk.
* Miriam Makeba ( 76)
Zuid- Afrikaanse zangeres en actief tegenstandster van de apartheidspolitiek aldaar.
Zij leefde daardoor vanaf 1959 in ballingsschap.
In 1987 was zij vast onderdeel in de Graceland Tour van Paul Simon.
Na afloop van een concert ter ere van antimafiaschrijver Roberto Saviano, bezwijkt zij aan een hartaanval.
* Freddie Cavalli ( 52)
Bassist, vooral bekend om zijn rol in Herman Brood Wild Romance die tijdens de succesvolste periode actief was
Zijn echte naam was echter Fred van Kampen.
Na zijn vertrek in 1980 uit The Wild Romance, speelde hij nog in Vitesse en AA & The Doctors.
In zijn latere jaren werkte hij als docent Kunst, Cultuur en Amusument.
Okay, dat was 'm weer.
Veel plezier met de Top 10.
Dit jaar ontdekte ik MusicMeter en dat was een ware openbaring.
Veel goede oude en nieuwe muziek ontdekt en meningen moeten onderbouwen en verdedigen.
De verhitte maar ook luchtige discussie, bronnen, jaarljijstjes, de ontelbare andere topics en wat een interessante users.
Liefhebbers......echte muziekliefhebbers.

8 jaar actief bijna.....omgevlogen werkelijk !
2008.....Here We Go !
* Vanaf 1997 is Axl Rose bezig met een nieuw Guns 'n Roses album.
Over de titel is hij het snel eens ; Chinese Democracy moet het gaan heten.
Afgezien van toetsenist Dizzy Reed is niemand van vorige bezettingen nog van de partij.
Slash leeft in onmin met Axl en wenst geen samenwerking meer.
Het hele proces blijkt bijna legendarisch moeilijk en dat is nog netjes verwoord.
Axl blijkt een bijna ziekelijke perfectionist en slijt achterlijk veel musici en gebruikt 10 studio's.
Zo'n beetje elk jaar wordt er aankondiging gemaakt van de release, maar uitstel is al weer snel aan de orde.
Er wordt lacherig over gedaan en het hele gebeuren wordt uiteindelijk amper meer serieus genomen.
Toch verschijnd 2008 Chinese Democracy dan echt en de critici zijn over het algemeen positief.
Axl heeft aangestuurd op een Industrial/ Electronic sound, overigens wel met een stevige typische "Roses" vibe.
Toch wordt het niet echt meer opgepikt.
Axl vergat even dat ie al jaren artistiek en commercieel uit de picture was.
Man's attitute op het podium spreekt dan ook boekdelen.
Afzeiken van het publiek, slechte timing qua zang en regelmatig tergend vals.
10 jaar over een album doen
Time goes on Axl !!! 
De plaat is qua kosten de duursts ooit. Toch vreemd .

* Elbow uit Manchaster is al vanaf 1991 actief en ploetert aanvankelijk in het alternatieve circuit.
Zanger Guy Garvey heeft echter een fraai stemgeluid die opvalt en met het album The Seldom Seen Kid is de doorbraak daar.
De single On A Day Like This helpt daar zeker aan mee.
Een prachtig melanchonisch liedje dat blijft hangen.
Op veel festivals is Elbow een trekpleister met aanvulling van strijkers en aparte ritme's.
Garvey zijn grootste inspiratiebron blijkt Genesis, waar hij groot fan van is.
Hij leerde harmonieen schrjjven door vooral te luisteren naar de zang van Peter Gabriel.
Verder roemt hij Talk Talk om hun flirt met klassieke muziek en ook Radiohead schijnt een inspiratiebron.
Goeie smaak hoor die Garvey.

* Fijn albumjaar verder. Heerlijke albums van relatief nieuwe bands als Fleet Foxes en Tv On The Radio.
Nick Cave blijft een baas met opnieuw een sterk album ( Dig, Lazerus.....Dig !!! )
* Brian May en Roger Taylor van Queen touren al enkele jaren met Paul Rodgers.
Dit jaar verschijjnd onder Queen + Paul Rodgers het album The Cosmos Rocks.
De titel belooft al niet veel goeds en het album is niet best.
Obligate muziek die eigenlijk nooit onder de naam Queen had mogen verschijnen.
Gevalletje van geen afscheid kunnen nemen.
Rodgers gaat in 2010 weer zijn eigen weg.
En nu de onvermijdelijke lijst van de artiesten die ons definitief verlieten:
* Isaac Hayes ( 65)
Hayes werkte aanvankelijk al songwriter voor Staxrecords en schreef oa. Soul Man voor Sam & Dave.
In 1969 maakte hjj echter onder eigen naam het album Hot Buttered Soul. Een legendarische plaat vol met lange funky sensuele soulmuziek.
Het bekendst werd hij natuurlijk met Theme From Shaft.
Een film waar de Blaxplotation faam kreeg.
De titelsong vol met strijkers, een spannend en funky verloop, is nog altijd klassiek.
Hayes wordt ook beschouwd als een soort voorloper van de gangsta rap.
De gouden sieraden en de zonnebrillen en ook zijn muziek natuurlijk ( samples.)
Hij verzorgde ook enkele jaren de stem van Chef in de animatieserie South Parc.
Hij stierf aan een een beroerte.
* Richard Wright ( 65)
Kleurrijke toetsenist van Pink Floyd.
Wright bepaalde met gitarist David Gilmour grotendeels de kenmerkende sound van de groep.
Aanvankelijk pschedelisch weird, maar later ook met prachtig melodieus werk ( Wish You Were Here.)
Wright was ook een uitstekend pianist.
In 2006 is hij te bewonderen in de liveband van Gilmour.
Hij sterft aan longkanker.
* Mitch Mitchell ( 61)
Invloedrijke drummer uit de Jimi Hendrix Experience.
Zoals zo veel drummers uit die tijd, had ook Mitch een jazzachtergrond.
Fantastische slagwerker die swingend was, maar ook een hoop power tentoonstelde.
Hij stierf een natuurlijke dood.
* Jeff Healy (41)
Canadese blues en jazzgitarist.
Jeff werd al op jonge leeftijd bind door diverse tumoren die in zijn ogen werden ontdekt.
Eind jaren 80 kwam het succes met het album See The Light.
Met zijn gitaar op schoot toverde hij briliante klanken uit de gitaar
Helaas keerde de kanker terug tot in zijn benen.
Jeff overleed op de veel te jonge leeftijd van 41.
Bo Diddley ( 79)
Wie kent 'm niet. Zonder hem, waarschijnlijk geen eens Rolling Stones.
Amerikaanse rock 'n roll / blues gitarist/ zanger.
Zijn metaalachtige gitaarriffs zijn natuurlijk legendarisch.
I.s.m met een stuwend jungleritme was Diddey een zeer herkenbaar artiest.
Een hartaanval velt hem uiteindelijk.
* Miriam Makeba ( 76)
Zuid- Afrikaanse zangeres en actief tegenstandster van de apartheidspolitiek aldaar.
Zij leefde daardoor vanaf 1959 in ballingsschap.
In 1987 was zij vast onderdeel in de Graceland Tour van Paul Simon.
Na afloop van een concert ter ere van antimafiaschrijver Roberto Saviano, bezwijkt zij aan een hartaanval.
* Freddie Cavalli ( 52)
Bassist, vooral bekend om zijn rol in Herman Brood Wild Romance die tijdens de succesvolste periode actief was
Zijn echte naam was echter Fred van Kampen.
Na zijn vertrek in 1980 uit The Wild Romance, speelde hij nog in Vitesse en AA & The Doctors.
In zijn latere jaren werkte hij als docent Kunst, Cultuur en Amusument.
Okay, dat was 'm weer.
Veel plezier met de Top 10.
0
geplaatst: 4 december 2015, 01:24 uur
Hmmm, de critici waren over het algemeen toch vrij negatief t.o.v. Chinese Democracy?
Verder wel leuk overzicht, puik werk bikkel!
Verder wel leuk overzicht, puik werk bikkel!

0
geplaatst: 4 december 2015, 08:35 uur
Top weer Film Pegasus en bikkel2 mooie werk, fijn dat jullie er iedere week weer iets moois van maken.
Met de lijstjes van yeahyeahyeah Gretz Teunnis luigifort johan de witt zijn wij op een mooi aantal van 25 deelnemers.
Een duimpje voor alle volhouders
(of twee
).
Mooie top 10 met weer enkele nieuwe namen.
Met de lijstjes van yeahyeahyeah Gretz Teunnis luigifort johan de witt zijn wij op een mooi aantal van 25 deelnemers.
Een duimpje voor alle volhouders
(of twee
).Mooie top 10 met weer enkele nieuwe namen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 december 2015, 13:30 uur
Het topic is vol, dus we kunnen verder in: Muziek > Muziekgames > Song Top 10 Per Jaar #2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.