Muziek / Algemeen / Mooie hoezen
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2007, 00:32 uur
Dit is mijn favoriet:

Ik weet niet wat het is, maar deze afbeelding heeft mij al sinds ik hem voor het eerst zag gefascineerd. Ik heb hem als achtergrond op mijn computer, als avatar op MSN en ik heb zelfs pas nog een shirt besteld met deze albumhoes er op
Verder vind ik de albumhoezen van Iron Maiden erg mooi, en dan vooral die van Somewhere In Time (er staan zoveel leuke details op die hoes die verwijzen naar hun oudere albums en nummers, en dat gaat op de achterkant van de hoes door).

Ik weet niet wat het is, maar deze afbeelding heeft mij al sinds ik hem voor het eerst zag gefascineerd. Ik heb hem als achtergrond op mijn computer, als avatar op MSN en ik heb zelfs pas nog een shirt besteld met deze albumhoes er op
Verder vind ik de albumhoezen van Iron Maiden erg mooi, en dan vooral die van Somewhere In Time (er staan zoveel leuke details op die hoes die verwijzen naar hun oudere albums en nummers, en dat gaat op de achterkant van de hoes door).
0
geplaatst: 23 juli 2007, 10:22 uur

Ik houd van dat stijltje.
Vitalic heeft er ook zoëen:

Ik ken geen van beide cd's, maar ze staan ongetwijfeld prachtig in de kast. Misschien eens een keer uitproberen of de inhoud net zo mooi is...
0
geplaatst: 23 juli 2007, 10:56 uur
0
geplaatst: 6 februari 2008, 20:19 uur
Na een aantal gruwelijke geplaatste te hebben in het 'lelijke hoezen'-topic, nu eens een aantal mooie:

Dat vrouwtje heeft uitstraling.

Te vaag voor woorden, maar het heeft daardoor juist wat. Die van Jackie Kane was trouwens ook niet verkeerd.

Deze blinkt uit in simpelheid. En ja, ik houd van zwart/wit...

Niet de beste afbeelding, want deze hoort eigenlijk ook zwart/wit te zijn. Alle andere plaatjes waren te klein of te wazig.

Deze ziet er zo lekker fris en happy uit (en zowaar een hoesje in kleur!)

Ziet er mooi helder uit. Die tekenstijl bevalt me.

Een briljante hoeveelheid kitch en heerlijk gedetailleerd. Er zit bijvoorbeeld een gezicht verwerkt in de rook, bovenaan de hoes. Alleen is dat hier, vanwege de grootte van het plaatje, niet zo goed zichtbaar.

Dat vrouwtje heeft uitstraling.

Te vaag voor woorden, maar het heeft daardoor juist wat. Die van Jackie Kane was trouwens ook niet verkeerd.

Deze blinkt uit in simpelheid. En ja, ik houd van zwart/wit...

Niet de beste afbeelding, want deze hoort eigenlijk ook zwart/wit te zijn. Alle andere plaatjes waren te klein of te wazig.

Deze ziet er zo lekker fris en happy uit (en zowaar een hoesje in kleur!)

Ziet er mooi helder uit. Die tekenstijl bevalt me.

Een briljante hoeveelheid kitch en heerlijk gedetailleerd. Er zit bijvoorbeeld een gezicht verwerkt in de rook, bovenaan de hoes. Alleen is dat hier, vanwege de grootte van het plaatje, niet zo goed zichtbaar.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 20:30 uur
Gevoelsmatig vind ik deze daar ook wel bij passen:

Zelf houd ik wel van dit soort hoezen:

Krijg er een beetje 60s gevoel bij.
Zo ook deze verzamelaar, die ik laatst tegenkwam:

Die van St. Germain is trouwens wel erg mooi. Jammer dat ik niet zo van de muziek houd.

Zelf houd ik wel van dit soort hoezen:

Krijg er een beetje 60s gevoel bij.
Zo ook deze verzamelaar, die ik laatst tegenkwam:

Die van St. Germain is trouwens wel erg mooi. Jammer dat ik niet zo van de muziek houd.

0
godlydevil7
geplaatst: 6 februari 2008, 20:30 uur

Ik heb deze albumcover altijd ontzettend mooi gevonden.
Net als:

0
geplaatst: 6 februari 2008, 20:47 uur
herman schreef:
Zo ook deze verzamelaar, die ik laatst tegenkwam: http://www.musicmeter.nl/images/covers/111000/111464.jpg
Zo ook deze verzamelaar, die ik laatst tegenkwam: http://www.musicmeter.nl/images/covers/111000/111464.jpg
Heeft ook wel iets, ja. Soms zie je ook weleens van die hele leuke hoesjes van cd's met (oude) jazz of exotica erop. Vaak in zwart/wit of een beetje vergeeld als een oude krant.
Ik was trouwens nog vergeten dat Sacrebleu van Dimitri From Paris een simpele doch erg stijlvolle achterkant heeft. Alleen heb ik niet gelijk een plaatje bij de hand (de cd ligt hier wel ergens in huis).
Laurent Garnier's 'The cloud making machine' heeft aan de achterkant een vergelijkbare uitstraling. Ook heel mooi.
(Niet dat er met de voorkanten iets mis is...)
----------
En in het cd-boekje van Deee-Lite - World clique zit een heel erg grappig stripverhaaltje. Die act verpakte z'n cd's sowieso prima.

0
geplaatst: 6 februari 2008, 20:52 uur
Bedoel je deze achterkant van Sacre Blue? Inderdaad simpel en stijlvol, maar daar blijft het dan ook wel bij. 
Die van The Cloud Making Machine is inderdaad mooi! Goede kleur blauw ook.

Die van The Cloud Making Machine is inderdaad mooi! Goede kleur blauw ook.
0
geplaatst: 6 februari 2008, 20:56 uur
Ja, die bedoel ik. Bedankt. 
Ik heb iets met 'schreef-lettertjes' (Times New Roman en aanverwanten).

Ik heb iets met 'schreef-lettertjes' (Times New Roman en aanverwanten).
0
geplaatst: 6 februari 2008, 21:14 uur
Beetje stijlvol:

Nog 'n mooie:

En deze vind ik ook wel wt hebben...

Nog 'n mooie:

En deze vind ik ook wel wt hebben...

0
geplaatst: 1 maart 2008, 20:24 uur
Dit is gewoon ongehoord cool:

Dit vind ik ook op een bepaalde, krachtige manier zeer geslaagd:

Dit vind ik ook op een bepaalde, krachtige manier zeer geslaagd:

0
geplaatst: 15 maart 2008, 00:55 uur

Deze hoes is anders ook wel zeer prachtig. Echt wel m'n favoriet denk ik.
0
geplaatst: 15 maart 2008, 11:32 uur
Mart schreef:
Dit is mijn favoriet:
(afbeelding)
Dit is mijn favoriet:
(afbeelding)
Een hoes van Joy division, denk niet dat het dan iets vrolijks.
0
geplaatst: 19 maart 2008, 13:27 uur
Deze hebben allemaal ook wel iets:

(Die laatste júist om zijn oubolligheid, ondanks dat het een 'gefabriceerde' act is heeft het hoesje iets puurs over zich. Vooruit, zet de nieuwe Goldfrapp er dan ook maar onder: de hoes is vergelijkbaar.)

(Die laatste júist om zijn oubolligheid, ondanks dat het een 'gefabriceerde' act is heeft het hoesje iets puurs over zich. Vooruit, zet de nieuwe Goldfrapp er dan ook maar onder: de hoes is vergelijkbaar.)

0
sxesven
geplaatst: 19 maart 2008, 21:53 uur
Nog een paar favorieten van mijn kant:

Mimiyo Tomozawa

(sowieso veel Rune Grammofon hoezen natuurlijk)

Mimiyo Tomozawa

(sowieso veel Rune Grammofon hoezen natuurlijk)

0
SelmaDuim
geplaatst: 23 maart 2008, 12:46 uur
De hoes van HIT ME TV vind ik erg mooi.

Deze hoes is evenals de bandfoto's, die ook erg mooi zijn, gemaakt door Sophie Knijff.

Deze hoes is evenals de bandfoto's, die ook erg mooi zijn, gemaakt door Sophie Knijff.
0
Germ (crew)
geplaatst: 23 maart 2008, 13:57 uur
Ik ben op zoek naar platenhoezen uit de jaren 60/70 &80 op posterformaat.
Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
* denotes required fields.