menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
avatar van Reijersen
Mijn mening ondertussen bij het album gepend. Een nette 3,5*

avatar van thelion
Haakt ook weer aan

avatar van Reijersen
Wie neemt februari voor zijn/haar rekening? Of, wie wijs je aan Minneapolis.

avatar van Minneapolis
Reijersen schreef:
Wie neemt februari voor zijn/haar rekening? Of, wie wijs je aan Minneapolis.

Je hebt vast wel wat leuks in gedachte.

avatar van Reijersen
Minneapolis schreef:
(quote)

Je hebt vast wel wat leuks in gedachte.


Moet er even over nadenken, maar is goed.

avatar van Reijersen
Maand: februari 2024

Clarence Reid - Running Water (1973)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/161000/161572.jpg?cb=1595280558

Het was even twijfelen tussen een ouder of een nieuwer soulalbum. Er staat dus zogezegd genoeg op de rol voor in dit topic. Ik begin dan toch met een oudere plaat. Dit is een album van Reid nog voor zijn gekkigheid met Blowfly. Reid schreef al voor bekenden als Sam & Dave en Betty Wright. Dit funky soulalbum is een mooi, rijk werk van zijn hand. Met zijn naam Clarence Reid maakte hij 3 albums (dit is de 2e). Daarna ging het productief echt los als zijn alterego Blowfly (en alle aanverwante gekkigheid)

avatar van Reijersen
Alvast een seintje voor jeroentjuhh. Maart 2024 is voor jou, dus dan heb je alvast wat bedenktijd.

avatar van jeroentjuhh
Reijersen schreef:
Alvast een seintje voor jeroentjuhh. Maart 2024 is voor jou, dus dan heb je alvast wat bedenktijd.


Helemaal prima. Ik ben de eerste week van maart op vakantie, dus misschien komt mijn bijdrage iets later.Of eerder als ik er de tijd voor kan vinden.

Leuke keuze voor Clarence Reid trouwens. Die staat hier in de kast, maar heb ik al lang niet meer gedraaid. Mooie gelegenheid om dat weer eens te doen!

avatar van Minneapolis
Leuk Reijersen. De hoes komt me bekend voor maar volgens mij ken ik het album niet (misschien ooit vluchtig geluisterd maar ik denk het niet).

avatar van Edgar18
Leuk, deze staat op mijn "nog te luisteren" lijstje, dan is dit topic een goede aanleiding.

avatar van MarkS73
Leuk album, tekstueel is het niet echt sterk, het is wat dat betreft veel van hetzelfde maar ik heb vandaag op de fiets best genoten van dit album. Vooral de twee laatste nummers zijn erg goed.

avatar van Minneapolis
Ik ben 'm niet vergeten hoor. De (drukke) maand is halverwege en ik heb 'm eindelijk op staan!

avatar van jeroentjuhh
Afgelopen weken weer enkele keren met plezier naar het album van Clarence Reid geluisterd.

Een album dat ik zou willen kwalificeren als aangename, zeer degelijke soulplaat zoals er in die periode vele zijn gemaakt. Genoeg te genieten dus.

4 sterren

avatar van Minneapolis
Na een 3, 4 keer spelen concludeer ik dat het een fijne nominatie vind.
Ik heb mijn bevindingen in het album topic geschreven. Wellicht groeien de niet genoemde nummers ook nog.

avatar van jeroentjuhh
Bijna maart, dus het kan wel weer: een nieuwe soulalbum van de maand:

Lang getwijfeld. Ik had eigenlijk een soulalbum uit begin jaren '70 in gedachten, maar die vond ik toch teveel op het album van februari lijken.

Dus toch maar besloten iets heel anders te doen. Naast de soulmuziek ligt mijn hart vooral bij de funk, dus dan is het uitstapje makkelijk gemaakt.

Mijn keuze:

The J.B.'s - Hustle with Speed (1975)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/132000/132271.jpg?cb=1604074802

Geen idee of het de bedoeling is dat ik iemand aanwijs voor de maand april. Zo ja, dan wil ik dan het stokje graag overdragen aan Edgar18.

Veel luisterplezier allemaal!

avatar van Minneapolis
Zoveel speed dat ie 3 uur te vroeg op de halte maart aankomt.
Mooie keuze! Deze heb ik o.b.v. inhoud (funky indeed) én coole hoes een jaar of 2 geleden gekocht.
Ik zal 'm binnenkort weer eens spelen en in het albumtopic van commentaar voorzien.

avatar van Edgar18
jeroentjuhh schreef:
Zo ja, dan wil ik dan het stokje graag overdragen aan Edgar18


Wat doe je me aan jeroentjuhh!

Nee hoor, geintje. Maar ik moet dus Clarence Reid nog steeds luisteren. En dat geldt uiteraard ook voor The J.B.'s. Ik ga echt mijn best doen dat komende weken (maand) te doen, maar ik kan het niet beloven. En een nieuw album droppen wil ik natuurlijk doen. Kleine moeite, ik heb nog wel e.e.a. achter de hand, maar dan is het wel zo leuk als ik de bijdragen van februari en maart in ieder geval beluisterd heb.

avatar van Edgar18
Gelukt, ik heb Clarence Reid geluisterd! Qua waardering sluit ik me aan bij Minneapolis. Een degelijke plaat waarvan het ene nummer wat meer om het lijf heeft dan het andere. Favorieten hier zijn: 2, 4, 7 en 9.

Nu door met The J.B.'s!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.