Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2011, 19:59 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ja, ik heb een ander probleem. Ik moet kiezen tussen drie van de tofste albums.
Ja, ik heb een ander probleem. Ik moet kiezen tussen drie van de tofste albums.
Je mag me ook via PM tippen!

0
geplaatst: 26 november 2011, 14:23 uur
Deze week is de onfatsoenlijke Panjoe aan de beurt! 
- panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth

- panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 november 2011, 17:53 uur

Nou, dit is hem dan: Earthling - Radar (1995).

Om een beetje van de gebaande paden af te wijken heb ik deze week gekozen voor een triphopalbum. De instrumentatie heeft wat weg van Portishead (wat niet geheel onlogisch is, Portishead-gitarist Geoff Barrow verzorgde de gitaarsectie en scratches op het album), maar wordt hier niet aangevuld door een iele vrouwenstem maar door een rapper - een prima variatie als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 27 november 2011, 19:00 uur
Interessante keuze Panjoe! Ben erg benieuwd naar dit album want ik ben helemaal niet thuis in de triphop.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 november 2011, 20:56 uur
Mooie kans om kennis te maken met triphop
geweldig genre hoor. Ik ben het wel met R&P eens dat de rapper wat flets is trouwens, dat is ook de reden dat ik het album nooit een 4 heb gegeven - maar de combinatie triphop + rap smaakt imho zeker naar meer.
geweldig genre hoor. Ik ben het wel met R&P eens dat de rapper wat flets is trouwens, dat is ook de reden dat ik het album nooit een 4 heb gegeven - maar de combinatie triphop + rap smaakt imho zeker naar meer.
0
geplaatst: 27 november 2011, 21:17 uur
Het instrumentale gedeelte is overigens wel prima, maar verwacht geen Massive Attack of Portishead. Die zijn toch echt een stuk verder. Een voldoende zit er zeker wel in, voor een goede beoordeling moet ik het wat vaker beluisteren.
0
geplaatst: 27 november 2011, 22:10 uur
Van zowel Portishead en Massive Attack ken ik niets dus mij maakt het niet uit.
0
geplaatst: 28 november 2011, 20:14 uur
Oei, Portishead is voor mij niet weggelegd. Massive Attack slechts bij vlagen. Ik ben over het algemeen niet van de triphop (voor zover ik het genre ken), maar wie weet bevalt dit album mij wel.
0
geplaatst: 3 december 2011, 13:52 uur
Elohim is deze week.
Heb hem al een PM gestuurd.
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
Heb hem al een PM gestuurd. - Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
0
geplaatst: 4 december 2011, 14:15 uur
Oooeh... Heb ik nog niet over nagedacht!
Ik zal snel even zoeken!
Okay... Kon niet echt kiezen, dus heb maar 2 gekozen... Deze is het 'main' album: Eponym & Esta - Autumn in Sound (2010)
Eponym & Esta - Autumn In Sound
Een erg laidback album, wat ook in de teksten gereflecteerd is. De MC, Eponym, flowt erg lekker over vaak toch erg softe beats. Zeker voor mijn smaak, is dit een erg apart album. Erg rustgevend, en tekstueel niet vervelend.
Will Vill - The Arrival (2002)
Will Vill - The Arrival
Dit album ligt, voor de mensen die mijn smaak enigszins kennen, meer in mijn straatje. De beats zijn niet uitmuntend, maar op een enkele uitzondering na, nooit vervelend. Zijn stemgeluid is net, en zijn flow ook zeker niet minder. Alles aan dit album zegt eigenlijk, mooi, niet super goed, maar zeker niet slecht. Het luistert erg lekker, en in combinatie met best vette wordplay en toch best erg nette rijmschema's houdt hij me wel geinteresseerd.
Ik zal snel even zoeken!

Okay... Kon niet echt kiezen, dus heb maar 2 gekozen... Deze is het 'main' album: Eponym & Esta - Autumn in Sound (2010)
Eponym & Esta - Autumn In Sound
Een erg laidback album, wat ook in de teksten gereflecteerd is. De MC, Eponym, flowt erg lekker over vaak toch erg softe beats. Zeker voor mijn smaak, is dit een erg apart album. Erg rustgevend, en tekstueel niet vervelend.
Will Vill - The Arrival (2002)
Will Vill - The Arrival
Dit album ligt, voor de mensen die mijn smaak enigszins kennen, meer in mijn straatje. De beats zijn niet uitmuntend, maar op een enkele uitzondering na, nooit vervelend. Zijn stemgeluid is net, en zijn flow ook zeker niet minder. Alles aan dit album zegt eigenlijk, mooi, niet super goed, maar zeker niet slecht. Het luistert erg lekker, en in combinatie met best vette wordplay en toch best erg nette rijmschema's houdt hij me wel geinteresseerd.
0
geplaatst: 4 december 2011, 14:40 uur
Omdat ik nog niet genoeg achterloop. 
Nee, ik zal deze week proberen om even wat in te halen, anders loop ik over een paar weken helemaal achter door tentamens enzo.

Nee, ik zal deze week proberen om even wat in te halen, anders loop ik over een paar weken helemaal achter door tentamens enzo.
0
geplaatst: 4 december 2011, 15:54 uur
0
geplaatst: 4 december 2011, 16:18 uur
Ik zou het toch fijner vinden als er gewoon maar één album wordt gekozen. Dit is gewoon te veel van het goede. Je kunt de andere tip toch gewoon bewaren voor de volgende keer? Ik heb ook drie albums die ik jullie wil tippen, maar om nou drie albums rond te sturen die in een week gecheckt moeten worden (moet natuurlijk niet, maar dan staat de nieuwe tip weer voor de deur) doet de tips geen recht.
0
geplaatst: 4 december 2011, 21:12 uur
Maar daarom heb ik gezegd, eentje als 'main' keuze, die ik echt als HHavdW wil hebben, en eentje die ik erbij doe. Ik zal niet zeggen dat de regels gelden voor beide, alleen voor Ep&Esta. Will Vill vond ik gewoon te leuk en te ondergewaardeerd om niet te noemen.
Ikzelf loop ook nog wat achter, heb de meesten al wel beluisterd enzo, maar nog niet gestemd etc.
En voor de volgende keer bewaren... Neh... Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk al weer een paar anderen om te tippen.
Ikzelf loop ook nog wat achter, heb de meesten al wel beluisterd enzo, maar nog niet gestemd etc.
En voor de volgende keer bewaren... Neh... Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk al weer een paar anderen om te tippen.

0
geplaatst: 10 december 2011, 18:39 uur
Heeft dit topic een winterstop nodig, of zal ik morgen toch maar de plaat van de week plaatsen?
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:41 uur
Ik zou het persoonlijk niet heel erg vinden als we een weekje overslaan. Moet nog twee albums luisteren en dan zijn er deze weken ook nog veel nieuwe albums uitgekomen.
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:43 uur
Zullen we dan pas in 2012 dit topic weer voortzetten? Ik denk dat een weekje weinig nut heeft, hiphoppers zijn lui.
0
geplaatst: 10 december 2011, 18:47 uur
Ja strak plan. Moet nog aardig wat inhalen en laatste dagen van het jaar zijn toch altijd druk druk druk.... En er zijn ongelooflijk veel goede releases deze maand!
0
geplaatst: 10 december 2011, 19:39 uur
Ik heb flinke computerproblemen
. Een weekje rust komt goed uit. Ik begin flink achter te lopen (niet alleen bij dit topic).
. Een weekje rust komt goed uit. Ik begin flink achter te lopen (niet alleen bij dit topic).
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 december 2011, 19:43 uur
Lijkt mij ook een goed plan. Tot zondag 1 januari dan maar? 

0
geplaatst: 10 december 2011, 19:44 uur
Wat te denken van 8 januari. Net of iemand wakker is op gangbare tijden 1 januari. 

0
geplaatst: 7 januari 2012, 13:43 uur
Ik weet het denk ik al. 
Ik heb R&P trouwens een bericht gestuurd dat hij aan de beurt is.

Ik heb R&P trouwens een bericht gestuurd dat hij aan de beurt is.

0
geplaatst: 7 januari 2012, 13:52 uur
Oké kinders, het album van de weekje is geworden:

Oftewel: Count Bass D - Pre-Life Crisis
Lees hier mijn recensie. Linkjes zijn onderweg.

Oftewel: Count Bass D - Pre-Life Crisis
Lees hier mijn recensie. Linkjes zijn onderweg.
* denotes required fields.