Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 januari 2012, 14:17 uur
Count Bass D
ik ga hem direct opzetten.
Edit: Toevallig heb ik Sandwiches op 12'', meesterlijk nummer is dat. Nu ben ik helemaal benieuwd.
ik ga hem direct opzetten.Edit: Toevallig heb ik Sandwiches op 12'', meesterlijk nummer is dat. Nu ben ik helemaal benieuwd.
0
geplaatst: 14 januari 2012, 13:29 uur
Deze week Principal2000 
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P

- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P
0
geplaatst: 14 januari 2012, 14:32 uur
Is er de mogelijkheid voor mij om nog aan te sluiten?
Tenminste, als de opzet nog hetzelfde is als op de beginpagina's van dit topic..?
Tenminste, als de opzet nog hetzelfde is als op de beginpagina's van dit topic..?
0
geplaatst: 14 januari 2012, 15:12 uur
Top!
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P
- Charizma
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P
- Charizma
0
geplaatst: 15 januari 2012, 19:33 uur
Zojuist heb ik de PM's verstuurd met daarin mijn HHAvdW. Uiteraard neem ik jullie weer terug naar de beginjaren '90. Vreemd genoeg zag ik nog helemaal geen stemmen bij de eerste 3 albums van de artiest. Dit terwijl ik durf te wedden dat de namen Tha Alkaholiks en Xzibit hier iedereen wel wat zeggen.
Wel, dit is de artiest waar Tha Liks en X to the Z hun carrière vooral aan te danken hebben: King Tee. In het westen houden ze van verwarren en waarom geen King Tee nadat we al bekend zijn met Ice-T en Ice Cube. Voeg daar de poppy hiphop act King Bee uit ons eigen kikkerlandje aan toe en de verwarring is compleet.
Hopelijk genieten jullie van King Tee´s Tha Triflin´ Album net zoals ik.
Wel, dit is de artiest waar Tha Liks en X to the Z hun carrière vooral aan te danken hebben: King Tee. In het westen houden ze van verwarren en waarom geen King Tee nadat we al bekend zijn met Ice-T en Ice Cube. Voeg daar de poppy hiphop act King Bee uit ons eigen kikkerlandje aan toe en de verwarring is compleet.
Hopelijk genieten jullie van King Tee´s Tha Triflin´ Album net zoals ik.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 19:52 uur
Interessante plaat Principal! Alkaholiks hebben op mij altijd een hele goede indruk achtergelaten, dus hoop dat dit beetje dezelfde sfeer bevat.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 20:18 uur
Dit album is niet zo goed als Coast II Coast (vind ik), maar toch wel meer dan een ruime voldoende waard. Overigens heb ik ze beiden met 4* beoordeeld.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 20:39 uur
Kan mij nog herinneren dat ik als 12 jarig jongetje vaak bij mijn broer in de auto zat en we altijd Coast II Coast op hadden staan. Was helemaal weg van dat album. Die moet ik binnenkort echt weer checken.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 21:56 uur
Bij mij niet, maar bij het uitpakken krijg ik een error en stopt die met uitpakken.
0
geplaatst: 16 januari 2012, 00:28 uur
Ben benieuwd! Ik ken King Tee wel van wat gastbijdragen (o.a. Dr. Dre en Cunninlynguists) maar ik heb nog nooit een album van hem gehoord.
Het wachtwoord van het rar bestand is trouwens hillside
Het wachtwoord van het rar bestand is trouwens hillside
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 januari 2012, 09:15 uur
Dat meen je niet haha, ik had al Hillside en www.hillside.com geprobeerd
. Thanks MAS!
. Thanks MAS!
0
geplaatst: 16 januari 2012, 09:49 uur
Sorry boys, ik controleer die links nooit en had al een PM van Elohim. Thanks MAS voor jouw inventiviteit! 
Ik denk overigens dat ik zelf nog ongeveer 3 HHAvdW zal aandragen voordat ik passief deelnemer aan dit topic wordt....

Ik denk overigens dat ik zelf nog ongeveer 3 HHAvdW zal aandragen voordat ik passief deelnemer aan dit topic wordt....
0
geplaatst: 16 januari 2012, 18:41 uur
MAS schreef:
Waarom? Weet je daarna geen albums meer?
Waarom? Weet je daarna geen albums meer?
idd. Jullie zijn dan wat mijn betreft genoeg bijgeschoold voor de jaren '90

Ik luister eigenlijk nog maar weinig hiphop. Dus op het gebied van nieuwe dingen kan ik niks bijdragen. Van de oudere hiphop (jaren '90) heb ik nu toch wel de meeste albums gehad waarvan ik dacht dat die bij (sommige) deelnemers niet bekend zijn.
Uiteraard blijf ik dit topic wel in de gaten houden. En ik doe tot nu toe nog meer, hoor.
0
geplaatst: 16 januari 2012, 21:32 uur
Ah zo oke.
King Tee bevalt me trouwens erg goed. Ik ga ook meteen zijn debuut album checken.
King Tee bevalt me trouwens erg goed. Ik ga ook meteen zijn debuut album checken.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 09:19 uur
Zijn debuutalbum en zelfs At Your Own Risk, klinken beduidend meer old school. Jij kan dat wel hebben, maar dat is niet voor iedereen hier zo´n succesvolle combi. Ik zou dan eerder voor IV Life gaan. Die zou ik als redelijk goed omschrijven. Er staan in ieder geval 2 zeer sterke nummers op.
0
geplaatst: 21 januari 2012, 15:19 uur
Dit weekend Rene! Ik ga hem nu een bericht sturen.
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
0
Rene1979
geplaatst: 21 januari 2012, 20:29 uur
Oeps... !!! Ik was het helemaal vergeten!!
Bij deze mijn album:
Debonair P - Debonair P Remixes (2011)

Debonair P, is een producer/DJ uit Australie en op deze plaat heeft hij een aantal klassiekers uit de jaren negentig geremixt.
Link: http://www.multiupload.nl/INMR6U20BB (LEGAAL EN DOOR DEBONAIR P ZELF GEPOST)
Bij deze mijn album:
Debonair P - Debonair P Remixes (2011)

Debonair P, is een producer/DJ uit Australie en op deze plaat heeft hij een aantal klassiekers uit de jaren negentig geremixt.
Link: http://www.multiupload.nl/INMR6U20BB (LEGAAL EN DOOR DEBONAIR P ZELF GEPOST)
0
geplaatst: 23 januari 2012, 10:06 uur
Goede keus! Ik ken hem al dus heb ik mooi de tijd om Count Bass D nog eens te luisteren. 

0
geplaatst: 23 januari 2012, 18:06 uur
Als iemand nog oldschool tips heeft: Genres >> R&B en Hip-Hop >> Hiphop tips van voor 1988
0
geplaatst: 28 januari 2012, 18:30 uur
Deze week weer de beurt aan mij. Merk trouwens dat er weinig aandacht is voor de albums die hier gepresenteerd worden door de medegebruikers...
Deze week kunnen jullie tussen twee albums kiezen, of beide natuurlijk. Dit is omdat ik het eerste album sowieso ten aandacht wil brengen, maar een aantal van jullie hebben al op de andere albums van de groep hebben gestemd, deze beoordeling was niet altijd even positief, dus weet ik niet of iedereen aan dit album wil beginnen.
Het album waar ik het hierboven over had is The Coup - Steal This Album , een groep, bestaande uit rapper Boots Riley en de vrouwelijke producer DJ Pam the Funkstress, die hier op MuMe in mijn ogen te weinig aandacht krijgt, en dit beste album van hun al helemaal. De groep is tekstueel, door hun politieke onderwerpen, te vergelijken met Dead Prez. De producties zitten geweldig in elkaar en luisteren erg fijn weg.

Voor diegene die het album toch niet willen proberen door de tegenvallende discografie die ze al van de groep geluisterd hebben, heb ik een tweede album die ik onder de aandacht wil brengen. Een album dat, zonder die van mij, geen stemmen heeft. Dit verbaasde mij, vooral van Rene, Principal en MAS had ik verwacht dat ze deze wel zouden kennen. Maar misschien is dat ook wel het geval, maar is er nog niet gestemd. Het album is Serious-Lee-Fine - Nothing Can Stop Us. Een album uit 1989 van een geweldige hiphopformatie. Erg fijne oldschool zonder al teveel samples en getalenteerde rappers!

Deze week kunnen jullie tussen twee albums kiezen, of beide natuurlijk. Dit is omdat ik het eerste album sowieso ten aandacht wil brengen, maar een aantal van jullie hebben al op de andere albums van de groep hebben gestemd, deze beoordeling was niet altijd even positief, dus weet ik niet of iedereen aan dit album wil beginnen.
Het album waar ik het hierboven over had is The Coup - Steal This Album , een groep, bestaande uit rapper Boots Riley en de vrouwelijke producer DJ Pam the Funkstress, die hier op MuMe in mijn ogen te weinig aandacht krijgt, en dit beste album van hun al helemaal. De groep is tekstueel, door hun politieke onderwerpen, te vergelijken met Dead Prez. De producties zitten geweldig in elkaar en luisteren erg fijn weg.

Voor diegene die het album toch niet willen proberen door de tegenvallende discografie die ze al van de groep geluisterd hebben, heb ik een tweede album die ik onder de aandacht wil brengen. Een album dat, zonder die van mij, geen stemmen heeft. Dit verbaasde mij, vooral van Rene, Principal en MAS had ik verwacht dat ze deze wel zouden kennen. Maar misschien is dat ook wel het geval, maar is er nog niet gestemd. Het album is Serious-Lee-Fine - Nothing Can Stop Us. Een album uit 1989 van een geweldige hiphopformatie. Erg fijne oldschool zonder al teveel samples en getalenteerde rappers!

0
geplaatst: 28 januari 2012, 18:45 uur
Ken ze beide niet. Die van The Coup wilde ik nog wel luisteren. Ik was best onder de indruk van hun debuut (voorheen HHAvdW). Als deze ook bevalt, ga ik het tussenliggend album ook checken. Serious Lee FIne heb ik zelfs nooit van gehoord!
Dus ik ga ze waarschijnlijk beiden luisteren en beoordelen. Hopelijk doet de rest hetzelfde. Het valt mij ook op dat er slechts 3 á 4 users echt actief (stem en stukje bij het album) zijn. 
Dus ik ga ze waarschijnlijk beiden luisteren en beoordelen. Hopelijk doet de rest hetzelfde. Het valt mij ook op dat er slechts 3 á 4 users echt actief (stem en stukje bij het album) zijn. 
0
geplaatst: 28 januari 2012, 19:37 uur
Ik loop inderdaad weer, of nog steeds, een beetje achter. Heb nu echter weer een ipod, dus ik kan nu ook op andere plekken dan mijn computer muziek luisteren. Zal dus even proberen een inhaalslag te maken.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 29 januari 2012, 22:07 uur
Ik loop onderhand ook een paar albums achter, maar als school weer begint (over een weekje) zal ik wel weer veel uitgebreider nieuwe dingen gaan checken. HHAvdW's hebben daarbij sowieso prioriteit
.
Het klopt wel dat veel van de 'actieve' users amper actief zijn (dwz stemmen en onderbouwen). Maar ach, je doet hier toch aan mee voor jezelf dus het is je eigen verlies als je daardoor een onbekende topper misloopt...
.Het klopt wel dat veel van de 'actieve' users amper actief zijn (dwz stemmen en onderbouwen). Maar ach, je doet hier toch aan mee voor jezelf dus het is je eigen verlies als je daardoor een onbekende topper misloopt...
0
geplaatst: 2 februari 2012, 14:41 uur
No offence, wist niet dat het idee van het topic was om ook persé te stemmen, maar ik hou niet zo van het stemmen op albums. Dat laat ik, op een paar albums die ik de stem 100% waard vind, achterwege. Zelfde geld voor het maken van een top 10 oid, krijg dat gewoon niet voor mekaar. Wel vind ik het leuk om nieuwe muziek te ontdekken en misschien ook wat nieuws te delen met jullie... Derhalve "leech" ik lekker mee in dit topic, mocht daar bezwaar tegen zijn, haal me maar uit de lijst.
0
geplaatst: 2 februari 2012, 22:30 uur
Je staat (nog) niet op de lijst. Maar uiteraard heeft er niemand bezwaar tegen dat je dit topic volgt en zo nu en dan wat luisterd.

Misschien is het een idee om (weer) eens een nieuw lijstje te maken van mensen die actief willen deelnemen aan dit topic. Het is natuurlijk geen probleem dat je af en toe achterloopt maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat iedereen zijn of haar best doet om zoveel mogelijk te checken.

Misschien is het een idee om (weer) eens een nieuw lijstje te maken van mensen die actief willen deelnemen aan dit topic. Het is natuurlijk geen probleem dat je af en toe achterloopt maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat iedereen zijn of haar best doet om zoveel mogelijk te checken.
0
geplaatst: 2 februari 2012, 22:53 uur
Ow, ik had Charizma wel een pm gestuurd, maar zie dat die in de laatste lijst inderdaad niet is opgenomen. Die daarvoor wel.
Deze weekend de beurt aan Timmie:
- Timmie
- He$$el_01
- MAS
- Silky & Smooth
- Panjoe
- Elohim
- R&P
- Charizma
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek