Extince - Toch? (2007)

Label: Top Notch

1. ?! (2:11)
  2. Repper-de-klep (4:11)
  3. Lois (2:49)
  4. Ik Weet Jij Houdt van Hem (5:41)
  5. Iedere Dag (3:10)
  6. 5% (3:31)

met M.C. Miker G

7. (N.L.) Nwe Lichting (5:13)

met Nina, Jiggy Djé, Winne, Kempi en Lange Frans

8. Wee Toch.. (8:09)
  9. Witte Piet (5:28)
  10. En Zo Geschiedde (3:16)
  11. Ken Je Frank? (5:00)
  12. Knop Om (7:13)
avatar van MAS
MAS
Vind brainpower nog steeds geniaal alleen na Door Merg en Brain is hij alleen achteruit gegaan. Nu maakt hij hits met de partysquad en zijn nieuwe cd beloofd ook niet veel goeds.

avatar van VforVictor
dus je wilt eigenlijk zeggen, zijn debuut cd is leuk maar de rest is kut?

avatar van MAS
MAS
Dat wil ik niet zeggen ik vind het vershil moet er zijn ook nog een goed album. Even stil daar in tegen vind ik niks bijzonders. Een samenwerking met de partysquad vind ik echt triest. Brainpower is iemand die altijd claimt echt hiphop te zijn. Een samenwerking met de beatjatters van de partysquad puur om een hitje te scoren vind ik triest. Maarja het ging over Toch niet over de kwaliteiten van brainpower:P.

avatar van Timo710
En zo geschiedde is toch wel een heeel dope Extince nummer. Die hele zweer, Extince die aan het reminiscen is. Damn.

Superbeertje
Eerst vond ik die 'Ghostbuster Diss' wel goed, maar na een paar keer naar die diss van Ex te luisteren blijft er niks over van de woorden van Brain. Die beat van Ghostbusters vind ik overigens weer wel erg lekker. Alleen om ff op Extince terug te komen, vond zijn oude albums uiteraard beter, maar Toch? draai ik de laatste tijd toch best vaak. 3,5* voor Ex

NEE kijk dit ff dan

Een mooi nummer van Extince

Het gaat over de milkshake met de verschillende smaken ervan

Een sterke beat eronder

Van zijn brabantse accent hoor je niks in het engels...en ja

Die cover die je ziet bij deze link is gewoon lachwekkend

avatar van Timmie
ik ben echt fan van extince!

ik vind heel het album te gek op ?! na dat vind ik gezeik met "jij hoort bij ons" maar de rest is ook wel cool ik vind trouwens ook wee toch vet!
Extince maakt een wat vrolijker nummer brainpower maakt een super dom sirieus nummer!

RedLightCityBoy
Oke Brainpower voelde zich wel aangesproken door zo fel in een diss te gaan, maar ik vindt brain toch wel de overduidelijke winnaar.
Ik bedoel wat is een line als deze nou? zo zo, jij durft, jij smurft?

Leg me dat maar een uit, het slaat nergens op, op tekstueel niveau doet hij mij denken aan djvt (niet serieus te nemen)

avatar van Timmie
ja je hebt wel een beetje gelijk maar ik vind dat brainpower het veel te sirieus neemt en hij flipt helemaal door extince daarin tegen komt weer met een leuk nummer

en wat vind je dan van het laatste stuk van ghostbusters, heel de tijd alleen wee toch..
en dan nog "peter ik vertrouw je voor geen meter wat je zegt wat je doet ik geloof je niet meer" waar slaat dat dan op?
heeft brainpower nog een diss behalve ghostbusters tegen extince of iemand anders

en is er een diss tegen extince is het album hart hard van brain?

RedLightCityBoy
nee maar voor veel mensen zegt Ghostbusters genoeg, juist als Brain nu met een terug diss komt wordt hij niet serieus genomen omdat Ghostbusters moest laten zien wie er een betere rapper was (das duidelijk lijkt me) Extince maakte weer een diss omdat hij zich voelde aangesproken.

avatar van Timmie
maar wat vind je van dat peter ik vertrouw je voor geen meter wat je zegt wat je doet ik geloof je niet meer" dat is toch heel dom!

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Vind ik een spaarzaam hoogtepunt op het album. Is van een heel oud nummer en aangezien Extince in het echt peter heet vind ik het wel toepasselijk. Ik hou daar wel van zo'n lekker appart stukje tussendoor en niet een standaard sample of grap van Extince.

Timmie schreef:

Als Amsterdammer vindt ik dat stukje wel geniaal voor maar 10 seconden lang

avatar van Stapler
Timo710 schreef:

Moet toch even flauw doen...
Die hele Z(!)weer

Op Lowlands vond ik de nummers van Toch? maar behoorlijk schijt plus overcommercieel.

RedLightCityBoy schreef:
maar ik vindt brain toch wel de overduidelijke winnaar.

Dan snap je er niks van.

'Ik heb dat gekissebis niet uitgeluisterd, het duurde zo lang /
Al dat harde geschreeuw werd je zelf niet bang'

Ik vind Brainpower trouwens intrinsiek geen slechte rapper, maar hij heeft na Door Merg & Brain niks boeiend meer uitgebracht.

Extince ook niet na zijn 1e

Afkomstig van Toch?:
-5%
-Nieuwe Lichting
-En Zo Geschiedde

Of bedoel je: ik heb ze niet beluisterd?

RedLightCityBoy
Jawel alleen zijn stem is niet echt iets wat bij mij past.
Nederhop zowiezo niet, maar ik vindt Brain gewoon veel beter qua lyrics, flow en hij dist Extince over dingen die waar zijn, en opeens komt Extince met zijn slappe terug diss omdat hij zich aangesproken voelde (de beat was wel goed) maar om dan met gevaarlijke lines te komen als: Zo, zo jij durft, jij smurft ???

Garben_B
1. Ok. 'Z'n stem past niet bij mij' is wat anders dan 'na zijn eerste album heeft hij niks boeiend meer uitgebracht.'

2. Kwestie van smaak, lijkt me. Ik vind Extince veel natuurlijker flowen dan Brainpower. Tekstueel vind ik 'm ook veel scherper. (Lees: Brainpower gebruikt geen metaforen.)

3. Die line lijkt je wel te intrigeren.
'Ik heb dat gekissebis niet uitgeluisterd, het duurde zo lang / al dat harde geschreeuw werd je zelf niet bang'
'Wat een rommel, wat een rotzooi en wat een troep / prop alles in een vuiliszak, maar zet die niet bij mij op de stoep'
'Je nam dus werkelijk waar een duet op in je eentje'
'Je hebt een schooldiploma wijsneus / doe daar wat mee'
Snap je ze?

4. Wat vind je nu van de tracks die ik opsomde?

1. Jawel want hij is geen rapper maar een entertainer met z'n leuke accentje

2. Extince heeft gewoon niet goede teksten, het spijt me dat je hem aanbid enzo maar als jij werkelijk denkt dat Extince goede teksten heeft dan weet je weinig, en Brain zal vast wel heel nep zijn enzo dat maakt me al niet meer uit, maar ik vind Extince gewoon te grappig om serieus te nemen.

3. Ik noemde die line juist omdat het zo'n kinderlijk rijmpje was en niet bepaald goed (dus nee het intrigeert me niet)

4. Zeer zwak

Ik zal me er niet meer mee bemoeien, Extince is een king

avatar van Timo710
Gast, ga eerst naar Binnenlandse Funk luisteren, daarna pas weer praten.

Brainpower heeft 1 goed album uit gebracht, door merg en brain, daarna werd hij de grootste sell-out die de nederhop kent, en dit bevestigde hij later nog vele malen, met bijvoorbeeld samenwerkingen met de partysquad.

RedLightCityBoy
Ik heb ook nooit gezegt dat ik fan van Brainpower ben alleen vindt ik hem gewoon de winnende in de diss tegen Extince.

en zo'n 8 jaar terug had ik Binnelandse Funk al voor mijn 1e keer gecheckt dus niet dat ik dat album niet ken.

avatar van Timo710
Je zegt ten eerste dat Extince geen rapper maar een entertainer is, heb je wel is gezien wat die kwal van een brainpower nu voor een commercieel, paradepaardje is geworden, Extince doet nogsteeds concerten in de Paradiso, brainpower doet een theater tour waar over het algemeen alleen maar scholieren (vaak ook echt van 12) op af komen. Noem je dat hiphop? Om 3 uur smiddags in een stoel te gaan zitten, en naar Dansplaat te gaan luisteren, kom op nou...

Je zegt dat brainpower betere teksten heeft, terwijl ik Extince nog nooit zo'n dramatisch nummer als Boks ouwe of Non-Stop heb horen maken.

Om brainpower dan maar echt totaal de schijt in te werken, die gast had Sjaak op z'n nieuwe album. Dat zegt al genoeg...

RedLightCityBoy
Je moet beter kijken naar wat ik schrijf ik vindt Brainpower in de DISS (niet over het algemeen) beter uit komen dan Ex

En qua optredens maakt me het niet uit hoeveel ze touren want ik luister toch niet naar hun muziek.

avatar van BoordAppel
Timo710 schreef:

Samenwerken met Nina, Kempi en Lange Frans is ook niet zo heel erg fraai hoor.

1. Jawel want hij is geen rapper maar een entertainer met z'n leuke accentje

Je zei niks over enkel dat nummer, je praatte in het algemeen.

Tsja, boordappel, dat is ook idd wat minder, Nina en Kempi is waarschijnlijk door Kees de Koning gedaan, Lange Frans... Tsja, ik kan er weinig over zeggen, ik vind het wack.

In ieder geval heeft dat nummer nog een harde verse van Winne en een harde verse van Jiggy Djé, waardoor het nummer nog redelijk luisterbaar is. dat soort artiesten kom je dan weer niet op Brainpowers nieuwe album tegen....

RedLightCityBoy
Ja in het algemeen ja, ik vindt extince nep,

avatar van Timo710
Extince, heeft een eigen stijl. brainpower heeft veel minder delivery en heeft ook veel minder eigen persoonlijkheid als Extince. Daarom mis je ook wat er bij die diss gebeurde, Extince zette een nummer neer op een boombap beat, waar hij op de Exter kletsmajoor stilo, braintje even een kop kleiner maakte.

Vervolgens komt brainpower met een janknummer van 8 minuten. Terwijl Extince in zijn diss klonk alsof hij zijn tijd wel aan iets beters te besteden heeft als brainpower.

brainpower nam het allemaal veel te serieus op, en begon dus zoals ik zei, 8 minuten lang keihard te janken. En daar pakt extince hem dan weer op, aan het eind van het nummer wee toch.

brainpower is duidelijk de gebeten hond. Hij nam het allemaal heel erg op. Terwijl Extince keihard zat te lachen, en het allemaal totaal niet erg vond.

RedLightCityBoy
Ik vindt Brainpower's diss ook te overdreven en hij voelde zich ook te erg aangesproken maar alsnog gaat mijn voorkeur naar Brainpower, ik vindt Extince niet goed, veel mensen vinden hem uniek, maar dat is dan smaak lijkt me.

avatar van 'State Of Mind'
Ik vind er ook heel weinig aan hoor.