Extince - Toch? (2007)

Label: Top Notch

1. ?! (2:11)
  2. Repper-de-klep (4:11)
  3. Lois (2:49)
  4. Ik Weet Jij Houdt van Hem (5:41)
  5. Iedere Dag (3:10)
  6. 5% (3:31)

met M.C. Miker G

7. (N.L.) Nwe Lichting (5:13)

met Nina, Jiggy Djé, Winne, Kempi en Lange Frans

8. Wee Toch.. (8:09)
  9. Witte Piet (5:28)
  10. En Zo Geschiedde (3:16)
  11. Ken Je Frank? (5:00)
  12. Knop Om (7:13)
avatar van MAS
MAS
Er is sowieso niks leuks aan de VVD.

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Als je al kunt stemmen op de VVD in de tijd van Hans Wiegel ga je dus al langer mee en kun je meer weten over hiphop.

Rene1979
Het gaat hier niet om de politieke discussie, maar om de line die ik tof vindt.

avatar van nognooit
Wat is er dan zo tof aan die line? Dat is volgens mij de vraag die min of meer gesteld word, als ik het goed volg.
Sowieso ben ik daar wel benieuwd naar, want die line vind ik zelf totaal niet bijzonder.
Eerder schrijnend, maar dat is mijn persoonlijke associatie met Lange Frans en de VVD.

avatar van Dungeon
Rene1979 schreef:
ik snap de hype rond deze man echt niet...
Extince kan zich niet meten aan de Winne's Typhoon's en Sticks in de nederlandse rap.
En een pioneer is het niet.... Def P en de Osdorp Posse gingen hem ver voor.... Die hebben Extince notabene geintroduceerd...

Dus voor de mensen die denken dat extince de eerste was.... Op Turbotaal werd hij geintroduceerd door Def P

Extince was natuurlijk wel eerder voor geld aan het rappen dan die gasten van Extince. Milkshap Rap is legendarisch.

Verder vind ik Extince een stuk beter dan zo'n figuur als Winne of zo. Veel gevarieerder en uitdagender zowel qua rapstijl als de verhaaltjes. Extince vind ik sowieso de beste storyteller van de Nederlandse rappers. Het zal wel een kwestie van smaak zijn. (wat een drogreden he).

0,5
Reint schreef:
Ja, maar toen Spraakwater in 1995 uitkwam was dat toch een flinke verbetering ten opzichte van de Osdorp Posse-flow.

Onzin 1995 toen had Osdorp Posse al een paar geweldige cd's uitgebracht. Spraakwater was een leuk nummer maar verder wat bracht Extince nu. Afslag Osdorp staat bol van de goede nummers. Ik wordt moe wat het verhaal flowen luister maar een keer naar zo simpel op geendagsvlieg en je weet wat ik bedoel.

avatar van Dungeon
Dungeon schreef:

Extince was natuurlijk wel eerder voor geld aan het rappen dan die gasten van OP.

fixed.

avatar van Ludo
Eerste helft matig, maar daarna intrigerend. Typisch Ex, achter elk staaltje machismo schuilt zelfspot, onzekerheid, melancholie. Meestal door de man der mannen zelf al aangestipt, in een ad lib of andersoortige terzijde.

"We zouden het allemaal meemaken."

avatar van VDB79
Knop om