Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)

Folk
Label: JagJaguwar

1. Flume (3:39)
  2. Lump Sum (3:21)
  3. Skinny Love (3:58)
  4. The Wolves (Act I and II) (5:22)
  5. Blindsided (5:29)
  6. Creature Fear (3:06)
  7. Team (1:56)
  8. For Emma (3:40)
  9. Re: Stacks (6:41)
  10. Wisconsin * (5:25)
avatar van dumb_helicopter
Vandaag nog eens herbeluisterd en het blijft mooi, maar sommige nummers hakken minder diep de laatste tijd. Zo is Skinny Love van één van m'n favoriete nummers gedaald in mijn achting tot middelmaat op dit album. De laatste nummers zijn wat mij betreft de beste op deze plaat.

avatar van Delars
Ik vind Flume echt een geweldig nummer.

De album cover klopt niet op deze site..

avatar van Eveningguard
Dit is de orginele cover van de eerste gelimiteerde versie. Laten staan aub.

avatar van JelmerHolwerda
Eveningguard schreef:
Dit is de orginele cover van de eerste gelimiteerde versie. Laten staan aub.

Ook een veel mooiere cover dan die ander inderdaad.

avatar van PaulKemp48
Was voornemens dit album (1000 ltd edition) op LP aan te schaffen maar nu las ik dat het een slechte persing betreft. "very bad pressing, miserable sound quality.... sadly...."
Iemand hier ervaring mee?

avatar van Chameleon Day
Ik denk dat Novo Amor velen hier ook zal aanspreken. Hij heeft een EP (klik) en wat singles op zijn naam staan en werkt naar verluidt aan een album.

Novo Amor - Anchor

Zet ff die gewone hoes erop, ltd edition erop zetten, wat een gelul, niemand kent deze hoes behalve de geeks

avatar van Leeds
Grootfaas schreef:

Kan ik begrijpen. Als ik me niet vergis, dan was de gekende hoes pas in 2008 uitgebracht via jagjaguwar in een veel grotere oplage natuurlijk. Maar de muziek kwam in 2007 uit onder deze afbeelding. Gelul of niet, nieks van aantrekken zou ik zeggen.

hhh volgens mij klopt dat ook wel, maar dan kunnen we hier nog wel meer hoezen aanpassen die eerste in eigen beheer zijn uitgekomen. No problem natuurlijk, gaat om de musica

avatar van Lau1986
Het is wel even wennen deze hoes

Wat een fantastische plaat is dit toch. Heerlijk ingetogen en met veel gevoel gemaakt. Eigenlijk vind ik alle nummers top met het zwaartepunt aan het eind van de plaat, For Emma en Re:Stacks, wat een juweeltjes.

Dit is zo fantastisch. Gitaar spelen in een hutje, en dan dit produceren O+

"And I told you to be kind"

Dit is zo'n magische line.

avatar van Niek
Toch niet helemaal de klassieker die ik erin hoorde de eerste jaren nadat deze uitkwam. Misschien kwam het door de Justin Vernon-hype die een beetje ontstond, maar ik dacht toen echt dat dit een tijdloze klassieker zou worden. Nu ruim tien jaar later is het nog steeds een goed album, maar het onderscheidende hoor ik er niet meer zo in. Ook staat me hier en daar het sferische wat tegen. Komt me wat geforceerd over, die galmende en ruimtelijke klanken. Houd dan toch meer van muziek die het wat kleiner houdt. Het optreden op Lowlands in 2008 zal me altijd bijblijven als briljant gelukkig .