Keane - Hopes and Fears (2004)

Label: Island

1. Somewhere Only We Know (3:57)
  2. This Is the Last Time (3:29)
  3. Bend and Break (3:39)
  4. We Might as Well Be Strangers (3:12)
  5. Everybody's Changing (3:36)
  6. Your Eyes Open (3:22)
  7. She Has No Time (5:46)
  8. Can't Stop Now (3:38)
  9. Sunshine (4:12)
  10. Untitled 1 (5:36)
  11. Bedshaped (4:37)
  12. On a Day Like Today * (5:27)
  13. Somewhere Only We Know [Lamacq Live] * (3:49)
  14. Bedshaped [Lamacq Live] * (4:04)
  15. Bend and Break [Lamacq Live] * (3:46)
  16. We Might as Well Be Strangers [Lamacq Live] * (3:18)
  17. This Is the Last Time [Jo Whiley Live Lounge] * (3:36)
  18. With Or Without You [Jo Whiley Live Lounge] * (3:31)
  19. A Heart to Hold You [Jo Whiley Live Lounge] * (3:58)
  20. Snowed Under (B-Side) * (3:49)
  21. We Might as Well Be Strangers [DJ Shadow Remix] * (3:38)
  22. Into the Light Demo [Unreleased] * (3:17)
  23. Call Me What You Like Demo [Zoomorphic Single 1] * (5:19)
  24. Closer Now [Zoomorphic Single 1] * (4:58)
  25. Rubbernecking [Zoomorphic Single 1] * (5:59)
  26. Wolf at the Door [Zoomorphic Single 2] * (4:18)
  27. She Has No Time Demo [Zoomorphic Single 2] * (4:59)
  28. Call Me What You Like [Zoomorphic Single 2] * (3:31)
  29. Everybody's Changing [Fierce Panda Single 1] * (3:34)
  30. The Way You Want It [Fierce Panda Single 1] * (3:17)
  31. This Is the Last Time Demo [Fierce Panda Single 2] * (3:27)
  32. Bedshaped Demo [Fierce Panda Single 2] * (4:39)
  33. Allemande [Fierce Panda Single 2] * (4:23)
  34. Somewhere Only We Know [Live E.P. Released 3 / 5/05] * (4:10)
  35. We Might as Well Be Strangers [Live E.P. Released 3 / 5/05] * (3:20)
  36. This Is the Last Time [Live E.P. Released 3 / 5/05] * (3:27)
  37. Everybody's Changing [Live E.P. Released 3 / 5/05] * (3:52)
Daarbij is ie net nieuw op de site en dan kan ik me voorstellen dat je eerst je favorieten en je hatepets langsgaat.

herman schreef:

Hatepets? Anyway, dat zou kunnen (hij heeft idd intussen ook wat genuanceerdere waarderingen gegeven), maar eerst een album of 5 van Oasis 5* geven en dan een Franz Ferdinand, Ok Computer en Hopes & Fears een 0,5, met als enige commentaar 'bedplassermuziek', tja... op mij komt het niet erg geloofwaardig over. Maar he, ieder zijn ding.

Frytz FM schreef:

En als hij zich rotergert aan Keane, waarom zou hij dan geen 0,5 kunnen geven. Dat Keane beter is dan JLo is ook maar een mening (die van jullie).

Daar ging het dus niet om.

avatar van avdj
Persoonlijk zal ik muziek met gitaren/piano nooit 0,5 geven. Maar goed, als je echt irritant vind..tja, dan zal ik ook een halve ster geven.

Ter informatie: toen ik deze CD ging luisteren in de winkel vond ik het ook vreselijk en heb ik hem na het derde nummer afgezet. Dat was in de tijd dat Somewhere Only We Know een hit was. Dat vond ik een leuk nummer (inmiddels te vaak gehoord), maar de rest...

Inmiddels vind ik Bedshaped ook prachtig (een van de mooiste nummers van de laatste jaren), maar het hele album luisteren durf ik toch niet aan.

herman schreef:

Probeer het toch eens.. "We might as well be strangers" kan je gewoonweg niet slecht vinden. Pure muziek en puur mooi!

Verder is het opvallend dat deze cd nu al 5 hits kent, en dan komt "We might as.. " er nog eens bij!

5 hits?

Everybody's Changing
Bedshaped
This Is The Last Time

Wat is de 5de dan?

"Bend and Break" komt nu de top 40 binnen... Of zijn ze er al? Ik volg de top 40 niet meer zo...

"Everybody's changing" was trouwens mijn favoriet, maar toch iets te vaak beluisterd, ben ik bang! Waarom is het nou niet gewoon als volgt?: Op het moment dat je een nummer het geweldigst vindt, moet het zo blijven en niet dat een nummer zijn kracht verliest na meerdere luisterbeurten...

Everybody's Changing vond ik juist de minste van de singles.

Dit blijft op zich wel een mooi album maar ik denk dat Keane bij het volgende album zeker iets anders moet gaan doen..

Ja, ik vond Everybody's Changing vreselijk. De andere 3 singles die ik ken vond ik erg leuk cq. mooi.

avatar van Coldplayer
Nicolage Rico schreef:

Ik ken dat. Heb ik bij meerdere liedjes van Keane trouwens. Zodra je ze te vaak hoort worden ze minder. Gelukkig staan er op Hopes & Fears ook nog liedjes die nog geen hit zijn geweest. (Dat maakt de cd een stuk leuker.) Ik ben het (mede hierdoor) met obsessed eens dat Keane bij zijn volgende album niet precies dezelfde weg moet inslaan

herman schreef:

Vreselijk vind ik een groot woord maar idd wel de minste. Hij lijkt best wel op Somewhere Only We Know en die vind ik toch een stuk beter. Badshaped blijf ik de beste vinden, scheelt ook dat die op de radio niet zo plat is gedraait als de andere singles.

obsessed schreef:

Everybody's Changing vond ik juist de minste van de singles.

Ja, smaken verschillen gelukkig.. Ik ging toch aardig uit mijn plaat bij deze plaat.

avatar van avdj
Ja, dat kan natuurlijk. Ik heb hem een paar uur terug nog gedraaid en ik moet eerlijk zeggen dat de nummers gewoon goed zijn. Maar persoonlijk vind ik dus (daar gaan we weer ) 12 nummers zonder gitaar te veel.

avdj schreef:

Haha Ik heb ze 2 x live gezien en zelfs daar miste ik de gitaar niet eens. Dit werd erg goed gecompenseerd met de drums, zang en piano!

avatar van otherfool
We zullen zondag eens even kijken, want ik krijg m'n vriendinnetje niet zover om naar de Mars Volta te gaan ipv Keane...

avatar van Nicolage Rico
Dus je krijgt R.E.M., Lenny, enz. ook te zien? "Man on the moon" van REM is live helemaal geweldig.

avatar van Ward
The Mars Volta komt niet, otherfool. Gabriel Rios vervangt ze.

Dan zou ik ook naar Keane gaan denk ik. Ik vond GR helemaal niets op Motel Mozaique.

Ward schreef:

The Mars Volta komt niet, otherfool. Gabriel Rios vervangt ze.

Whatwhatwhat? Daar was gisteren op de site nog niks van te lezen...

Edit: maar nu inderdaad wel. Enfin, hoef ik daar ook niet meer om te balen

Nicolage Rico schreef:

REM wel, Kravitz niet. Hekel aan de man, hekel aan de muziek.

otherfool schreef:

Kravitz niet. Hekel aan de man, hekel aan de muziek.

Hij is wel een beetje sexy, niet?

Bloompje schreef:

Hij is wel een beetje sexy, niet?

Daar hebben wij, als echte mannen zijnde, wat aan!!!

Wees gerust ik heb hem al gezien in wit pak op Werchter, in 1998 denk ik. En dit jaar hoef ik hem zeker niet opnieuw te zien. Ik vermoed dat ik dat gehele podium waar hij op speelt ga vermijden zondag.

Van dit album vind ik Bedshaped het mooiste lied.
De singles en nummers op het album vind ik allemaal doorgaan op hetzelfde, er is te weinig variatie voor mij. Toch vind ik het heel aardig gedaan zonder gitaar. De nummers steken goed in elkaar. Een band die kwalitatief goede muziek maakt. Ik houd het op 3*

avatar van vanh
Een dikke 3 dit album, vrolijke muziek. Niet heel bijzonder maar wel een album die je makkelijk in de auto wegluistert....Ben niet ontevreden over dit album van keane.

avatar van Darkshines
Naar meerdere luisterbeurten werd het steeds beter

avatar van avdj
Op nummer 6 alweer in de Top 100....

avatar van PsychoBoyJack
Leuke ''wegluisterliedjes'', maar lang heeft dit album mij niet kunnen boeien. Het lijkt allemaal een beetje te veel op elkaar en ik erger mij een beetje aan de electronische samples, die er zo lomp ''opgesmeerd '' zijn .....vind het ook net iets te poppy.....
Maar 6 in de top 100..?
Zwaar overschat, vind ik !
3 *

Hij heeft met 3,60 ook 1 van de laagste gemiddelden van de hele top 100 denk ik.

avatar van bonothecat
Verbasingwekkend die zesde positie...Het is waarschijnlijk met Keane You love them or hate them. En met zo'n fanclub kun je natuurlijk hoog eindigen!