Duffy - Rockferry (2008)

2. Warwick Avenue (3:46)
  3. Serious (4:10)
  4. Stepping Stone (3:28)
  5. Syrup & Honey (3:18)
  6. Hanging on Too Long (3:56)
  7. Mercy (3:42)
  8. Delayed Devotion (2:57)
  9. I'm Scared (3:08)
  10. Distant Dreamer (5:05)
  11. Rain on Your Parade * (3:29)
  12. Fool for You * (3:47)
  13. Stop * (4:10)
  14. Oh Boy * (2:31)
  15. Please Stay * (3:27)
  16. Breaking My Own Heart * (3:58)
  17. Enough Love * (3:19)
avatar van Lexicon Devil
Dankje!

Als men hier alleen positieve berichten zou mogen posten door ge-interesseerde liefhebbers, word dit maar een kleurloos forumpie.

avatar van max95
Heb dit album laatst 'weer' eens beluisterd.
Vond het - tot mijn eigen grote verbazing - leuker in de oren klinken dan tevoren. Vreemd, heel vreemd, maar heb me minder lopen te vervelen dan vroegere luisterbeurten van dit album.
Verhoog mijn stem toch maar naar 3,5*

Rizz
Horen we hier nog iets van?
Ik hoop het.

nicoot
Rizz schreef:
Horen we hier nog iets van?
Ik hoop het.

Normaal gezien wel, eind 2010.
Bron: Duffy (singer) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van Snoeperd
In november komt mevrouw met nieuw album, Endlessly
Hopelijk kan ze dit niveau weer evenaren of zelfs verbeteren

avatar van Ceasar
Inmiddels heb ik op de radio al haar nieuwe single gehoord. Helaas gebruikt ze hier weer die irritante vibrato die ook Rain on your parade verpestte. Het is best een aardig nummer maar iedere keer die vervelende vibrato.... Ik hou mijn hart vast ten aanzien van het nieuwe album.

avatar van Angelo
Nog een ruime maand en dan komt Duffy ein-de-lijk met een nieuw album. Ondertussen is dit album, haar debuut, alweer twee jaar oud dus vind ik het wel tijd worden voor nieuw materiaal. Inmiddels ben ik vele luisterbeurten verder en ik kan niet anders dan concluderen dan dat dit album nog steeds erg mooi klinkt. Vanaf het horen en zien van ‘Mercy’ op TMF was ik gelijk een fan. Ik ben dan ook erg blij dat alle nummers op dit album het kwaliteit van ‘Mercy’ hebben.

Duffy heeft een prachtige, mooie warme en aparte stem die we vrijwel nooit eerder hebben gehoord – zeker niet bij een blanke zangeres. Het lijkt erop dat Duffy de Dusty Springfield anno 2010 gaat worden. Ik maak overigens geen vergelijking tussen deze zangeressen omdat Dusty altijd nog (vele) treden hoger staat dan Duffy maar het begin is duidelijk aanwezig. Niet alleen qua stemgeluid maar ook qua genre. ‘Rockferry’ is namelijk een prachtige soul/popplaat met eigenlijk alleen maar mooie liedjes. Het album is met veel zorg en liefde in elkaar gezet; elk detail klopt wat mij betreft.

Het album biedt een prachtige afwisseling van ballads tot uptempo nummers. Net als bij Amy’s ‘Back to black’ is de deluxe uitgave echt een must want de bonustracks zijn een prachtige aanvulling naast de oorspronkelijke tracklist. Bij veel albums zijn de singles vaak het beste maar bij dit album zijn de niet-singles niet ondergeschikt aan de nummers die uiteindelijk zijn verkozen tot singles, allen zijn hoogwaardig afgewerkt en het album ‘Rockferry’ is dan ook verwerkt tot een mooi geheel. Het nummer ‘Rain on your parade’ was voor mij een van de beste nummers van de afgelopen tien jaar. Zoals vele critici al schreven is het een James Bond-esque nummer die van begin tot eind spannend klinkt. De bijbehorende videoclip was al even zo betoverend. Verder vind ik ‘Serious’, ‘Syrup & honey’, ‘I’m scared’, ‘Fool for you’ en ‘Please stay’ ook allemaal zeer de moeite waard. Hm, eigenlijk is alles de moeite waard aan dit album.

Duffy, een dame met klasse! Kom maar op met dat tweede album.

Oei Oei.. de nieuwe single 'Well, Well Well' is niet helemaal wat ik verwacht had. Blijft wel nog steeds een leuk nummer. Maar die videoclip? dat is echt een domper..

avatar van Leander1991
joaa. Duffy is aangenaam om naar te luisteren. Maar ik mis een bepaalde visie/spanning.

Ezechiël²
Duffy - Rockferry (2008)

Goede plaat. Het was voor mij de ontdekking van 2008. Heerlijk die stem met die jaren 60 sound. Ik houd er wel van. Het album start geweldig met Rockferry en dat is wat mij betreft ook het beste nummer van het album. De nummers die erna volgens halen nergens meer het niveau van de openingstrek, hoewel sommige nog wel in de buurt komen (I'm Scared, Distant Dreamer)

Serious, Syrup & Honey en Delayed Devotion vind ik de minste nummers van het album. Ze zijn niet vervelend, maar ik vind ze niet van het niveau van de andere zeven tracks.

Ik vind het al met al een erg goed debuut album. De bonusdisc bij de Deluxe Edition is ook meer dan de moeite waard en doet niet veel onder voor het reguliere album.

ps. Live is ze ook meer dan de moeite waard.

avatar van Angelo
Echt een prachtige versie van Distant Dreamer. Ik snap niet dat ze niet dat ze tweede is geworden; ze had naar mijn idee echt moeten winnen al is het maar vanwege haar originaliteit. Een platencontract heeft ze gelukkig wel gekregen, maar dat was te verwachten.

Ezechiël²
@ Angelo

Smaken verschillen duidelijk, maar ik vind het echt enorm slecht gezongen de door jou gelinkte versie. Ze zingt voor zo'n 75% vals. Onbegrijpelijk dat je dit goed gezongen vind. Maar goed...

Ezechiël² schreef:

Ik hoor zelf ook wel dat ze gedurende de helft van het nummer vals zingt. Maar vanwege haar prachtige en unieke stem, prik ik daar gemakkelijk doorheen. Ik blijf me steeds weer verbazen over haar kleurklank; die vind ik zo mooi. Bovendien kan ik 't haar niet eens echt kwalijk nemen; ze was ontzettend zenuwachtig aangezien ze dit in de finale zong en dit dus 'haar' beslissende moment was. Dit zou overigens haar winnaars-single zijn, als ze had gewonnen. Vooralsnog vind ik valszingen niet een gigantisch groot punt, ik ken geen enkele artiest die nog nooit heeft valsgezongen. Ook de dame die dit nummer oorspronkelijk zingt, Duffy zelf, heb ik wel eens vals horen zingen, maar dat ter zijde.
Maar zoals je zelf al aangeeft: smaken verschillen en dat is maar goed ook!

Joy
kan ze nog zon mooie stem hebben, vals als de kraaien brengt het hele nummer om zeep

en dat is dan 2de geworden?

talent hebben is ook, niet vals zingen

avatar van wibro
Verrassend goed album. Had ik nooit verwacht omdat ik dacht dit altijd muziek was voor het TMF publiek.. Ik ben dit album gaan beluisteren omdat ik 10 albums wilde verzamelen voor het topic de 'greatest hits of 2008'. Dit album diende slechts als opvullertje maar dat is het dus mooi niet geworden. Ik vind dat ze best een goede stem heeft die 'Duffy' die imo toch helemaal niet zo 'duf' klinkt.

avatar van Wile. E. Coyote
Duffy is een hele goeie zangeres en heeft prachtige nummers.
Mijn 2 lievelings nummers van dit album zijn "Warwick Avenue" en "Stepping Stone".
Leuke cd!

avatar van Hans Brouwer
Ik heb "Rockferry (2008)" en "19 (2008)" onlangs voor een zacht prijsje gekocht. Het album van Adele verveelt mij stierlijk terwijl ik het debuut album van Duffy momenteel wel erg veel beluister.... Adele en Duffy waren in 2008 beiden nieuwkomers. Adele heb ik reeds afgeschreven, Duffy schept hoge verwachtingen. Is haar tweede album net zo goed als dit debuut "Rockferry (2008)"?

avatar van Mjuman
Hans Brouwer schreef:

Zou zeggen: Duffy 2 (takkeschijf) koop je met een half jaar voor 5 - 6 euro; Adele 2(1) duurt even langer; krijgt alom goede reviews, dus wie weet moet je jouw oorspronkelijke mening herzien. Duffy kan echt een puntje zuigen aan die tweede van Adele.

avatar van lennon
De 2e haalt het niet bij de 1e, maar ik vind m lang niet zo slecht als veel mensen beweren. Een aantal luisterbeurten later ga ik m steeds meer waarderen. Ze zingt wel iets anders op dat album, een vibratie in haar stem die blijkbaar veel mensen afstoot. Onterecht naar mijn idee. Maar ja, de nieuwe adele wordt helemaal opgehemeld terwijl ik die maar matig vind, op een paar echte hoogtepunten na. Blijft toch persoonlijk.

Mjuman schreef:
Duffy kan echt een puntje zuigen aan die tweede van Adele.
Adele kan echt een puntje zuigen aan die eerste van Duffy.

avatar van wibro
En daar heeft Hans Brouwer helemaal gelijk in.

avatar van Mjuman
wibro schreef:
En daar heeft Hans Brouwer helemaal gelijk in.

What's diz? Peppi (a.k.a. Wibro 3,5*) en Kokki doen zangeressen? Als er twee zijn, die absoluut niet als de St Bernard voor zangeressen kunnen gelden, zijn het wel ...

Mjuman schreef:
.... Peppi en Kokki

avatar van jetje
Dit is een geweldig album. Heerlijk merlancholisch zoals het zelden gemaakt wordt. Helaas is de 2e cd van haar een stuk minder. Niet bagger zoals sommige beweren. Maar door deze cd ligt de lat voor een opvolger wel erg hoog.

Grappig is dat ik deze cd weer uit de kast heb gehaald omdat ik een Duffy cover hoorde bij een vriend.
De band kende ik al, maar de cover had ik gemist.
Triggerfinger & Selah Sue speelden dit nummer op een geweldige manier. Zoek het maar eens op op youtube.....!

Ik was (en ben) helemaal weg van dit album, heb hem ook grijs gedraaid. En eigenlijk zou ik hem 5 sterren moeten geven, maar doordat er één nummer op staat die ik niet goed vind (Syrup & honey) kom ik gemiddeld op een 4,7 uit (9 nummers die van mij 5 uit 5 krijgen en eentje die een 2 krijgt, even afgezien van de bonustracks). En een 4,7 moet afgerond worden naar 4,5, dus helaas..
O ja, en ik vind die tweede cd van Duffy óók leuk (maar ik denk dat ik daarmee één van de weinigen ben).

avatar van Dibbel
Toch wel een revelatie van de late jaren 0, deze Duffy.
Haar aparte, licht hekserige stem past goed in deze verzameling over het algemeen sterke liedjes, die door de weelderige strijkersarrangementen nogal erg begin jaren 70 klinken.
Ook bij mij doet zij op een of andere manier denken aan Dusty Springfield.
Al is het toch een hele andere soort muziek. En al helemaal geen soul, maar eerder pop, met dikwijls een lichte jazzy touch.
Rockferry en Distant Dreamer zijn prachtige nummers en de rest mag er ook gewoon zijn. Alleen Syrup and Honey is wat minder.
Ik ben in het bezit van de De Luxe Edition en ook op de bonus-CD staan eigenlijk geen slechte nummers.
Hopelijk een blijvertje deze Duffy

avatar van Dibbel
En in Stop hoor ik wel heel erg het Theme from Shaft (en de bijbehorende sfeer) terug.

Wat een prachtig mooie stem heeft deze dame toch. In het begin leek het alsof zij en Adele gelijk opgingen. Het tweede album van Duffy is echter geflopt, in tegenstelling tot dat van Adele. Jammer, want ik vind Duffy een van de mooiste stemmen ter wereld hebben. Ik hoop dat ze met haar derde album een comeback maakt.

avatar van lennon
Ik haal er een punt vanaf!

Was eerst heel enthousiast over dit album, maar als ik nu nummers hoor vervelen ze me redelijk snel. Kortom; echt tijdloos is het niet.

Leuk album blijft het zeker, mooie dame, prettige stem, maar 3,5 ster is meer dan genoeg

avatar van Ceasar
Vintagecrêpe schreef:

Dan zal ze, wat mij betreft, die irritante vibrato die het tweede album verpestte overboord moeten gooien. Had ze op Rockferry ook niet.