Duffy - Rockferry (2008)

2. Warwick Avenue (3:46)
  3. Serious (4:10)
  4. Stepping Stone (3:28)
  5. Syrup & Honey (3:18)
  6. Hanging on Too Long (3:56)
  7. Mercy (3:42)
  8. Delayed Devotion (2:57)
  9. I'm Scared (3:08)
  10. Distant Dreamer (5:05)
  11. Rain on Your Parade * (3:29)
  12. Fool for You * (3:47)
  13. Stop * (4:10)
  14. Oh Boy * (2:31)
  15. Please Stay * (3:27)
  16. Breaking My Own Heart * (3:58)
  17. Enough Love * (3:19)
avatar van revadebe
De eerste paar keer dat ik dit album hoorde, had ik bij sommige nummers al direct het gevoel van: "Dit zijn klassiekers (maar dan uit 2008). Waarom is niemand eerder met dit gekomen?" Dit had ik met name met nummers als Warwick Avenue en Mercy.

En nog steeds vind ik het een erg prettig album. Met name de singles springen eruit, maar het album als geheel is ook gewoon zeer goed.

Tussen haakjes, ik heb Duffy bij North Sea Jazz live gezien en gehoord. Ze is live ook behoorlijk goed, alleen die lange uithalen hoefden van mij niet zo, en ze was wat stijfjes. Maar dat is denk ik ook gewoon een imago-kwestie.

avatar van max95
Twee maanden geleden dit album beluisterd, maar vond het echt niks meer aan.
Jammer van die 20 euro die ik eraan besteed heb. Had ik beter nog een plaatje van een andere band kunnen kopen, Snow Patrol, Keane, Wolfmother bijvoorbeeld.

Deze vergelijking slaat echt als een tang op een varken
Ennuh, je vond hem nu opeens echt zo slecht dat ie niet meer dan 0,5 waard is?
Lijkt me nogal bizar, aangezien de muziek erg vaak op de radio is geweest en je dus waarschijnlijk wist wat je kocht.
Het lijkt zo een beetje op een stoerdoenerij stem van je. Maar goed, het zal de leeftijd wel zijn........

avatar van musicfriek
Enne, 2 maanden geleden nog de volle mep voor dit album betalen? Dat is wel bijzonder aangezien dit album bijna overal voor 6 euro te verkrijgen was. Geen spijt van gehad

6 euro?

Ook alweer teveel?

tuktak
nou ik vroeg me meer af, waar dat?

avatar van musicfriek
FRS en ik heb het zelf bij Fame gehaald (weliswaar zonder bonustracks).

tuktak
ahh vandaar, daar kom ik nooit 6 euro is een mooie prijs.

avatar van Arrie
musicfriek schreef:
FRS en ik heb het zelf bij Fame gehaald (weliswaar zonder bonustracks).

FRS? Echt waar?
Bij de FRS hier in de stad kan je bijna niks voor 6 euro krijgen. Alleen wat waardeloze dingen, maar Rockferry zeker niet. Maar misschien heeft het ermee te maken dat hier niks anders dan een FRS is, en ze dus mooi de prijzen omhoog kunnen gooien.

avatar van Carolaah
meh.. helaas vind ik deze cd geen blijvertje..
Of nou ja ook niet dat ik hem nu nooit meer zou draaien,
maar ik vind hem niet zo leuk meer als in het begin.
Eigenlijk begint 'ie me licht tegen te staan en een beetje zeikerig te worden?

Hm.. waar de plaat van Adele in de tijd rijper is geworden, is deze voor mij gaan rotten

avatar van Lexicon Devil
Toch knap dat een zingende chipmunk de top 40 haalt.

Goed om te zien dat het dierenrijk muzikaal aan de weg timmert. Wie had ooit kunnen bedenken dat een eekhoorn cd's zou gaan uitbrengen?

sxesven
Volgens mij bedoelde je bij Black Sabbath te gaan posten.

avatar van Lexicon Devil
Ik begrijp je reactie van geen kant

Music & Me
haha zo zijn er ook mensen die jou reactie blijkbaar niet begrijpen. Je hebt het over dieren die muzikaal gaan (Je zal wel bedoelen dat ze niet kan zingen) En dat terwijl je Black Sabbath op 1 in je top 10 hebt, zo zal 'sxesven' het wel bedoeld hebben. Dat zal hij/zij wel weer als dieren zien.

Los daarvan gaat jou hele reactie over Chipmunks ook langs mij heen. Want zo vind ik haar niet klinken, en als het grappig bedoeld was, gaat de grap ook langs me heen, zal het verschil in humor wel zijn

ONtopic.

Ik vind dat dit meisje in 2008 een verademing was voor de in elkaar donderende muziekindustrie. Eindelijk weer echt talent. Mooie stem, en een goed album. Waar ik bijvoorbeel een Adele niet aan kan horen, gaat deze cd nog wel er eens de stereo in. Waar blijft een vervolg?

avatar van Lexicon Devil
Iedereen begrijpt mijn reactie.

Ik begrijp sxesven niet vanwege de zinsbouw.

sxesven
Ik bedoelde dat als er één als een chipmunk klinkt, het Ozzy wel is. Zulks een nasaal gejank.

Niks mis met deze plaat, trouwens; nu goed en wel een week met regelmaat gedraaid, en hoewel niets me zo aanspreekt als Warwick Avenue (voor mij met afstand de beste track hier), is de rest toch méér dan goed te verteren, met als favorieten verder Mercy, I'm Scared, Rockferry en de afsluiter. Alleen Delayed Devotion vind ik werkelijk niet om aan te horen; bovendien van de week nog de hele dag met dat nummer in m'n hoofd gezeten, wat het er allemaal niet beter op maakte. Desalniettemin, fijn plaatje, hoewel ik er weinig geniaals in hoor, en hoewel mijn 4* meer een door Warwick Avenue omhooggetrokken 3,5* is, en hoewel ik ook niet echt zit te springen om méér, méér, een opvolger, ja! Toch, één van de betere dingen die je nog eens op Sky Radio zou kunnen tegenkomen (vermoed ik zo).

Lexicon Devil schreef:
Iedereen begrijpt mijn reactie.

het slaat alleen nergens op

avatar van Lexicon Devil
Black sabbath waren trendsetter. Duffy "springfield aka chipmunk aka helium aka wannabe winehouse" een na-apende noten en zaden-verzamelaar

sxesven
Ach, gefundéérde kritiek. Zeg dat dan direct!

avatar van revadebe
Sindskort heb ik de Deluxe Edition in mijn bezit, en ik moet zeggen dat de nummers op de tweede cd ook weer erg lekker zijn!
Zeven euro meer dan waard.

Joy

ja je kan wel lachen maar echt veel zinnigs heb je niet bepaald te melden

avatar van Lexicon Devil
Als je me graag persoonlijk aan wil vallen moet je dat vooral doen. Daar geef ik niet veel om. Maar lul geen onzin. Ik heb wel wat te melden. Neem de moeite om te lezen want ik geef wel een mening (en trek die scherpe nagels weer in, dat staat zo kleuterig.) Om over die overbodige puber smillies maar niet te beginnen.

avatar van Madjack71
Voor zingende eekhoorns die aan de weg timmeren:
YouTube - Alvin And The Chipmunks - The Chipmunk Song (Christmas Don't Be Late)

Wat dit album betreft vind ik het een uitstekend debuut. Ze heeft een goede stem voor jazzy/bluesy/soul muziek. Zelf ben ik een grotere liefhebber van een Dusty Springfield. Wannabe Winehouse...ik mag hopen voor haar van niet, want dat is een zielig hoopje mens, dat naast haar talent voor zingen, nog een groter talent heeft voor destructief gedrag en daar heb ik niet veel mee.

Verder is het interessant om middels humor/ironie etc. een mening te ventileren, maar als het alleen maar om het neersabelen gaat zonder meer, vind ik dat wel wat pover.

Lexicon Devil schreef:

3 keer hetzelfde beweren vind ik niet: wat te melden

het slaat ook nergens op

je hoeft er niet van te houden maar de worden die jij gebruikt zijn noch grappig noch relevant

avatar van Lexicon Devil
Toch relevant genoeg voor jou om door te mekkeren.

Ach kom op LD, niemand zit te wachten op dat soort onzin-commentaren. Als je de muziek zo nodig af wil zeiken kun je dat beter op het forum doen. Daar is een mooi topic (artiesten waar je een hekel aan hebt).

avatar van Lexicon Devil
Gadsie wat maken jullie er toch een serieuze business van. Het was maar een luchtig ludiek berichtje. Als er alleen maar pro-Duffy grappen mogen worden gemaakt doet mij dit denken aan een vorm van subjectiviteit waar de honden geen brood van lusten.

avatar van Rudi S
Beste Lexicon Devil (en andere), bedankt voor de boeiende discussie.
Met jou mening is niet zoveel mis, het is immers een beschrijving wat jij van deze muziek vindt.
Het is natuurlijk wel zo dat jij dit doet op een plek waar mensen de interesse in deze muziek delen met elkaar.
Jij hebt blijkbaar geen interesse in deze muziek en door dat op een enigszins denigrerende mannier te ventileren projecteer jij dit ook op de bezoekers.
Leuke top 10 trouwens