Muse - Origin of Symmetry (2001)

Label: Mushroom

11. Futurism * (3:27)
  12. Megalomania (4:38)
avatar van Screenager
yKriistian schreef:

Inderdaad, het staat in mijn top-10, maar dat is niet zo gek toch, wanneer je die plaat meer dan 100 keer gedraaid hebt. Ik bedoel er meer mee te zeggen, dat ik het als ik er te vaak naar luister op een dag of week ik er me aan ga irriteren, en die plaat meteen stop zet. Trouwens, Muse is mijn eerste echte band waarvan ik elk nummer van hun ken. Dan verdient het voor mij wel een top-10 plaatsje.

In die betekenis kan ik me er zeker aan verstaan hoor. Deze plaat blijft briljant als je hem niet te dikwijls draait

avatar van yKriistian

En zo is het maar net

Screenager schreef:

Dat heb ik nou ook! Alhoewel, briljant is wat te veel eer voor deze plaat, maar prima is ie wel... ik zet hem echter bijzonder weinig op.

avatar van stoepkrijt
Screenager schreef:
Deze plaat blijft briljant als je hem niet te dikwijls draait
Dat heb ik eigenlijk met alle albums van Muse. Ik vind het een geweldige band, maar als ik er te veel of te vaak naar luister ben ik ze al snel beu. Dat kan ook komen, doordat er op elk album wel wat mindere nummers staan waar ik eigenlijk niet graag naar luister. Gelukkig staat er (zeker op dit album) genboeg compenserend materiaal

avatar van Demon.
Futurism was toch als bonus track toegevoegd omdat hij zo moeilijk te spelen is live? Anders had ie makkelijk op het album gekund! (het liefst in plaats van nr. 8, 9 en 10, dan was het perfect geweest)

avatar van Dorstlesser
Demon. schreef:

Volgens mij krijgen Japanse uitgaven vaak bonus tracks omdat (geïmporteerde) cd's daar exorbitant duur zijn. Het fijne weet ik hier echter niet van.

Hij was inderdaad moeilijk te spelen live, maar er zijn genoeg album nummers die ze maar heel weinig spelen live, daar had Futurism nog wel bijgekund (hoewel het wellicht meegenomen is in de overweging inderdaad, bedenk ik nu, dat je beter een moeilijk livenummer als bonus kan geven dan een zekere hitsingle).

avatar van Illmaticly Ill
Demon. schreef:
Om half 5 s' nachts

Haha lol, maarja het was zaterdagnacht he dan maakt dat niet uit

Heb 't album nu dus ik ga zo toch echt eens luisteren haha.

Later!

avatar van Illmaticly Ill
Heb dit nu een paar keer beluisterd. Ik vind het wel lekker klinken eerlijk gezegd, maar hier en daar zijn sommige nummers wel wat te dramatisch of chaotisch als je snapt wat ik bedoel. Ik denk ook dat dit een plaat is die je niet te vaak moet beluisteren. Maar dus toch wel een goeie plaat met topnummers als New Born, Bliss en Citizen Erased.

3,5 sterren

avatar van arcade monkeys
arcade monkeys schreef:

Ik verhoog hem miscchien ooit nog eens naar 4.5 sterren maar nu staat hij bij mij nog op 4.

bij dezen

avatar van KKOPPI
Wat hebben de recensenten hier tegen Micro Cuts! Het beste nummer van Muse naar mijn mening.

Jav-
Ja, heerlijk nummertje inderdaad! Lekker buiten de lijntjes tekenen, niks op tegen hoor

avatar van jasper1991
Geniaal nummer vind ik het. Normaal heb ik iets tegen falsetzang, maar hier is het zo bewust en goed gedaan dat ik het enorm gaaf vind. De melodielijnen vind ik ook heel mooi in dat nummer.

avatar van Arrie
Die zang vind ik gewoon tenenkrommend.

avatar van Demon.
Inderdaad een van de mooiste nummers van Muse. Genieten, dat refrein.

avatar van Timo-otje
Ben het eens met Arrie, het grootste minpunt aan Muse is de zang die ik ook niet zo goed kan verdragen. Zo over de top wat mij betreft.

avatar van Arrie
Ik had het niet over Muse in het algemeen, maar over Micro Cuts.

avatar van Demon.
Ik kan eindeloos genieten van de uithaal bij "what youre doing to meeeeeeeeeaaaaaaah" van Micro Cuts

avatar van Arrie
Best apart, naar mijn mening is Screenager echt het hoogtepunt van het album, maar ik lijk vrijwel de enige te zijn. Waarschijnlijk houden alle liefhebbers van dit album zo van bombast, dat Screenager als een niemendalletje aan hun voorbijgaat. Maakt Muse eens een wat subtieler en ingetogener nummer, ziet iedereen het over het hoofd.

avatar van jasper1991

Screenager heeft inderdaad de minste voorkeursstemmen, maar ligt ook niet echt in de lijn van het album vind ik. De andere nummers hebben een wat opzwepender karakter.

avatar van freakey
jasper1991 schreef:
.....Ik weet niet wat jij onder bombast verstaat, maar ik vind Muse niet echt bombastisch....

Nooit dat kerkorgel in Megalomania opgevallen bijvoorbeeld?

Toe maar hoor!

Nee doe mij dan maar de nieuwe Nightwish...

avatar van freakey
Klopt, maar Muse kan er ook echt wel wat van hoor... The Resistance vind ik echt op het randje bijvoorbeeld.... Queen wordt er soms stil van....

avatar van jasper1991
The Resistance al wat meer ja, zeker een nummer als United States of Eurasia.

avatar van chevy93
Arrie schreef:
Waarschijnlijk houden alle liefhebbers van dit album zo van bombast,
Dat is sowieso een ding dat vast staat.

Maar als je kijkt bij Absolution staat Ruled by Secrecy ook kansloos onderaan.

Vreemde reactie: op wie of wat reageer je?

avatar van jasper1991
Iemand heeft zijn reactie al verwijderd en vond dit een 'goede film'.

avatar van Screenager
En de rest van zijn top 10 was gevuld met Plop, K3 en consoorten. Maar goed, dan heeft mijn reactie hoedanook ook geen zin meer

avatar van Sfeermaker
jasper1991 schreef:
Toe maar hoor!

Nee doe mij dan maar de nieuwe Nightwish...

De nieuwe Nightwish

Nightwish - Imaginaerum (2011)

avatar van libra666
New Born, Bliss, Plug in Baby en Feeling Good vind ik 4 super nummers. Al de andere songs van dit album daartegen kunnen me helaas niet bekoren . Wat ik toch weer jammer vind maar met 4 liedjes van de 12 kan ik helaas niet meer dan 2 sterren geven ! Zal me toch eens dringend aan hun H.A.A.R.P (2008) Live album moeten zetten hopelijk word dit dan mijn Muse super album want ze hebben voor mij toch o zo goeie songs maar die zijn helaas voor mij dan toch in ieder geval gespreid over hun verschillende albums !!!

avatar van blonde redhead
Dat is zoiezo het manko van Muse. Op elke cd staan een paar leuke nummers en de rest is schijt. Maar het is wat mij betreft dan ook echt een live band. En dan vooral op een festival want de prijzen die je tegenwoordig voor moet neerleggen heb ik er ook niet voor over. Zo goed vind ik ze ook niet.