N*E*R*D - In Search Of... (2001)

Hip-Hop / Rock
Label: Star Trak

1. Lapdance (3:32)

met Lee Harvey en Vita

2. Intro (1:13)
  3. Things Are Getting Better (4:55)
  4. Brain (3:42)

met Tammy Lucas

10. Tape You (7:40)
  11. Am I High (4:59)

met Malice

12. Rock Star - Poser (4:29)

met Latrelle Simmons

13. Bobby James (6:23)
  14. Tape You * (4:51)
  15. Rock Star [Nevins Classic Club Blaster] * (7:42)
totale tijdsduur: 1:01:32 (1:14:05)
avatar van Soulistic
Toen dit album net uit kwam was ik meteen "hooked".
Ik was bekend met "Pharrell & Chad Hugo" als producers duo "The Neptunes". Maar met NERD zijn een eigen weg ingeslagen.
Zeker hoor je veel herkenbare elektronische beats voorbijkomen.
Maar toch zit er ook een eigen sound aan. Veel rock invloeden. Echt dat rauwe op "LAPDANCE". Subliem. Provider en Rock Star zijn ook hip/hop/rockachtige tracks.
Run to the sun vind ik persoonlijk het beste nummer van het album.
5 stemmen!

avatar van Rudie
Dit album trek ik al jaren zo nu en dan uit de kast om weer bijna een uurtje zoet te zijn. Het blijft een organisch, fris en tijdloos album. Een genreoverstijgend statement dat de drie heren nooit meer hebben overtroffen. Ook niet met hun alleraardigste laatste poging 'Seeing Sounds'

avatar van Soulistic
Inderdaad een tijdloos album Rudie.
Het is inderdaad niet te overtreffen, maar met Seeing Sounds zaten ze verrekt goed in de buurt. Vond dat laatste album persoonlijk een mix van "In Search Of.." & "Fly Or Die" en die een paar heerlijke tracks heeft voortgebracht

avatar van Henjo
Aan de originele vind ik niet veel, degene met prominentere drums is stukken beter, erg vet vind ik hem dan! ik luister nooit deze stijl qua muziek maar dit is een uitzondering, duidelijk het beste album van the Neptunes/NERD!

avatar van fabblwaps
Ik luister hier nu voor de tweede keer naar en weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Nummers die ik erg goed vind worden afgewisseld met nummers waar ik helemaal niets mee heb. Ook heb ik het gevoel dat op de eerste helft van de CD zowat elk nummer bijna hetzelfde gitaarmelodietje bevat. Gelukkig is er verder genoeg uit het album te halen, er staan toch wel best wat leuke nummers op.

Het valt me nu trouwens pas echt op hoe dom de tekst van Rock Star eigenlijk is, maar het blijft wel een heerlijk nummer.

Nog een paar keer luisteren en dan volgt een cijfer, Provider en Bobby James zijn alvast geweldig. De remix van Rock Star klinkt trouwens ook wel erg lekker.

avatar van Flipm0de
Heerlijk album! Draai het nog regelmatig als ik in een chille bui ben.

Producties

avatar van MAS
MAS
Leuk album wat vooral productioneel meer dan in orde is.

avatar van Hendrix4live
Die clip van Lapdance is wel nice trouwens.

avatar van Raul
Heerlijk album, haal het niet al te vaak uit de kast maar als het gebeurt is het weer even puur genieten.
Ben het wel met mensen eens dat het album duidelijke hoogtepunten heeft, afgewisseld met wat vlakkere momenten. Sommige nummers onderscheiden zich niet genoeg van elkaar, maar oh wat zijn die hoogtepunten geweldig!
Rock Star, Bobby James en Run To The Sun horen hier allemaal bij, maar Provider vormt de meest geniale track op In Search Of... Van dat nummer krijg ik nooit genoeg; de productie, de zang, de teskst, de emotie... Briljant!

4 sterren voor dit uitermate originele album van de heren van N*E*R*D.

avatar van Frisoboei
Blijft nog steeds geweldig. Maar vooral de versie met echte instrumenten is echt heel vet.

avatar van toris
de europese versie krijgt een 3* van mij, de amerikaanse zit tussen 3 en 3.5*. De live instrumenten doen het album goed, ik hou het nog even op 3* Mijn favorieten zijn Truth or Dare en Rockstar.

avatar van Sparks
Soms ben ik toch echt geneigd het origineel op te zetten. Hoewel ik over het algemeen toch niet direct voorkeur heb voor elektronische beats boven de real deal. Bij dit album klinkt het origineel iets minder geforceerd en minder bombastisch en dat klinkt op de achtergrond toch een stuk beter en chiller

avatar van Collaborator
Klassieker

Provider!

avatar van j.b.b.l
De laatste tijden ben ik het geluid van The Neptunes meer en meer gaan waarderen. Van de unieke sound ben ik niet altijd een fan van geweest, maar wat staan hier geweldige producties op. Eigenlijk typische neptunes beats met veel rock invloeden. Tien jaar later klink het nog steeds heel erg fris, voor mij een teken dat dit tijdloos is.

avatar van Shelter
lapdance is een erg goede track, de tekst vooral is nice....alleen jammer dat veel mensen het zien als een zoveelste track over sex in hiphop. Ik vind alleen die Harvey echt een gare rapper
Things Are Getting Better, Provider (dodgy sound heeft die), Run To The Sun zijn de andere favorieten. Ik vind alleen Rock Star shit en Truth Or Dare.

Als ik deze 2 disc cd bestel bij bol, heb ik dan de Amerikaanse uitgaven?
bol.com | In Search Of ... / Fly Of Die, N.E.R.D. - m.bol.com

avatar van Silky & Smooth
De productie van In Search Of... is echt briljant. Het contrast tussen verschillende stijlen is erg mooi en dat maakt het album zo sterk. De raps, de hardere rock en de soms mierzoete zang passen allemaal bij elkaar en maken het complete plaatje kloppend. Provider is sinds ik het nummer ooit een keer op TV zag één van mijn favoriete nummers. Prachtige track!

avatar van Johnny Marr
Wat een rommeltje met die twee verschillende versies...Ik heb denk ik de versie met de liveband. Op de hoes staan de drie leden van N*E*R*D, klopt dit?

LastKing schreef:
Als ik deze 2 disc cd bestel bij bol, heb ik dan de Amerikaanse uitgaven?
bol.com | In Search Of ... / Fly Of Die, N.E.R.D. - m.bol.com

Ik denk dus van wel.

avatar van Sparks
Het aantal stemmen bij de songs bij de statistieken klopt van geen kant bij het aantal stemmen voor het album. Wat is hier misgegaan?

avatar van Slowgaze
Erg jammer dat de teksten zo infantiel zijn (ik word 's nachts soms nog gillend wakker van het refreintje 'You were my friend / till the end'), want dat bederft voor mij toch een beetje het plezier.

avatar van Silky & Smooth
Het rijmt toch?!

avatar van VDB79
In het kader van jeugdsentiment heb ik laatst de LP aangeschaft van de US versie ( dus live instrumentatie van Spymob). Ik had vroeger alleen de europese versie op cd.
Mijn conclusie nu is dat het muzikaal en productioneel best overeind blijft met de jaren, maar dat het tekstueel vrij kinderachtig is. De live instrumentatie is wel een verbetering. Ik geef hier 4 sterren voor maar dat is voornamelijk gebaseerd op sentiment.

avatar van Film Pegasus
De productie klinkt harder door dan de muziek, maar dat is met N.E.R.D. ook geen verrassing. Het is een wat zielloos album geworden, terwijl het toch wat funky probeert te klinken. Helaas komt dat wat geforceerd over. Niet echt een heerlijk album...