Flipper schreef:
Wanneer ik naar jouw favoriete top 10 kijk, zie ik dat Marillion met 'Script ..' zeer hoog staat. Dat album heeft vele referenties met 'Selling .....', sterker nog het is er een 'blueprint' van. Wanneer je 'Selling' wat meer tijd gunt, zul je inzien dat er alleen maar juweeltjes op staan en dat het aanvinken van twee favorieten onmogelijk is.
Het is duidelijk dat Script duidelijke Genesisreferenties heeft, maar om het als regelrechte blauwdruk van Selling aan te wijzen, gaat me toch wat ver. Daarmee doe je zowel Marillion (ja, zelfs dan al) alsook andere Genesisinvloeden óp Marillion tekort. Ik zie dat ik hem nu op drie heb staan, dat is misschien wel wat overdreven (vooral vanwege de wat detonerende aanwezigheid van Garden Party). Op Selling valt wat mij betreft wel wat meer aan te merken. The Cinema Show heeft nogal moeite met op gang komen, vind ik, The Battle of Epping Forest is überhaupt flauw, terwijl I Know What I Like en More Fool Me best aardige liedjes zijn, maar niet de nummers die een meesterwerk bepalen.
Helaas, geen enkel Genesis-album weet me écht van voor tot achter te boeien. A trick of the tail komt nog het dichtst in de buurt, maar daar is toch van enige eentonigheid sprake.
Bene, dit alles is niet na vele tientallen luisterbeurten vastgesteld, maar het zijn er wel meer geweest dan twee of drie...