Genesis - A Trick of the Tail (1976)

Label: Charisma

1. Dance on a Volcano (5:53)
  2. Entangled (6:28)
  3. Squonk (6:27)
  4. Mad Man Moon (7:35)
  5. Robbery, Assault & Battery (6:15)
  6. Ripples... (8:03)
  7. A Trick of the Tail (4:34)
  8. Los Endos (5:46)
Genesis met Foxtrot , Nursery Cryme en SEBTP blijft voor mij DE Genesis periode . Dank zij Peter Gabriel. Phil Collins is natuurlijk ook een rasartiest , maar voor mij iets mainstream dan Gabriel.

Ik kan een heel eind mee gaan. Na Wind & Wuthering ( door het nog mee spelen van Steve Hackett) was het voor mij ook klaar. Phil Collins c.s. ging de commerciële tour op helaas.

avatar van Tonio
Bij mij exact hetzelfde ....

avatar van Casartelli
BoyOnHeavenHill schreef:
En toch, en toch... er kleeft een soort perfectie aan de plaat die in de plaats van de grilligheid en de onvoorspelbaarheid is gekomen, en het bizarre en beangstigende dat aan sommige vroegere Genesis-platen kleefde is opeens ver weg. Collins zingt uitstekend, maar ik mis het suggestieve en soms knauwende van Gabriel en het unheimische en verontrustende van Foxtrot en Selling England.
Mooi omschreven. Vervang Selling England door Nursery Cryme en ik kan me er een heel eind in vinden, maar voor mij is Selling England juist die plaat waar ik de grootsheid in hoor, maar waar het te ver geperfectioneerde karakter tussen mij en de vaak beleefde genialiteit in staat.

Deze Trick schommelt bij mij altijd wat tussen 4,0* en 4,5*. Ik geloof dat het de recentste beluistering was die het kwartje weer eens omhoog deed vallen.

avatar van Tony
Leuk om te zien dat de een het stukje van de ander eigenlijk niet zo heel goed gelezen heeft....