UFO - Strangers in the Night (1979)

Alternatieve titel: Live

Label: EMI

1. Natural Thing (3:57)
  2. Out in the Street (5:07)
  3. Only You Can Rock Me (4:08)
  4. Doctor Doctor (4:42)
  5. Mother Mary (3:25)
  6. This Kids (5:11)
  7. Love to Love (7:58)
  8. Lights Out (5:23)
  9. Rock Bottom (11:08)
  10. Too Hot to Handle (4:26)
  11. I'm a Loser (4:13)
  12. Let It Roll (4:48)
  13. Shoot Shoot (4:07)
  14. Hot 'N' Ready * (3:26)
  15. Cherry * (3:44)
totale tijdsduur: 1:08:33 (1:15:43)
avatar van Broem
Thanks Philip. Is inmiddels gebeurd. Onder het forum rock, topic ; live lp's uit de 70's en 80's. Ik heb trouwens die waanzinnige box van Bruce Springsteen (jouw nr 1 in je top 10) ook op vinyl. Blijft toch genieten nietwaar!

avatar van vielip
Oké ik ga de topic opzoeken. Die live box van Bruce is inderdaad geweldig! Ultiem live document

avatar van viking1
Weer zo'n live klassieker,verplichte kost voor de rockers onder ons ha.
Hardrock op zijn best!

avatar van ricardo
Pracht plaat met een geweldig geluid, en natuurlijk fenomenaal gitaarspel.

Ergens voel ik mij een geitenwollen sokken figuur als ik naar dit soort platen luister, maar lekker blijft het. Vind vooral de begin rif in dokter dokter helemaal super.

Soms is het beter om minder muziek in huis te hebben, dan geniet je er misschien nog wel een stuk meer van, ook omdat je er dan eerder aan denkt.

Het spreekwoord luid niet voor niets van overdaad schaad.

avatar van freakey
ricardo schreef:
....Ik beluister deze bijna nooit meer, maar dat komt vooral omdat je er steeds maar muziek bijkoopt, waardoor zelfs geweldige albums als deze helaas te lang blijven liggen...

Erg herkenbaar...
Waarschijnlijk voor menig MuMe gebruiker ook...

avatar van da dude
Agree... Hoewel ik wel onlangs deze hele mooie box heb gekocht, waarmee het niet toekomen aan Strangers in de night toch aardig wordt gecompenseerd

avatar van ricardo
Ben blij dattikem weer eens gedraaid hebt, want hij kan maar zo in de vergetelheid raken, en dat zou zonde zijn, want onder de live platen vind ik dit beslist een klassieker.

avatar van lynyrd
Legendarisch deze cd, ik heb Michael Schenker nooit meer zo gehoord als op deze cd en wat een geweldig geluid super !

avatar van jailhouserocker1
Helemaal mee eens Lynyrd. Zo verdomd jammer dat uit deze periode niet een concert met goed beeld en geluid is te krijgen van deze superband.

avatar van Spiritwalker
Dat zou inderdaad fantastisch zijn, een mooie opgepoetste DVD uit deze periode.
UFO klonk zo goed in die tijd.
Mijn favoriete nummers Out in the Street, Lights Out, Rock Bottom, Shoot Shoot op DVD.
Dan maar de ogen dicht, genieten en de beelden erbij denken........ook mooi

Spiritwalker schreef:
Dat zou inderdaad fantastisch zijn, een mooie opgepoetste DVD uit deze periode.
UFO klonk zo goed in die tijd.
Dan maar de ogen dicht, genieten en de beelden erbij denken........ook mooi

Vreemd genoeg zijn er wel oudere opnames van UFO.
Zo heb ik een DVD met concertopnames uit ik meen 1974.

Ook zijn er mooie opnames uit 1976, staan op een video die de history of UFO belicht.

Met een fenomenale Schenker op gitaar is dit voor bij het ultimate UFO album. Prima numers lekker sfeertje en wereldse uitvoeringen

avatar van jailhouserocker1
Vreemd genoeg zijn er wel oudere opnames van UFO.
Zo heb ik een DVD met concertopnames uit ik meen 1974.

Klopt, er zijn diverse opnames uit de jaren zeventig die op de diverse dvd's staan, maar een heel concert is er (blijkbaar) helaas niet.

avatar van gigage
Ik heb hier een docu dvd over UFO's strangers in the night. Maar ja, lots of talk, not walk the walk.

Stem met een halve punt omhoog. Vergelijkbaar met Thin Lizzy's Live and Dangerous!!

avatar van jailhouserocker1
@Gigage: als je beelden uit die tijd wil kun je het beste de DVD "Too hot to handle" kopen. Hier staan een stuk of 10 nummers uit die tijd op. Kwalitatief niet op en top maar zeer goed kijk- en luisterbaar.

avatar van gigage
@jailhouserockernumberone: Bedankt voor de tip. Michael schenker op blokhakken (zag ik net voorbij komen in die docu), altijd leuk. Ik zal eens kijken of ik m kan opsporen.

avatar van Von Helsing
gigage schreef:

Voor 4,99 te krijgen. Een aanrader!

WOW HD Nederland - wowhd.nl

Ook deze cd is een vette aanrader

WOW HD Nederland - wowhd.nl

avatar van gigage
Ha, nice. Zal niet voor 5dec binnen zijn helemaal uit hongkong.

avatar van Casino Boogie
Heerlijk live-album dit. Favorieten zijn Doctor Doctor en Rock Bottom. Schenker en co op hun best!

@ Casino Boogie: ik vond inderdaad toen Schenker op z'n best. Ook de eerste paar albums van MSG vond ik wel goed daarna werd het minder. Op dit live album spat de adrenaline uit de boxen.
Van A tot Z topnummers Docter Docter is wel HET nummer op dit album...

avatar van Lonesome Crow
Kant 2 is een dikke 5 sterren waard,"Mother Mary" "This Kids" & "Love to Love" vind ik de beste songs !
Op "I 'am a Loser" na zijn de laatste 4 songs ondermaats, alleen virtuose Schenker solos kunnen zwakke songs niet redden.

Jammer dat er maar 1 song van UFO 's beste album "Obsessions" op staat.
Toch vreemd want ik neem aan dat dit concert plaatsvond nadat dat album uitgekomen was.

avatar van jailhouserocker1
Obsessions was inderdaad zo'n 4 maanden uit. Misschien vonden ze de andere songs niet goed genoeg voor dit album. De extra nrs. 14 en 15 zijn ook in dezelfde maand opgenomen, alleen in andere steden. Ze speelden ze dus wel tijdens die tour. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik beide nrs niet beter vind dan diegene die op het reguliere strangers album staan.

avatar van Broem
Blind uit mijn platenkast gepakt vanavond (en gedraaid uiteraard) Wat blijft dit toch een heerlijk dynamisch live album. Heerlijk om al die toppers live voorbij te horen komen. UFO op z'n hoogtepunt (wat mij betreft)

100% mee eens Broem. Er steken een paar Live albums echt boven het maaigras:

Strangers in the Night, Live & Dangerous, Unleashed in the East!!!!

avatar van Lonesome Crow
Voor mij zijn de allerbeste live albums aller tijden:

Golden Earring - Life / Scorpions - Tokyo Tapes / Judas Priest - Unleashed in the East / Rush - Exit Stage Left

Daar had Strangers in the Night ook tussen kunnen staan met een wat representatievere songkeuze van UFO.
Als ze de mindere tracks "Too Hot to Handle", "Let It Roll" en "Shoot Shoot" hadden geschrapt en bv "
Space Child", "Queen of the Deep" en "Martian Landscape" erop hadden gezet dan had je toch een wat gevarieerder live album gehad.
Gelukkig zijn deze tracks op zat andere live registraties te vinden.

avatar van Robertoooooh
Dit album is verplichte kost voor iedereen die van verplichte kost houdt!

avatar van gigage
Ik heb ooit de 2008 remaster gekocht waarbij de twee bonus nummers Hot n Ready en Cherry het album openen en helaas voor mij geldt dit als een soort van valse start. Niet getreurd , de rest komt al dan niet in de originele volgorde voorbij ge-let-it-rolled.
Dit album trekt 3 x meer stemmen dan welk studio album van het niet geidentificeerde vliegende object. Verplichte kost? Ik vind het wel lekker in ieder geval, vooral Natural Thing, Mother Mary, Lights Out en Rock Bottom.

avatar van iggy
gigage schreef:

UFO is natuurlijk ook een band die live pas echt goed uit de verf komt. Althans dat vind ik. Net als de oude Scorpions. Ook een veschil van bijna dag en nacht.
Terwijl Bands als Priest en Lizzy bijv zowel studio als op hun live platen erg goed klinken. En dat heb ik dus een pak minder bij eerder genoemde bands.

avatar van gigage
Bij Piest hoor je vooral songs van 1976 en later op het live album en bij UFO nog veel klassiekers van voor 1976 die op de studioplaat wat iel klinken (phenomenon, 1974). Geldt ook voor bijvoorbeeld Speedy's Coming (1974) van de Scorpions. Ritchie Blackmore's Rainbow (1975) heeft ook zo'n iele productie en Rising (1976) al niet meer.
Thin Lizzy's Live & Dangerous klinkt sowieso niet als en doorgewinterd hard-rock album op een paar songs na (ook de latere), meen ik. Dus, ja er is een groot verschil en nee dat ligt niet persé aan de dienstdoende band. Vanaf 1978 was Everything Louder than anything Else. Vonden we toen heel wat en nu lachen we erom haha