UFO - Strangers in the Night (1979)

Alternatieve titel: Live

Label: EMI

1. Natural Thing (3:57)
  2. Out in the Street (5:07)
  3. Only You Can Rock Me (4:08)
  4. Doctor Doctor (4:42)
  5. Mother Mary (3:25)
  6. This Kids (5:11)
  7. Love to Love (7:58)
  8. Lights Out (5:23)
  9. Rock Bottom (11:08)
  10. Too Hot to Handle (4:26)
  11. I'm a Loser (4:13)
  12. Let It Roll (4:48)
  13. Shoot Shoot (4:07)
  14. Hot 'N' Ready * (3:26)
  15. Cherry * (3:44)
totale tijdsduur: 1:08:33 (1:15:43)
Lonesome Crow schreef:

Als ze de mindere tracks ..."Let It Roll" ... hadden geschrapt...

That's a matter of taste, hé. 'Let It Roll' is m'n favoriet op deze LP - met sowieso een absolute voorkeur voor de uptempo's.

avatar van namsaap
iggy schreef:
Terwijl Bands als Priest en Lizzy bijv zowel studio als op hun live platen erg goed klinken. En dat heb ik dus een pak minder bij eerder genoemde bands.

avatar van qwolama63
Strangers in the Night hebben me samen met Tokyo Tapes van The Scorpions en The Eagle Has Landed van Saxon door de jaren '80 gesleurd. Jaren waarin het uitgangsleven bij ons in de omgeving geheel door New Wave werden gedomineerd.
Het grijs gedraaide vinyl exemplaar heeft intussen al een broertje gekregen in de vorm van de geremasterde CD, die ook nog regelmatig gedraaid wordt.
Had door omstandigheden de band tot voor een paar maanden nog nooit live aan het werk gezien maar dat mankementje is intussen weggewerkt toen ze in Vorst Nationaal als voorprogramma voor Judas Priest aantraden. U.F.O. heeft altijd een ijzersterke livereputatie gehad maar die avond vond ik ze toch maar een beetje mak. Dan kwam Micheal Schenker, die bij ieder optreden een blik UFO-nummers opentrekt, vorig jaar op Graspop toch heel wat snediger voor de dag.

avatar van SirPsychoSexy
Kloppen de tracktijden hier wel? Elke bron die ik al geraadpleegd heb, zegt bijv. niets over een versie van Natural Thing van 7 minuten of Out in the Street van 9,5 minuten, en ook op mijn versie zijn deze nummers beduidend korter.

Strangers in the Night (UFO album) - Wikipedia

(En ja, ik weet dat ik ze zelf kan aanpassen, maar wil eerst even verifiëren of er geen obscure eerste release was die andere versies heeft van sommige nummers.)

buizen
qwolama63 schreef:

SirPsychoSexy schreef:

Spreek me er niet zelf over uit, maar
UFO (5) - Strangers In The Night at Discogs

Boenga schreef:

Spreek me er niet zelf over uit, maar
UFO (5) - Strangers In The Night at Discogs
Interessant. Het zal dan toch kloppen. Bedankt voor het antwoord, Boenga!

avatar van gigage
Wiki (de viking) heeft het gelijk aan zijn/haar zijde. Discogs zit er flink naast (bij alle releases van dit album)

avatar van SirPsychoSexy
Thanks, gigage. Heb bij deze een correctie ingezonden. Onze liefste moderators zien maar wat ze ervan maken.

avatar van Boenga
Discogs: bij deze in mijn achting gedaald...

avatar van gigage
Ik vind de tracklisting volgorde van de dubbel elpee zoveel fijner dan die van de cd dat ik net zolang puzzel dat het weer klopt voordat ik 'm laat spelen.

Geweldig album met louter hoogtepunten. Schenker in absolute topvorm evenals de rest van de band maar hij steekt er bovenuit! Had ik vroeger wat moeite met This Kids nu is het een van mijn favorieten samen met Mother Mary en I'm a Loser en Let It Roll. De uitklaphoes met die piepkleine foto's heeft nooit mijn voorkeur gehad, ik hou van een hoes die de liveregistratie weergeeft middels fraaie live foto's. Om nog maar te zwijgen over de oerlelijke witte binnenhoezen! Maar de muziek maakt alles goed. Tijdloos document. Volle mep 5*

Over hoe live 'Unleashed...' en 'Live & Dangerous' zijn is dan ook veel discussie [/quote]

De live opnamen stammen grotendeels van het Chicago concert eerder dat jaar. We kennen allemaal de introductie Hello Chicago would you please welcome from England UFO! De band start dan ook gelijk met.......
Hot and ready!
Dus ook hier is flink geknutseld met de opnames. Geeft niks!