De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine (2008)

Hip-Hop / Electronic
Label: Top Notch

1. Kerk (5:10)
  2. Datvindjeleukhe (4:10)
  3. Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard (3:32)
  4. Buma in Mijn Zak (4:39)
  5. Hollereer (5:48)
  6. Flap Flap (5:32)
  7. De Musical (1:32)
  8. Bertje vs Yayo (6:01)
  9. Wopwopwop (De Tentbakkers) (5:23)
  10. Er Is een Hitje (2:18)
  11. Niet Als Jouw (5:57)
  12. Applaus (2:30)
  13. Centje Centje (Damsko Centje Express) (10:10)
  14. Sorry (6:30)
  15. Serieus * (3:05)
totale tijdsduur: 1:09:12 (1:12:17)
ik tel de dagen met smart

Lol, kijk er stiekem toch naar uit.

avatar van MJ_DA_MAN
Even haten ( ): ik snap niet dat veel liefhebbers hier op de site (over het algemeen) niet van hiphop houden, maar dìt dan wel leuk/goed of whatever vinden. Het vorige album was lachwekkend, in negatieve zin. Maar dat is dan mijn ongezouten visie over De Jeugd .

avatar van Kos
Kos
MJ_DA_MAN schreef:
Even haten ( ): ik snap niet dat veel liefhebbers hier op de site (over het algemeen) niet van hiphop houden, maar dìt dan wel leuk/goed of whatever vinden. .

Mwa, het heeft ook niet al teveel met hiphop te maken.

avatar van thomzi50
Wat kijk ik hier ongelofelijk naar uit.

Joy
waarom?

stelt niet teveel voor

slechte beats , muzikaal zwak, teksten nu en dan aardig en grappig, meestal volstrekte nonsens

avatar van Zwammer
Ik vind Hollereer een beetje tegen vallen. Zeker als ik het vergelijk met een knaller als Shenkie of de tracks van Le Le.

avatar van luc011190
Dat-ie minder wordt dan Parels voor de Zwijnen kan bijna niet anders, aangezien dat het 'Beste Album Ooit' is, maar dat deze beter kan worden ontken ik niet. Muahaha, ik heb er zin iiiiiiiiiiin!

avatar van thomzi50
Check Hollereer hier. Komisch dat ie op 3voor12 eerst Holleeder werd genoemd overigens.

avatar van luc011190

Beter check je deze! Slaan, met stokken!

WernerGSF
thomzi50 schreef:
Komisch dat ie op 3voor12 eerst Holleeder werd genoemd

En niet alleen daar

avatar van Gyzzz
MJ_DA_MAN schreef:

Heeft er denk ik mee te maken dat hier meer humor in zit dan in 99% van de andere hiphop. Of het dan jouw soort humor is, is een tweede.
Daarnaast zijn de beats vaak erg sterk, maar ze hebben vaak niet echt een hiphop-insteek. Dus daarmee kan 't ook wel te maken hebben.

Ik ben in ieder geval wél benieuwd.

handsome_devil
Ik ook

Clip Hollereer online.

Hollereer klinkt vet, maar ik ben ook nog niet zo enthousiast als over Shenkie. Hollereer klinkt weer als 'meer van hetzelfde': de bliepjes (Nog lang niet/So duits) en het refrein (Bekkie) doen me echt denken aan Parels voor de Zwijnen. Op zich niet erg, maar ik hoop dat dat niet voor het hele album geldt.

avatar van luc011190
Mij doet Hollereer vooral denken aan Aka the Junkies. Die stemvervorming plus die Abletonbliepjes..

avatar van Dwejkk_
Eindelijk! Heb nu al zin in Koninginnenach, waar ze spelen.

avatar van T.O.
Vind het wel een leuke clip eigenlijk.

avatar van Conway Twitty
En best een aanstekelijk nummer.

avatar van Vincent90
Zit hier best wel heel erg op te wachten... Lekker luisteren naar al die geweldige woordspelingen

avatar van levenvergeten
Hollereer belooft veel goeds. Willie Wartaal heeft gezegt dat het allemaal wat geproduceerder is, en dat P.Fabergé ontzettend hard komt hierop.

De vernieuwing en spontaniteit zal er waarschijnlijk vanaf zijn, maar ik heb toch nog steeds veel vertrouwen in mijn drie helden.

Is dit album weer volledig door Bas Bron geproduceerd?

(en djarend: 5 sterren ! verklaar je nader )

Hoe komen de mensen die hebben gestemd überhaupt aan dit album?

avatar van Erikpol
Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard
Daar moest ik om lachen, voor de rest snel vergeten.

avatar van levenvergeten
Ik vind Damsko Centje Express ook wel een leuke titel.

Harco
levenvergeten schreef:

Op Hollereer in ieder geval wel. Die is toch wel heel cool. De eerste track van de JvT die ik dope vind.

avatar van The Scientist
Stem verwijderd en per ongeluk bericht ook.. mijn excuses.

Het is niet de bedoeling dat je 5* geeft aan een album waar je 'erg naar uitkijkt'

avatar van Rhythm & Poetry
Dacht eerst dat dit wel iets was wat ik makkelijk over kon slaan. Maar nu Hollereer gehoord, en dat is een zeer lekker nummer. Idd net als Harco het eerste echt dope nummer van JvT (voor mij).

avatar van robindaniel
Toen parels voor zwijnen uitkwam vond ik het echt leuk, nu vind ik er gewoon geen zak meer aan. Heb het zowieso tegenwoordig niet echt meer op nederhop.

avatar van Rhythm & Poetry
Het is al door een aantal andere users gevraagd, maar er is nog steeds niet op gereageerd. Hoe komen de 3 users die hun stem uitgebracht hebben aan dit album?

Ik heb de stemmen behalve die van DJarend (waarvan ik weet dat ie hem beroepsmatig al gehoord heeft) weggehaald.