MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine (2008)

mijn stem
3,74 (665)
665 stemmen

Nederland
Hip-Hop / Electronic
Label: Top Notch

  1. Kerk (5:10)
  2. Datvindjeleukhe (4:10)
  3. Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard (3:32)
  4. Buma in Mijn Zak (4:39)
  5. Hollereer (5:48)
  6. Flap Flap (5:32)
  7. De Musical (1:32)
  8. Bertje vs Yayo (6:01)
  9. Wopwopwop (De Tentbakkers) (5:23)
  10. Er Is een Hitje (2:18)
  11. Niet Als Jouw (5:57)
  12. Applaus (2:30)
  13. Centje Centje (Damsko Centje Express) (10:10)
  14. Sorry (6:30)
  15. Serieus * (3:05)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 1:09:12 (1:12:17)
zoeken in:
avatar van Leander1991
Zowel imago als muzikaal zegt me het helemaal niks.

avatar van Psycholamp
4,5
Wel dit hele album geluisterd?

avatar van Leander1991
Psycholamp schreef:
Wel dit hele album geluisterd?


jawel, ik vind het niet al te best!

avatar
Kadafi
Ik geef hem weer een voldoende. Dat ligt geheel aan het feit dat ik dit eerder als goed vermaak beschouw vanwege de foute teksten dan dat ik dit goede muziek vind.

avatar
4,5
SSS
Kadafi schreef:
Ik geef hem weer een voldoende. Dat ligt geheel aan het feit dat ik dit eerder als goed vermaak beschouw vanwege de foute teksten dan dat ik dit goede muziek vind.


Kadafi in hun zak... movin' on up!

avatar van steven
3,5
Leander1991 schreef:
Zowel imago als muzikaal zegt me het helemaal niks.


imago is ook niet zo interessant als je deze plaat wilt beoordelen. Muzikaal vind ik het goed klinken , een stuk beter als menig andere hiphop release, maar vooral tekstueel uitermate spitsvondig, en daar gaat het toch vaak om bij hiphop.

Om Leo Beenhakker te quoten: "ik word daar zo moe van he...."

We zitten hier toch niet op een imago site?

avatar van Hendrix4live
4,5
Ik begin eindelijk in te zien hoe geniaal dit album eigenlijk is. Tjonge jonge, stuk voor stuk goeie nummers. Vorige vond ik matig tot redelijk. Deze is bijna briljant. Beste nummers zijn Bertje Vs Yayo, Niet Als Jouw , Buma In Mijn Zak, Centje Centje, Kerk en Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard.
Eindelijk begin ik te snappen hoe geniaal de teksten eigenlijk zijn.

4,5*.

avatar
Geniale teksten? ja nog effe. Hier zijn mensen die hiphop naar de klote helpen. Moet je nagaan wat mensen gaan denken als je dit zien als rap. Echt fokking losers gewoon, en half nederland ligt aan hun voeten, ongelofelijk.

avatar van laboomzaa
3,0
Hip Hop is al lang naar de kloten!!! Al sinds je het over bitchjes heb en niet meer over vrouwen, al sinds iemand beroven, vermoorden, en heel erg stoer doen op een verkeerde manier verheerlijkt wordt!!

avatar van judgepaddy
4,5
laboomzaa schreef:
al sinds iemand beroven, vermoorden, en heel erg stoer doen op een verkeerde manier verheerlijkt wordt!!


Op deze CD?

avatar van laboomzaa
3,0
*zucht* Het is een reactie op 83 Utreg....lees nou eerst even!!

avatar van judgepaddy
4,5
Ah, hahaha, het kwartje valt.
OK, verkeerd begrepen.
Sorry!

avatar
laboomzaa schreef:
Hip Hop is al lang naar de kloten!!! Al sinds je het over bitchjes heb en niet meer over vrouwen, al sinds iemand beroven, vermoorden, en heel erg stoer doen op een verkeerde manier verheerlijkt wordt!!


Dat maakt hiphop, of gangsterrap juist interessant, het gegeven dat er een meer duistere kant word belicht. Dat je er moreel bezwaren tegen hebt kan ik begrijpen, maar het was in elk geval nog écht. Dat hiphop nu word geclaimd door blije mietjes die over onzin ouwehoeren, met muziek die niet om aan te horen is, dát is pas erg.

avatar van laboomzaa
3,0
Ik ben het er mee eens dat het interessant was ten tijde van NWA. Misschien daarna ook nog iets..

De jeugd van tegenwoordig is in mijn ogen een leuk bandje maar heeft niets met hip hop te maken....voor mij is dit meer pop.

avatar
De jeugd van tegenwoordig is wat mij betreft ook geen leuk bandje, dat het niet met hiphop te maken heeft ben ik het wél mee eens. Helaas pretenderen zijzelf, en hun fans dat wel te zijn, dát irriteert me.

avatar van vork666
Ja hoor, er doet eens iemand wat anders/commerciëels met hiphop en gelijk zijn de échte gangsters op hun pik getrapt.
Ik kan altijd wel lachen met nummers als "Deze Donkere Jongen", "Kerk" en "Hollereer", maar ik ben dan ook geen fanatiek hiphopper. Buma In Mijn Zak vind ik afschuwelijk (hoewel o.a. de titel wel leuk gevonden is), de rest van het album ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
De Jeugd van Tegenwoordig pretendeert trouwens zoveel, maar als er één band is die niet serieus genomen wil worden is het dJvT wel

avatar
Kijk als je een enigsinds karakturale vorm van hiphop neerzet zorg dan op zijn minst dat het ook grappig is, maar ook dat is het niet. Dan gaan ze maar kinderliedjes zingen met K3 ipv de hiphop in een kwaad daglicht te zetten.

avatar
Lukk0
Jij vindt het niet grappig, ik kan hier wel om lachen. En sommige nummers vind ik zelfs wel goed, Centje Centje bijvoorbeeld vind ik gewoon een goed nummer. Ik zou deze muziek vooral niet te serieus nemen, dat doen ze zelf namelijk ook niet.

avatar
En hiphop nemen ze dus ook niet serieus, sterker nog ze misbruiken het voor hun quasi grappige onzin.

avatar
Lukk0
Ik vind dat ze hip-hop niet misbruiken, sterker, ik denk dat ze zelfs nog wel een punt weten te maken. Ze drijven een paar trends in Nederland zo ver door dat ze er een soort satire van maken. Luister maar naar de intro en outro van Hollereer, met commentaar op de angst voor negers, en naar De Musical, met commentaar op de trend om van alles een musical te maken. Als je door de stijl heen prikt zou je dit bijna maatschappij-kritisch kunnen noemen.

En als we het over misbruik van hip-hop hebben, heb het dan liever over Soulja Boy en vergelijkbare "artiesten", die misbruiken hip-hop. Niet deze gasten, deze hebben gewoon lol in wat ze doen en nemen zichzelf gelukkig niet zo serieus als jij ze neemt.

avatar
Bijna maatschappij kritisch wow. Misschien moeten ze het helemaal zijn om iets in de melk te mogen brokkelen. Soulja boy is ook een goed voorbeeld van hoe de rap dieper en diepen zinkt. Maar je hebt gelijk, ze mogen doen wat ze willen, hoe irritant ook. Ik had ook moeten zeggen dat je wat mij betreft helemaal geen muziek moet maken als je geen tallent hebt, niet alleen hiphop.
Ik neem ze niet serieus, ik irriteer me gewoon oprecht aan mensen die ik niet kan uitstaan.

avatar van KILLERBEE99
2,0
83Utreg! schreef:
ik irriteer me gewoon oprecht aan mensen die ik niet kan uitstaan.


Dan moet je niet naar de muziek van deze artiesten luisteren, simpele oplossing.

avatar van vork666
"Grappig" is nog altijd subjectief, aangezien onder anderen Lukk0 en ik hier lol aan beleven kan ik wel stellen dat de heren JvT genoeg talent hebben om tenminste twee mensen bezig te houden.
Bij het "misbruiken van hiphop" kan ik me weinig voorstellen, is dat hetzelfde als die onzin over de "verloedering van hiphop" waar sommige zelfverklaarde undergroundrappers over rappen?

avatar van yeahyeahyeah
4,0
Eén van de leuke dingen van de Jeugd is dat ze de "ekte ekte" hiphoppers zoals 83Utreg! zo lekker in de zeik nemen. En maar happen naar de baas!

avatar
Daar zeg je het al, hiphoppers in de zeik willen nemen. Gelukkig missen ze daar het intellect voor, maar de intensie is er. Dan wil je een stijl maken terwijl je het eigenlijk in de zeik neemt, beetje een contradictie. Zelfde als dat je wekelijks in een voetbalstadion zit en dan voetbal loopt af te zeiken.

avatar van GarnalenPeller
4,5
Waarom probeer je de foute tweedeling van grapjes vs. maatschappij-kritisch teksten te valideren? JvT probeert "hiphop in de zeik te nemen" evenhard als dat ze het beoefenen. Van hip-hop in de zeik nemen is hier trouwens amper sprake, een paar humoristische referenties naar ander stijlen en je bent tegenwoorig geen rapper meer. Wie is hier nou contradictief bezig?

avatar van laboomzaa
3,0
Ik denk dat JvT gewoon lol wil hebben en al helemaal niet bezig is met wie dan ook in de zeik te nemen!!

avatar van judgepaddy
4,5
Klopt ze doen gewoon hun eigen ding.
We zitten sowieso qua hiphop in de tigste generatie dus om daarop nou conservatief te gaan doen komt mij wat vreemd over.
En:

ik hou op wanneer ik stoppen mag
het voelt niet als jou
het proeft niet als jou
het doet niet als jou
beweegt niet als jou
ze zweet niet als jou
ze weet niet als jou
ze beet niet als jou
ze zweette tot
nee ik was niet nat daar beneden
zoals wij dat deden, baby
ze zweette tot
nee ik was niet nat daar beneden
zoals wij dat deden, baby


Gaat IMO een stuk verder dan alleen maar lol hebben.
Dit vind ik poezie van de bovenste plank!

avatar van okaysjon
5,0
gezien de discussie van de laatste dagen hier, vermoed ik dat JvT gewoon niet begrepen wordt door sommigen.

You love it, or you hate it.

Maar ik denk dat je de plank volledig mis slaat als je het kwaliteitloos of talentloos noemt.
En de teksten van de mensen die dat hier roepen halen het in de verste verte niet bij de teksten van JvT.

Ik vind JvT geniaal en loopt over van humor en zelfspot

avatar van vork666
Poëzie van de bovenste plank lijkt me overdreven. Dat het conservatieve gezanik over hiphop (en over black metal, oldiesrock, ..) wel eens op mag houden ben ik het 100% mee eens.
Dat dJvT muziek "in deze stijl wil maken" (hiphop) lijkt me niet het geval, ze willen gewoon lol hebben, daarbij misschien hiphoppers in de zeik nemend, wat hun goed recht is. Zie niet wat het probleem is.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.