Grease (1978)

Pop / Score
Label: RSO

1. Frankie Valli - Grease (3:26)
  2. John Travolta en Olivia Newton-John - Summer Nights (3:37)
  3. Olivia Newton-John - Hopelessly Devoted to You (3:05)
  4. John Travolta en Olivia Newton-John - You're the One That I Want (2:50)
  5. John Travolta - Sandy (2:36)
  6. Frankie Avalon - Beauty School Drop Out (4:00)
  7. Stockard Channing - Look at Me, I'm Sandra Dee (1:41)
  8. John Travolta - Greased Lightning (3:14)
  9. Cindy Bullens - It's Raining on Prom Night (2:52)
  10. Alone at the Drive-In Movie (2:25)
  11. Sha Na Na - Blue Moon (2:23)
  12. Sha Na Na - Rock N' Roll Is Here to Stay (2:03)
  13. Sha Na Na - Those Magic Changes (2:18)
  14. Sha Na Na - Hound Dog (1:25)
  15. Sha Na Na - Born to Hand Jive (4:40)
  16. Sha Na Na - Tears on My Pillow (2:04)
  17. Louis St. Louis en Cindy Bullens - Mooning (2:16)
  18. Cindy Bullens - Freddy My Love (2:48)
  19. Louis St. Louis - Rock N' Roll Party Queen (2:12)
  20. Stockard Channing - There Are Worse Things I Could Do (2:23)
  21. Olivia Newton-John - Look at Me, I'm Sandra Dee [Reprise] (1:31)
  22. John Travolta en Olivia Newton-John - We Go Together (3:00)
  23. Love Is a Many Splendored Thing (1:23)
  24. Frankie Valli - Grease [Reprise] (3:24)
Ik geef dit album dan wel een lage waardering (zoals zo velen hier), maar vind ik het stiekem toch ook niet erg leuk? Was Greased lightning op de middelbare-school-feestjes toch eigenlijk niet erg lachen om met z'n allen na te doen ? Maar 2 sterren blijven staan hoor, stel je voor .....

Alleen Grease van Frankie verdient al meer dan 2 sterren, wat een topnummer zeg!

avatar van J.Bell
Hier durf ik wel *** voor te geven, en wel omdat ik ontzettend veel plezier heb beleefd aan deze plaat, altijd veel lol gehad bij het mee-brullen van bijna alle nummers....

avatar van FisherKing
0,5
Enorm vervelende soundtrack. Net zoals de film overigens. 't komt werkelijk mijn neus en oren uit. 0/5 *

1,0
Vrolijke muziek, maar niet mijn smaak!
Sandy is het nummer dat nog een beetje te pruimen is.
Eigelijk zou er ook een genre moeten bestaan als meezingers. Want mijn betreft zijn de rest allemaal meezingnummers, en moet je dit in zo'n genre plaatsen.
1,0*'en

Hoge waardering mede om jeugdsentiment...

'k hou wel van deze muziek, hopelessly devoted to you van Olivia Newton-John vind 'k heel mooi!
en summer nights, 'k hou van deze muziek wel een beetje

1,0
Zoooo doodgedraaid. Kan het niet meer horen. Arg. 1 ster

Bob Cremers
Een mooie LP en ook de film.

avatar van Jester
Ik heb de film gezien, en de (dubbel)LP gekocht (ik was 13). Ik kan me herinneren dat ik eigenlijk alleen kant 1 en het laatste van kant 4 echt mooi vond. Al die nummers van Sha-na-na vond ik echt niets. Maar wel een leuke film, en daar paste die muziek uiteraard perfect.

Ik vind dat leuke liedjes van Grease
vooral ' Grease Lightning ' & You're the one that I want

avatar van FunkStar
Wat een jeugdsentiment!
Net als de film blijft ook de soundtrack van megaseller GREASE geheel tijdloos. Meteen al bij de titelsong krijg je de kriebels in je buik en kan je zo de film in de dvd speler gooien. Op de soundtrack horen we naast alle bekende hits van John Travolta & Olvia Newton-John ook enkele super geweldige rock & roll songs van het bekende Rydell High dansgala. Een aanrader die generaties lang mee zal gaan!

Een jeugdhype van toen. Heel leuk!! Eigenlijk is het niet zo'n speciale film, maar toen was ie blijkbaar geweldig! De muziek is wel leuk, maar gaat snel vervelen.

Dit was de eerste LP die ik kocht. Of ja; kocht.
Ik mocht als kleuter van mijn ouders een LP uit zoeken, en dit vond ik toen geweldig.
Grease; de K3 uit de jaren 70!

avatar van Tribal Gathering
deric raven schreef:
Grease; de K3 uit de jaren 70!

Zo erg is dit echt niet. Het is dat ik niet het hele album ken / voor de geest kan halen, maar ik denk dat 3 sterren wel moet kunnen.

En dan te bedenken dat Olijfje haar hoogtepunt nog moest komen met Xanadu.

Ik bedoel dat ook niet als belediging; maar ik vond dit als kleuter erg vrolijk en dansbaar.
Als ik nu kleuters zie bewegen op K3, dan moet ik aan Grease denken; was lekker gangbaar.
Daarom ook 3 sterren.

avatar van Tribal Gathering
deric raven schreef:

Jaja, als kleuter

Zelf is Grease destijds een beetje aan me voorbij gegaan. Ik denk zelfs dat Grease 2 mijn kennismaking met dit fenomeen was. Als je het over slechte liedjes hebt dan staan ze op die soundtrack. Reproduction alleen al geeft me de kriebels. Het enige goede aan die film is Michelle Pfeiffer.

Maar de betere helft hiervan blijft leuk.

EVANSHEWSON
Ik heb de film op dvd, om de zoveel jaar haal ik die nog eens boven en het is altijd genieten, voornamelijk van de fifties-revival-muziek dan, want het verhaaltje heeft zo weinig om het lijf.

Maar dat is niet erg, een musical heeft meestal geen erg sterk verhaal, het is een kapstok om muziek aan op te hangen.

In dit geval ontzettend lekkere muziek.

En als ik Olijfje Hopelessly Devoted to You hoor zingen, dan hoor ik niet enkel een ontzettend leuke en gevoelige ballad, maar ik associeer dat ook met mijn vader zaliger omdat het één van zijn all-time favourites was... tja, dan is een traantje gauw gelaten, zelfs voor een stoere bink...

4 sterren ****

Sheplays
Een woord: dramatisch
Hopeloos dat dit zo'n hype is geweest
0 sterren

avatar van rudiger
men wist toen niet beter .

Sheplays
De ware muziekliefhebber wist wel beter, toen!

Het erge is dat die deuntjes gewoon in je kop blijven zitten, zo werd je ermee geïndoctrineerd..
you're the one that I want, oe, oe, oe...

grrrr

Tribal Gathering schreef:

En dan te bedenken dat Olijfje haar hoogtepunt nog moest komen met Xanadu.

Xanadoe, oeoeoe
toppertje!

avatar van rudiger
Sheplays schreef:
Een woord: dramatisch
Hopeloos dat dit zo'n hype is geweest
0 sterren

`n Soepfilm vraagt ook om Soepmuziek .
en in deze Soep zitten geen balletjes , wat een flauwe boel allemaal.
dit is voor kleuters nog te veel van het goede , dus noem ik het maar Embryo muziek .
het is om te

Harald
IKEA-rock
en inderdaad, het valt snel uit elkaar

avatar van veron35
Heerlijke muziek. Vooral Rock and Roll is Here to Stay!

Geen goede muziek ofzo, maar ik kan het wel leuk vinden om naar te luisteren.

Het liefst op een feestje dan

avatar van LucM
De film vond ik niks, maar de soundtrack vond ik wel leuk vanwege het retro-fifties-sfeertje, al staan er ook enkele fillers op (tracks 6 en 7 bv.).
"You're the One That I Want" , dé hit van 1978, heb ik altijd een dijk van een song gevonden evenals "Hopelessly Devoted to You" en in mindere mate de titelsong (waarom moet dat hier 2 keer opstaan?). "Summernights" vind ik dan weer minder.
"Greased Lightning", "It's Raining on Prom Night" en "We Go Together" vind ik ook erg leuke nummers.

avatar van ArthurDZ
een leuk sentimentisch album. ik heb hem laatst nog eens gedraaid, het is wel een beetje verouderd, maar zeker niet slecht! het is zelfs heel goed

bikkel
Pure jeugdsentiment en tijdens deze periode mijn eerste zoenen met een meisje uit mijn klas.Kwam puur door Grease.
Ik vond het toen helemaal geweldig,en heb de film wel 3 keer gezien in de bioscoop.De Lp ook helemaal grijsgedraaid.
Na die tijd werd dat allemaal een stuk minder.Toch komt er bij mij een glimlach te voorschijn als ik weer eens wat stukken hoor van dit album.Het is natuurlijk allemaal erg hype geweest,maar de liedjes vallen reuze mee.
Het is in elk geval muzikaal en het was gewoon een hele leuke tijd voor mij.Dat telt ook mee.

avatar van friday the 13 th
Weet iemand of het liedje van het schoolbal hier ook opstaat. Ik dacht dat in het liedje de tekst: "how low van you go " voorkomt.

Ik heb deze cd voor 2 € in mediamarkt gekocht ( een dubbel cd met John Travolta's album erbij)

Hoe kan iemand niet vrolijk worden van de film en diens muziek? *Denkt terug aan vervlogen tijden...*