Grease (1978)

Pop / Score
Label: RSO

1. Frankie Valli - Grease (3:26)
  2. John Travolta en Olivia Newton-John - Summer Nights (3:37)
  3. Olivia Newton-John - Hopelessly Devoted to You (3:05)
  4. John Travolta en Olivia Newton-John - You're the One That I Want (2:50)
  5. John Travolta - Sandy (2:36)
  6. Frankie Avalon - Beauty School Drop Out (4:00)
  7. Stockard Channing - Look at Me, I'm Sandra Dee (1:41)
  8. John Travolta - Greased Lightning (3:14)
  9. Cindy Bullens - It's Raining on Prom Night (2:52)
  10. Alone at the Drive-In Movie (2:25)
  11. Sha Na Na - Blue Moon (2:23)
  12. Sha Na Na - Rock N' Roll Is Here to Stay (2:03)
  13. Sha Na Na - Those Magic Changes (2:18)
  14. Sha Na Na - Hound Dog (1:25)
  15. Sha Na Na - Born to Hand Jive (4:40)
  16. Sha Na Na - Tears on My Pillow (2:04)
  17. Louis St. Louis en Cindy Bullens - Mooning (2:16)
  18. Cindy Bullens - Freddy My Love (2:48)
  19. Louis St. Louis - Rock N' Roll Party Queen (2:12)
  20. Stockard Channing - There Are Worse Things I Could Do (2:23)
  21. Olivia Newton-John - Look at Me, I'm Sandra Dee [Reprise] (1:31)
  22. John Travolta en Olivia Newton-John - We Go Together (3:00)
  23. Love Is a Many Splendored Thing (1:23)
  24. Frankie Valli - Grease [Reprise] (3:24)
buizen
musician schreef:

De romantiek, de film vertoont dansende mensen in de straten, ik kan mij daar op deze wijze helemaal niets bij voorstellen.

In de nodige videoclips van Michael Jackson, God hebbe zijn ziel, vochten streetgangs uit The Bronx ook zingend en dansend vetes met elkaar uit. Ook - helaas - niet erg realistisch.

avatar van MIAB
Deze cd album zojuist aangeschaft. Ik kom niet uit de tijd toen deze film uitkwam, laat staan uit de tijd waar de film zich afspeelde, maar toch kan het mij zeer bekoren. Ik heb de film in mijn eigen jeugd meerdere keren gezien (jaren 80) en de film is tijdloos, juist omdat het so feelgood is. De liedjes passen daar perfect in. Leuke cd!

Voor mij ook wel een soort van jeugdsentiment.
Als ik in "78" bijv. 5 jaar ouder zou zijn, had ik mij waarschijnlijk wel afgezet tegen Grease.
Toendertijd liep ik er wel mee weg
Travolta en consorten ( vooral Kineckie) waren wel cool voor een gassie van 10
Op gepaste tijden wordt de film herhaald en ik geef toe dat ik dan met een big smile kijk.
De muziek op de soundtrack is best vermakelijk, hoewel ik geen drager meer in bezit heb.

Voor mij gewoon jeugdsentiment, waar het leven mij toe lachtte.
School, voetbal, meisjes en muziek.
Wat wil je nog meer!

avatar van esteban
Wat een onwaarschijnlijk laag gemiddelde voor wat een onverwoestbare klassieker is. Dit moet niet gemakkelijkheidshalve weggezet worden als "foute muziek" of "vergane glorie", dit is muziek die decennia later nog steeds even goed klinkt. En generatie na generatie is mee, zo ook mijn nichtje van 10. Deze musical blijft, ook muzikaal, volledig overeind.

avatar van nlkink

nlkink schreef:
Kutalbum.

Valt best mee uiteindelijk naar mijn idee.
Het is natuurlijk musicalachtig, maar er staan best leuke rock 'n roll nummers op. De titeltrack is goed te doen en betreft de verdere hits is het meer de overexposure nadien, dat die zachtjes aan de neus uitkomen.
Echt slechte muziek hoor ik hier nergens.
Mijn jeugdsentiment zal ook wel een rolletje spelen vrees ik. Fair enough.

avatar van fish
nlkink schreef:
Kutalbum.

Zo’n recensie is musicmeter onwaardig. Niets ‘fair enough’ aan.

Is een prima soundtrack van een prima film. Stuk gedraaide radio hits, zeker, maar wel goede nummers. Valt weinig op af te dingen. Frankie Avalon had van mij persoonlijk niet gehoeven, maar doet verder geen afbreuk aan de algehele kwaliteit.

Ach, een ieder mag vinden wat ie wil natuurlijk.
Ik begrijp ook wel dat er wat afkeer is betreft Grease.
Het is natuurlijk een musicalachtig gebeuren. De zgn harde jongens in de film blijken best lief en een hype wordt nu eenmaal ook afgebrand.
Maar nogmaals, kwalitatief zijn de liedjes helemaal niet slecht