The Verve - Forth (2008)

7. Noise Epic (8:13)
  8. Valium Skies (4:34)
  9. Columbo (7:18)
  10. Ma Ma Soul * (6:01)
  11. Muhammad Ali * (6:45)
  12. Appalachian Springs (7:28)
  13. Let the Damage Begin [Live] * (4:09)
totale tijdsduur: 1:03:16 (1:20:11)
avatar van Arrie

Komt er een nieuwe van The Verve aan??
Daar wist ik niks van!
Nou ik ben benieuwd, ik heb overigens de eerste single op Youtube gevonden... http://www.youtube.com/watch?v=F6P8Zxn5VpY
Ik ga hem nu luisteren, ik ben benieuwd.

avatar van thelion
Ik ben hier tog wel erg benieuwd naar........
Heb geen flauw idee wat ik hier van moet verwachten The Verve vond ik des tijds wel goed maar het solo werk van Richard Ashcroft was tog wel van een mindere kwaliteit.... Nou ja even wachten nog en dan zullen we het weten of het nog steeds zo goed is als pak weg 10 jaar geleden.....

avatar van coldwarkids
was aan lang in de vooruit zicht, dat The Verve een nieuwe zou uitbrengen

Love is Noise is alvast een leuk radioplaatje...
Nu de rest nog...

avatar van thelion
Net in de auto hoorde ik Love is Noise op 3FM en wat een geweldig nummer is dat zeg ....... nou dat belooft wat voor het album denk ik zo.......

avatar van Premonition
Nou ik hoop persoonlijk dat Love is Noise niet de toon zet voor Forth. Ik vind het een vervelend nummer, word gestoord van dat gesamplede refrein, nee dan Sit and Wonder

avatar van Arrie
Premonition schreef:

Mee eens

Ik kan echt niet wachten tot het album uitkomt! Ze waren zalig op Werchter

Premonition schreef:
Nou ik hoop persoonlijk dat Love is Noise niet de toon zet voor Forth.

Ik vind Love Is Noise een mooi nummer en dat ooh ha enzo dat vind ik niet zo irritant, maar ik hoor liever nummers zoals Sonnet, Drugs Don't Work en Lucky Man

Ik vind Love is Noise eigenlijk wel een irritant nummer: het wordt verpest door het geooh en geaah.

avatar van Bart
aERodynamIC schreef:

Dat heb ik nou ook! Terwijl ik anders wel dol ben op oohtjes en aahtjes!

Love is noise kan me alleen boeien omdat t zo stom is. Ik heb echt zo'n so-bad-it's-gotta-be-good-gevoel bij dat liedje.

Geef mij maar Sit & Wonder, Mover of The Thaw Sessions.

avatar van Thuurke
20 augustus pindakazen, yammie yammie.

Ruby1966
aERodynamIC schreef:

Zo irritant dat het leuk wordt!

Thuurke schreef:
20 augustus pindakazen, yammie yammie.

Of gewoon downloaden, en dan wel het liefst voor de 20ste

Lost Highway
Voor de hoes krijgt deze alvast een hoge score. Op dat vlak scoort The Verve blijkbaar goed, want die hoes van hun eerste album is toch wel één van de mooiste ontwerpen die je in een cd-winkel kan aantreffen.

avatar van Ploppesteksel
Bij mij is het net omgekeerd. Normaal erger ik me toch wel aan oeh's en aah's, maar hier vind ik het wel bij passen. Doch zou ik ook graag de song eens horen zonder die oehoe's & a-ha's.
Ik ben benieuwd ! Hopelijk zijn het niet 10 nummers die in't verlengde van elkaar liggen & durven ze hier en daar eens buiten de lijntjes kleuren..

avatar van geert88
Alle live-versies klinken zoooooo fantastisch........... ik kan niet wachten!! Tot augustus

avatar van SirNoodle
'love is noise' live gezien als afsluiter van hun set op Rock Werchter, en man man man, wat een wereldnummer. Ik had de versie al eens via hun myspace of zo gedownload, en toen klonk het nog wat vlakjes, maar live spettert en swingt het.

Ik loop er nog altijd mee in mijn hoofd, behoorlijk catchy al die o-ooh's en a-aaah's, en voor 1 keer is catchy niet direct gelijk aan irritant.

Aftellen tot de volledige plaat er komt... en dan duimen voor een tournee

Als groot fan van The Verve en Richard Ashcroft (heb alle albums) kijk ik hier toch wel heel erg naar uit. De eerste single 'Love Is Noise' is ieder geval al fantastisch, lekker catchy!!!
Ben zeer benieuwd naar de rest, nog even wachten..................

avatar van jeroen1904
Music4ever schreef:
Ben zeer benieuwd naar de rest, nog even wachten..................

Ik heb net hetzelfde gevoel hierover, vorige week The Verve live gezien op Werchter en Love is Noise was een fantastische afsluiter van hun set. Ook het andere nieuwe nummer dat ze speelden, nl. Sit and Wonder, klonk zeer veelbelovend.

avatar van Will u.be
dit wordt sowieso voor mij de release van 't jaar!

Woutt
Hier ben ik wel heel erg benieuwd naar!

Sit and Wonder en Love is Noise smaken wat mij betreft naar meer. Ik ben echt benieuwd naar de overige tracks. Nog een maandje!

avatar van Frozen_Devil
Love Is Noise is inderdaad een geweldig nummer! Dat 'geroep' op de achtergrond is echt niet irritant, het voegt net iets bij tot het nummer.

Matig plaatje?

ik heb samples gehoord, het viel wel tegen jammer genoeg...

Heb ook al samples gehoord, en 3 nummers volledig, en kmoet zeggen dat het veelbelovend klinkt!

dit zou wel een seen 5 sterren plaat kunnen worden!

tondeman
Niet echt vergelijkbaar met hun voorgaande 3 albums. Niet de kenmerkende gitaarpop/rock zoals op UH, geen gitaargolven a la NS. Misschien iets van het ''dromerige'' van Storm in Heaven, maar dan wel op een volkomen andere manier. Niet de diepte in maar meer naar de breedte neigend.. Subtiel daardoor, maar op t eerste gehoor ook een beetje gladjes. Beter dan Coldplay.