Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood (2008)

Denemarken
Label: Mascot

1. Intro / End of the World (1:05)
  2. Guitar Gangsters & Cadillac Blood (3:08)
  3. Back to Prom (1:51)
  4. Mary Ann's Place (3:41)

met Pernille Rosendahl

5. Hallelujah Goat (3:30)
  6. Maybelenne i Hofteholder (3:20)
  7. We (3:46)
  8. Still Counting (4:21)
  9. Light a Way (4:42)
  10. Wild Rover of Hell (3:42)
  11. I'm So Lonely I Could Cry (3:21)
  12. A Broken Man and the Dawn (4:45)
  13. Find That Soul (3:43)
  14. Making Believe (3:29)
  15. Rebel Monster [Live] * (3:46)
  16. Soulweeper 2 [Live] * (4:31)
avatar van JacoBaco
Ook raar. Er hoort maar 1 cover op te staan en dat is Making Believe van Social Distortion.

avatar van JacoBaco
Hun vorige plaat vind ik toch beter. Daar stond eigenlijk geen enkel nummer op die ik tijdens de luisterbeurt over sloeg. Licht a Way is er bijvoorbeeld 1tje die ik een beetje zeurderig vind overkomen. De synthesizer is wel aardig.

Er zijn eigenlijk maar een handje vol tracks die er voor mij echt uitspringen. Back To Prom, Still Counting, We, Wild Rover of Hell en de cover I'm So Lonley I Could Cry. Dankzij deze nummers krijgt dit album 4*

De magie van de lekkere meebeukers is idd wat verdwenen met deze plaat. Maar dat is ook wel logisch omdat dit al hun 3de plaat is in 4 jaar. Het neemt niet weg dat dit ook weer een prima plaat is. Hij krijgt van mij daarom een 3.5 wellicht kan ie nog groeien naar 4.

1,0
ben bang dat ik het volbeat kunstje nu wel heb gehoord.
ben na een paar luisterbeurten alles behalve onder de indruk.
sommige nummers mij net ff te pop. geef nog geen cijfer maar het album zal echt nog behoorlijk moeten groeien wil er een voldoende komen.Live zijn ze gelukkig gewoon een gegarandeert feestje

avatar van coldwarkids
Inderdaad, een goed verhaal mastodonner

avatar van Mr. B
Mary Ann's Place, heerlijke melodieuze gitaarriffs en leuke tempowisselingen, met die heerlijk galmende zang erover heen. Gewoon perfect.

De rest van het album moet ik nog wat beter leren kennen, maar na eerste luisterbeurt smaakt het zeker naar meer.

luijsterburg
Mooie cover

avatar van Thomzic
Hmm... nu een paar keer geluisterd. En ze gaan door waar ze gebleven waren, namelijk een dijk van een plaat neer zetten. Snelle, strakke metal/hardrock.

Echter zijn de nummers in mijn ogen niet vernieuwend genoeg, en lijken ze veel op de voorgaande albums. Op een enkel nummer na weet je wat er komen gaat, de spanning en verassing is er af! Zonde, deze mannen kunnen beter.

Positieve uitzonderingen zijn Still Counting en Find the Soul (lekkere vette riffs vanaf 't begin).
Afzonderlijk dit album gezien een ruim voldoende tot goed, maar gezien de vorige twee albums (weinig vernieuwend) een voldoende. 3 sterretjes.

avatar van Devoo
Ik wil dit album zo graag kopen, maar de winkel waar je zo'n CD's kunt vinden is gesloten wegens het overleiden van de man van de uitbaatster van die winkel.

avatar van laboomzaa
nlstore.nl bezorgkosten nul en service tiptop.

avatar van Thomzic
haha lol bij de tekst van Wild Rover of Hell:

'The stereo is pumping Metallica tunes
Ride the lightning, oh yeah'

En op de achtergrond het typische Metallica trash geluid. Strak gedaan.

1,0
nee het volbeatkunstje is nu toch wel uitgewerkt wat mij betreft. erg gelikt braaf en vooral voorspelbaar.ik leg m weg en raak m niet meer aan

Helaas.

Die Aardschok gasten zijn af en toe ook van die rare snuiters. Ze vinden dit hun beste werk tot nu toe. Zij benaderen een CD duidelijk anders. De songteksten zijn ook wel belangrijk, maar het moet ook wel lekker in het gehoor liggen. Ik vind dit tot nu tot hun minst goede album.

Gelukkig staan ze live altijd nog wel garant voor een goed optreden.
Volgende maand zie ik ze voor de 3e keer. Had de 4e keer moeten zijn, maar tijdens Graspop was de vader van Michael Poulsen overleden, dus ging de show niet door.

Berichten verplaatst naar Volbeat

avatar van laboomzaa
Knaller!!! Vooral still counting....man, daar ga je heeeel hard van fietsen..:)

1,0
nee die vorige 2 waren knallers,dit is gewoon een comercieel gedrochtje. veel te glad, het is gewoon popmuziek geworden,gadver

1,5
Tjonge tjonge,deze valt echt heeeeeeeel erg tegen.De eerste 2 waren erg goed,om de woorden van masodonner te gebruiken 'een commercieel gedrochtje'.

D0dg3r
Prachtige cover, echter de muziek is een ietwat opzweperige vorm van alternative rock. Heel erg braaf. Nee, totaal niet mijn ding.

avatar van Mr. B
Braaf, commercieel gedrochtje, wat een onzin, gewoon een goed album dat in het verlengde ligt van de twee voorgaande albums.

Popmuziek vind ik wel weer erg ver gaan, het blijft gewoon lekkere melodieuze metal.

avatar van laboomzaa
UHM...ik denk dat er een afspraak moet gemaakt worden bij de dokter om de oren eens na te laten kijken!!

Het is een dikke knaller!!!

laboomzaa schreef:

Het is een dikke knaller!!!

1,0
dus als je het niks vindt, is er wat mis met je?
behoorlijke fanboy opmerking.
en met metal heeft t al helemaal haast niks te maken

avatar van Mr. B
Dank u, uw mening is nu wel duidelijk

avatar van laboomzaa
Ik lees het woord fanboy erg vaak hier tegenwoordig!!! Dus als je iets goed vind en je zegt dat dan ben je een fanboy???

Nou goed dan ben ik een fanboy!!!

Zo en nu ff bij alle mastodon platen een 0,5 neer zetten

avatar van JacoBaco
Tja niet iedereen kan tegen (slechte) grapjes over oren na laten kijken.

En niet iedereen is gecharmeerd van het nieuwe album.
Frontman Michael Poulsen vindt het zelf hun beste werk tot nu toe.

Ikzelf vind de vorige 2 beter en die krijgen dan ook een 4,5 en een 5. Deze een 4.0.

avatar van coldwarkids
mastodonner schreef:
met metal heeft t al helemaal haast niks te maken

Inderdaad dit is gewoon hardpop. klaar.

coldwarkids schreef:

Inderdaad dit is gewoon hardpop. klaar.

Hardpop? Dat klinkt niet. Metalpop des te beter.

meer van hetzelfde, ben ik het wel mee eens. Toch is er qua songstructuren en vooral productie, bar weinig veranderd. Om dit nu helemaal de grond in te trappen en de andere albums niet, vind ik wat vreemd. Al word de stijl wel een beetje veel van hetzelfde op den duur ja. Echter heeft dat niks met de kwaliteit ter maken.

avatar van ozwald
itt de eerdere platen blijft deze direct hangen. rechttoe-rechtaan metal. luistert lekker weg maar zal het niet zo lang uithouden in de wisselaar als de eerdere platen. ***/5

avatar van Agony
mastodonner schreef:
wat een bullsh!t. De eerste 2 platen noem je knallers. In een vorige post is volgens jou deze plaat meer van hetzelfde, maar wel ineens maar 1 ster waard. Rare redenatie.

Maar goed, imho; De eerste plaat was duidelijk een stap naar waarin de band zocht naar een eigen geluid en gezicht.. maar nog lang geen topper / laat staan klassieker. De 2e was een overduidelijke stap voorwaarts en erg sterk. Deze plaat is een logische vervolgstap in de groei die Volbeat doormaakt. De nummers tonen volwassenheid in composities, teksten en de CD bevat gewoon erg goede liedjes met kop en staart. ik kan niet anders dan 5 sterren geven!