Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood (2008)

Denemarken
Label: Mascot

1. Intro / End of the World (1:05)
  2. Guitar Gangsters & Cadillac Blood (3:08)
  3. Back to Prom (1:51)
  4. Mary Ann's Place (3:41)

met Pernille Rosendahl

5. Hallelujah Goat (3:30)
  6. Maybelenne i Hofteholder (3:20)
  7. We (3:46)
  8. Still Counting (4:21)
  9. Light a Way (4:42)
  10. Wild Rover of Hell (3:42)
  11. I'm So Lonely I Could Cry (3:21)
  12. A Broken Man and the Dawn (4:45)
  13. Find That Soul (3:43)
  14. Making Believe (3:29)
  15. Rebel Monster [Live] * (3:46)
  16. Soulweeper 2 [Live] * (4:31)
avatar van Devoo
Weer een geweldig album van Volbeat! Toffe en catchy songs, waar ik voorlopig geen genoeg van kan krijgen. Ik deze CD nog maar net in mijn bezit, en ik zing het grotendeel van de nummers al uit volle borst mee! Volbeat is samen met Elvenking mijn favoriete bands ooit!

Oké, dit is mischien iets beter geproduceerd, en iets gladder, maar ze verliezen de Volbeat magie niet! Net iets minder dan de voorganger, maar zeker een geweldig plaatje! Met nog steeds de fantastische zang van Michael Poulsen.

4.5*

avatar van Matthijs72
Mary Ann's Place is top, extra mooi met die meezingende dame. En het rock en roll bas-lijntje in Maybellene daar moet ik altijd wel om grijnzen. Still Counting is ook goed.

Verder is dit toch een wel erg gemiddeld plaatje, zeker niet slecht, maar misschien had een half jaartje doorwerken aan de nummers dit album wel boven de middelmaat uit kunnen tillen

avatar van Eddie
Wederom een lekkere plaat van deze Denen. Niets nieuw onder de zon maar dat hoeft ook niet, ik ken bands die al twintig of dertig jaar dezelfde platen met steeds een nieuwe hoes uitbrengen. Wat mij wel op viel is dat de productie wat minder zwaar is, niet langer een hele zware muur van gitaren, maar dit maal is er meer ruimte voor drums en vocalen.Ook is dit meer een plaat van uiterste wanneer er gebeukt wordt wordt er echt heel stevig gebeukt, wanneer het poppy klinkt springt het glazuur zowat van je tanden zo zoet. Al met al weer een heel erg leuke plaat, misschien blijkt dit voor mij wel hun beste plaat tot nu toe te zijn. maar dat zal moeten blijken.

avatar van andnino
Verdorie, dit klinkt (eerste luisterbeurt) als een Rock the Rebel / Metal the Devil zonder de mankementjes, zonder de overkill aan overbodige doublebass ritmes, een interessantere opbouw over het geheel, een meer uitgedieptere sound en met minstens zo rockende songs!

avatar van himpie
Pakt me niet zo erg als Rock the Rebel, wellicht nog een keertje luisteren waard.

avatar van JacoBaco
Rock the Rebel vind ik beter. Maar deze CD zit technisch beter inelkaar, wat in mijn geval niet wil zeggen dat hij beter is.

De nummers op Rock the Rebel klonken gewoon lekkerder.

Morgen ga ik ze live zien voor de 3e keer alweer.

Ja super.

Dit was een optreden van hoog niveau.

avatar van aerogp1
Dit album klinkt lekker ongecompliceerd. Niet te moeilijk doen, gewoon genieten. Als je in de stemming bent voor snelle, zware gitaren natuurlijk .
Voor mij een eerste kennismaking met Volbeat, die niet verkeerd bevalt.

geweldig album wat het meer toegangelijker maakt voor een breder publiek,vooral Maybellene en light a way!

avatar van Germ
Germ (crew)
Dit weekend gezien op Wacken, mijn eerste kennismaking met Volbeat.
Uiteraard was ik bekend met de hype, en die ene Johnny Cash cover maar het optreden was w.m.b. het beste van de dag. Een zeer welkome aanvulling aanvulling tussen het brute geweld van Pain en Machine Head.
Volbeat liet een lekkere mix horen van metal en een duidelijke op Amerikaanse leest geschoeide country/rockabilly.

Volbeat heeft mij ontzettend verrast, en ik moet nodig dit schijfje op de kop tikken!

avatar van james_cameron
Net als de vorige albums een leuke kruisbestuiving tussen Life Of Agony en Metallica, vermengd met wat country en rockabilly. Bepaalde songs (zoals Making Believe) zijn aan de simpele en flauwe kant, maar daar tegenover staan lekkere beukers als Still Counting en Wild Rover Of Hell, de twee beste tracks. Sterkste troeven zijn het vette gitaarwerk en de uitstekende zanger.

avatar van JacoBaco
Making Believe is ook slechts een cover van Social Distortion. Maar ok, je zegt dat er meerdere songs flauw zijn. Maar ik zeg, er valt er nu in elk geval 1 af.

fastpulseboy
ontzettend foute bandnaam
ontzettend foute muziek
ontzettend foute zanger (die er ook nog eens veel te hard ingemixt is en zo'n kane achtig "uh" achter elke zin moet zeggen)

avatar van james_cameron
I'm So Lonely I Could Cry is ook vrij matig, vind ik. Klinkt ook als een cover, nu je het zegt. Ik weet niet of dit daadwerkelijk zo is, maar ook met dit nummer kan ik in ieder geval weinig.

james_cameron schreef:

I'm so lonesome I could Cry is inderdaad een cover, oorspronkelijk van Hank Williams (1949) en gecoverd door talloze artiesten waaronder Johnny Cash.

avatar van JacoBaco
Ja, er staan 2 covers op. Precies de nummers die James Cameron niet aanstaan. Ik denk dat hij de CD wel een 0,5 sterretje extra kan geven nu. Want eigenlijk beoordeel je de CD op nummers die echt door Volbeat zelf geschreven zijn.

1,0
maar ze hebben die nummers er wel op gezet. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je ze ook in je beoordeling meeneemt.

mastodonner schreef:
maar ze hebben die nummer er wel op gezet. Dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je ze ook in je beoordeling meeneemt.

Meen eens, Jaco Baco probeert er een hoger gemiddelde uit te slepen

avatar van Thomzic
Gestaag groeit deze plaat in de waardering hier, blijkt toch gevaarlijk dicht in de buurt te komen van zijn voorganger. Half sterretje omhoog

avatar van Thomzic
Zanger Volbeat (Poulsen) raakte onwel tijdens het concert in 013, Tilburg. Hopelijk krabbelt hij er weer bovenop! Iemand die er bij was? Was zelf aanwezig afgelopen zaterdag in Go Planet, Enschede. Strak optreden waar al te horen was dat Poulsen niet goed bij stem was, door de griep waarschijnlijk.

Bron

avatar van metallica1997
vind het een zeer goed albumm
maar wel de minste

Berichten verplaatst naar Volbeat

avatar van R2DeepThroat
Leren kennen door een vriend, en zo slecht klinkt het niet.
Maar het moet echt je stijl zijn, wat het bij mij niet is.
Daarom misschien dat het toch niet helemaal goed is, en toch veel dingen mist.

avatar van metallica1997
metallica1997 schreef:
vind het een zeer goed albumm
maar wel de minste

mening veranderd vind dit album niet de slechtste dat is voor mij het 1ste album

avatar van SebastiaanQuekel
Een minder album dan zijn voorganger, maar wederom is Volbeat geslaagd om meerdere genres met succes te gebruiken. Still Counting moet op het moment van schrijven wel het beste Volbeat-nummer zijn. Lekker country op het begin, maar heerlijk metal op het eind. Jammer dat Volbeat niet meer van zulke nummers heeft, los van Sad Man's Tongue uiteraard.

Persoonlijk ben ik helemaal verliefd op Maybelenne I Hofteholder. Vooral bij 'Could scream like a pig, could bark like a dog' moet ik gewoon meezingen. De laatste vier nummers vind ik dan helaas weer wat minder en zelfs een beetje saai.

3,5 ster.

PriestMaiden
Goed album met een vet artwork.

avatar van oceanvolta
Leuke metal plaat met country invloeden en een hoog meezing gehalte. Leuk ook dat er een verhaal in is verwerkt. Het is wel gladjes en hier en daar op het randje maar ze gaan er nooit over. Ideale plaat voor in de auto. Snoeihard uiteraard.

Mary Ann's Place is een geweldig nummer, vooral met de vrouwelijke stem erbij. Live
word het zonder die stem toch wat kaler. Back to Prom is alles waar Volbeat voorstaat.
Als ik Volbeat aan iemand laat horen is het dit nummer. Inderdaad ideal voor in de auto.
I'm So Lonely I Could Cry de cover hoeft voor mij niet, op andere platen spelen ze ook
oude rock'n roll covers die mogen ze voortaan wel weg laten.

Één woord: geweldig!