Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call (1997)

Australiƫ
Label: Mute

1. Into My Arms (4:15)
  2. Lime-Tree Arbour (2:56)
  3. People Ain't No Good (5:42)
  4. Brompton Oratory (4:06)
  5. There Is a Kingdom (4:52)
  6. (Are You) the One I've Been Waiting For (4:05)
  7. Where Do We Go Now But Nowhere (5:46)
  8. West Country Girl (2:45)
  9. Black Hair (4:14)
  10. Idiot Prayer (4:21)
  11. Far from Me (5:33)
  12. Green Eyes (3:32)
  13. Little Empty Boat * (4:26)
  14. Right Now I'm A-Roaming * (4:22)
  15. Black Hair [Band Version] * (4:16)
  16. Come Into My Sleep * (3:48)
  17. Babe, I Got You Bad * (3:53)
avatar van Rudi S
Monsieur' schreef:
Is dit een goede 'instap-Cave'?

Het is in iedere geval een hele goede, wel een wat ingetogen album.

avatar van ZAP!
Monsieur' schreef:
Is dit een goede 'instap-Cave'?
luigifort schreef:
Misschien wel zijn mooiste album!
EttaJamesBrown schreef:
Nee, dat is Let Love In.
!

avatar van MartijnW
Fantastisch album, met mijn favoriete nummer van Nick Cave: Into My Arms.

dj@
wat een prachtig album!

avatar van OMIT
Het op één na beste album van Cave dat ik ken. De opvolger vind ik nog net even beter. Maar eigenlijk niet altijd, soms denk ik dat dit het beste is. Cave schittert in zelfinkijk. Cave is niet meer de stoere man die anderen de maat neemt, maar neemt zichzelf de maat. Cave is ook nog niet de zeloot die anderen de maat neemt, gelukkig. Dat kwam helaas later.

avatar van Kramer
OMIT schreef:
Cave schittert in zelfinkijk.
Maar niet zoveel als Dolly Parton.

Kramer schreef:
Maar niet zoveel als Dolly Parton.
Ja, wat je ook zegt, de seksitische grappenbreiers weten altijd een ingang te vinden. Luitjes als Kramer, die zijn de hofnar op elk feest, weten als eerste de aandacht te trekken op partijtjes, en gaan altijd met lege handen naar huis. Precies omdat ze zijn zoals ze zijn.
En ik heb er niet eens medelijden mee.

OMIT schreef:
En ik heb er niet eens medelijden mee.

And one more doomed time without no hope...

Lache joh

avatar van dix
dix

TWSS

dix schreef:

TWSS
GIWJWZ

avatar van devel-hunt
Wat moet je nog schrijven over Nick Cave? De hogepriester uit Australië die al jaren in Ierland schijnt te wonen, langs de kust. Een man om iets van te leren, belezen, gevat en filosofisch, al die kenmerken komen samen op deze plaat, mooi en ingetogen met heel veel sfeer, een sfeer waar nick Cave patent op lijkt te hebben, ik heb nu al zin in zijn concert komende herfst.

avatar van Poles Apart
devel-hunt schreef:

Ierland?? Hij heeft jarenlang in Brighton gewoond (de Engelse zuidkust), zat ooit in dezelfde treincoupé als Nick en mevrouw Cave, op weg van Londen naar Brighton, tegenwoordig wonen ze (vooral) in Londen geloof ik.

avatar van Venceremos
Hij is met de Birthday Party naar Europa gekomen om er niet meer weg te gaan. Een Braziliaans intermezzo eind 80 begin 90 daargelaten. Londen-Berlijn-São Paulo-Brighton, zoiets.

avatar van devel-hunt
Poles Apart schreef:

inderdaad, je hebt gelijk, ik las ooit ergens Ierland, fake news, dat is het, Brighton en london, daar woont hij.