Lady Gaga - The Fame (2008)

Pop / Dance
Label: Kon Live

1. Just Dance (4:01)

met Colby O'Donis

2. LoveGame (3:33)
  3. Paparazzi (3:28)
  4. Beautiful, Dirty, Rich (2:53)
  5. Eh, Eh (Nothing Else I Can Say) (2:56)
  6. Poker Face (3:58)
  7. The Fame (3:42)
  8. Money Honey (3:07)
  9. Starstruck * (3:39)

met Space Cowboy en Flo Rida

10. Boys Boys Boys (3:21)
  11. Paper Gangsta * (4:25)
  12. Brown Eyes (4:05)
  13. I Like It Rough * (3:24)
  14. Summerboy (4:15)
  15. Disco Heaven * (3:41)
  16. Poker Face [Live @ the Cherrytree House & the Piano & Voice Version] * (3:38)
  17. Just Dance [Live @ the Cherrytree House & the Stripped Down Version] * (2:06)
  18. Eh, Eh [Nothing Else I Can Say) (The Electric Piano & Human Beat Box Version] * (3:03)
  19. Again Again * (3:05)
  20. Retro Dance Freak * (3:23)
Lost Highway
Pink Floyd is ook gewoon een popgroepje... heel dat gedoe van al dan niet serieus nemen is gewoon quatch, elke vorm van popmuziek mag (moet) op dezelfde manier benaderd worden. Als je zegt dat popmuziek in de eerste plaats fun is ga ik akkoord, het is geen religie en het is aan de luisteraar om al dan niet te oordelen hoe serieus hij de muziek of opvattingen neemt. Daarbuiten neem ik iedereen even serieus, of het zou moeten zijn dat ze in Bassie & Adriaan kostuum op het podium verschijnen.

avatar van Rickepick
Poah wat een reacties in een klein tijdje, dus ik ga ff malen wat ik terugschrijf.

Joy schreef:
heb je je wel een beetje verdiept in gaga of is het leuk wat rond te brallen?

btw, gaga zelf hangt er niet de classificatie kunst of kitch aan, dat doet het klootjesvolk

gebrek aan kennis, idd, het lijkt er in jou geval wel op

Joy alles waar ik een hekel aan heb, daar zoek ik ook dingen over op en kijk ik ook naar, ik zap nergens voor.
(nou ja het kleine huis op de prairie is misschien wel het uiterste!)

MTV playground en de intverviews, het nieuws van een italiaans amerikaanse ontwerper(dacht ik) die een samenwerkingsverzoek van gaga afwees.
en wat losse dingen van wikipedia, en andere sites onderbouwen datgene wat jij schijnbaar niet graag leest.

herman schreef:

Het laatste denk ik. Als ik dat soort teksten lees, denk ik meteen "vast een Pink Floyd-fan met weinig gevoel voor relativering". En ja hoor... staat zelfs in de top 10.

Hoop 'gezochte' argumenten. Je bespreekt een Pinkeltje-boek toch ook op dezelfde manier als een boek van Dostojevski? Over dit soort muziek moet je niet van die quasi-intelligente verongelijkte taal uit slaan, komt alleen maar sneu over.

Mijn smaak is veel diverser dan mijn top 10 aangeeft, en ik heb er altijd moeite mee gehad wat ik daar inzet.
"Gezochte argumenten" is van jou kant ook maar moddergegooi, plus dat "quasi intelligente".

En ik snap nou echt niet of je dat pinkeltje dostojevski nou serieus bedoeld? want ik vind het maat plat om te zeggen dat ze hetzelfde benaderd worden.

En jij als moderator, waarschijnlijk groot muziekliefhebber en daarbij misschien een gevoelig mens, moet toch wel begrijpen hoe erg een mens zich kan ergeren aan muziek waar niks uit te halen valt, en waar je aan alle kanten mee doodgegooid wordt, let daarbij op dat ik uit een andere leeftijdsgroep kom.

herman schreef:
Je moet Lady Gaga helemaal niet serieus nemen juist: het is gewoon een popartiest. Waarom dan zo serieus benaderen? Iedereen weet toch dat er een enorme marketingmachine achter zit. Sommige hitjes zijn leuk om een paar keer te horen, maar dat is het dan ook wel.

De Pink Floyd-opmerking was misschien niet zo chique, excuses daarvoor.

Sorry dit lees ik te laat.

we schreeuwen allemaal, omdat praten ons onderdanig maakt, en fluisteren ons doet verdwijnen.

Ik zie dat je Sigur Rós op 1 hebt staan, en juist het album dat ik heel erg koester. Ik luister het namelijk maar 1 keer in de zoveel weken, als ik weeíg ben, in het pikkeduister in bed. met mijn hele lichaam in het kippevel.

Om maar aan te geven hoe veel ik uit die muziek haal, en wat die voor mij van doen heeft. heb ik gewoon af en toe gewoon heel veel moeite dat mensen zich vastklampen aan de plastic vorkjes, in plaats van twee zilveren haakjes.

Rickepick schreef:

Arme jij.

avatar van Near
Rickepick schreef:

Daarnaast wil ik even zeggen dat het gedacht van 'alle albums op dezelfde manier te beoordelen', dat sommige mensen hier aanhangen, volledig absurd is. Als je op dezelfde manier naar een disney-album luistert als naar een pink floyd album, of op dezelfde manier naar een ambient-album als naar een pop-album, of naar dit als naar een sixties pop album of whatever, dan moet je over een soort van megageavanceerd, analytisch robotbrein beschikken waar alle gevoel voor ironie, humor, relativering en persoonlijke ervaring is geband. Sommige dingen moet je gewoon vanuit een ander perspectief benaderen, beoordelen, interpreteren; anders ontgaat je - denk ik - heel wat moois... Nuja.

Lost Highway
''Daarnaast wil ik even zeggen dat het gedacht van 'alle albums op dezelfde manier te beoordelen', dat sommige mensen hier aanhangen''

Dat was ik Ik bedoel maar, een komedie ga je toch ook beoordelen op wat ie voorstelt, een komedie moet je sowieso niet serieus nemen maar dat betekent toch ook niet dat je automatisch elke komedie met drie of vier sterren bedeelt?

Het is gewoon jammer dat men bij sommige artiesten geen kritiek mag hebben -en dan bedoel ik niet zozeer Lady Gaga, eerder Beyonce die ondertussen het symbool is geworden van politieke correctheid- zonder dat men moet beginnen over 'serieus nemen en dergelijke'.

Lady Gaga zelf vind ik niet goed en niet slecht, het is er gewoon maar naar mijn mening is het niet zo bijzonder dan wat sommigen ervan maken. Ik heb al slechter gehoord, maar ook en vooral veel betere dingen die nooit de schijnwerpers hebben gehaald.

En dan moet het echt niet Pink Floyd zijn ofzo, Ladyhawke of Kerli om maar twee voorbeelden te noemen, ook luchtig -en bijgevolg door sommigen niet serieus te nemen- maar imo stukken beter dan het zo gehypete Lady Gaga.

avatar van Tijn79
'

Klinken ook erg lekker ja

avatar van Near
Lost Highway schreef:

Tuurlijk niet. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je sowieso een komedie anders zal beoordelen als pakweg een thriller. Andere maatstaven zijn belangrijk, andere elementen van de film bepalen je waardering ervoor. Dat moet hetzelfde zijn in muziek. Als je naar de muziek van Lady Gaga luistert, kun je die beter op een andere manier benaderen, dan de manier waarop je een PF-album beluistert; dan beleef je er tenminste wat plezier aan! Als je bij alle muziek dezelfde parameters naar voor gaat schuiven, mis je gewoon veel.

Lady Gaga is naar mijn mening niet slecht in wat ze doet. En dan hoef ik geen vergelijk te maken met albums van Pink Floyd, David Bowie of Neil Young om mijn waardering ervoor te bepalen. Dan vergelijk ik het liever met Beyonce, Christina en Britney - en dan kan ik enkel constateren: Gaga is niet slecht in wat ze doet...

Ik weet niet of ik mezelf echt verduidelijkt heb hiermee, maar dit is basically wat ik bedoel .

Lost Highway schreef:

Bwah, ik denk niet dat dat waar is? Beyonce maak ik maar al te graag met de grond gelijk, en velen met mij geloof ik . Moeilijker is het om iemand te vinden om WYWH van PF te gaan bashen... het zijn eerder die albums die vandaag de dag een soort heilige huisjes zijn geworden waarover je enkel met eerbied mag spreken... zeer jammer want WYWH is boooring .

avatar van Wyverex
Eigenlijk indrukwekkend dat Lady Gaga nog altijd zo actueel is! Had ik nooit gedacht. Een van de weinige popsterretjes die het kan! Hoedje af voor the Lady .

Maar geef mij uiteindelijk maar iets minder computergestuurde muziek!

avatar van De Peperkoekman
Zitten een aantal leuke tracks bij, maar toch ook wel veel van hetzelfde.
Just dance en Paparazzi zijn hier duidelijk mijn favorieten, maar liedjes zoals Eh, Eh (nothing else i can say) en Starstruck vind ik een stuk minder.

Mijn eerste stem en bericht
* 2,5 voor dit GaGa album

avatar van steven
het klinkt allemaal erg lekker hoor op deze plaat. lekkere frisse popmuziek. Goed gevoel voor melodie.

je moet hier ook niet op kippenvel gaan zitten wachten of vreselijk ontroerd willen raken ofzo, of een boom opgaan zetten over de inhoud van de teksten ofzo.

lekkere hitparade pop, niks mis mee , zoals madonna , the sugababes en gwen stefanie dat ook kunnen ,

ben nochthans blij dat die kids ook dit soort kunnen waarderen en niet alleen die rnb en volendamse shit

avatar van steven
het valt me trouwens op dat veel van mn leeftijdgenoten ( 30-35 jaar) dit ook wel kunnen waarderen.
veel van die mensen in de jaren 80 zijn opgegroeid met madonna etc , soort universeel makkelijk in het gehoor liggende popmuziek...

avatar van Lovekellycl
Vreemd hoe ik haar in het begin niet kon appreciëren, geweldig album..

avatar van The Voice
Ik vond het niets en vind het eigenlijk nog steeds niets. Ik heb het album een aantal keren beluisterd en vind het maar een middelmatig album. Ik snap niet dat een van de broertjes Bolland haar aanwees als de nieuwe 'King of Pop'.

Wat is er nu zo bijzonder aan haar, ja, ze kleedt zich vreemd, maar haar muziek is zo doorsnee als maar kan. Maar goed, dat vond men van Madonna ook en die is uiteindelijk uitgegroeid tot een superster. Het kan dus alle kanten op, maar het is - net als Madonna - niet my type of music.

avatar van jtsterkenburg
geweldige paparazzi cover van een 12jarig jochie op een talentenshow van z'n school: YouTube - Greyson Chance Singing Paparazzi

al bijna 20 miljoen views in een paar dagen, en hij heeft al een platencontract getekend bij hetzelfde label als gaga. hier gaan we nog veel van horen, al hoop ik dat ie mooie akoestische piano ballads blijft maken (twee zelfgeschreven nummers staan ook op z'n youtube), want lady gaga zelf vind ik vreselijk.

avatar van musicman13
Heeft weinig met het album te maken geloof ik.....

Rizz
musicman13 schreef:
Heeft weinig met het album te maken geloof ik.....

Vind ik opzich wel en het is gewoon leuk.

avatar van Doc
Doc
Hij vindt Lady Gaga vreselijk, en dat zou zomaar iets met het album te maken kunnen hebben.

avatar van musicman13
naar allemaal....

avatar van Snoeperd
The Voice schreef:

De nieuwe king of pop lijkt me sterk, het is altijd nog de queen of pop. Maar dat zou ze wel kunnen zijn, want als ze nog wat albums zoals deze maakt vind ik dat ze die titel verdient. Maar ja, eerst zien hoe haar volgende album er uit komt te zien

avatar van kaztor
Haha, m'n lieve schat heeft deze afgelopen zaterdag van me gekregen en.... het is best een aardige cd!

avatar van Stalin
kaztor schreef:

Toch niet beter dan Thing-Fish ?

avatar van Sibren
Lost Highway schreef:

Is dat even jammer voor deze jongens: kostuum

Human Nature

Absoluut niet waar, Ellen Degeneres heeft hem getekend als eerste artiest bij haar platen label.

Ontopic. Van Gaga wordt ik niet echt vrolijk. Ze zal best talent hebben, maar dat komt geen enkele keer naar voren. Kan wat mij betreft zo in het hokje [Bieber, Beyoncé, Britney enz.] Dat jochie van het filmpje heeft van het slechte nummer Papparazi een goed nummer gemaakt. Leg de versies maar er eens naast elkaar. Jeetje mina wat een verschil, het nummer gaat van een dikke ONvoldoende naar een dikke voldoende. Waarvoor respect. Hopelijk blijft hij op die pure manier muziek maken en niet met al die computer meuk en bliepjes. Ik vind de versie van dat jochie ook vele malen beter gezongen.

YouTube - Greyson Chance Singing Paparazzi

Dat is grappig, aangezien die jongen zo ongeveer precies dezelfde versie speelt zoals Lady Gaga hem speelt op de piano.
Look: YouTube - [HD] Lady GaGa - Paparazzi Acoustic Version (Live @ The Chapel In Australia) . Zo veel verschil zit er niet tussen en ik vind de stem van miss Gaga hier toch net wat beter van die jongen.

Human Nature schreef:

YouTube - Greyson Chance Singing Paparazzi

Wist je ook toevallig dat de versie van Greyson eigenlijk de piano versie van Gaga zelf is? Het is natuurlijk erg makkelijk om een popfenomeen als Lady Gaga de grond in te boren , maar kom dan wel met geldige argumenten. Haar talent komt wel degelijk naar voren. Luister maar naar de akoestische versies van Pokerface en Speechless.

Verder zijn de 'gewone' versies van haar liedjes ook zeker de moeite waard. Just Dance, Pokerface, Lovegame, Paparazzi, Bad Romance, Telephone en Alejandro zijn allemaal stuk voor stuk fantastische popsongs.