Ramones - Ramones (1976)

Punk / Rock
Label: Sire

1. Blitzkrieg Bop (2:14)
  2. Beat on the Brat (2:31)
  3. Judy Is a Punk (1:32)
  4. I Wanna Be Your Boyfriend (2:24)
  5. Chainsaw (1:56)
  6. Now I Wanna Sniff Some Glue (1:35)
  7. I Don't Wanna Go Down to the Basement (2:38)
  8. Loudmouth (2:14)
  9. Havana Affair (1:56)
  10. Listen to My Heart (1:58)
  11. 53rd & 3rd (2:21)
  12. Let's Dance (1:51)
  13. I Don't Wanna Walk Around with You (1:42)
  14. Today Your Love, Tomorrow the World (2:12)
  15. I Wanna Be Your Boyfriend [Demo] * (3:02)
  16. Judy Is a Punk [Demo] * (1:36)
  17. I Don't Care [Demo] * (1:55)
  18. I Can't Be [Demo] * (1:56)
  19. Now I Wanna Sniff Some Glue [Demo] * (1:42)
  20. I Don’t Wanna Be Learned / I Don’t Wanna Be Tamed [Demo] * (1:05)
  21. You Should Never Have Opened That Door [Demo] * (1:54)
  22. Blitzkrieg Bop [Single Version] * (2:12)
fredpit
Odelay schreef:
Ik ontleedt de muziek niet. Ik merk dingen op, en wat ik daarover te zeggen heb probeer ik zo goed mogelijk te verwoorden. Ik ben hierin nogal precies.

Misschien ontleedde ik wel de tekst van Now I wanna sniff some glue, maar als ik dat dan niet had gedaan, was mijn mening negatiever geweest.

Ik gaf ook geen kritiek op je bericht..dan had ik je wel gequote

Odelay
Oke. Dat had ik verkeerd begrepen.

avatar van Reint
Gave muziek, niet denderend, maar een antwoord op al die progrock van die tijd.

Best knappe nummers met veelal maar 3 akkoorden.

Odelay
Odelay schreef:
Ik moet zeggen: In het nummer Beat on the brat zit iets aanstekelijks: De manier waarop eerst de gitaarakoorden voluit worden gespeeld, en vervolgens wordt het afgedempt. Das wel aanstekelijk in combinatie met de voortstuwende ritme-sectie.

Zijn misschien wel meer aanstekelijke dingen op dit album, maar verder ga ik voorlopig niet met complimenteren.

Er zijn inderdaad wel meer aanstekelijke dingen op dit album.

avatar van douwens
Havana affair is toch zeker wel een klassiekertje dat op dit album aanwezig is

Als je hey ho let's go briljant kan maken ben ik verkocht .

jeugdsentiment.
wat klonk dit toch lekker op mn 16e ,keihard op mn stereo en geen rekening houden met mn ouders en buren.

mijn gevoelens anno 2007:
johnny ramone kon amper gitaar spelen.
het zijn allemaal simpele songs, simpel geschreven , simpel uitgevoerd.
ze zien er niet uit op de cover.

toch geef ik een 5.

djeffibrelich schreef:
jeugdsentiment.

mijn gevoelens anno 2007:
johnny ramone kon amper gitaar spelen.
het zijn allemaal simpele songs, simpel geschreven , simpel uitgevoerd.
ze zien er niet uit op de cover.

toch geef ik een 5.

En die 5 baseer je dan op the good old days? Ik zou zoiezo dan ook zeggen op historische waarde, het is natuurlijk een van DE voorlopers van al die huidige punkgroepjes.

djeffibrelich
dat ook , en het zijn natuurlijk nu nog steeds allemaal leuke songs die hier op staan.

djeffibrelich schreef:

Zeker, wederom een voorbeeld van eenvoud maakt macht he.

djeffibrelich
inderdaad, iedereen die gedemotiveerd raakt als die niet meer dan een paar akkoorden gitaar kan spelen moet hier maar eens een voorbeeld aan nemen.
less is soms gewoon more.

avatar van Lennonlover
kort maar krachtig: héérlijk album 4* (met een optie op 0.5 meer)

avatar van Rockfan
De Ramones ken ik alleen van rock n roll highschool, is dat een beetje representatief ?

avatar van Tribal Gathering
ja en nee.

Ja vanwege de snelheid. Nee, omdat de Ramones over het algemeen meer poppunk zijn dan dit nummer. De eerste paar albums hebben ook een veel rauwere produktie dan R&R Highschool.

Rockfan schreef:

Weet je zeker dat je Blitzkrieg Bop niet kent? Zoek hem eens op op YouTube. Dat is namelijk representatiever.

Edit:
Zo. http://nl.youtube.com/watch?v=urp22F8MwUQ

avatar van deedee
Hier hoef ik niet echt over na te denken. Op mijn 17de gekocht toen die een half jaar uit was. Nu nog steeds mijn nummer 1. De rest van hun carriere op plaat is over het algemeen ook top! Kijk ook de naar de laaste DVD: it's alive.

gewoon leuke nummers niet te overraten ofzo 3* niks fout aan album maar niet hun beste

avatar van Lennonlover
welke is dan wel de beste volgens jou?

PriestMaiden
Blijft voor mij de beste punkplaat

avatar van mafketel
Mijlpaal in de popmuziek; hoe je het ook wendt of keert.
Kort maar krachtig, de songs ( ? ).
Mijn favorieten : I don't care - demo en I wanna be your boyfriend.
Duidelijker kan toch niet ?

stuart
Tribal Gathering schreef:
Omdat de Ramones over het algemeen meer poppunk zijn

Daar wil ik bij me aansluiten; dit is de reden dat ik niet zo'n liefheeber van The Ramones ben, maar het is zeker een classic.

Reint schreef:
Gave muziek, niet denderend, maar een antwoord op al die progrock van die tijd.

Best knappe nummers met veelal maar 3 akkoorden.

Haha, niet denderend. Wat dacht ik wel niet. Voor mij isdit album het eind van rock & roll en het begin van punk. Een snelle plaat vol met humor, aanstekelijkheid en zonder overbodige solo's. Niks is overbodig op dit album.

zoals zo vele goede rock'n'roll bands: keiharde power chords, maar bovenal: super ritme sectie met een fantastische rhytm gitarist en daar waren ze meesterlijk in ...

PriestMaiden schreef:
Blijft voor mij de beste punkplaat

Idem. Deze vind ik een stuk beter dan The Sex Pistols.

stuart
Lennonlover schreef:

Idem. Deze vind ik een stuk beter dan The Sex Pistols.

Ieder zijn smaak; ik zal niet zeggen dat Never Mind de beste punkplaat is, maar ik vind hem zelf beter dan de 'poppunk' van The Ramones. In mijn oren 'rockt NMTB intenser' , maar dat is natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke muziekbeleving.

avatar van niethie
Vrij eenvoudig en montoon maar bovenal toch lekker energiek gespeeld.

3 sterren

Ik heb de recensie die destijds in Oor stond maar 's ingescand en upgeload. Veel plezier ermee: http://img.photobucket.com/albums/v603/herman78/1976-OOR14july14th-TheRamones-TheRa.jpg

avatar van Reint
Dankje herman! Leuk om te lezen dat men in die tijd veel meer ging voor een mschrijving van het geluid dan nu.

avatar van Lexicon Devil
Fantastische aanstekelijke plaat met energieke punk zoals het eigenlijk moet. Recht toe recht aan en niet de hele tijd dat anti-alles.
Mijn favoriet is I don't wanna walk around with you

The Oath
Ik vond eigen het debuut van de Sex Pistols een bollocks-plaat en ik dacht dat het tussen mij en Punk nooit zou goedkomen.

Maar deze plaat vind ik wel behoorlijk goed.