Kings of Leon - Only by the Night (2008)

Label: RCA

8. Notion (3:00)
  9. I Want You (5:07)
  10. Be Somebody (3:47)
  11. Cold Desert (5:34)
  12. Frontier City * (3:37)
  13. Beneath the Surface * (2:48)
  14. King of the Rodeo [Live] * (2:48)
  15. Slow Night, So Long [Live] * (3:09)
  16. Fans [Live] * (4:01)
  17. Molly's Chambers [Live] * (2:25)
  18. My Party [Live] * (4:01)
  19. Arizona [Live] * (4:48)
  20. Charmer [Live] * (3:34)
JanBetonde2e
Een album met een aantal heerlijke nummers(Crawl, Closer, Sex On Fire) en daarnaast ook aantal nummers die wat minder zijn(I Want You, Cold Desert, Seventeen)
Dus ik kom niet hoger dan een 3/3.5, in tegenstelling tot hun vorige album, waar ik elk nummer kon waarderen

avatar van Cor
Cor
Herken ik wel. Ook ben toch niet kapot van deze band. Weet niet zo goed waar 'm dat in zit. Prima liedjes, soms iets minder, maar het glijdt allemaal zo langs me heen. 'Closer' vind ik wel een pakkende song. Daar zit iets urgents in. Ik blijf het toch een redelijk doorsnee rockband vinden. Lekker op de achtergrond, maar dat is het dan ook wel.

avatar van Tuur123
1,5
Dit vind ik echt een slecht album. Na het geweldige Because of the Times had ik hier echt veel van verwacht. Was me dat even een teleurstelling...

avatar van Nanne-1995
Net als bij hun vorige platen heeft het niet iets speciaals, iets wat het onderscheid van andere bands. Het zijn allemaal prima nummers en er zitten zeker ook prachtnummers tussen maar er mist orginaliteit. Hun vorige 2 albums gaf ik beide 4 sterren maar nu ze nog steeds niet van sounds veranderen gaat er een half puntje af. Om 2 of 3 sterren te geven vind ik ook onterecht want er staan heel wat lekkere nummers op.

Overigens is hun dubutalbum wel compleet anders dan de rest, maar dat genre staat me veel mider aan.

avatar van battersea
sterk eigen sound, daar moet je even omheen, de songs z\ijn goed maar wellicht dat de soudn gaat vervelen, lijkt dat allemaal wel veel op elkaar

BananA2
Heb deze gekocht met mijn weinige zakgeld toen hij net uit was, ik had er lang op zitten wachten na het fantastische Because of the Times.
Maar wanneer ik hem op mijn Bose-koptelefoon luisterde werd ik zwaar teleurgesteld.

En ook nu, na een hele poos te hebben liggen rijpen vind ik er niets aan.
Je hoort duidelijk dat de mannen van Kings of Leon streven naar het grote succes en de stadions.
Het commerciele druipt er gewoon af, Use Somebody klinkt zelfs bijna als Brian Adams.
Brrrrrr

Ik heb mijn geloof in Kings of Leon verloren, maar ja, ze hebben genoeg nieuwe fans gerecruteerd door o.a. Sex Is On Fire

Bryan Adams is honderd keer toffer dan Kings Of Leon

BananA2
ja, het origineel is altijd beter

Wat een mooie top 10 heb jij trouwens Karl!

Dankjewel, BananA2! Helaas ken ik maar twee albums uit jouw top tien, maar eerlijk is eerlijk, dat zijn ook wel twee knallers van jewelste

Berichten verplaatst naar Kings of Leon

avatar van hpdewin
Ik vindt het hele vervelende jongetjes om naar te kijken. beetje interessant doen voor de camera, ik hou er niet van. Waarschijnlijk beïnvloed dit wel de manier waarop ik naar de muziek luister, jammer is dat want dat is natuurlijk niet echt eerlijk. maar buiten dat vind ik de muziek te dramatisch en gespeeld overkomen. 2*

avatar van prodi9y9
closer en use somebody vind ik erg goed, maar de rest weet me niet zo te pakken. dat heb ik nu eenmaal met kings of leon.. waar dat aan ligt? ...geen i eigenlijk... smaak?

Ik vind dit album toch beter dan de twee hiervoor. Die zijn beduidend steviger en ik ben toch wat commercieler in mijn smaak. Ik vind de stem van de zanger echt ontzettend goed passen bij deze muziek. Sex on Fire en Use Somebody zijn natuurlijk het bekendst maar ook Manhattan, Revelry en Be Somebody kan ik heel goed hebben. 3.5* omdat het hier en daar toch wat vlak is.

avatar van kingofmusic
goede album, jammer dat niet alle liedjes de niveau van use somebody haalt

avatar van Chronos85
Mookie schreef:

Grappig dat dat kan, 'commerciëler' wat betreft smaak zijn...

kingofmusic schreef:
goede album, jammer dat niet alle liedjes de niveau van use somebody haalt

Wat dan weer in mijn top 5 van slechts KoL nummers ooit staat...

avatar van kingofmusic
iedereen heeft een andere gevoel/smaak.... maar als ik het mag vragen waarom je het slecht vind?

avatar van corn1holio1
Ik zal het vanavpnd nog eens opzetten om het in detail te kunnen zeggen.
Maar ik weet dat telkens het op de radio kwam, mijn haar recht overeind ging staan en ik zo snel mogelijk van post moest veranderen! en dat voor een fan...

Use Somebody is gewoon 'n ontzettend ongeïnspireerd zeiknummer. De intro belooft niets, de coupletten worden irritant gezongen ('I've been running arooooooouuund, always looking dooooooooooooown at all I seeeeee') en het reffrein is al helemaal een drama ('Someone like you', direct afgekapt, 'oh-oh-oh').

De versie van Laura Jansen (of hoe heet ze?) is qua zeikerigheid nog een graadje erger.

Zoiets dus.
En nu ik aan de oh-oh-oh denk, haal ik ineens een halfje van het album af. De opener is nog zo ongelooflijk veelbelovend (echt een 5* opener), maar daarna volgen er te veel teleurstellingen om 4* te rechtvaardigen.

avatar van gukker
Dit album heeft een paar hele goede nummers, maar helaas ook een hoop fillers waardoor het geheel nogal gezocht lijkt.

Zonde van de nummers die wél goed zijn (Sex on fire, Manhattan, Crawl etc.)

avatar van Spaulding
Net zoals Because of the Times een geweldige opener . Maar helaas i.t.t. de voorganger wordt het niveau al snel minder.

Closer is briljant, Crawl leuk, Sex on Fire een prima single en Cold Desert een sfeervolle afsluiter maar voor de rest toch wel een erg matig album.

Be Somebody opent erg hoopvol, jammer dat het met het refrein helemaal inkakt.

Beetje gemist kans na zo'n geweldige opener. Toch 3.5* voor een paar geweldige nummers.

Xander
Dit album opent zeer sterk met "Closer", maar inderdaad, het niveau wordt absoluut niet aangehouden. Hierin is "Sex on Fire" toonaangevend.

Kings of Leon blijft voor de fans van het eerste uur een ruwe diamant die absoluut in zijn originele staat moet behouden worden. Typerend hiervoor zijn zowat alle nummers op het eerste album, "The Bucket" op hun tweede en het fenomenale "Charmer" van "Because of the Times".

Helaas staat "Only by the Night" in schril contrast met zijn drie voorgangers en heb ik het gevoel dat ik, op de stem van Caleb na, na een overgeproduced, doordeweeks, dertien in een dozijn bandje aan het luisteren ben.

Aardig album, dus geef ik het 3*, maar een echte KOL fan noemt dit nooit een hoogvlieger.

avatar van Snoeperd
De eerste vier tracks zijn zeer goed. Closer en Crawl zijn goed en daarna Sex on Fire, dat mag van mij wel tot een klassieker uitgroeien, wat een nummer! Use Somebody is geliefd bij het top 40 publiek en mijn zusje heeft het voor mij helemaal kapotgedraaid en meegezongen. Die zal dit jaar wel hoog in de top 2000 uitkomen.
Maar daarna zakt het als een slappe pudding in elkaar. Er staat eigenlijk vrijwel geen noemenswaardige dingen meer op. Seventeen vind ik nog wel aardig maar voor de rest is het gewoon middelmatig tot matig.

Wil een 3,25 geven, dat kan niet, vooruit ik rond het naar boven af.

avatar van Gele Stift
Ik heb zo'n ontiegelijk grote hekel aan de zanger van deze band dat ik totaal geen goed gevoel krijg bij deze band. Daarnaast zijn het niet de meest geniale meesterbreinen, waardoor het nou ook weer niet zo ontzettend vernieuwend is.
Ik vind alleen Sex on Fire nog wel een aardig nummer, Use Somebody vind ik echt dramatisch gezongen door de zanger van Kings of Leon... Hierdoor krijg je dat die jongen van The Voice Of Holland nu al als favoriet wordt bestempeld. Terwijl dat een zeer makkelijk nummer is om te zingen.
Geef hier dus liever geen cijfer voor

avatar van ThePrinceOfPop
Use Sombody, 17, Manhattan & I Want You =
Derest=

avatar van Gloeilamp
Tuur123 schreef:

Helemaal mee eens..

avatar van SebastiaanQuekel
Een vrij sterk album van Kings of Leon. Knap dat het niveau vrij constant blijft, dat hoor je niet vaak. Alleen de laatste drie tracks doen me niet zoveel, maar voor de rest staan er wel een paar juweeltjes op, waaronder Revelry en natuurlijk het prachtige Manhatten.

3,5 sterren.

avatar van Fieke_28
Blijft echt een heerlijk album! Van begin tot einde sterk, alleen "Revelry" blijft voor mij het enige minpuntje.

PriestMaiden
Goede opvolger van Because of the Times met hun hit Sex on Fire, Notion, Use Somebody en vooral Crawl als de beste nrs.