Blur - The Best Of (2000)

Label: Parlophone

1. Beetlebum (5:05)
  2. Song 2 (2:02)
  3. There's No Other Way (3:14)
  4. The Universal (4:00)
  5. Coffee and TV (5:18)
  6. Parklife (3:07)

met Phil Daniels

7. End of the Century (2:47)
  8. No Distance Left to Run (3:26)
  9. Tender (7:41)
  10. Girls and Boys (4:18)
  11. Charmless Man (3:33)
  12. She's So High (3:49)
  13. Country House (3:57)
  14. To the End (3:51)
  15. On Your Own (4:27)
  16. This Is a Low (5:02)
  17. For Tomorrow (6:02)
  18. Music Is My Radar (5:29)
  19. She's So High [Live] * (5:24)
  20. Girls and Boys [Live] * (4:21)
  21. To the End [Live] * (4:08)
  22. End of a Century [Live] * (3:00)
  23. Stereotypes [Live] * (3:27)
  24. Charmless Man [Live] * (3:31)
  25. Beetlebum [Live] * (6:09)
  26. M.O.R. [Live] * (3:09)
  27. Tender [Live] * (6:20)
  28. No Distance Left to Run [Live] * (4:09)
totale tijdsduur: 1:17:08 (2:00:46)
Oasis won het toen altijd net van Blur bij mij.
Maar Oasis vond ik na hun What's the story al niet meer te pruimen, en Blur werd alleen maar interessanter.
Zo zie je maar weer: op de lange termijn kan alles anders komen te liggen

Daar kan ik me wel aardig in vinden. Ik heb deze trouwens op DVD. Sommige van de videos zijn echt geniaal, maar ik word nog het meest vrolijk van de videos van Parklife, Girls and Boys en Country House, de liedjes waardoor ik Blur leerde kennen.

Een prachtige verzameling. Ik heb deze op videocassette en cd. gekocht toen ik nog geen dvdspeler had. een van de leukste videoclips vind ik Bang, toen ze nog uiterst sexy en jong waren
Ook goeie clips zijn Popscene en Song 2.

Ik kwam deze gisteren tegen voor €5,-

avatar van c-moon
Een zeer degelijke verzamelaar van deze Britpop/Indie formatie. In tegensteling tot Aerodynamic, was ik altijd in het "Blurkamp"

Ook al vind ik niet alle Blur-platen even goed, die van Oasis vind ik gewoon slecht! En qua originaliteit: zij (Oasis) stelen schaamteloos van The Beatles en Echo & The Bunnymen, maar geef mij dan maar vermelde originelen

Maar goed we hadden het over Blur...
Goede verzamelaar dus, die een evenwichtig beeld van de carièrre schetst.

Een dikke 4

Blur is er alleen maar beter op geworden (ik vind hun latere albums ook erg interessant).
En Oasis.............wie zeg je?

avatar van c-moon
Oasis, ... NO WAY, SIS

Er zijn hier precies alsmaar meer Blur fans aan het komen op deze site! Ik kan het alleen maar toejuichen.

Eén keer geluisterd. 3,5* Staan goede nummers op

avatar van Justinx
Tender blijft voor mij het beste nummer,, geweldig!

Een paar keer geluisterd, maar ik blijf Oasis hoger inschatten. Wel een heel leuk bandje dit.

avatar van Justinx
Ik kweenie. Ik zal het binnenkort eens aan een gehoortest ondervinden. Je hoort nog van mij

Ongeloofelijk verrast was ik hierdoor; de frisheid, virtuositeit, variëteit en humor die ze hier voor de dag leggen verbaasde me daadwerkelijk. Ik voel me genoodzaakt tot een verkenning van de echte albums, in hun opzet om de luisteraar nieuwsgieriger te maken en tevens goed in te leiden in hun wereld is meer dan geslaagd.
Ruime 4*

avatar van Arno
Vooral Girls and Boys en natuurlijk Song 2 zijn erg sterke nummers, maar verder viel het wat tegen. Best wel leuke nummers, maar niet speciaal goed. 3,5*

avatar van Pinsnider
Ik vond de singles er altijd al met kop en schouders bovenuit steken, dus deze plaat vind ik de beste Blur
Sublieme compilatie waarop de heren m.i. aangeven zooooooveel interessanter als Oasis te zijn.
Hoogtepunten: Song 2, Country House (heerlijk cynisch), For Tomorrow

avatar van avdj
In potentie is dit wel een 4* CD. Goede verzamelaar, wel bijzonder late release. De band bestond al een dikke tien jaar.

avatar van Brain Stew
Elk nummer is raak wat mij betreft. Dikke 5 sterren. Geweldige videoclips ook.
Ik vind het alleen een beetje jammer dat de nummers niet chronologisch staan.

avatar van ACole_20
Inderdaad een geweldige compilatie.
Schaam me dat ik ook ooit in het Oasis kamp gezeten heb, al kende ik Blur toen nog amper.
Das ook de enige reden die ervoor te bedenken is, want zodra ik de muziek van Blur ontdekte verschoof mijn sympathie snel naar het Blurkamp. 4.5*

avatar van orbit
Blur is zo oneindig veel beter dan oasis Subtieler ook vooral en met humor.

avatar van Nicolage Rico
Perfecte cd om op je werk te draaien. Lekkere muziek voor de achtergrond, en af en toe je werk neerleggen om nog meer te genieten.

avatar van JAD
JAD
Damon Alban is a genius. Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Dit is het enige album in de wereld waarbij ik alle nummer perfect vind! geen enkele vuller!

avatar van Sonic Nurse
Blur schreef:

Discutabel onderwerp, bij een 'best of-cd'. Maar daar hebben we het al een keer over gehad geloof ik

heerlijk frisse muziek met de nodige humor in sommige nummers,ik had deze al lang in men kast liggen maar luisterde er niet zo veel meer naar, nu er nog maar is uit gepakt en het bleef me pakken. alleen spijtig dat naar mijn mening een van hun mooiste, voor mij gewoon hun beste nummer ''sing'' er niet op staat. maar toch een dikke *4

avatar van musicfriek
Ik heb van Blur alleen deze verzamelaar en moet zeggen dat dit toch wel hele lekkere muziek is! Tender is al jaren mijn favoriete Blursong, wat een mooi, intens gezongen nummer. Ook Parklife heb ik net ontdekt, heerlijk.

Vraagje: welke van de reguliere albums valt aan te raden? Wil me wel meer gaan verdiepen in Damon & Co

Modern Life Is Rubbish staat bijna niet op deze plaat dus die zou je moeten proberren, en ik vind persoonlijk 13 het beste album dus...

avatar van Justinx
Ik vind Think Tank toch ook wel heel goed hoor. Een hele andere Blur die we horen, maar zeker wel in een positieve zin bedoeld.

avatar van vigil
Arno schreef:

dan is een 3,5 wel redelijk aan de hoge kant of niet?

Het is altijd makkelijk om een best of album te becijferen natuurlijk... Maar als het toch moet, verdient dit gewoon een 5 naar mijn mening. Mist alleen nog de nummers Sing, Topman, It could be you en Entertain me... Als je met Girls & Boys en Song 2 komt aanzetten, knik je gewoon met de menigte mee....

avatar van avdj
Wel een enorm late best-of trouwens...de band bestond al jaren.