Bob Dylan - Tell Tale Signs (2008)

Alternatieve titels: The Bootleg Series Vol. 8 | Rare and Unreleased 1989-2006

Label: Sony

1. Mississippi (Unreleased, Time Out of Mind) (6:04)
  2. Most of the Time [Alternate Version, Oh Mercy] (3:46)
  3. Dignity [Piano Demo, Oh Mercy] (2:09)
  4. Someday Baby [Alternate Version, Modern Times] (5:56)
  5. Red River Shore (Unreleased, Time Out of Mind) (7:36)
  6. Tell Ol' Bill [Alternate Version, North Country Soundtrack] (5:31)
  7. Born in Time (Unreleased, Oh Mercy) (4:10)
  8. Can't Wait [Alternate Version, Time Out of Mind] (5:45)
  9. Everything Is Broken [Alternate Version, Oh Mercy] (3:27)
  10. Dreamin' of You (Unreleased, Time Out of Mind) (6:23)
  11. Huck's Tune (From Lucky You Soundtrack) (4:09)
  12. Marchin' to the City (Unreleased, Time Out of Mind) (6:36)
  13. High Water (For Charley Patton) (Live, August 23, 2003, Niagara Falls, Ontario, Canada) (6:40)
  14. Mississippi [Unreleased Version #2, Time Out of Mind] (6:24)
  15. 32-20 Blues (Unreleased, World Gone Wrong) (4:22)
  16. Series of Dreams (Unreleased, Oh Mercy) (6:27)
  17. God Knows (Unreleased, Oh Mercy) (3:12)
  18. Can't Escape from You (Unreleased, December 2005) (5:22)
  19. Dignity (Unreleased, Oh Mercy) (5:25)
  20. Ring Them Bells [Live at the Supper Club, November 17, 1993, New York, NY] (4:59)
  21. Cocaine Blues (Live, August 24, 1997, Vienna, VA) (5:30)
  22. Ain't Talkin' [Alternate Version, Modern Times] (6:13)
  23. The Girl on the Greenbriar Shore (Live, June 30, 1992, Dunkerque, France) (2:51)
  24. Lonesome Day Blues (Live, February 1, 2002, Sunrise, FL) (7:37)
  25. Miss the Mississippi (Unreleased, 1992) (3:20)
  26. The Lonesome River (With Ralph Stanley, from the Album Clinch Mountain Country) (3:40)
  27. 'Cross the Green Mountain (From Gods and Generals Soundtrack) (8:15)
  28. Duncan & Brady (Unreleased, 1992) * (3:47)
  29. Cold Irons Bound [Live at Bonnaroo, 2004] * (5:57)
  30. Mississippi [Unreleased Version #3, Time Out of Mind] * (6:24)
  31. Most of the Time [Alternate Version #2, Oh Mercy] * (5:10)
  32. Ring Them Bells [Alternate Version, Oh Mercy] * (3:18)
  33. Things Have Changed (Live, June 15 2000, Portland OR) * (5:32)
  34. Red River Shore [Unreleased Version #2, Time Out of Mind] * (7:08)
  35. Born in Time [Unreleased Version #2, Oh Mercy] * (4:19)
  36. Tryin' to Get to Heaven (Live, October 5 2000, London England) * (5:10)
  37. Marchin' to the City [Unreleased Version #2, Time Out of Mind] * (3:39)
  38. Can't Wait [Alternate Version #2, Time Out of Mind] * (7:24)
  39. Mary and the Soldier (Unreleased, World Gone Wrong) * (4:23)
totale tijdsduur: 2:21:49 (3:24:00)
Father McKenzie schreef:
Het treft weer dat ik in een boerengat woon; De plaatselijke Free Record Shop - die ik spottend de Free Games Shop noem, gezien de stiefmoederlijke behandeling van de muziek ten voordele van die onnozele spelletjes - had enkel een single disc versie binnengekregen, dus dat wordt wachten tot in dit weekend tijd heb om naar Mediamarkt te rijden, zucht!

Haha,, Free games Shop,, nu ben ik ook nooit zo te spreken over het aanbod bij de media markt maargoed:P

Mooi werk van Dylan, ik ben nog niet zo bekend met het werk dus zat te twijfelen tussen deze en de dylan deluxe verzamel box. Toch blij dat ik deze nu heb, de 2 disc versie... Eerst maar eens kijken wat we nog aan LP´s op zolder hebben voordat ik een verzamelbox koop van zijn eerdere werk. Bij Dylan´s muziek vind ik het toch altijd lekker klinken als het allemaal nog een beetje kraakt dus op de geremasterde versies zit ik niet zo te wachten. Tenminste dat denk ik.

Maar even over dit album,, vooral Red River Shore en Missisipi zijn erg mooi en Dreaming of You klinkt ook erg sfeervol.

Berichten die niets met dit album te maken hebben verplaatst naar Bob Dylan

avatar van Bartjeking
Ik heb me eerst voorgenomen om de reguliere albums uit de periode 89-06 te beluisteren alvorens te beginnen aan dit meesterwerk. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb om zo ook vergelijkingen met de reguliere versies te kunnen maken. nu het zover is en ik de 3 cd's geluisterd heb staat mijn mond eigenlijk nog steeds een beetje open van verbazing. Wat is dit goed zeg. Een periode die door de gemiddelde muziekliefhebber toch niet als een bob dylan periode bij uitstek wordt gezien, blijkt toch ook geniale momenten opgebracht te hebben.

Zelfs na 3 versies van Mississippi krijg ik geen genoeg van dat nummer en ook Born in Time blijft in deze alternatieve versies meer dan overeind te staan. Het verbazingwekkendste van deze hele uitgave vind ik eigenlijk nog wel het feit dat er voor Time Out of Mind een partij nummers gesneuveld zijn die tot zijn betere werk behoren. Gelukkig zijn ze nu voor iedereen te beluisteren op dit album. Ik ben in ieder geval een gelukkig man dat ik hem 10 April eindelijk eens in het echt kan gaan aanschouwen.

avatar van Floater
Werkelijk fantastische box! Het is inderdaad ongelooflijk als je bedenkt wat is weggelaten op Time Out Of Mind ten faveure van niemandalletjes als Make You Feel My Love en Til I Fell In Love With You. Ik ben blij dat we nu eindelijk kunnen genieten van o.a. Red River Shore en Marchin' To The City (beide versies totaal verschillend en allebei geweldig). Ook de oerversies van Mississippi en Most Of The Time zijn openbaringen en er is zoveel meer op deze box om van te genieten. Voor Oh Mercy geldt hetzelfde als voor Time Out Of Mind. Hoe anders en hoeveel beter had die plaat kunnen zijn geweest als Dylan enkele parels (Dignity, Series Of Dreams, Born In Time) had toegevoegd. De live-versies vind ik persoonlijk wat minder op deze box met uitzondering van Things Have Changed dat totaal anders is dan de studio-versie en werkelijk fenomenaal klinkt!
Ook de afsluiter (Mary and the Soldier) had absoluut niet misstaan op World Gone Wrong, wat ik toch beschouw als de beste plaat die Dylan in de jaren 90 heeft gemaakt...

avatar van Running On Empty
Heb deze begin December voor 15 dollar in de VS gekocht (2 CD) en nog steeds geen kans gezien om hem te beluisteren. Zie nu hier al die reacties en ga er in het weekeinde eens goed voor zitten.

avatar van IntoMusic
Even een kleine opmerking: wat een vreselijk heerlijk powernummer is Cold irons bound van de 3e disc.
Zojuist giga hard gedraaid (tot onvrede van mijn vrouw) en echt genieten

Hey, even een vraagje:
Is iemand hier zo gek geweest om die limited edition van 150 euro te kopen? En is het de moeite waard?

avatar van thelion
Hey, even een vraagje:

Heb er wel mee in mijn handen gestaan......... maar vond het toch een beetje veel geld voor 1 extra disc, een boek en een 7" single........

thelion schreef:

Blijft duur.

thelion schreef:

87 Pond bij Amazon UK

avatar van IntoMusic
Uhmm moet stiekum toegeven dat ik de 3e disc heb gedownload en op cd heb gezet. De prijs vind ik eveneens onbeschoft duur, maar zoals ik al had uitgelegd komt dit mede door de boeken (zijn er toch 2?) die erbij zitten.

Running On Empty schreef:

87 Pond bij Amazon UK

Blijft duur.

IntoMusic schreef:

Wat staat er dan eigenlijk in die boeken? Foto's, teksten? Dingen die we nog niet wisten?

avatar van IntoMusic
Ik heb de box alleen even in mijn handen gehad, maar deze was gesealed dus kon er niet in neuzen.
Op Amazon kom je er iets meer over te weten.

Zie Amazon en onderaan staat ook nog de inhoud van de box, t.w.:
* two-CD set with 27 songs
* exclusive bonus CD with 12 extra tracks
* 150-page, 8" x 8" hardcover book of Bob's singles artwork (see video)
* 60-page booklet with rare photos, essay, credits.

IntoMusic schreef:
Op Amazon kom je er iets meer over te weten.

Zie Amazon en onderaan staat ook nog de inhoud van de box, t.w.:
* two-CD set with 27 songs
* exclusive bonus CD with 12 extra tracks
* 150-page, 8" x 8" hardcover book of Bob's singles artwork (see video)
* 60-page booklet with rare photos, essay, credits.

Mmm, kijk ik ben een groot Dylan-fan en wil natuurlijk heel graag mijn collectie compleet houden. Tell Tale Signs, dat ik uiteraard heb gedownload en goed ken, heb ik nog steeds niet gekocht omdat ik nog steeds twijfel of die reguliere 2-cd versie zal kopen of dat belachelijk dure pakket. Ik zou nooit zoveel geld betalen, maar wel hard op zoek gaan naar een zo goedkoop mogelijke oplossing. Maar in de tussentijd blijft dat gat in mijn collectie zitten en ben ik dus toch geneigd de gemakkelijke weg te kiezen en gewoon die 2-cd bij mijn platenboer op te halen. Stelletje kapitalistische elite-schoften toch, dat ze mij zo'n frustrerend dilemma bezorgen! Ja, luxe-uitvoeringen bezorgen mij luxe-problemen!

Maar bedankt voor de informatie. Dat hardcover-boek met singles-artwork lijkt me leuk om te hebben, maar als onderdeel van een bootleg-serie dat zijn recente werk behandelt lijkt het me een wat vreemde toevoeging, is immers niet echt een singles-tijdperk. Zou het ooit apart uitgegeven worden? Ben wel benieuwd naar die foto's en essays in dat andere boek, van dat soort dingen ben ik immers onverzadigbaar waar het Dylan betreft.

avatar van IntoMusic
Ik weet niet waar je woont, maar in Almere en Hilversum zit de muziekzaak "'t Oor" die dit soort exclusieve boxen in huis heeft. Misschien een blik waard als je in die buurt woont.
Ikzelf ben ook fan, maar heb voor de 2-disc gekozen en (tja...) disc 3 gedownload. Ben altijd voor de legale manier en heb ook alles origineel, maar ruim 80 euro meer uitgeven voor een 3e disc is me teveel van het goede...

IntoMusic schreef:

Ik woon in Amsterdam, maar kom weleens in Hilversum. Hoe duur is die box daar?

avatar van IntoMusic
Ik zal het fluisteren in je oor, want dan komt het niet zo hard aan : €149,-...

IntoMusic schreef:

Goed idee. Heb ik net ook gedaan. Men werkt het gewoon zelf in de hand. Deze kan mooi in het boekje van mijn 2 disc versie

Running On Empty schreef:

In het boekje? Is dat niet slecht voor de cd dan?

Kaaasgaaf schreef:

In het boekje? Is dat niet slecht voor de cd dan?

Heb hem in een papersleeve in de jewel case erbij gedaan. Past net.

avatar van Floater
Interessante discussie: Waar berg ik mijn gedownloade disc 3 op...

Essentieel voor elke geldbewuste Bob Dylan-fan

Floater schreef:
Interessante discussie: Waar berg ik mijn gedownloade disc 3 op...

In een papersleeve in de jewelcase van dit setje. Past net, papersleeve iets bijknippen.

Essentieel voor elke geldbewuste Bob Dylan-fan

Ik heb veel geld over voor mijn grote held, maar er zijn grenzen. Of heb jij die driedubbel-versie dan wel gekocht?

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Achja, als je die derde cd erij koopt heb je natuurlijk wél een derde versie van Mississipi. Dat alleen moet eigenlijk al de moeite waard zijn

Maartenn schreef:

Voor 130 euro meer?

Kaaasgaaf schreef:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit album überhaupt nog niet heb. Ik wil eigenlijk ook eerst de andere Volumes van deze serie hebben (of toch in ieder geval deel 1-3). Hij komt in mijn collectie, zeker weten, maar op het moment heb ik nog niet zo héél veel behoefte 'm aan te schaffen. De geldbewuste Bob Dylan-fan vindt 25 euro namelijk ook best wel wat

De geldbewuste Bob Dylan-fan vindt 25 euro namelijk ook best wel wat

Voor 16,99 al via internet te koop incl. verzendkosten. Blijf je nog ruim onder de 25 eurootjes

Karl schreef:

Oei, die is zeker de moeite waard!