Interpol - Antics (2004)

Label: Matador

1. Next Exit (3:20)
  2. Evil (3:35)
  3. Narc (4:07)
  4. Take You on a Cruise (4:54)
  5. Slow Hands (3:04)
  6. Not Even Jail (5:46)
  7. Public Pervert (4:40)
  8. C'Mere (3:11)
  9. Length of Love (4:06)
  10. A Time to Be So Small (4:50)
  11. Song Seven * (4:52)
  12. Narc [Paul Banks Remix] * (2:39)
  13. Not Even Jail [Daniel Kessler Remix] * (5:41)
  14. Fog Vs. Mould for the Length of Love * (7:48)
  15. Public Pervert [Carlos D Remix] * (8:08)
  16. Slow Hands [Dan the Automator Remix] * (4:06)
  17. Slow Hands [Britt Daniel Remix] * (3:46)
  18. Narc [Eden Session] * (4:08)
Wanneer ligt 'ie in de winkel?

avatar van Sander B.
Geen idee. Heb wel al de nummers al gehoord en klinkt weer ontzettend goed! Dus hoop dat ie snel uitkomt!

27 September ligt ie in de winkel, was ik vergeten door te geven. Bij deze

Ik heb hem ook al een paar keer gehoord. Heel goeie cd, maar ik vind de eerste beter. Meer riedeltjes en tokkeltjes (zoals mijn huisgenoot het zo mooi beschreef).

avatar van SilverGun
Net als de eerste plaat heeft Antics het syndroom dat sommige nummers op het eerste gehoor inwisselbaar lijken, maar zich dan na een aantal luisterbeurten openbaren en zelfs ontpoppen tot persoonlijke favorieten (Length of Love bijvoorbeeld). Ik mis tot zover echter de magistrale uitschieters die wel op Turn on the Bright Lights te vinden waren.

Nu eerst 4 sterren, maar dat aantal kan zomaar eens hoger worden wanneer ik de plaat vanaf 27 september via m'n geluidsinstallatie kan beluisteren, ipv de brakke PC speakertjes die de muziek wel eens grandioos tekort zouden kunnen doen.

JonnieBrasco
Voorlopig 4 sterren. Het is wederom goede muziek, maar er springen inderdaad nog niet echt bepaalde nummers uit. Ook vind ik het nog niet heel erg vernieuwend en onderscheidend klinken t.o.v. hun debuut-album. Maar ja, ik ken mezelf onderhand een beetje: vaker luisteren zal vast een positiever oordeel opleveren Het lijkt me trouwens gaaf om ze eens live te zien!

23 september! in de Melkweg. Ik ben erbij..

ElMeroMero
Ik jammer genoeg niet. Helaas is het concert Jetzt Ganz Ausverkocht.

Wel balen, zeg

Ik vind het wel geweldig dat het uitverkocht is. Doet alleen maar ten goede aan hun populariteit.

Ik vind Length Of Love erg op REM lijken.

JonnieBrasco
SilverGun schreef:

Mooi gezegd. Zo werkt het wel bij dit album. Het is ook bij mij een echte groeiplaat gebleken. Ik heb het album nu zo'n 5 a 10 keer geluisterd en ik kom tot dezelfde conclusie als Silvergun, alleen vind ik nu al wel dat er magistrale uitschieters bij zitten Zoals Take You on a Cruise en Not Even Jail. Stem verhoogd naar 4,5*

[edit: Maar 4,5* doet vermoeden dat dit album bijna zo goed is als Turn on the Bright Lights, dus toch maar weer terug naar 4* ]

Ik ben erg benieuwd hoe de 'vette sound' live allemaal klinkt.

herman schreef:

Ik vind Length Of Love erg op REM lijken.

Dat gevoel kreeg ik nu ook bij dit nummer Wel een lekker nummer trouwens, niks mis mee.

Maandag 22 november 2004 in de Paradiso. Grijp je kans, ik zal dat zeker doen!!

Dat kan ook. Maar ik heb ze gisteren al gezien!!!

Bloompje schreef:

Dat kan ook. Maar ik heb ze gisteren al gezien!!!

En hoe was dat?

Ik vind hem net even beter dan het debuut, en die was al niet misselijk
Het grappige was dat dat debuut een langzame groeier bleek te zijn voor mij, dat is deze dus niet meer. Deze bevalt gelijk al goed. Maar op zich ook logisch, want aan het debuut kon lang gewend worden, en deze borduurt daar toch op voort. Feest der herkenning dus.

avatar van SilverGun
Hij lag vandaag al in een aantal zaken. Helaas met een extra kartonnen hoes, die nogal strak om de normale hoes heenzit waardoor het welhaast onmogelijk is om 'm er af te krijgen zonder de boel te beschadigen. Heeft iemand een idee waar de cryptische 'puntjes' in het boekje voor staan?

jOzh schreef:

En hoe was dat?

Heel vet maar kort! Ze speelden maar een uurtje ofzo.

Bloompje schreef:

Heel vet maar kort! Ze speelden maar een uurtje ofzo.

Oeh, hopelijk spelen ze 22 november wat langer dan, heb vanochtend juist kaartjes gehaald

Ik ga waarschijnlijk nog een keer, in de hoop dat ze idd wat langer spelen dan.

Pitchfork schreef:
the album's cryptic liner notes consist of little more than stark grayscale photos and epigrammatic Morse code spelling out bits of song titles ("Length", "Narc", "Cruise", "Exit", respectively).

Aha.

avatar van titan
titan (crew)
Weer een prima plaat van Interpol, maar ik vind het wel erg veel meer van hetzelfde maar dan een tikkie minder dan het debuut. Ik mis ook een beetje Slowdive-achtige sfeermakers als Untitled en NYC. 3,5*.

avatar van xalibertofislak
Wederom een geweldige cd. Intrumentaal zijn ze beter geworden en variëren ze wat meer. (piano op Next Exit) Het klinkt allemaal wat opener en vrijer dan hun eerste album. Niet dat dat Antics beter maakt dan het eerste album. Turn on The Bright Lights was donker. Antics is een stuk lichter. Beide vormen spreken me aan.

Wat mensen doen als ze zich vervelen? Maar wel leuk hoor .

avatar van BoordAppel
Nee dit doet het niet voor mij. Ik vind de muziek maar saai en de zang niet veel beter. Het klinkt voor mij als 13 in het dozijn rock. Zal nog wel een keer een poging wagen om het te beluisteren maar ik kom nu niet verder dan een 2.

avatar van rzasa
Wederom een erg fijne plaat van Interpol, met Evil en Slow Hands als hoogtepunten voor mij. Zeker niet minder dan hun debuut wat mij betreft (wel een tikje anders, maar dat is wat anders). 4 sterren

avatar van Yak
Yak
Bloompje schreef:

Wat mensen doen als ze zich vervelen? Maar wel leuk hoor .

Deze man verveelt zich niet hoor. Hij is juist superproduktief.

Ha. Ik ben gisteren nog aan drie concertkaartjes geraakt.