Interpol - Antics (2004)

Label: Matador

1. Next Exit (3:20)
  2. Evil (3:35)
  3. Narc (4:07)
  4. Take You on a Cruise (4:54)
  5. Slow Hands (3:04)
  6. Not Even Jail (5:46)
  7. Public Pervert (4:40)
  8. C'Mere (3:11)
  9. Length of Love (4:06)
  10. A Time to Be So Small (4:50)
  11. Song Seven * (4:52)
  12. Narc [Paul Banks Remix] * (2:39)
  13. Not Even Jail [Daniel Kessler Remix] * (5:41)
  14. Fog Vs. Mould for the Length of Love * (7:48)
  15. Public Pervert [Carlos D Remix] * (8:08)
  16. Slow Hands [Dan the Automator Remix] * (4:06)
  17. Slow Hands [Britt Daniel Remix] * (3:46)
  18. Narc [Eden Session] * (4:08)
Kokuil schreef:
Ze hebben ook mooie titels, trouwens

Mooie titels en mooie teksten. Sluit ik me volledig bij aan!

avatar van barrett
Kokuil schreef:
1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 10 zijn in mijn oren zeer boeiend.
Ze hebben ook mooie titels, trouwens

Heel de plaat maw ...

avatar van lowieke
Ik schaam me dat ik nu pas aan deze band (tevens deze plaat) ben begonnen.

Deze is geweldig, echt geweldig.

Gauw door naar de volgende. Wat moet ik doen Our love to admire of eerst turn on the bright lights???

JanBetonde2e
Als je dan Turn On The Bright Lights hoort, ben je helemaal weg van deze band denk ik, dus probeer die maar

Awesome, ga ik doen!

Evil vind ik in elk geval de beste van Antics, kan hem wel 80 keer op repeat zetten

JanBetonde2e schreef:

Zo werkt het niet bij iedereen... Ik vond TOTBL juist tegenvallen nadat ik eerst Antics had beluisterd.
Our Love to Admire ligt meer in mijn straatje, want dat heeft ook wat meer weg van Antics. En ik denk dat de meeste Antics-fans dat ook zullen vinden: Of je houdt van Antics en OLTA, of je houdt van TOTBL.

JanBetonde2e
Dat zal best zo zijn, alleen ik denk toch dat de meeste Interpol fans zullen zeggen dat TOTBL hun beste is, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik vind toch dat je dat album zo snel als je kan zou moeten luisteren, als je Interpol nog niet kent, of alleen van dit album kent.

avatar van Hanszel
Volgens mij werkt het in het algemeen zo: het album waarmee je een band/act leert kennen blijft het beste, bijna onafhankelijk van wat er daarna nog uitgebracht wordt. Werkt bij mij en een aantal van mijn vrienden iig wel zo. Dus als je eerst Antics leert kennen en daarna TOTBL gaat luisteren zou dat wel eens tegen kunnen vallen. De opvolger (OLTA) kun je dan meer met open vizier beluisteren, waardoor je een meer oorspronkelijke mening daarover kan vormen. Ofzoiets...
Hoe dan ook: TOTBL is geniaal, dat lijkt me duidelijk

Hanszel schreef:

Dat lijkt me absoluut geen algemeenheid. Ik vond Antics in het begin ook beter, want toegankelijker, maar na een poos moest ik toch echt toegeven dat TOTBL een stuk meer klasse heeft en over de gehele linie sterk is, waar Antics her en der wat mindere momenten kent. Ook met veel andere bands is het toch meestal het beste album uiteindelijk komt bovendrijven.

JanBetonde2e
Ik heb dat ook wel is, dat ik het album waar ik mee ben begonnen en die ik als eerst goed vond, ook het beste vind, maar dat is meestal in het begin, uiteindelijk eindig ik meestal wel, bij het kwalitatief beste album.

avatar van stoepkrijt
Heel leuk hoor, zo'n wit kartonnen hoesje om het cd-doosje. Stukken mooier dan de zwarte cover. Wel jammer dat-ie nu net wat te breed is voor mijn cd-rekje...

avatar van coldwarkids
meestal doe je dan dat kartonneke eraf. ze hebben het er gewoon overheen gedaan zodat het mooier verpakt lijkt. en tja.. je moet wat he voor je collectie.. al vind je de hoes zo uberlelijk.

avatar van lowieke
Ik ga naar een 5.0 en door naar de nieuwe Interpol. 21 november ook al zin in.

avatar van Cor
Cor
De opvolger van het mooie 'Turn On The Bright Lights'. Dit 'Antics' vind ik iets conventioneler, minder spannend en soms wat eentonig. Dat is toch wel het probleem dat ik met de muziek van Interpol heb. Veel van hetzelfde. Dat wordt dan wel gecompenseerd door het feit dat het met scherpte wordt gespeeld en het geluid (productioneel) erg goed is. Een goede rockplaat, niet meer en niet minder.

avatar van rascaly
Onlangs liep ik doorheen de binnenwegjes van Gent, en net op het moment dat Next Exit door middel van de lage pianonoten, de mooie symbaalklanken en de inzettende drums zichzelf naar een hoogtepunt tilt, kwam ik aan op het Sint-Baafsplein, waar ik met een stralend zonlicht overgoten werd en opeens een bevrijdend gevoel kreeg doordat de enge muren eindelijk hadden plaats gemaakt voor een open ruimte waar ik langs alle kanten omringd werd door pareltjes van bouwwerken: de mooie Gotische Sint-Baafskathedraal, geflankeerd door het fraaie NTGent (theaterzaal) die op zijn beurt vergezeld werd door het belfort. Kippevel golfde over mijn lichaam heen, ik kon mijn tranen niet bedwingen en ik begon meer en meer werkelijk te geloven dat ik op dat moment zonder moeite de wereld op mijn pinkje zou kunnen dragen. Een mystieke ervaring, zoiets was het... En dan was het nog niet gedaan...

Want de baslijn van Evil voel ik vandaag de dag nog steeds nazinderen in mijn lagere regionen. God, wat een fantastische knaller van een hit is dat toch! Tekstueel ook werkelijk geniaal.

Niet allemaal overweldigend, maar toch kan ik niet zeggen dat er echte tegenvallers op dit album staan. Antics is een stuk hitgevoeliger dan Turn On The Bright Lights, en dat was misschien niet eens zo'n slechte keuze. Wederom een zeer geslaagd, typisch Interpolalbum met enkele pareltjes die dan ook zowel qua tekst als muziek echt memorabel mogen worden genoemd.

avatar van Don Cappuccino
Tweede album van Interpol dat ik luister en ik vind deze veel beter dan Turn on the Bright Light, maar dan zal ik wel een van de weinige zijn. Want dat album was bij vlagen en ik heb hem lang genoeg een kans gegeven. Dit album is meer uptempo en Evil kende ik al van de geweldige clip! De opening is echt geweldig, slepend, mooi! Maar dat hoeft voor mij niet een heel album en dat begrijpt deze band heel goed. En je kan de bas erg goed horen en die speelt af en toe erg funky baslijnen. 3 sterren voor de debuut en 4 sterren voor Antics! Ik ga het nieuwe album maar ook eens beluisteren.

avatar van LucM
Hun tweede Antics vind ik niet onder doen voor hun debuut Turn on the Bright Light al is het stilistisch in het verlengde en hierdoor minder verrassend. Weliswaar iets toegankelijker maar die typische duistere sfeer is intact gebleven. De lage zang is vrij monotoon maar tevens indringend, de sound is vrij bombastisch maar dat blijft steeds binnen de perken. Ook iets meer constant van niveau al vind ik de eerste 2 songs Next Exit en Evil tevens de beste, klassesongs gewoon.

avatar van Soradio
Een van mijn favoriete albums.
Geweldige teksten, instrumentaal helemaal in orde, geweldige stem.
Eigenlijk vind ik het wel enigszins jammer dat The Editors, wiens muziek hier sterk op lijkt, groter publiek heeft....
Maargoed, misschien maar beter voor dit pareltje

avatar van Leeds
Soradio schreef:

Wat bedoel je hiermee?

air
a time to be so small .....vind ik het mooiste nummer van interpol . misschien wel 1 van de mooiste songs die ik ken . vreemd dat niet meer mensen dit vinden !
het heeft die diepgang , melancholisch , een gevoel van leegte & droevigheid ...intens

avatar van sander.h
Ik vind dat ook hoor! Maar ik mocht hier maar 2 favorieten kiezen, tussen al die pareltjes

avatar van douwef
erg fijn album inderdaad doet niet onder voor TOTBL.Ik vindt de nummers beter uitgewerkt dan hun debuut. alles klopt aan dit album tekst instrumenten het is mijn favoriete interpol album en draai hem geregeld.

om even op de opmerking te komen van Saridio Ze zijn volgens mij toch wel behoorlijk populair want ze verkopen toch maar even een HMH uit in Amsterdam vorig jaar had, dat had ik zelf niet eens verwacht.

avatar van nightfriend
air schreef:

Wat mij betreft ook een van de sterkste nummers van deze plaat hoor. Maar ja, tracks 2,3, en 4 zijn ook niet te missen.

avatar van The Eraser
Not Even Jailed blijft machtig goed
Misschien wel mijn favoriet Interpolnummer, ben dan ook blij dat ze met dit nummer hun set in antwerpen woensdag wellicht gaan afsluiten!
Voor de rest is dit album toch net even minder goed dan TOTBL.

avatar van Kokuil
Het is natuurlijk wel zorgelijk dat je je favoriete Interpolnummer niet goed kunt spellen

avatar van The Eraser
Nu ja, ik spelde het in de verleden tijd,ik had zaterdagnacht ook maar 1 uur geslapen dus kan dat al eens gebeuren
Ik zet NOT EVEN JAIL maar nog eens op

avatar van Kokuil
Ik schenk vergiffenis

avatar van pim556
In eerste instantie ergerde ik me aan de productie.
Ik vond het allemaal erg dichtgemetseld klinken, en dan de stem van Paul Banks die er expres nog maar net bovenuit komt...

Echter, na een luisterbeurt of 3 kom ik daarop terug. Nu ik de nummers steeds meer uit elkaar kan houden, begint dit album steeds meer te groeien

De laatste vier nummer zijn op dit moment favoriet.

Voorlopig 4 sterren, maar het kan meer worden.

avatar van Co Jackso
Na een geweldig debuut, weet Interpol met een uitstekende opvolger te komen. De wijze hoe de nummers onderling verschillen is vergelijkbaar met het debuut, al moet gezegd worden dat het debuut wellicht iets gewaagder en donkerder is. Maar dat dit album zeer geslaagd is, is mij wel duidelijk.

En dat terwijl ik opener Next Exit, eigenlijk niet echt kan waarderen. Het nummer klinkt een beetje zeurderig. Maar met nummers als Evil, Slow Hands, C’Mere en Narc schakelt Interpol naar een hogere versnelling. Zo hoor ik ze graag. Maar ook met epische nummers als Public Pervert, het subliem opgebouwde Take You on a Cruise en het meesterwerk Not Even Jail weten zij mij te verbazen. Eigenlijk vallen alleen de eerder genoemde opener, en het laatste nummer (A Time to be So Small) wat tegen.

Heel bijzonder dat Interpol zich niet heeft gewaagd aan een totale stijlbreuk in vergelijking met hun debuut, maar toch een origineel en geweldig album hebben kunnen afleveren.

avatar van pim556
En dan plotseling heb je het.
Het lag gewoon aan de instelling waarmee ik het luisterde.
"Dit wordt toch niet beter dan het debuut".
Kijk maar naar het gemiddelde.

Het klopt, dit album is niet beter dan het debuut.
Maar ik was vergeten dat het debuut geniaal is.
Dat betekent dan nog niet dat dit album niet geweldig kan zijn.
En gelukkig is dat ook geenszins niet zo.

Wat houd ik toch van een overkill aan ontkenningen.