Beyoncé - I Am... Sasha Fierce (2008)

R&B / Pop
Label: Columbia

1. If I Were a Boy (4:11)
  2. Halo (4:22)
  3. Disappear (4:29)
  4. Broken-Hearted Girl (4:40)
  5. Ave Maria (3:42)
  6. Smash into You * (4:32)
  7. Satellites (3:09)
  8. That's Why You're Beautiful * (3:42)
  9. Save the Hero * (4:34)
  10. Honesty * (3:46)
  11. Single Ladies (Put a Ring on It) (3:15)
  12. Radio (3:39)
  13. Diva (3:21)
  14. Sweet Dreams (3:29)
  15. Video Phone (3:36)
  16. Hello * (4:17)
  17. Ego * (3:57)
  18. Scared of Lonely * (3:44)
  19. Why Don't You Love Me * (3:37)
  20. Ego [Remix] * (4:47)

met Kanye West

21. Video Phone [Extended Remix] * (5:04)

met Lady Gaga

avatar van Ericos
Dit album klopt niet hoor. Dit album gaat een 2-disc album worden, met op de 1e CD allemaal ballades/acoustische nummers en op de 2e allemaal uptempo nummers.

Klopt, maar er komt ook een 1-disc album en ik denk dat dat deze is.

Illogical schreef:
Klopt, maar er komt ook een 1-disc album en ik denk dat dat deze is.

Klopt ook: 2 versies. Deze hier en nog een dubbelaar (deluxe) waar Ericos het over heeft en die heeft een ietwat andere cover wel in dezelfde stijl.

avatar van Carolaah
Ahh de single vind ik in ieder geval erg goed..
Daar bewijst ze weer mee hoe goed ze haar mannetje staat qua zang.. een dijk van een stem

avatar van Arrie
Wie is Sasha Fierce? (En nou geen flauwe grappen als: "Beyoncé", maar wat bedoelt ze ermee?)

Sasha is Beyonce's alter ego, haar 'performance character'

(met alle info die ik bij dit album plaats lijk ik haast wel een fan, terwijl ik nauwelijks iets van deze dame ken )

chrismusic
nooit iets van haar gehoord op tv of radio?

Natuurlijk herken ik haar van tv, maar ik luister echt nooit naar de radio en ik ken volgens mij maar 1 nummer van haar (Crazy... kan dat?). Misschien dat ik meer ken maar dan weet ik niet dat het van haar is.
Ik heb dus verder niks tegen haar of met haar.

Maar het antwoord op de opmerking van Ericos en de vraag van Arrie zijn zo te vinden op internet

avatar van Arrie
Ahja, ik zocht op Wikipedia naar Sasha Fierce, en toen kwam ik gewoon bij Beyoncé uit. En dat nummer wat je waarschijnlijk van haar kent, dat is Crazy In Love. Haar eerste solo-hit (daarvoor zat ze in Destiny's Child).

avatar van Khalid..
Dit album klopt niet.....

En Sacha dat is Beyoncé haar alterego, maar sacha heeft nu een achternaam erbij gekregen en dat is 'Fierce'.

avatar van jelmer19
Klopt wel, alleen hier staat de tracklist van de normale versie.
Er komt ook een deluxe edition en hierop staan meerdere nummers.. Ik heb de correctie al opgestuurd dus die tracklist zal binnenkort op de site staan.

avatar van musicman13
de gewone versie heeft ook 2 discs! de deluxe extra nummers!

avatar van Ericos
Zo'n onzin dat er nu overal staat dat ze 'Sasha Fierce' genoemd wil worden. Pfff.....
Beyoncé is en blijft gewoon Beyoncé.

avatar van kaztor
If I Were A Boy is een heerlijk nummer.
Het is toch een kunst singles te creëeren die nooit en te nimmer gaan vervelen en zij kan dit.

avatar van vin13
0,5
Als de single een voorbode is kan ze beter terug naar de basis, geen overproductie maar zelf het werk doen. De basis van een nummer moet goed zijn en de single is teveel gedoe om niks.

beaster1256
misschien is sascha haar echte naam en béyonce haar naam voor het met de kont zwaaiende animeermeisje ???

moet eerlijk zeggen de single vind ik zeer zwak voor haar normen .

chrismusic
beaster1256 schreef:
moet eerlijk zeggen de single vind ik zeer zwak voor haar normen

een echte kenner heeft hier gesproken

avatar van musicman13
Luister mensen. Dit is net als bij Mariah Carey & Christina Aguilera. Zij hebben als alter ego Mimi & Baby Jane. Beyonce heeft als alter ego Sascha Fierce. De Cd heet I Am....Sascha Fierce, maar dat is alleen cd 2 die heeft I Am.. Sascha en bevat up-tempo songs. De eerste disc heet I Am... Beyonce en bevat akoestische ballads die persoonlijk zijn.

laat deze discussie nou af gelopen zijn. Dankjewel & Asjeblieft.

Kan btw niet meer wachten!!

avatar van vin13
0,5
Het probleem is dat er Rhythym and Blues is zoals in de jaren 60 gemaakt en dat ze tegenwoordig ook de term R&B gebruiken die niks met blues van doen heeft. De plaat van Beyonce noem ik pop en meer voor de singlemarkt bestemd.

Ik vond If I Were A Boy best een goede single totdat ik het origineel op youtube tegenkwam. Het origineel, gezongen door BC Jean (zij heeft het lied ook geschreven), vind ik veel beter, omdat het met veel meer bezieling gezongen lijkt te zijn. Haar ietwat hese stem past heel goed bij het lied! Ik vind het nog steeds een goede song, maar niet van Beyoncé. Single Ladies vind ik helemaal niet leuk. Ben benieuwd hoe de rest van het album zal zijn...

SPAROOD
Eerste single is lekker, kijk wel uit naar het album.

avatar van musicman13
14 november komt ie in nl uit!!

beaster1256
alter ego 's , alter ego's , alter ego's , wat is dat hier allemaal , awel mijn alter ego is vanaf vandaag ' dikke jean-marie '

voila ik ben mee met de mode

en wordt het nu een dubbel cd met up tempo op de ene kant en ballads op de andere of hoe zit dat hier ????

graag een antwoord , t'is voor mijn dochter Jessie wiens alter ego ' appelmoes ' is

allé tot later eens !!!

ik kan niet wachten !!!

avatar van brooklyn
Sasha Fierce. Klinkt een beetje als een nieuwe 'held' in de Keulen-Berlijn minimal scene

aire.
Carolaah schreef:
Ahh de single vind ik in ieder geval erg goed..

Welke nummer is al een single dan?

edit: laat maar ik heb het al

avatar van blueritmo
aERodynamIC schreef:
Sasha is Beyonce's alter ego, haar 'performance character'

Idd, ik schrok al. Ben blij dat je even het tegendeel zegt

Ik ben echt benieuwd naar het album
If i were a boy heb ik al gehoord, en het klonk leuk
ze heeft het ook al live gezongen in japan volgens mij