Beyoncé - I Am... Sasha Fierce (2008)

R&B / Pop
Label: Columbia

1. If I Were a Boy (4:11)
  2. Halo (4:22)
  3. Disappear (4:29)
  4. Broken-Hearted Girl (4:40)
  5. Ave Maria (3:42)
  6. Smash into You * (4:32)
  7. Satellites (3:09)
  8. That's Why You're Beautiful * (3:42)
  9. Save the Hero * (4:34)
  10. Honesty * (3:46)
  11. Single Ladies (Put a Ring on It) (3:15)
  12. Radio (3:39)
  13. Diva (3:21)
  14. Sweet Dreams (3:29)
  15. Video Phone (3:36)
  16. Hello * (4:17)
  17. Ego * (3:57)
  18. Scared of Lonely * (3:44)
  19. Why Don't You Love Me * (3:37)
  20. Ego [Remix] * (4:47)

met Kanye West

21. Video Phone [Extended Remix] * (5:04)

met Lady Gaga

avatar van Sater
vin13 schreef:
Het probleem is dat er Rhythym and Blues is zoals in de jaren 60 gemaakt en dat ze tegenwoordig ook de term R&B gebruiken die niks met blues van doen heeft. De plaat van Beyonce noem ik pop en meer voor de singlemarkt bestemd.

rhymes and beats..

avatar van L_T_B
chrismusic schreef:
Khalid heeft voor de derde keer oprij gestemd, zonder de cd gehoord te hebben

Stem verwijderd.

Gelekt!
Ik word gek!
Mis alleen nog de liedjes waar sterretjes achter staan.
Dus daarom wacht ik met mijn stem uitbrengen, tot ik die heb gehoord.

avatar van blueritmo
Idd standaard editie is gelekt, dus ik denk dat je gewoon mag stemmen, Ik heb het net geluisterd... Vind het niet echt byzonder. Ik denk dat ik over dit soort muziek ga groeien.

Wat me op valt is dat veel producers de zelfde "geluidjes" gebruiken, waar ik me mateloos aan ga ergeren. Of bij 'sweet dreams' hoor iedere keer 'turn the lights off/on" waarvan ik zeker weet dat die producer dit meer gebruikt.
dit neemt een hoop orginaliteit weg.

Voorlopig een 2, ik denk niet dat de andere 5 hier verder wat aan gaat veranderen

Ik vind het juist een erg leuk album. Goede balans tussen rustige en uptempo nummers. Mjin favorieten zijn tot nu toe: Halo, Broken-Hearted Girl, Ave Maria, Radio en Diva.
Ook heb ik al de demo gehoord van Scared of Lonely gehoord en kan niet wachten tot ik de hele versie van Beyoncé hoor.

avatar van musicman13
ok heb nu de normale versie gehoord en die is GE-WEL-DIG!! Vooral Diva & Ave Maria zijn geweldig!!

een 5

avatar van Khalid..
Dit album is erg goed man,

Scared of lonely heb ik ook al, en het nummer is waanzinnig goed..

Een dikke 5, (dat is zelfs nog te weinig)

Ik heb Scared Of Lonely ook.
Ik mis er nog maar vier!

SPAROOD
Mwah, na een keer luisteren ben ik er niet echt van onder de indruk. Het is niet slecht maar om nou te zeggen dat het goed is? Nee dat ook weer niet.. Nog maar een keer luisteren, misschien veranderd dit dan. Voorlopig een 2.5.

SPAROOD
Nu een paar keer beluisterd en ik moet zeggen dat ik het toch wel een mooi album vind. De eerste keer lijkt het een beetje saai vind ik maar na een paar keer luisteren vond ik dat er hele mooie ballads op het album staan. Nu even wachten op de deluxe edition. Voorlopig stem puntje omhoog!

avatar van musicfriek
Net de single If I Were a Boy gehoord en man, wat een verschrikkelijke stem heeft ze daarin Maar ze scoort er wel een grote hit mee..

SPAROOD
Verschrikkelijke stem? Ik vind haar stem hierin juist heel erg mooi uitkomen.

PS: Sweet dreams, is eerder toch uitgekomen onder beautiful nightmare?

avatar van Khalid..
jah maar, dit is de versie die is afgewerkt hij is een beetje anders dan de eerdere versie want dat was een demo.

SPAROOD
Ow, oké vond hem niet heel erg anders klinken.

Stem verhoogd naar 4,5*

Ben helemaal weg van deze cd. Heb hem vandaag al zo'n keer geluisterd! Heb Halo al 12 keer deluisterd. Nu de bonus tracks nog zien te fetchen!

avatar van GREENLiGHT
Bonus tracks ? maar die staan toch gewoon op de Deluxe Versie ?
of zijn er nog andere ?

Nouja, ik heb de deluxe versie nog niet gevonden.. heb de normale versie

avatar van musicman13
er zijn al 2 "deluxe" songs gelekt. Ego & Scared Of Lonely. Het zijn allebei heerlijke mid-tempo R&B songs! Van Ego komt ook een remix met mijn grote held Kanye West. Ben zeer benieuwd. Ook is er een b-side nr gelekt. I'm Alone Now. Ook weer vol perfectie.

avatar van GREENLiGHT
i'm alone now staat toch niet op de CD ? of is dat een bonustrack ?

=)

avatar van musicman13
staat der niet op. beetje vaag maar ik vind hem er ook niet op passen

avatar van musicman13
Hello, That's Why You're Beautiful & Smash Into You zijn ook geweldig. Alle drie totaal andere nummers!

een 5 absoluut! Vrijdag heb ik hem

Ik vind That's Why You're Beautiful echt een lelijk nummer.
De andere twee zijn daarentegen wel leuk .

avatar van Reijersen
1,5
Ik had mezelf voorgenomen om geen Beyonce album meer te beluisteren. Maar ik ben toch zeer te spreken over de eerste single 'If I Were a Boy'. Daarmee was mijn interesse gewekt en heb ik het toch nog een keer geprobeerd.

Nu, over 'If I Were a Boy' ben ik dus positief.
'Halo' bevalt me wel, Beyonce weet hier vooral vocaal een mooie sfeer neer te zetten.
'Disappear' is een wat kleiner nummer. Wel onderhoudend niet al te verheffend.
'Broken-Hearted Girl' is wederom een sterke ballad. In mijn perceptie blinkt Beyoncé daar toch meer in uit, in vergelijking met haar uptempo songs.
'Ave Maria' hoeft voor mij simpelweg niet. Allemaal net iets te glijerig en glad.
'Satellites' kan me nog steeds bijzonder weinig pakken, jammer want er staan wel sterkere ballades op dit album.
'Single Ladies' is een catchy uptempo song. Wel geinige, freaky productie.
'Radio' is dan weer veel te standaard. Productineel lijken alle platgereden wegen toch maar steeds weer bereden te worden.
'Diva' is een absolute skiptrack voor mij. Verschrikkelijk. (sorry)
'Sweet Dreams' is een verademing na die vorige track. Catchy, komt niet te geforceerd over. Bij de uptempo tracks de beste misschien wel.
Maar dan valt bijvoorbeeld een track als 'Video Phone' me weer erg tegen. In mijn ogen een ongelooflijk standaard R&B-track. Vooral productioneel.

Al met al het beste wat Beyonce nochtans gemaakt heeft. Vooral het begin met de ballads ligt mij wel. De uptempo songs zijn mij dan vaak weer te standaard (al is Sweet Dreams wel erg lekker). Maar ze is gelukkig een beetje op de goede weg.

avatar van Brucas
Ik hou ook meer van de ballads dan van de up-tempo nummers!

Broken-Hearted Girl moet gewoon een single worden!

Radio vind ik trouwens juist de uitschieter van de up-tempo nummers, samen met Sweet Dreams!

1,0
Beyonce is een van de weinige RnB-zangeressen van wie ik het gevoel heb dat ze enigszins wat in hun mars hebben. Waarom precies weet ik niet, want ik vind haar vorige albums niet erg hoogstaand.
Ook dit album valt me weer tegen. De ballads op disc 1 vind ik erg doorsnee en, op If I Were A Boy na, vrij saai. Disc 2, vooral Diva en VideoPhone, vind ik goedkoop en soms irritant klinken met die sampletjes en geluidjes die het hele nummer doorgaan.
Bijna de helft van de nummers doen me trouwens denken aan een bestaand nummer. (Radio bijvoorbeeld aan die zomerhit van een aantal jaren terug van Ozone..)
Naar mijn mening klinkt het in elk geval verre van origineel allemaal.

boy1988m
heel mool album ik vind Halo zoooon mooooi nummer ik ben bij dat ik de album heb gehaald

Stem verhoogd mede doordat ik gewoon elk nummer goed vind, en helemaal WEG ben van de hidden tracks Save The Hero en Why Don't You Love Me (welke hierboven niet staan vermeld ) Die zijn echt super! De eerste is een nummer van geloof ik dezelfde schrijvers van Rihanna's "Rehab", maar dit is toch van een veel beter niveau! En de laatste is door haar zusje geschreven, en zo klinkt de muziek ook wel, maar B maakt het helemaal haar eigen nummer! Perfect album! Wordt nog moeilijk kiezen straks welke ik ga kopen!

BTW hier de hidden tracks!

Save The Hero

Why Don't You Love Me

LoveStoned
If I Were A Boy is het grootste kutnummer wat in 2008 is geproduceerd. De tekst zelf is natuurlijk al helemaal om te janken... Nog niet het album gehoord, maar Beyoncé moet niet denken dat ze alles met dat mooie koppie van haar kan maken. Dat liedje is gewoon triest...

Lizzy89 schreef:

RnB? Luister naar Ray Charles... Amy Winehouse... DAT is RnB! Beyoncé is azo-muziek: Amerikaanse Zeik Muziek.

Is men tegenwoordig vergeten dat RnB OOIT stond voor Rithme & Blues?
Mensen gaan mij nou niet vertellen dat in 'If I Were A Boy', 'Check On It' & 'I'm a Surviver' blue notes zitten!

1,0
Ja ik weet t, maar dat is zo'n eeuwige discussie... Leg je er maar gewoon bij neer dat de muziek die Beyonce, Rihanna, NeYo etc maken, tegenwoordig RnB wordt genoemd.
En Ray Charles is trouwens een van mn favoriete zangers.

avatar van musicman13
mensen moeten maar eens accepteren dat de tijd van ray charles verleden tijd is. Tuurlijk stevie en de hele bende zijn de originaters. Maar nu is Beyonce zeker weten de queen van R&B vooral ze nu zeer sterke ballads heeft weten neer te zetten.